Propulsia electrica

Creat de radu_d, Octombrie 17, 2013, 12:43:10 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

cristizz

Nu cred ca vom astepta 20 de ani. Poate doar daca vine o noua furtuna mondiala ... http://oceanvolt.com/

https://youtu.be/raVhdXVsw3A

Florio

Citat din: cristizz din Noiembrie 30, 2015, 06:32:08 PM
Nu cred ca vom astepta 20 de ani. Poate doar daca vine o noua furtuna mondiala ... http://oceanvolt.com/

https://youtu.be/raVhdXVsw3A

Foarte tare! Cu un sistem  electric, viabil, de propulsie, e ca si cum la traversarea oceanului ar veni mereu o nava sa-ti faca plinul la rezervor :) .
Stii ca de fapt nici o forma de  energie consumata nu este o problema, ci problema o constituie numarul mare al oamenilor consumatori.
Odinioara se scotea carbune in draci, iar gazele erau aproape moca. Dupa ce s-a generalizat reteaua de gaze, consumul lor a devenit o problema.
Acum avem problema consumului de petrol, fiindca suntem multi.
Cand s-o trece pe electricitate (ca-i moca, de la soare si vant) o sa devina o mare problema Litiul, Plumbul, Nichelul , etc... fiindca energia o produci, dar trebuie sa o si stochezi.
Cum s-ar zice, nimic nu-i perfect. Norocul nostru ca nu traim forever :) . COnform zicalei : "viata-i grea, dar trece repede" .

cristizz

Dincolo de avantajele prezentate de fabricant (Over 2500 cycles at 100% DOD, Exceptional voltage stability, Maintenance free, Inter module balancing, Can be charged using most standard lead-acid chargers, Communication of monitored data via Battery Management System (BMS),etc) problema pe care o vad eu este pretul:

  Valence U27-12XP (12.8V, 138 Ah) = $3,449.50

Producatorii vor avea grija sa cumpere/utilizeze tehnologii de masa, platibile. Dar oare cati dintre noi isi pot permite sa plateasca un banc de baterii la pretul asta?
Si in momentul in care sa zicem pretul va cobori suficient, mai mult ca sigur ca vor creste taxele de utilizare. Sau vor promova un sistem de plata cum face Renault: nu-ti vand bateria, ti-o inchiriaza. In felul asta tot ei fac bani din energia electrica, nu noi economii, asa cum ne dorim.
Maine poimaine o sa platim Taxa pe gravitatie.
Totusi ... speranta moare ultima.


ghrt

Cred că pentru cei care vor electric, cea mai bună opţiune este un diesel inboard şi un outboard electric (in functie de buget). In felul asta poti sa acostezi sau sa pleci pe electric si ai putere de lunga durata daca ai nevoie.
Ca ordin de mărime, s-ar putea ca 138Ah să fie suficienţi pentru o deplasare Limanu - mare şi retur la o bărcuţă de ~2 to, deşi nu prea cred, iar viteza va fi mică.

cristizz

#64
In opinia mea, vrei electric daca:
- te dai in zone protejate unde nu poti intra cu termic sau
- vrei sa ai o economie in exploatare
In prezentarea Arcona 380Z am vazut ca au un banc cu 8 baterii de 138Ah (deci 1104 Ah sau 14 KW), care numai astea fac 28000 $ plus taxe.
Motorul, transmisia, controlerul si celelalte acareturi ... probabil inca 6000.
Panouri solare semiflexibile 1.8 KW = 3500 $ in China (12000 daca sunt italiene).
Deci asa la prima vedere vreo 40000 $ cu taxe, poate chiar mai mult daca punem si TVA.
Nu prea vad unde e economia.
Probabil in configuratia asta cu 8 baterii capabile de descarcari 100% s-ar putea invarti motorul vreo 20h, fara reincarcare.
Daca sistemul fotovoltaic ar fi suplimentat cu o eoliana si pentru siguranta mai pui un generator diesel ... ar fi o chestie, ai putea conta ca ai mai tot timpul zeama in baterii.
Dar mai pui 10000.
Eu unul nu-mi permit.
Ce am vrut sa spun mai devreme, lasand costurile la o parte, este ca tehnologia exista, se poate cumpara si monta usor. Pe afara sunt destui pentru care 50000 reprezinta un cost mic pentru o pasiune mare. Am un client (spaniol) care a dat 30000 pe un LR Defender nou pe care si l-a tunat pentru curse in Maroc/Mauritania cu 60000 extra. Menajera (romanca) isi radea in barba ca asta a bagat aproape 100K intr-o uratenie de masina pe care o cara pe platforma pana la ferryboat.