Nautivela 420 - See the blue sea

Creat de cosfru, Februarie 17, 2015, 10:02:41 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

cosfru

@bluewave, multumesc tare, dar am "rezolvat" loco ca sa zic asa...o sa ma duc pana la atelierul din Drobeta si mi-a spus doamna respectiva ca le poate rezolva pe loc. In zona de invergare nu este chiar asa nasol, doar trebuie intarita.Am gasit intre timp un chilipir la un set de panze, insa trebuie sa rezolv cu transportul din UK care costa de 2,5 ori mai mult decat panzele...
@dbr - ce-i cu melancolia asta? :))) vine sezonul acum!

gvincentiu

Eu zic sa dai jos piesa aia de inox. Fa-i o balama deschisă (doar cat sa se agațe talpa catargului cand vii cu catargul aproape de orizontală dinspe pp) să fi mai usor cand îl armezi (când îl ridici dinspre pupa sa-i prinzi straiul). Am vazut la Klepper asa ceva si e util.
Ganduri bune !

cosfru

Salut, e si asta o idee, insa ar trebui sa modific mult prea mult acolo. Cel mai convenabil ar fi ca pe placuta sa atasez niste bride tot de inox, si asta in caz ca as vrea reglaje fine longitudinale.Acum fiecare producator este cu sistemul propriu de ancorare a catargului, si ideal ar fi sa am ceva destinat catargului din dotare.

buccaneer

Cred ca piesa atasata de barca nu este cea originala. Cauta pe internet cine o produce si daca este din State facem cumva sa iti parvina.
Aici gasesti 2 variante daca nu gasesti doar baza care sa mearga cu ce ai pe catarg: http://www.pinbax.com/index.asp?selection=detailed&uid=37777&cg=13&mc=77&cct=&sc=
http://www.pinbax.com/index.asp?selection=detailed&uid=37778&cg=13&mc=77&cct=&sc=
http://www.pinbax.com/index.asp?selection=detailed&uid=35385&cg=13&mc=77&cct=&sc=

cosfru

Salut @buccaneer,
Din pacate linkurile trimise de tine ma duc intr-o pagina goala, am cautat dupa termenul "mast" cautand ceva potrivit pentru Nautivela, dar nu am gasit.
Poate daca le-ai gasit tu, notezi exact numele piesei si ma uit.
Multumesc

Oricum, se pare ca o piesa cum am eu, chiar exista - ma rog un pic modificata http://www.nenuphar.com/en/mast-plugs/553-embase-pied-mat-3700260820406.html

cosfru

#20
Am tot cautat si cautat si am flat ca , catargul este facut de o firma englezeasca Z-spars. La ei pe site acel profil de catarg nu mai exista, este vorba de z105 si asa cum am pus si linkul dinainte se pare ca aia e placuta, sau ma rog cum o am eu.
Am sa le scriu totusi si am sa-i intreb si pe ei ca si producatori, poate ca imi pot da o solutie. Oricum site-ul il au cel putin anapoda, nu poti sa cauti dupa numele unei piese in cazul de fata "mast step for z105" - doar dupa cod...Long live the queen!

buccaneer

Scuze pentru linkuri.
Pe pagina la care ajungi cu linkul la Search scrie Mast Step si vezi acolo ce gasesti si apoi cauti Mast Fittings. La Fittings gasesti si niste piese care fac adaptare la diferite sectiuni de mast.

cosfru

Salut,

Asa am cautat si eu, si nu am gasit nimic potrivit pana la urma.O sa le scriu alora de la Z-spars, sa imi spuna ei exact Mast Step-ul potrivit pentru catargul asta.Oricum, acum m-am convins, la modelele vechi - cum este si barcuta mea, placile alea de inox erau in dotare - sau daca nu ceva similar. Interesant este ca mai este una - un pic mai mica situata mult in prova. La ce o folosi oare ?

cosfru

A trecut timpul repede, si iata-ne in mai. Cum mai e putin timp pana la Raid, unde 99% voi ajunge, am zis sa termin micile reparatii la barcuta.
Am rezolvat cu velele la atelierul din Simian, am procurat incaltarile pentru barca, azi m-am apucat de reparat un pic derivorul, maine ar trebui sa fie gata.
Am mai achizitionat una alta pentru barcuta - cheite, intinzatoare, ancora.
Au ramas doua probleme : de indreptat un pic canalul prin care intra vela mare pe catarg si cea mai importanta problema de rezolvat este barca propriu zisa.

De la ultima postare, am zis sa curat locul mai bine si sa inspectez barca ...am descoperit doua fisuri exact pe nervura principala a barcii.
Cum as putea sa la repar?
Mulmumiri anticipate!

Vali

Salut Costin, ar trebui facut cam asa:

- polizat la flex cu smirghel de 40 pana la fibra curata. Adica dat jos tot gelcoatul, vopseaua etc din zona crapaturilor, inclusiv din zonele invecinate. Asta deoarece e bine te mai duci cu fibra si pe fundul barcii, fiindca acolo fundul flexeaza si din cauza asta au aparut si crapaturile. E foarte important sa ramana fibra curata, ca sa fie buna priza rasinii.

- curatat zona cu o carpa cu nitrodiluant, iar dupa uscare laminat petice de stratimat de 300 (se aseaza mai bine) si rasina poliesterica. Ce e facut din poliester se repara cu poliester.
Laminarea peticelor se face incepand cu cel mai mic, care acopera crapatura, apoi se pun petice din ce in ce mai mari, pana se acopera toata zona polizata, inclusiv portiunea din fundul barcii.
Daca se pune stratimat de 300, ar trebui cam 5 straturi ca sa iasa o reparatie buna.

- dupa intarirea rasinii, se polizeaza fibra aplicata pentru nivelarea asperitatilor, apoi se chituieste, se slefuieste si se poate vopsi la culoarea dorita. Se poate da si cu gelcoat, dar acesta trebuie neaparat parafinat, altfel ramane lipicios. Plus ca e greu de gasit culoarea de gelcoat care sa se potriveasca zonei. Cred ca o vopsea e suficienta, iar gelcoat se merita doar daca zona e de trafic intens - dupa clemele alea de inox pentru golirea cockpitului se pare ca asa e, zona de trafic.

Cam atat, spor la treaba si plimbare placuta la Raid.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cosfru

Salut Vali!

In primul rand MULTUMESC!
Acum am o nelamurire : cat ma duc cu slefuitul pe fundul barcii - 10 cm de la nervura principala? Sau mai mult de atat, nu de alta dar am deocamdata disponibil 1mp de fibra si eventual sa stiu sa-mi comand.
Inca o data multumesc!

Vali

Cred ca 10 sau mai bine 15 cm e suficient. Scuze de intarziere, lucrez.incontinuu in perioada asta.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cosfru

#27
Eu multumesc ca iti faci timp sa raspunzi! Am incercat manual sa slefuiesc dar m-am dus drac'. Am la dispozitie o masina de slefuit dar si flex, barca o aveam insa departe de curentul electric si n-am avut prelungitor asa de lung.Sincer mi-e frica cu flexul , am disc din ala abraziv de 80 ( ceva in genul asta http://cdn.clubafaceri.ro/clients/27/97189/91/disc-abraziv-abac-lamelar-premiumflex-125-2732848_big.jpg )dar mi-e ca iau fibra cu totul. As incerca mai degraba la masina de slefuit.
Referitor la suprafata, tare mi-e ca voi trebui sa slefui si sa vopsesc toata podeaua barcii ( aprox 2mp).Am mai descoperit o fisura, de fapt doua - una pe unde trebuie sa vina firul de la ham si alta la derivor in dreptul surubului de prindere...cine stie peste ce mai dau.

Un lucru e cert, inainte de vopsea trebuie fibra. Am la dispozitie in acest moment doar 780gr + tesatura 1mp.Ochiometric la ce am de facut nu imi ajunge 1mp pentru 5 straturi la fiecare fisura.

Ma rog , am sunat si pe cei de la Emex pentru vopsea, nu dau decat min 4 kg:) La cantitatea asta imi ajunge sa fac tot interiorul barcii ( ei spun ca 250gr acopera 1mp) care si asa nu arata foarte stralucit. Intrebarea este : imi trebuie si grund inainte? Doamna respectiva asa zicea ca ar trebui.

Inca o data multumesc Vali!

lipan

Flex-ul obişnuit are viteză mare şi este periculos. Încearcă cu un flex cu viteză variabilă. Un pic mai scump dar te scapă de multe belele. Eu am luat la ofertă de la Hornbach, în decembrie, când te duci cu o sculă terminată, îţi dă un bon de 100 de lei, şi îţi ei ce vrei de la MacAllister. Nu mai ţin minte cât am mai pus să-l iau, l-am luat acum vreo trei sau patru ani. În felul astă am luat cât două scule, doi ani la rând: un flex normal, unul cu viteză variabilă, o bormaşină şi o maşină de şlefuit. Intens folosesc doar maşina de găurit. Restul le am în cutii şi aşteaptă.
Am observat că în fiecare decembrie este oferta asta.
Am mai luat un flex cu viteză variabilă, nou, din talciocul din Militari, pe care am dat 120 lei şi este "calul" de bătaie şi sper să cedeze cât mai târziu.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

cosfru

Salut din nou!

Am incercat marea cu degetu' si rezultatul este urmatorul :

Verdele ala de pe nervura, care este dur ca un plastic acopera fibra propriu zisa. Ce reprezinta acel strat verde? Pana unde merg cu polizarea ? Vopseaua aia albastra, nu a prins pe acest strat verde...
Pe podea propriu zisa am ajuns relativ usor la fibra, fiind doar doua straturi.
Atata doar ca m-a facut de comando:)

@ Lipan am vazut ca e chiar periculos...am lucrat ca cu oul.Si da, ai dreptate o scula cu turatie variabila e cea mai buna.