Motor 2 timpi sau 4 timpi?

Creat de serbanj, Mai 08, 2015, 10:29:59 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

BRP

Citat din: ziuamarinei din Mai 09, 2015, 10:45:17 PM

Parca aici pe forum, daca retin bine, s-a afirmat ca e nevoie de un timp redus de functionare cu o benzina proasta ca sa zapacesti injectoarele, sau ceva reglaje deficitare? Ce te faci cu un motor la mana a doua cand nu stii cum la exploatat (benzina si uleiul de amestec) fostul propietar.

Si aici este un pic de .........
Doar modele din 2005 si 2006 de Etec,si Direct Injection,aveau o linie suplimentara de aprovizionare cu ulei in benzina, linie ce nu era destinata ungerii ansamlului motor,pentru ca aceasta benzina nu intra prin aspiratie ca sa perieze(pulverizeze) arbore ,biele,rulmenti,bolturi etc.
Aceasta linie era dedicata ungerii injectorului, care sunt mult diferite fata de cele actuale, si erau si f.bune.
Din cauza noilor norme poluare,aceasta linie a fost suprimata si a fost necesara reproiectarea injectoarelor,miscare similara cu cea din auto de la VW care au trebuit sa renunte la injectorul Pumpe Duse si sa refaca motorul cu sistemul Common Rail.
Informatia si concluzia este ca ETEC!!! nu foloseste ulei in amestec cum gresit se afirma,ci foloseste o pompa electrica de ulei, cu un senzor de presiune, care numara si impulsurile de ulei date de pompa,ulei ce se injecteaza in puncte cheie de ungere ale angrenajului motor  exact ca la 4 timpi,doar ca acest ulei nu se recupereaza si refiltreza pentru a se reintroduce in sistem.
Nu trebuie sa ai foarte mari inclinatii spre mecanica, ca sa iti dai seama ca acest sistem folosit de Etec este clar superior.
Este ca in bucatarie,bucatarul Etec-ul foloseste pentru cartofi prajiti de fiecare data ulei proaspat, in timp ce bucatarul 4 Timpi foloseste acelasi ulei timp de.... ore?(100 ore, cine schimba la timp),filtrat si tras prin sita.
Restul sunt speculatii si povesti fara baza tehnica.
Intotdeauna aceste treceri creaza probleme si trece ceva timp pana la fiabilizare,indiferent de constructor,pentru ca traim in secolul vitezei, si toate trebuie sa se intample la foc automat.
Ar trebui gandit usor diferit,pentru ca un producator ca VW(exemplul mai cunoscut la noi) care a produs milioane de exemplare de motoare auto cu feedback de milioane de ori mai mare si totusi au avut probleme si nu mici cu noile lor injectoare,raportand situatia la numarul redus de motoare(Etec) facute de Bombardier,eu spun ca nici nu avut chiar asa mari probleme.
Evinrude Etec este un motor de nisa, motor cu o tehnica care nu este prezenta la nici unul dintre producatori si care este accesibil financiar.
Luand doar producatorii japonezi in calcul si extrapoland ideea in auto(e mai usor de perceput, ca idee),spun ca si Nissanul face masini sport foarte bune,DAR nici o data nu va fi un Ferrari, Ferrari care din fericire ne este accesibil, si mai este si exemplul cu Iphone-ul.
Apple cu IPhone, cu un singur produs de baza bate toti asiaticii la un loc cu toate smsrtphone-urile lor, care nu sunt rele dar nu sunt si nu o sa fie IPhone nici odata.
Cam asta este diferenta intre Etec si Restul,parea mea,dar exista si alte pareri care nu trebuie minimalizate si excluse.


serbanj

Multumesc mult inca odata la toti pentru timpul acordat comentariilor. Mentionez ca motorul si catamaranul sunt  luate de la sursa- de la Euronautica- si intradevar si eu au spus ca aduc piese in trei saptamini, ce nu au pe stoc.

serbanj

Si am uitat sa va spun, discutia cu mecanicul dun Tulcea, pornise de la o rugaminte adresata lui sa verifice _tractiunea, guvernarea_, pentru ca aveam probleme cu virajul- nu vireaza motorul destul dupa mine- si pentru ca la mers inapoi, porneste foarte incet, cu mansa la maxim, si nu accelereaza, nemaiavind cursa inapoi mansa. O idee a cuiva era c motorul are cizma medie si trebuia lunga... ma rog ....
Multumesc mult inca odata de ajutor !!!

BRP

Motor cu acte in regula.Bingo
Asa ceva mai rar.
Daca vrei reparatii de calitate du-te la reprezentantul lui Euronautica la Tulcea si anume la Pronautica,ca sunt buni si relativ seriosi.
La mersul cu spatele este normal fenomenul, asa este configurata mansa din fabricatie,si este accentuat daca ai o elice de viteza.
NU EXISTA CIZMA MEDIEE!!!!!!!!!!!!pentru a miia oara fratilor.
cizma scurta =15 inch
          lunga=20 inch=intre 52 si 56 cm functie de producator
        extra lunga=25 inch
extra extra lunga=30 inch
Chestia cu viratul tine de coloana de directie si de bieleta de intoarcere a miscarii(daca e cazul), nu de motor.

mariusm piesenoi111

Salutare.....mă adresez în primul rand lui BRP (am încercat privat dar nu mere :( )
Știi cumva ceva de acest motor http://www.probarca.ro/anunt/65762/104/1/104/Vand-motor-40-CP-.htm
Mă gândesc ca ai spus ca acel fost coleg e acum în Cluj (oare de Horea e vorba?....cu el am vb de multe ori în privat și am primit numai sfaturi valoroase dar știam ca e în Croația și nu am mai îndrăznit sa îl deranjez).....Acolo (în anunt)spune ceva și de garanție și de montaj și de varianta la distanta sau la mâna și mă gândeam ca poate poate e el.
Și mai are și alias "service".....Dacă ar fi la el cred ca as face pasul :)
Mulțumesc mult
Marius

serbanj

Am inteles, mutumesc.
Am si vorbit la reprezentanta. Mecanicul de care va spuneam in posutl anterior-primul, e chiar de acolo !
Multumesc.

WBF

Citat din: mariusm piesenoi111 din Mai 10, 2015, 11:44:17 AM
Salutare.....mă adresez în primul rand lui BRP (am încercat privat dar nu mere :( )
Știi cumva ceva de acest motor http://www.probarca.ro/anunt/65762/104/1/104/Vand-motor-40-CP-.htm
Mă gândesc ca ai spus ca acel fost coleg e acum în Cluj (oare de Horea e vorba?....cu el am vb de multe ori în privat și am primit numai sfaturi valoroase dar știam ca e în Croația și nu am mai îndrăznit sa îl deranjez).....Acolo (în anunt)spune ceva și de garanție și de montaj și de varianta la distanta sau la mâna și mă gândeam ca poate poate e el.
Și mai are și alias "service".....Dacă ar fi la el cred ca as face pasul :)
Mulțumesc mult
Marius

Daca esti real interesat, ia motorul ala, in mare viteza.
Da, e de la Horea.
Cand am luat Etec-ul pentru Quicksilver, motorul ala era pe lista mea la numarul 2.
Nu l-am luat ca era de 40 si eu vroiam de 50.
Inca ma gandesc daca-mi pare rau sau nu.
Cel mai probabil o sa regret ca nu am luat motorul ala..... Asta este

bica77

Sa inteleg oameni buni ca de fapt motorul in doi timpi este muuuult ma bun decat cel in 4 timpi, ?mi a placut" expresia" cu bucătăria si uleiul ...deja imi caut masina cu motor in doi timpi m am săturat de asta in 4 timpi care prajeste uleiul en km .....eu cred , lăsând la o parte parerile proprii, ca fiecare motor are avantaje si dezavantaje ,,,,pai sunt motoare cu injectoare pe wv de exemplu cu milion de km si săracu e in 4 timpi,,, este? si merge de n ai treaba ,nu sunt fanul nici unui fel de motor dar cred ca un motor cu cat este mai nou cu atat ofera o garantie in ceea ce priveste consumul poluarea dar si costurile suplimentare

BRP

Citat din: mariusm piesenoi111 din Mai 10, 2015, 11:44:17 AM
Salutare.....mă adresez în primul rand lui BRP (am încercat privat dar nu mere :( )
Știi cumva ceva de acest motor http://www.probarca.ro/anunt/65762/104/1/104/Vand-motor-40-CP-.htm
Mă gândesc ca ai spus ca acel fost coleg e acum în Cluj (oare de Horea e vorba?....cu el am vb de multe ori în privat și am primit numai sfaturi valoroase dar știam ca e în Croația și nu am mai îndrăznit sa îl deranjez).....Acolo (în anunt)spune ceva și de garanție și de montaj și de varianta la distanta sau la mâna și mă gândeam ca poate poate e el.
Și mai are și alias "service".....Dacă ar fi la el cred ca as face pasul :)
Mulțumesc mult
Marius

Da, Horea  a adus motorul pentru ceva prieten de-al lui, care are acuma ceva probleme si nu l-a folost, si vrea sa il vanda.
Motorul e bijuterie si e complet cu toate acareturile, l-am vazut cand i la cumparat de la unul ce-l schimbase cu un etec 40 HO.
Oricum daca il cumperi de la el poti fi linistit ca e motor nu panarama, si orice ti s-ar intampla  ,omul are solutia la el si nu te va lasa balta niciodata.
El nu vinde in mod uzual motoare,dar daca vinde ceva sigur e marfa buna,a lui personala sau a unui apropiat.
Nu e genul de comerciant de motoare  care ,dupa ce iti vinde ceva nu iti mai raspunde la telefon
Clientii lui fideli nici nu vor sa auda de altcineva in ceea ce priveste reparatiile si sfaturile sau chiar achizitiile,in concluzie e un tip grozav,toba de carte,  caracter de neamt usor mai rigid in anuminte privinte, dar nimeni nu ii perfect.
Am reusit sa vorbesc cu el si se pregatea de mers spre Tulcea,Braila Galati sa repare cate una alta pe acolo si din 15 iunie, ne vom intalni din nou pe noul proiect de La Bombardier(nu pot sa spun mai multe)unde iarasi va fi Di Capo(seful), deci multi purici nu mai face prin Ro.
Profita daca vrei ceva bun,fara sa ai dureri de cap.

momaul

Salut.Pentru mine sunt cateva nelamuriri.De exemplu in reclama pentru motoarele e-tec se spune ca de acum gata cu schimbatul uleiului la fiecare 100h dar nimeni nu sufla un cuvant ca trebuie sa pui mereu (ca la orice 2 t doar ca poate in cantitate mai mica dar da calitate si deci pret net superioare).Si oare ce se intampla cu uleiul care se aduna in carter nu arde el oare ca la un motor 4t care consuma ulei si deci poluare mai mare?De unde o poluare atit de mica cum se lauda evinrude daca arde si ulei,sau poate de la carecteristicile uleiului .Acum exista si pentru vechile 2t uleiuri cu ardere completa dar pretul de cost te lasa cu gura cascata .

BRP

Citat din: momaul din Mai 10, 2015, 04:40:31 PM
Salut.Pentru mine sunt cateva nelamuriri.De exemplu in reclama pentru motoarele e-tec se spune ca de acum gata cu schimbatul uleiului la fiecare 100h dar nimeni nu sufla un cuvant ca trebuie sa pui mereu (ca la orice 2 t doar ca poate in cantitate mai mica dar da calitate si deci pret net superioare).Si oare ce se intampla cu uleiul care se aduna in carter nu arde el oare ca la un motor 4t care consuma ulei si deci poluare mai mare?De unde o poluare atit de mica cum se lauda evinrude daca arde si ulei,sau poate de la carecteristicile uleiului .Acum exista si pentru vechile 2t uleiuri cu ardere completa dar pretul de cost te lasa cu gura cascata .

Frate scump si drag,
In USA nu te poti lauda cu ceva,cu care ai induce in eroare cumparatorii sau oficialitatile ca ajungi direct in puscarie!!!!!!!!!, si vei plati amenzi imense etc.
Toate asa zisele laude sunt certificate de cele mai mari Agentii de Protectie a Mediului din USA,Europa,Asia.....
Stiati ca, este singurul si unicul motor in 2 timpi acceptat pe lacurile restrictive din Europa( Bodensee,Koonstatz,Geneva etc)unde sunt si motoare in 4 timpi ce nu au voie sa circule?
Stiati ca motoarele japoneze pentru aceste lacuri, ca au puterea intre 2 treimi si jumatate ,pe aceeasi cilindree din cauza normelor de noxe.
Au trebuit japii sa reduca puterea motoarelor pentru trece de certificarile de mediu.
Uleiul Xd 100 este 100%, sintetic si  biodegradabil,si daca scapi in il apa in 10 secunde dispare pata si nu se mai vede nimic,in caz ca arde in motor se intimpla exact acelasi lucru, si arde fara cenusa reziduala, putin lucru ,nu ii asa?
Ratele de consum de ulei variaza functie de regimul de functionare intre 1:400 si 1:50(TCW 3) sau 1:100(XD 100).
Castigul mare este la consumul specific al motorului,care este cu mult mai mic decat la 4 timpi,datorita faptului ca are mai putin lucru mecanic pierdut(piese in miscare mai putine),si a sistemului de injectie ,care creste randamentul si care isi schimba regimul de functionare, functie de cerinte, de la injectie omogena(injectia tipica de 4 timpi), la injectie stratificata (injectie tipica pentru motoarele de inalta performanta), scanteia la fel, materialul pistonului,etc........
Nu vreau sa intru in amanunte tehnice ,pentru ca sigur nu e multa lume sa inteleaga ce spun.
Concluzia e ca apa e uda, si nu vreau sa mai continui sa nu se inteleaga ca fac reclama,sau orice altceva.
Va scriu doar ca un pur tehnician, fascinat de tehnica si nu de siglele marcilor.

BRP

Citat din: serbanj din Mai 10, 2015, 11:45:09 AM
Am inteles, mutumesc.
Am si vorbit la reprezentanta. Mecanicul de care va spuneam in posutl anterior-primul, e chiar de acolo !
Multumesc.
Spune-mi cum il cheama ca il sun pe patronul lui care imi este prieten bun sa il dea afara pe smecher.
Cand lucrezi intr-o reprezentanta nu ai voie nici sa te gandesti,daramite sa si dai pe gura asa ceva.

serbanj

Nu vreau sa ii fac probleme omului, dar daca il cunosti pe patron, asa vrea sa vorbesc cu el daca se poate, am de lucru pentru ei, dar vreau treaba serioasa. Poate beau o cafea cu el cind ma duc la Tulcea. Multumesc

serbanj

Mailul meu
serban@aidabroker.ro
Multumesc frumos
Daca esti din Tulcea, cind vin, poate bem si noi o cafea, mai ne sfatuim despre motoare(unilateral:))) )

Intersect

Citat din: BRP din Mai 10, 2015, 05:18:45 PM
Frate scump si drag,
In USA nu te poti lauda cu ceva,cu care ai induce in eroare cumparatorii sau oficialitatile ca ajungi direct in puscarie!!!!!!!!!, si vei plati amenzi imense etc.
Toate asa zisele laude sunt certificate de cele mai mari Agentii de Protectie a Mediului din USA,Europa,Asia.....
Stiati ca, este singurul si unicul motor in 2 timpi acceptat pe lacurile restrictive din Europa( Bodensee,Koonstatz,Geneva etc)unde sunt si motoare in 4 timpi ce nu au voie sa circule?
Stiati ca motoarele japoneze pentru aceste lacuri, ca au puterea intre 2 treimi si jumatate ,pe aceeasi cilindree din cauza normelor de noxe.
Au trebuit japii sa reduca puterea motoarelor pentru trece de certificarile de mediu.
Uleiul Xd 100 este 100%, sintetic si  biodegradabil,si daca scapi in il apa in 10 secunde dispare pata si nu se mai vede nimic,in caz ca arde in motor se intimpla exact acelasi lucru, si arde fara cenusa reziduala, putin lucru ,nu ii asa?
Ratele de consum de ulei variaza functie de regimul de functionare intre 1:400 si 1:50(TCW 3) sau 1:100(XD 100).
Castigul mare este la consumul specific al motorului,care este cu mult mai mic decat la 4 timpi,datorita faptului ca are mai putin lucru mecanic pierdut(piese in miscare mai putine),si a sistemului de injectie ,care creste randamentul si care isi schimba regimul de functionare, functie de cerinte, de la injectie omogena(injectia tipica de 4 timpi), la injectie stratificata (injectie tipica pentru motoarele de inalta performanta), scanteia la fel, materialul pistonului,etc........
Nu vreau sa intru in amanunte tehnice ,pentru ca sigur nu e multa lume sa inteleaga ce spun.
Concluzia e ca apa e uda, si nu vreau sa mai continui sa nu se inteleaga ca fac reclama,sau orice altceva.
Va scriu doar ca un pur tehnician, fascinat de tehnica si nu de siglele marcilor.

  Ai uitat sa spui ca sunt singurele motoare acceptate de Marina militara  in ale noastre state unite ale americiiiiiiiii.....Sincer sunt bune....Am vazut si in Canada prin gheturi pe niste rib uri cu chila de otel,am vazut in Norvegia pe niste bestii de cauciuc plin,pana acum mi se par motoarele ideale.Eu abia astept sa imi iau unul.
Born to fish,forced to work!!!