Motor 2 timpi sau 4 timpi?

Creat de serbanj, Mai 08, 2015, 10:29:59 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Intersect

 
    Oh ,scuze Fritz am ramas in urma,la Selva.Acum imi aduc aminte ca ne-ai povestit de Mercury 20 c.p.

Sincer acum mecanicul care se bazeaza numai pe softul de diagnoza o sa greseasca la un moment dat.Nu pot sa ma pronunt in privinta softurilor de diagnoza la motoare pentru barca pentru ca nu le stiu poate sunt exacte si de o acuratete nemaintalnita indicandu-ti exact cauza problemei.
La randul meu lucrez cu o mare varietate de echipamente care ma obliga sa folosesc softuri de diagnoza,din punctul meu de vedere iti ofera doar un punct de plecare in identificarea problemei.Nicidecum cauza problemei ca asa toti putem fi mecanici sa schimbam piese si sa reparam echipamente.
Tenhnicienii lor pun diagnostice pe ghicite cred ca da asa se intampla de altfel Galati Braila pentru ca nu exista un inginer dedicat pe un anumit tip de motor ci niste baieti incarcati cu tester si o reglabila.
Poate gresesc si va rog sa ma corectati poate asa gasesc si eu un mecanic :) .
Born to fish,forced to work!!!

Fritz

Si la Formula 4 s se merge tot cu Mercury ...60 de cai ...Oare de ce ???   :o :o :o
Si le alearga aia de le clocotesc ..si nu le mai sare softul.

https://www.youtube.com/watch?v=3S95G1zxLsc

Iar la Formula 1 ... se alearga tot cu pocnitori ...
https://www.youtube.com/watch?v=CW7QNRP1HPA

Intersect

Born to fish,forced to work!!!

WBF

#48
Cineva face o confuzie naprasnica intre motoarele de curse si motoarele comerciale.
Numa zic....
Am niste ani de raliu in spate, niste multi ani ca proprietar de firma in domeniul auto, pasionat de motoare.
Actualmente ma ocup cu IT, deci nu povestim azi de soafte comerciale si soafte dedidicate.... :)

Pe vremuri concuram cu o Lancia Delta HF integrale.Evident pregatita de curse.
O racheta.... pentru vremurile respective.
Avea ceva comun cu o Lancia Delta de serie? Sau cu cu un HF de serie?
Nici vorba. Alea au fost niste tigai sinistre, neteflonate, cadeau toate de pe ele, da erau ieftine. Braga.

Care esti fan Citroen, Lancia, Alfa?
Ca au facut istorie in competitii...
Am avut peste 11 Alfa Romeo, ca deh, cuore sportivo.....
Noroc ca stiam mecanica&stuff, sa-mi depanez masina pe drum..
Valurile tineretii, sa schimbi garnituri de chiuloasa la costum sau sa ramai fara lumini, noaptea, pe valea prahovei, in curbe, la un 60-80 cinstit.... Parfum
Inca mai am una, asteptand sa devina de epoca si sa scap de impozit, ca la fier vechi stramba aia din nas si mie mi-e mila sa o casez, ca merge ceas si-mi aminteste de vremea cand aveam par in cap

Asta cu 2T vs 4T e o polemica care nu se mai termina.

@Intersect
Daca te uiti prin postarile mele anterioare o sa vezi un Quicksilver Sport de peste 6m cu un Optimax de 150.
Sa zic sau sa nu zic ceva? Mai bine nu.

Toate motoarele au partile lor bune si rele, nici unul nu poarta coroana.

As fi un cretin sa-mi ridic in slavi Smartul FourTwo Brabus, e o racheta de doua locuri, cu peste 100 de cai la cateva sute de kg.
Cutie secventiala in 6 viteze, acceleratii putin salbatice...adrenalina.
Suspensie ioc, spatiu ioc, dar fac aproximativ orice masina la o liniuta.
Daca vreau sa merg mai mult decat de acasa si pana la birou cu masina aia?
NU.
Maxim sa ma joc cu fiul meu pe pista de karting sau sa enervez cate un cocalar cu masina beton si stiinta zero.

Revenind la barci si motoare de barca:
Pentru Quicksilver-ul de 470 am ales Evinrude in locul unui Mercury gata montat si cu nu mult peste 120h de functionare
Greutati aprox identice, acelasi numar de caluti, 50
Motivul a fost simplu, cu Mercury trecea o vreme pana sa scoti toporul in glisaj si consuma mult mai mult.
Da, am mai pus o claie de bani pe mansa, pe furnituri, pe ceasuri, pe cabluri, pe electrica... etc.
Da a iesit ce-am vrut.

Idem, pentru gonfliciul meu, Zodiac de 3.4 Cadet, am un Mercury de 15.Ieftin ca barca, 4 timpi, alternator.
Ca se potriveste si dam doua persoane la spinning ca regii, trolling o zi intreaga si nu ne doare la patina.
N-as pune un 2 timpi pe gonflici nici batut.

Nu o sa aiba un motor comercial in 4 timpi vana si coiul unuia in 2 timpi, de generatie noua, nici cu soborul de preoti.
Daca ma tine sa merg la trolling o zi intreaga cu Evinrude?
Nope.
Dar am pus un motor de ajutor si cu ala e ok.

Cel mai bun motor e ala pe care ti-l permiti si care e al tau.


PS:
Am incercat sa fac analogii cu lumea auto fiind mai simplu si nedorind sa jignesc cu epitete legate de anumite marci.
Chestii care-s maxim de subiective si tin de treburi strict legate de cerinte, buget si pitic pe creier.
Si fiecare e fan de ce are dar discret doreste mai mult..
Rana la imagine doare.

Ca idee, acum 15 ani eram fan italiene si ma certam cu un amic care era fan nemtesti.
Azi eu conduc nemtesti iar el conduce.... ce sa vezi, o italiana cu un trident ca sigla.
Prioritati, cerinte, buget si pitici pe creier.

Intersect

#49
Salut,Fritz încearca sa evidentieze ceva.
Nu se pot compara de acord dar nici chiar așa sa ne batem joc,fiecare cu părerea lui.Cei care și-au permis o barcă cred ca a facut-o cu niste sacrificii foarte mari și să ii jignim așa gratuit,nu se face părerea mea

Cum merge barca cu Evinrude de 50? Îți pare rau de alegerea făcută?A fost o polemică destul de serioasă imi aduc aminte.
Born to fish,forced to work!!!

Fritz

#50
 La clasele GT15 , GT30 ..F4s se folosesc motoare de serie . Singurele modificari admise sunt priza de apa de racire si elicea supracavitanta. Nu e nici o confuzie @WBF. La clasa GT30 au concurat si ETEC30 si Mercury30..si Tohatsu 30. Rezultatele sunt pe site-ul UIM .  Nu apare ETEC-ul la nici un record . Asta e adevarul...
  In schimb gasim la recorduri la clasa S350 Neptun-ul rusesc  ... :o ...70 km/ora . O sa atasez poza... :)...Deci si pocnitoarea aia ruseasca a facut un record international in 1975.

In principiu toate motoarele de noua generatie sunt bune. Eu mi-am luat Mercury 20 ..ca n-am avut bani suficienti pt un Suzuky 20. Si un Tohatsu 20 m-ar fi multumit.
  Barcile sunt si ele intr-o varietate foarte mare...de la pontoane ...barci de transport ...pana la barci de viteza ...Fiecare barca are nevoie de motorul potrivit .
  Daca eu pun pe un ponton ...un Mercury de 50 ( chiar si ala vechi in 2T ) cu elice de 11" diametru ...si un raport la cutia de viteze de 1.83/1 o sa mearga prost ...Mult mai bine merge un Evinrude cu elice diametru de 13"-14" , pas mic...si raport 2.67/1.   Pe o barca de viteza mercury de 50 se va misca mult mai bine.
  Deci... puneti motorul potrivit pe barca ...si elicea potrivita.
Uite Etec-ul de 115 ...chiar la BRP.
http://www.evinrude.com/en-us/engines/pontoon_engines/etec_115_pontoon
  Sunt doua modele..de V4. Cu 2.44/1 raport de transmisie si 2.25/1 .

WBF

Citat din: Intersect din Mai 20, 2015, 07:40:46 AM
Salut,Fritz încearca sa evidentieze ceva.
Nu se pot compara de acord dar nici chiar așa sa ne batem joc,fiecare cu părerea lui.Cei care și-au permis o barcă cred ca a facut-o cu niste sacrificii foarte mari și să ii jignim așa gratuit,nu se face părerea mea

Cum merge barca cu Evinrude de 50? Îți pare rau de alegerea făcută?A fost o polemică destul de serioasă imi aduc aminte.

Pai eu nu incercam sa-mi bat joc, spuneam doar ca cel mai bun motor e ala pe care il ai si corespunde unor criterii personale.
Toti am facut si facem eforturi/sacrificii, si da, nu ne place sa ni se spuna...."Man, ce tigaie ai !"
Tigaie, netigaie, da-i tigaia mea  :)
Mai spuneam ca sunt total irelevante discutiile despre motorsport, fie el pe soasea sau pe apa in comparatie cu ce vand comercial firmele respective.

Legat de cum merge barca cu Evinrude-ul de 50: merge mult mai bine decat cu Mercury-ul pe care il avea pe ea.
Glisaj intr-o lungime de barca, consum jenant de mic.
Una peste alta sunt extrem de multumit, ramane sa vad cum se comporta la o tavaleala in Delta, dar asta o sa vad in maxim o saptamana.
Nu, nu-mi pare rau de alegera facuta, cel putin pana acum.


@Fritz.

Mercury tau de 20 cred ca e identic cu ala de 15 pe care il am eu. Si am inteles ca sunt cu cap Tohatsu. Poate ma insel..
Legat de motorsport si uz indelungat al aceluiasi tip de motor.....
Uneori nu doar viteza conteaza ci si fiabilitatea in timp.
Intreb asa, pentru un prieten, la GT cam ce ulei/carburant/ setari software-hardware de parametri folosesc? :)
Stock?

Stai linistit ca nu am icoane cu Evinrude, e doar un motor care se potriveste la cerintele mele actuale pe barca de dat in Delta.
Si-s la fel de multumit momentan de Mercury in 15hp-4t si de Marinerul de ajutor in 2t.
Cu mentiunea ca am avut traumele mele cu Mercury.


Fritz

#52
  La clasele GT se folosesc numai motoare Stock.
Benzina fara plumb 95-98 standard ...Toti folosesc benzina de la tanc ....Aceeasi benzina.
Nu vine fiecare cu benzina de acasa...Benzina oferita de organizatori ...
  Motorul meu ..mercury 20 ...este model nou. Nu stiu daca are cap de tohatsu ..E posibil. Stiu ca au fost unele de 15 cu cap Yamaha...dar erau de 323 cm3 . Asta are 350 cm3.
Uite un link ...cum gliseaza dormitorul (Pilotina Cranchi 485) cu acest motor ...

https://www.youtube.com/watch?v=L8kwjBXdy-Y

Asa e ...Cel mai bun motor e cel care se potriveste pe barca ta...Care te satisface. Sunt multi care nu sunt satisfacuti de achizitia facuta...sau de ansamblul barca +motor...si nu stiu nici de unde vine nenorocirea.
O fi motorul...o fi barca ? poate elicea ? Daca cineva a avut o experenta ...nasoala  cu un anumit tip de motor...nu trebuie sa generalizam .  Ce tu nu ai vazut Mercedes ramas in pana?
  Uite cum gliseaza dormitorul cu un motor Selva 25XS ... Asta motor adevarat ...2T !!!
https://www.youtube.com/watch?v=valbQbmIfHc
  Si acelasi motor Selva25xs pe o barca facuta de mine ... Elice supracavitanta ...Tundeam iarba in fata la Daniela Club ... https://www.youtube.com/watch?v=u_PcL5DyVho
  Cu Selva 25xs s-au facut recorduri ...Nu le-a dobarat nimeni... La T550 ...105 km/h si la S550 118 km/h.

Intersect

WBF nu ma refeream la tine.Cred ca este nervoasă tare sunt curios ce fel se comportă la.drum lung.Eu plec din Galați până in deltă cu barca așa ca sunt curios in privința consumului de combustibil
Born to fish,forced to work!!!

WBF

@Fritz
Inteleg ce spui.
Perfect de acord.
Doar de placerea unei polemici colegiale, repet niste puncte legate de motorsport. :)
Micro tunning hardware? Macro tunning software? Echipa de tech care manaca pe paine si diametrul boltului de la piston?
Alea nu-s pentru produse comerciale.
Dar nah, ramanem ca cel mai bun motor e ala pe care il ai.
Si discret, dar discret de tot, il vrei pe ala si mai bun, urmatorul pe lista. :)

@Intersect
Cumva am reusit sa bulesc postul cu Quicksilverul de 470.
O sa il rog pe prietenul Gupi, ala de are grija de forumul asta, sa-l puna la loc din backup. Asa, colegial.

Barcazul a consumat 10.5l in 1.5 ore.
De dat la blana la 5500-6000 rpm, asta in conditii de altitudine de peste 1000 de metri si temperaturi aproape de negativ.
Cel mai probabil o sa ne " intersectam" vara asta prin Delta.
Si o sa poti sa-i dai o blana la barcaz, sa vezi daca e ok sau nu.
Ca din povesti pe forumuri....
Din ce tin minte si tu esti cu Quicksilver, nu?

Intersect

 spun ca are un cconsum mai mult decât decent având in vedere condițiile.Prima mea opțiune in privința motorului a fost E TEC dar am gasit pachetul complet adică Quicksilver plus Mercury si nu m-am încumetat sa schimb motorul pentru ca am fost foarte multumit de el.

Tare curios.sunt cum se comportă  Quicksilver ul echipat cu E TEC mai ales ca le pot.compara.
Born to fish,forced to work!!!

WBF

@Intersect

Cum spuneam, ne putem intersecta.
Ca nu doare..
Proba pe apa e sfanta, poate sa-ti povesteasca oricine, orice, virtual, ca e fix tranta.
Ne auzim, ne povestim, ne dam cu barci.
Poate ne si pescuim.
Aparent avem aceleasi nebuneli.

In rest, numai de bine.

Fritz

@WBF ...La GT15 ..GT30 sunt motoare de serie...comerciale ..fara nicio modificare.
Using factory 'standard' engines where modifications are forbidden
http://www.powerboatgp.co.uk/boat-racing-classes/3

GT30 14yrs +
Hull Material Fibreglass, Kevlar, Synthetic Fibre
Length 3.50m
Width 1.35m
Weight 250kg (including driver)
Engine Tohatsu, Mercury, Yamaha
Engine Capacity 526cc
Horse Power 30
Top Speed 55mph +
Max rpm 6250

Ce e asa de greu de admis ca o barca cu un motor de 30 de cai de serie ...si greutate totala incluzand driverul de 250 kg atinge 88-90 km/ora ???

Intersect

Born to fish,forced to work!!!

Fritz

 Si la GT15 ...la fel...40 mile adica 64 km/ora. Motoare de fabrica ...Mercury, Suzuky, Tohatsu ...de 350 cm3.
Recordul e de 70 km/ora facut cu Tohatsu.
http://www.powerboatgp.co.uk/boat-racing-classes/2