O barcuța pentru delta

Creat de ionpescarul, Aprilie 16, 2015, 08:08:21 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

ionpescarul

Citat din: Thor din Martie 20, 2018, 08:17:01 PM
După cum arată ,,marțienii" ăia cu ... ure(e)a... vrei să dormi în barcă? Poliesterica este a Pictorului?
Ii fac o mica cabina ,dorm in ea ,pictorul e autorul.Daca nu schimbam toate partile umede si nu ii dadeam cu polyurea ? peste 2 ani iar intra in coma .Aum am salvat-o definitiv

Alex1958

Salut nea Ioane!
Cat a costat distractia cu poliureea?
Cabina o lucrezi la atelierul Pictorului? Ca e aproape de mine si as veni sa ti-o vad!
Baga mare ca se apropie sezonul....de toamna ca primavara cade in iunie anul asta.
Toate cele bune!

ionpescarul

Salutare Alex, cabina o fac acasa , polyurea ma costat 1000 lei ,dar omul i-mi izoleaza si hala cu spuma  si a spus ca lucrarea cu barca e mai mult pentru reclama.Ma grabesc sper sa fac o iesire pana la inchidere.

Aici un link cu reparatia

https://photos.app.goo.gl/HR4xaQcJhNAgRNbL2

Vali

Din pozele cu reparatia se pare ca unghiul oglinzii e prea mic.

Cred ca oglinda ar fi trebuit mai oblica - undeva in jur de 12-14 grade, ca sa permita si un anume unghi de trim negativ (motorul mai "sub barca").

Asta ajuta asieta la glisare indiferent de repartizarea maselor pe lungimea barcii, bineinteles cu puterea motorului adecvata pentru glisare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Alex1958

Citat din: ionpescarul din Martie 21, 2018, 08:40:51 AM
Salutare Alex, cabina o fac acasa , polyurea ma costat 1000 lei ,dar omul i-mi izoleaza si hala cu spuma  si a spus ca lucrarea cu barca e mai mult pentru reclama.Ma grabesc sper sa fac o iesire pana la inchidere.

Aici un link cu reparatia

https://photos.app.goo.gl/HR4xaQcJhNAgRNbL2

Mama, mama ce a fost acolo.... Sper ca poliureea sa te ajute, ca dupa cum arata inainte de reparatie ai nevoie de ajutor!
Eu aveam de gand sa ma duc saptamana viitoare dar cu cota de atintie depasita la Tulcea cred ca mai degraba nu!
Ar mai fi joi-vineri pana in Paste si pana pe 22 pe Chilia dar cred ca nu ne vor lasa cotele....
Doamne ajuta!

drmarius

Barca facuta de pictoru' chiar nu vrea sa moara.
Cand ma gandesc prin cate a trecut de la constructie pana acum si tot o sa isi faca treaba ... pare incredibil.

Jos palaria ca ati gasit o solutie sa pluteasca si in viitor!


ionpescarul

Citat din: Vali din Martie 21, 2018, 10:27:49 AM
Din pozele cu reparatia se pare ca unghiul oglinzii e prea mic.

Cred ca oglinda ar fi trebuit mai oblica - undeva in jur de 12-14 grade, ca sa permita si un anume unghi de trim negativ (motorul mai "sub barca").

Asta ajuta asieta la glisare indiferent de repartizarea maselor pe lungimea barcii, bineinteles cu puterea motorului adecvata pentru glisare.

Vali ,nu merg cu motorul total sub barca (la ultima gaura ) ,cred ca merg la penultima ,dar am hidrofil montat si e ok,probabil compenseaza .barca are 1,3 m latima pe fund , ,asta cred ca e un minus ,eu glisez cu 30km /ora cu 150 kg greutate totala bagaj + eu. Motor de 15 cp.Daca avea 1,5m latime cred ca permitea bagaj mai mult in glisare.Ma batea gandul la 2 flotoare sa o mai latesc ,dar momentan nu e timp,trebuie sa ies pe garla. Cu 2 persoane si vreo 130 kg bagaj ,nu mai gliseaza.,nu stiu daca ar glisa cu greutatea asta ? daca ar fi lata jos de 1,5m? Treaba e ca flotoarele ar arata urat. Lunimea totala a barci  e de 4,3m .Toate gadurile astea sunt pentru ca a-si vrea sa iau si sotia uneori cu mine ,sa o plimb prin delta.
Multumesc pentru ajutor.

ionpescarul

Citat din: Alex1958 din Martie 21, 2018, 11:43:12 AM
Mama, mama ce a fost acolo.... Sper ca poliureea sa te ajute, ca dupa cum arata inainte de reparatie ai nevoie de ajutor!
Eu aveam de gand sa ma duc saptamana viitoare dar cu cota de atintie depasita la Tulcea cred ca mai degraba nu!
Ar mai fi joi-vineri pana in Paste si pana pe 22 pe Chilia dar cred ca nu ne vor lasa cotele....
Doamne ajuta!

Vino pe sondelor ,voi fi acolo dupa 29 , pana la inchidere.

ionpescarul

Citat din: drmarius din Martie 21, 2018, 03:24:06 PM
Barca facuta de pictoru' chiar nu vrea sa moara.
Cand ma gandesc prin cate a trecut de la constructie pana acum si tot o sa isi faca treaba ... pare incredibil.

Jos palaria ca ati gasit o solutie sa pluteasca si in viitor!

Marius ,cu toata reparatia mea ,daca nu dadeam polyurea ? in 2 ani ,iar se imbiba pacajele pe undeva.Am dat si tot interiorul,nu mai are pe unde sa ia apa.
Cred ca ii putem da o porecla !!!!! dupa tratamentul asta.

Betto

Barcile pescaresti imbracate in fibra de sticla (interior-exterior) sa dovedit a fi o masura gresita, au condensat si in cativa ani (3-5ani) au putrezit. Sunt sceptic, dar cred ca interiorul nu era indicat a se imbraca impermeabil.

ionpescarul

Citat din: Betto din Martie 21, 2018, 11:43:24 PM
Barcile pescaresti imbracate in fibra de sticla (interior-exterior) sa dovedit a fi o masura gresita, au condensat si in cativa ani (3-5ani) au putrezit. Sunt sceptic, dar cred ca interiorul nu era indicat a se imbraca impermeabil.

Nu ma pricep prea bine ,dar cred ca e diferenta mare intre fibra de sticla si polyurea ,cu 2 zile inainte sa dea polyurea ,barca a fost data cu 2 straturi  (o denumire populara ,un primer bicomponent ,tehnic nu stiu denumirea ,dar pot afla)  ,primul strat sa intarit  dupa 3 ore la aproximativ 5 grade si al doilea strat sa intarit dupa 14 ore la 0 grade) care sa transformat dupa intarire in ceva ca o sticla ,a facut o priza foarte buna peste rasina poliesterica si tesatura veche.Practic barca e incapsulata in acea pojghita sticloasa peste care sa dat polyurea (acel primer se da intodeauna inaintea ).Habar nu am cat va tine dar polyurea are grosimea pe exterior intre 3 si 5 mm ,pe interior i-am rugat sa o dea mai subtire ,mai ales in partea unde va fi cabina. Cred ca sa ingreunat cu 20-25 kg dupa operatia asta. Pe alt topic creat de Florio ( despre polyurea ) am postat eu un clip ,unde o rapandula de barca de lemn e suflata cu polyurea.In acel clip prima data sa dat tot cu un primer ,la fel ca la mine.Acum ca o constatare ,eu am taiat la greu din barca asta ,am luat o marja de 10 cm  distanta mai departe  de zonele imbibate de apa ,acolo unde nu a ajuns apa ,placajul era uscat ,nu era moale de la  condens ,pentru ca nu sa creat condens .De regula barcile pescaresti vechi au fost date cu rasina si fibra din aceleasi motive ,pentru care am dat eu cu polyurea,lemnul  sa inmuiat si a avut un inceput de putrezire , daca nu sa eliminat complet partile umede ? acestea vor lucra si asa cum spui tu ca ai vazut ,in 2 -3 ani putrezesc. Eu sunt optimist si stiu ca am facut tot ce era mai bine posibil ,ca barca  sa nu imi creeze probleme multi ani de acum incolo.

Vali

1. La o barca din placaj singura solutie validata de experienta este rasina epoxidica + tesatura (fibra de sticla, xynole, dynel etc). Orice altceva inseamna experimente costisitoare esuate.

E posibil ca tocmai primerul respectiv sa fie epoxidic, caz in care protectia o ofera acest primer. Nu e insa suficient daca nu are si o tesatura inglobata, motivele le-am scris de nenumarate ori pe forum.


2. Hydrofoil-ul e un artificiu inutil in cazul unei barci bine proiectate si construite. Nu e altceva decat o "carja" care ajuta o barca "schioapa". In afara ca induce o rexistenta serioasa de apendice, produce si un moment de portanta parazita, necesara la corectarea asietei, care moment consuma inutil din puterea motorului.

Pentru performanta si economie maxime, trebuie eliminat hydrofoil-ul, ajustat unghiul oglinzii si obtinut o suprafata perfect neteda a operei vii, pentru rezistenta minima de frecare.
Cat despre "flotoare", "aripioare" etc pe o carena glisoare, nu sunt decat niste inventii romanesti sinistre, demne doar de marangozii urechisti de ocazie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionpescarul

Citat din: Vali din Martie 22, 2018, 03:01:02 AM
1. La o barca din placaj singura solutie validata de experienta este rasina epoxidica + tesatura (fibra de sticla, xynole, dynel etc). Orice altceva inseamna experimente costisitoare esuate.

E posibil ca tocmai primerul respectiv sa fie epoxidic, caz in care protectia o ofera acest primer. Nu e insa suficient daca nu are si o tesatura inglobata, motivele le-am scris de nenumarate ori pe forum.


2. Hydrofoil-ul e un artificiu inutil in cazul unei barci bine proiectate si construite. Nu e altceva decat o "carja" care ajuta o barca "schioapa". In afara ca induce o rexistenta serioasa de apendice, produce si un moment de portanta parazita, necesara la corectarea asietei, care moment consuma inutil din puterea motorului.

Pentru performanta si economie maxime, trebuie eliminat hydrofoil-ul, ajustat unghiul oglinzii si obtinut o suprafata perfect neteda a operei vii, pentru rezistenta minima de frecare.
Cat despre "flotoare", "aripioare" etc pe o carena glisoare, nu sunt decat niste inventii romanesti sinistre, demne doar de marangozii urechisti de ocazie.

Vali nu ma pricep si te cred in tot ce spui,referitor la unghiul  oglinzi. Fara hidrofil parca  merge mai prost ,deci e exact cum spui tu,daca unghiul oglinzi  era corect mergea mai bune fara hidrofil ,Dar mai e o problema ,eu aproape mereu merg incarcat la maxim ,car porumb ,parca am contract sa cresc crapi,dar eu sunt doar pescar ,nu perfectionist .  Eu sper ca reparatia asta ma va tine multi ani.Polyurea e ceva nou ,nu stim cum se va comporta in timp in cazul de fata .Cred ca e prematur sa dam pronosticuri pentru ca asta e prima barca pe care sa aplicat protectia asta si nu avem comparatie . Eu va voi informa daca apar schimbari ,nu ascund daca vor apare probleme ,cum nu am ascuns niciodata.Un coleg (Beto) a avansat o cifra ,barcile din lemn incapsulat in poliesterica au rezistat maxim 5 ani .Poate din cauze si reacti care le vom constata ulterior ,barca va putrezi in 2-3 ani ,sau poate in 10-20 ,dar acum nu cred ca e cineva atat de documentat ? ( dintre noi ) incat sa ne spuna cauzele pentru care barca va putrezi in x ani.Eu sincer ma bucur ca  am reparat nenorocirile si pot sa ies pe apa.  Multumesc pentru sfaturi.

diles

legat de infiltrarea apei in placaj cred ca decat tipul de rasina e mai important cum se lucreaza cu ea,orice por de placaj lasat nesaturat de rasina va trage apa indiferent daca in jur e epoxi sau poliester,eu am barci facute cu poliester de 6/7ani si nu au nici o problema dar sant folosite ocazional si in rest stau pe uscat.dupa parerea mea barcile din placaj nu sant pentru a sta la apa permanent indiferent de tipul de constructie,orice zgarietura le poate compromite si mai repede sau mai tarziu va ajunge apa la placaj.eu folosesc barca de cateva ori pe an pentru excursii in delta si la regimul asta de exploatare cred ca ma va tine cat traiesc

Alex1958

#164
Citat din: ionpescarul din Martie 22, 2018, 02:13:39 AM
Nu ma pricep prea bine ,dar cred ca e diferenta mare intre fibra de sticla si polyurea ,cu 2 zile inainte sa dea polyurea ,barca a fost data cu 2 straturi  (o denumire populara ,un primer bicomponent ,tehnic nu stiu denumirea ,dar pot afla)  ,primul strat sa intarit  dupa 3 ore la aproximativ 5 grade si al doilea strat sa intarit dupa 14 ore la 0 grade) care sa transformat dupa intarire in ceva ca o sticla ,a facut o priza foarte buna peste rasina poliesterica si tesatura veche.Practic barca e incapsulata in acea pojghita sticloasa peste care sa dat polyurea (acel primer se da intodeauna inaintea ).Habar nu am cat va tine dar polyurea are grosimea pe exterior intre 3 si 5 mm ,pe interior i-am rugat sa o dea mai subtire ,mai ales in partea unde va fi cabina. Cred ca sa ingreunat cu 20-25 kg dupa operatia asta.
Salut nea Ioane!
Acum ai facut-o si sa speram ca ai etansat foarte bine si n-ai lasat prea multa apa sub polyuree.
Dar ai grija ca prinderea cabinei, cand ai sa gauresti ceea ce tocmai ai etansat, sa fie re-etansata cat mai bine!
Am notat treaba de dupa 29, dar zau nu stiu....vorbim la telefon.
Toate cele bune!