0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
După cum arată „marțienii” ăia cu ... ure(e)a... vrei să dormi în barcă? Poliesterica este a Pictorului?
Salutare Alex, cabina o fac acasa , polyurea ma costat 1000 lei ,dar omul i-mi izoleaza si hala cu spuma si a spus ca lucrarea cu barca e mai mult pentru reclama.Ma grabesc sper sa fac o iesire pana la inchidere.Aici un link cu reparatia https://photos.app.goo.gl/HR4xaQcJhNAgRNbL2
Din pozele cu reparatia se pare ca unghiul oglinzii e prea mic. Cred ca oglinda ar fi trebuit mai oblica - undeva in jur de 12-14 grade, ca sa permita si un anume unghi de trim negativ (motorul mai "sub barca"). Asta ajuta asieta la glisare indiferent de repartizarea maselor pe lungimea barcii, bineinteles cu puterea motorului adecvata pentru glisare.
Mama, mama ce a fost acolo.... Sper ca poliureea sa te ajute, ca dupa cum arata inainte de reparatie ai nevoie de ajutor!Eu aveam de gand sa ma duc saptamana viitoare dar cu cota de atintie depasita la Tulcea cred ca mai degraba nu!Ar mai fi joi-vineri pana in Paste si pana pe 22 pe Chilia dar cred ca nu ne vor lasa cotele....Doamne ajuta!
Barca facuta de pictoru' chiar nu vrea sa moara. Cand ma gandesc prin cate a trecut de la constructie pana acum si tot o sa isi faca treaba ... pare incredibil. Jos palaria ca ati gasit o solutie sa pluteasca si in viitor!
Barcile pescaresti imbracate in fibra de sticla (interior-exterior) sa dovedit a fi o masura gresita, au condensat si in cativa ani (3-5ani) au putrezit. Sunt sceptic, dar cred ca interiorul nu era indicat a se imbraca impermeabil.
1. La o barca din placaj singura solutie validata de experienta este rasina epoxidica + tesatura (fibra de sticla, xynole, dynel etc). Orice altceva inseamna experimente costisitoare esuate. E posibil ca tocmai primerul respectiv sa fie epoxidic, caz in care protectia o ofera acest primer. Nu e insa suficient daca nu are si o tesatura inglobata, motivele le-am scris de nenumarate ori pe forum.2. Hydrofoil-ul e un artificiu inutil in cazul unei barci bine proiectate si construite. Nu e altceva decat o "carja" care ajuta o barca "schioapa". In afara ca induce o rexistenta serioasa de apendice, produce si un moment de portanta parazita, necesara la corectarea asietei, care moment consuma inutil din puterea motorului. Pentru performanta si economie maxime, trebuie eliminat hydrofoil-ul, ajustat unghiul oglinzii si obtinut o suprafata perfect neteda a operei vii, pentru rezistenta minima de frecare.Cat despre "flotoare", "aripioare" etc pe o carena glisoare, nu sunt decat niste inventii romanesti sinistre, demne doar de marangozii urechisti de ocazie.
Nu ma pricep prea bine ,dar cred ca e diferenta mare intre fibra de sticla si polyurea ,cu 2 zile inainte sa dea polyurea ,barca a fost data cu 2 straturi (o denumire populara ,un primer bicomponent ,tehnic nu stiu denumirea ,dar pot afla) ,primul strat sa intarit dupa 3 ore la aproximativ 5 grade si al doilea strat sa intarit dupa 14 ore la 0 grade) care sa transformat dupa intarire in ceva ca o sticla ,a facut o priza foarte buna peste rasina poliesterica si tesatura veche.Practic barca e incapsulata in acea pojghita sticloasa peste care sa dat polyurea (acel primer se da intodeauna inaintea ).Habar nu am cat va tine dar polyurea are grosimea pe exterior intre 3 si 5 mm ,pe interior i-am rugat sa o dea mai subtire ,mai ales in partea unde va fi cabina. Cred ca sa ingreunat cu 20-25 kg dupa operatia asta.