Sfaturi Etap 22 vs. Dehler 22

Creat de Dbr, August 29, 2015, 08:29:26 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 9 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Citat din: Dbr din Ianuarie 23, 2016, 08:59:26 AM
Rumpi, multumesc pentru sfaturi.
Mai din aduceri aminte,mai din consultari cu omul care lucreaza cu mine, am ajuns la concluzia ca nu avem acei suporti ai aragazului. Am fost cu totii de acord ca in nici un caz nu avem 4 suporti la fel, poate doar unul ratacit si nici ala sigur. Asa ca ne-am apucat sa dam din ,,manutze''. Cu ocazia asta am descoperit un accesoriu care nu trebuie sa lipseasca de pe barca ! Functionale sunt 100% ok. Poate chiar putin exagerata forta cu care strang clestii. Dar m-am gandit ca poate voi avea vreo oala cu sarmale pe aragaz si cand o fi barca bandata sa nu ma trezesc cu ele in pat :) Deocamdata va invit la un vin fiert la Origo 3000. Cred ca este mai special fiert la alcool 8)

Hahahah...chiar ma pregateam sa-ti spun ca-ti dau eu modelul de brate de sustinere, cand am vazut ca ati bricolat niste macarale adevarate :) .
Bogdane, sunt impresionanti clestii aia, tin oalele la 180 grade pe verticala.
Nu uita insa, ca vei avea adesea tigai, care vor zbura pe sub acele brate, ca vrabiile!
Bratele originale ale aragazului meu se inalta cred ca 3-4 cm peste gratar si pot fi montate cu o parte in sus (ceva mai inalte) sau invers (ceva mai joase). Niciodata n-a cazut nimic de pe aragaz, chiar daca am trecut de pilda printr-o furtuna deosebit de urata, avand ancorata acolo o oala de ciorba din capatani de salau. 

Rumpi

Pentru evitarea problemei sus-mentionate recomand folosirea unei cratiti pe post de tigaie. De preferat de aluminiu teflonat si nu foarte inalta. Inlocuieste cu succes tigaia, poate fi folosita si la altceva decat fript, si poti amesteca in ea fara sa dai afara.
Recomand oricum oalele de aluminiu teflonate ca se incalzesc mai repede si mai bine decat cele de inox si nu ruginesc. Exista oale bune de pe care nu pleaca teflonul la prima utilizare.
Foarte faini suportii, inovatori.

Dbr

Salutare,
Sa nu credeti ca hibernez...Dar din cauza ninsorilor precedente si a inghetului ulterior am fost fortat sa pun prelata pe barca. Daaaar pe peridoc nu ;). Asa ca hai cu peridocul sa il dichisim. La demontare am lucrat cu multe ,,bip-uri''. Ma gandesc oare sa nu fi stiut fostul proprietar ca barca se baga cu peridocul in apa dar apoi peridocul se scoate afara? Sau poate ca au facut olandezii vreun sistem de parcare subacvatica...Altfel nu imi explic. Aveti foto in continuare.
Asa ca in afara de ce am putut reconditiona la noi in atelier, restul am achizitionat de la firmele de profil ( cabluri frana si rulmenti). Ce sa mai zic...am dat din maini la foc automat. O piulita de tambur a trebuit sa o fabricam din nou. Nu am gasit pe nicaieri. Decat cu comanda speciala etc...Din punctul meu de vedere era o banala piulitita de M18 x 1,5 si in final dupa mult timp consumat la telefon, drumuri facute aiurea si explicatii complicate am considerat ca mai bine o fac eu decat sa imi pierd vremea. La fel am patit si cu balansina de la frana  si altele. De cupla de la protap si de troliu ce sa mai zic . A fost o adevarata ,,orgie tehnica''. Concluzia este ca in afara de cablurile de frana si rulmenti, toate celelalte componente au necesitat refabricarea / reconditionarea pe forte proprii( tije filetate cu filete stanga /dreapta, ferodo pe saboti stifturi, sigurante,etc). Sunt fericit ca in final am reusit sa il dobandim si pe asta ca pe multe altele precedente. Nimic nu se compara cu satisfactia finala cand stai si privesti rezultatele.

bluewave

frumos ... si eu trebe sa dau "butucii" jos sa vad ce-i pe acolo "melci scoici raci craci" ...
"No Whistling on Board"

Dbr

#49
Salut,
Ha, ha, eu am gasit inclusiv ghinde in punte! Deci poti gasi si altele... Pana la urma nu am scapat. A trebuit sa dau puntea jos. Arata ca naiba , dar motivul principal a fost ca piulitele suruburilor erau atat de ruginite incat devenisera rotunde din hexagonale. Le-am desfacut pana la urma , mai cu cate un cleste autoblocant, mai un WD40, un brenner mic ( ciordit de la nevasta-mea din bucatarie) ca nu aveai loc acolo decat cu chestii minuscule,etc. Apoi rotative, curatat tot pana la curat,  vopsit,uscat, si acum sunt inapoi pe sasiu dar cu alt aspect.  8)
Voi cand lucrati cateodata nu aveti vecini sau amici care vin pe la voi,, gura casca''? Eu am doua categorii: unii care doar trec, te saluta, eventual mai strecoara din mers cate o gluma de genul,, iese, iese? Sau ies ochii? " sau ,, daca munca era usoara o luau si pe aia boierii !"
Categoria a doua: ,, ce ai avut mah cu fierataniile alea ? Atata munca se le dai jos doar ca sa le vopsesti? Cine draku le vede acolo jos sub barca?" Iar eu ca sa scap de el ii raspund...,,ala care va merge pe drum in urma mea'' Apoi se inchina si pleaca ;) Ce sa ii explic eu ca nu vopsitul era imporant, dar cand cureti rugina adunata in atata timp, poti decoperi niste chestii care te vor soca: fisuri ascunse, suduri ruginite pana la retezare completa, unghiuri gresite ale fuzetelor stanga/dreapta datorate deformarii inegale ale toroanelor de cauciuc interioare,etc. Asa ca pentru o zi in plus de rupt degetzelele mai bine sa fim siguri cu ce mergem pe drumurile noastre drepte,,ca-n palma''.
Asa ca, Oameni buni , va urez si voua spor la treburi, fiecare la ce aveti de facut si mesterit, iar daca va pot ajuta cu ceva, cu placere...

Bogdan ion

Bogdan, imi place cum gandesti, aici se vede valoarea omului, faptul ca te intereseaza si cel de langa tine. Buna treaba, ai toata admiratia mea, si sa stii ca o sa iti aduc aminte ca ai intins o mana ( in cazul tau, doua drepte ;)) atunci cand o sa am nevoie.

Rumpi

Peridoc cu semiosii Peitz. Asta ar merita un topic separat. Restaurarea asta e un exemplu minunat. Felicitari. Si ca sa nu crezi ca ai lucrat degeaba te anunt ca valoarea de piata a reparatiilor executate pana acum trece de 1000 euro. Asta deoarece Peitz nu mai exista si sistemele noi (Knott, ALKO) nu sunt compatibile (trebuie schimbat tot sistemul de franare inertiala, Peitz are cursa scurta de 20mm fata de 90mm ale axelor noi). Asa ca a meritat efortul. Daca vecinii nu apreciaza e treaba lor, probabil ca se intreaba si de ce lucrezi in loc sa stai la crasma sau in fata televizorului.

Dbr

#52
Da Bogdan. Daca pot ajuta ,ajut cu placere. Este , cred eu , firesc sa impartasesti din experientele tale si altora, mai ales prietenilor.
@ Rumpi: ma bucur ca inca mai exista oameni in Ro ca tine. Credeam ca sunt ,,ultimul mohican'' care se lupta degeaba pentru o cauza pierduta. Referitor la Peitz asa este, daaar cei de la Knott si Alko, chiar si BPW au preluat fabricarea de subansamble. Am reusit sa gasesc rulmentii ( SKF) si cablurile fabricate de Knott. Gasisem si ferodourile dar erau gata gaurite si nu corespundeau ca si configuratie. Asa ca am optat spre banda de ferodo pe care o aveam de cand eram pusti si am facut o gramada de saboti pentru foarte multe ciudatenii. Era rezerva mea strategica pentru astfel de situatii ;) Stiu ca voi fi acuzat de ecologisti ca sunt poluator si ca am folosit element de frictiune cu continut de azbest si  le-am nituit ( nu se mai accepta demult) dar i-am si lipit inainte cu solutie Victor Reintz ( 300 grade). Asa ca garantez functionarea lor 100%. M-am ambitionat cu peridocul deoarece este extrem de solid construit( asa ceva nu mai fabrica nimeni in prezent) galvanizare de foarte buna calitate , constructie cu o geometrie variabila de neimaginat, basculabil,etc. Putem transporta pe el eventual alt velier ( cu derivor fix). Masa maxima autorizata deloc de neglijat 1350 kg.
O sa deschid probabil un topic separat pentru alt peridoc la care vom incepe sa lucram in scurt timp cu Kir_Gutzakis. Probabil si la ala este de facut acelasi lucru. Va tin la curent cu ce mai fac la Dehlya deocamdata.

Alex1958

Salut!
Peridocul tau este inmatriculat?
Dupa aspectul initial mi se pare evident ca a fost folosit la lansare in apa sarata.
Oricum felicitari pentru lucrare si nu uita vorba aia "ce-si face omul cu mana lui..."
Toate cele bune!

Rumpi

Nu stiam ca fabrica iara piese pentru ele. Ce stiam e ca in toata germania mai sunt doar doua firme care ar fi facut treaba asta, si nu glumeam cu estimarea de pret. Singurul lucru pe care ei l-ar fi facut in plus ar fi fost sa depreseze axa, sa schimbe toroanele uzate si sa represeze centrat la loc. Ai avut noroc cu rulmentii ca nu erau uzate suprafetele de rulare de pe conuri, ca sunt sudate nu insurubate in pivoti ca la astea noi. Se poate rezolva bineinteles dar e mult de munca. Sper sa te bucuri mult timp de peridoc (si de barca bineinteles). De ferodouri n-am zis nimic. Ziceam ceva doar daca le lipeai topind strampii sotiei.
Vezi daca poti gasi stopuri capsulate cu leduri. Sunt comode ca nu mai trebuie sa dai jos bara de lumini cand bagi peridocul in apa.

Nu esti ultimul mohican altfel murea tara de mult. Pentru mine nu e ciudat ca nu vor oamenii sa lucreze, pana la urma e optiunea lor, e ciudat cand oamenii aia te invidiaza pentru rezultatele muncii. Nici macar la loto nu castigi daca nu te obosesti sa iei bilet, asa ca daca nu lucrezi de unde sa ai? Ca nu vine nimeni sa iti dea ceva numai pentru ca existi si nu toti suntem fericitii mostenitori al unor mari averi.

Intersect

Born to fish,forced to work!!!

Dbr

Alex1958: Peridocul il voi inmatricula dupa ce voi trece cu el RAR, ITP,etc. Deci urmeaza calvarul >:( Nu puteam sa ma prezint asa la ITP cu el  :o. La ultima remorca reconditionata am avut dezechlibrul st/dr axa fata 2% si spate 3%. Trageau ca disperatii de frana in mod repetat si isteric dar tot aia iesea. Nu le venea sa creada ca la o remorca din 96 aveam asa ceva. Pana a venit cineva care ma stia demult ca vin aproape numai cu remorci si le-a spus: Nu aveti sanse cu asta ca e manic cu franele . La care eu le-am spus ce le zic intotdeauna: ,, franele sunt pentru mine , nu pentru ITP."
Da, a fost folosit la apa sarata in Marea Nordului.
Rumpi: da stiu. Cu toroanele e fu..reala mare. Nu ma bag la asa ceva. La noi ( daca nu s-au schimbat intre timp treburile) exista doar reprezentanta Knott de aici din Bucuresti care era acreditata oficial pentru acest fel de operatiuni. Stiu si din Olanda de la prietenii mei in domeniu ca pana si acolo exista doar doua asemenea firme care executa acest tip de lucrari.
Referitor la rulmenti, asa am zis si eu initial ca sunt din aia cu inele fixe. Adica poti schimba doar jumatati de rulmenti. Dar era ca si cum mi-a intoarce strampii pe dos sa ii mai port o data,. Rulmentii, se vad si in foto, aveau pete de rugina, dar tocmai ca asta e o treaba foarte inselatoare. Asemenea rulmenti cu stratul de cementare afectat pot tine inca o vesnicie daca sunt unsi corespunzator dar deasemenea pot ceda oricand, mai ales pe timp de vara cand doar asfaltul ajunge lejer la 80 grade.Asa ca am spalat foarte bine tamburii in interior si surprizaaaa! Inelele interioare ale rulmentilor erau presate pe cota de rulment :) Asa ca am putut schimba rulmentii complet.
Referitor la lampile de spate cu leduri am testat in timp asa ceva si va pot spune ca nu sunt waterproof :( Amaratul de led functioneaza si in apa fara probleme daaaar se intampla altceva in ele. Le corodeaza cablajele in zona de lipire a ledurilor. Si incet incat in timp mai dispar cateva leduri din lampa pana la epuizarea aproape completa. Le-am testat de cativa ani, si le recomand pe alte remorci. Sunt mult mai bine vizibile( chiar si ziua).
Eu aplic alta strategie cu lampile de spate la peridoc. Daca nu are cumva e prevazut din fabrica sistemul il fac eu foarte simplu. Este vorba de panoplia cu lampi care trebuie sa fie doar ea demontabila cu o priza montata pe dosul ei si un stecher pe firul ce vine din fata. Stiu ca mai apare inca o conexiune mobila in plus si ca asta poate da batai de cap in functionare dar daca zonele de contact ( pini)se dau cu vaselina de cupru si interiorul prizelor si stecherelor sunt pline cu vaselina de montaj ( ceramic+ PTFE + ulei siliconic) va asigur ca nu aveti probleme niciodata. Trebuie sa recunosc faptul ca am mai tras cu ochiul pe la aia cu experienta prin NL.  8) La randul meu i-am invatat si eu ce stiam, si tot asa ne sfatuim de ani de zile..
Si revenind la lampi, poate ca par exagerat, dar vreau sa pastrez ,,patina timpului'' asupra ansamblului barca- peridoc, fiind aceeasi generatie, si voi pastra lampile lui Hella( protejate impreuna cu triunghiurile de jur imprejur cu carcasa de tabla de 2 mm galvanizata). Vreau sa fie cat mai original ;)
Si asa ma framanta treaba ca va trebui sa ii schimb rotile din 13" in 14 sau 15 pentru ca anvelopele Good Year cu balonul imens le gasesc doar pe comanda si sunt extrem de piperate la pret plus ca sunt numai Tube Type si nu Tubeless. Inca mai ,,lucrez'' la treaba asta pentru ca trebuie sa tin cont de ET si indicele de greutate al anvelopei. Am ceva cat de cat corespunzator dar sunt cu indicele de greutate la limita, iar mie nu imi plac extremele...
Sper ca nu va plictisesc cu povestirile mele, dar cred ca din acest ,,schimb de experienta'' cu voi prieteni ,macar sa contribui si eu putin la schimbarea mentalitatii noastre predominante tip,,lasa bah ca merge si asa'' sau ,,da- o incolo mah ca e doar o remorca''.
Referitor la munca depusa in acest gen de activitati, este intr-adevar mizerabila, te faci ca un pamatuf de cosar, am ajuns chiar sa port manusi cateodata ca nu mai pot manevra sculele din cauza crapaturilor de pe degete, dar nu stiu de ce ii dau inainte si tot asa. Si din pacate am un singur prieten care ma ajuta in activitate de cativa ani. In rest au venit si au plecat in scurt timp, probabil mai mult din cauza faptului ca fiecare obiect reconditionat are particularitatile lui, la unele fiind mai multa munca murdara, la altele mai multa de mecanica fina, dar care in final toate necesita rabdare si perseverenta, iar unele te uzeaza poate mai mult psihic decat fizic.
Odata cineva mi-a spus: ,, decat sa muncesc degeaba mai bine stau degeaba :o" M-a framantat ideea , m-am uitat in trecut, si am concluzionat ca niciodata nu am muncit degeaba. Mai devreme sau mai tarziu, sub o forma sau alta a venit involuntar o rasplata pecuniara si o satisfactie pe masura.
Stima tuturor. 

Dbr

Uraaa! Am scapat de smirghelfobie! Am inceput sa ii lucrez dunga aceea alba de desupra liniei antivegetativei. Sambata dupa amiaza mi-am luat inima in dinti si am urmat sfaturile lui Vali si Costin. Am luat o dushca inainte, am spus o rugaciune in gand, mi-am pregatit smirghelul de apa pe granulatii diferite, polishul, ceara si gata. La actiune ! A iesit atat de bine ca imi vine sa fac toata barca dar nu cred ca imi permite timpul. Asa ca ma voi multumi doar cu dunga aceea care ma enerva datorita culorii galben- maronii ( sa nu spun altfel). Devenise obsedanta pentru mine, deja facand nota dicordanta cu restul barcii.
In realitate arata mai bine decat in foto. Azi voi continua. Norocul a fost ca producatorul nu s-a zgarcit cu gelcoatul si a pus un strat sanatos. Se poate lucra fara frica.

Dbr

Ieri vazand vremea frumoasa m-a apucat harnicia sa ,,dau la scoica'' care deasemenea devenise obsedanta. Va dati seama sa vezi alea precum pojarul pe barca toata iarna in fata ochilor >:( cred ca e cosmarul oricarui barcagiu! Incercasem inainte cu tot felul de solutii miraculase dar nimic. Parca dadeam sare ... Cu spaclul indiferent cum il ascuteam in toate unghiurile posibile , la fel. Dupa 3 minute de joc de mana eram terminat si demoralizat. Incercasem impreuna cu Costica ,  ajutorul meu , chiar varianta tzuica ( pe gat)inainte, intrat relativ in faza ,,leu'' apoi fiecare care o racleta si dai si dai , si cu stanga si cu dreapta, dar in afara de faptul ca a doua zi nu mai puteam sa ridicam de jos nici bricheta sa iti aprinzi o tigara nu am rezolvat mare lucru. Ce facem? Asta era intrebarea la care nu gasisem raspuns toata iarna. Dar cum omul gandeste altfel cand e soare afara, imi aduc aminte de curatatorul cu presiune al meu care zace prafuit intru-n colt in atelier. Si tot Costica al meu imi aduce aminte:
- Mai stii cand a venit cutare prieten si si-a spalat masina la tine dar nu a stiut sa regleze jetul de si-a rupt presurile si i-au zburat ornamentele, emblemele si lacul de pe bare?
- Da stiu , dar nu cred ca facem nimic... :(
Deoarece stiam ca atunci cand am vazut-o prima oara pe Dehlya in NL era ca in primele 3 foto de mai jos. Proprietarul se apucase sa dea ,,barba " jos la statia de spalare a marinei,unde exista un curatator profi( o namila cu motor diesel) si nu reusise sa dea jos decat grosul. Ramaneau in schimb ventuzele acelea care erau tari ca un os.
Dar ne spunem noi acum, incercarea moarte n-are, sperand noi ca poate s-au mai uscat nenorocirile alea intre timp. Zis si facut. Desprafuim scula si dai drumul la treaba :o . Nu imi venea sa cred cum zburau de pe barca, precum samburii de lubenitza( vorba raposatului Amza Pelle), de a trebuit sa imi ochelari si masca de protectie pe ciocofon ca imi scrasneau scoicile in dinti. M-am uitat ciudat si admirativ la curatatorul meu ca si cum nu stiam ce diavol zace in el! Intr-adevar a trebuit sa fac jetul tip ,,ac'' pe ici pe colo unde nemernicele nu vroiau sa sara. Dar in final am reusit sa scap si de scoicofobie! In ultimele doua foto se vede rezultatul.
Spre seara m-am apucat lejel si fericit sa imi continui dunga mea alba de care ma apucasem ieri. Pana la apus am terminat treaba. M-am uita la soarele care apunea asa de frumos, i-am multumit in gand pentru ziua frumoasa pe care mi-a oferit-o si pentru ca mi-a luminat mintea.
Va tin la curent cu lucrarile Dehlyei in zilele urmatoare.

Florio

Citat din: Dbr din Februarie 16, 2016, 07:36:14 AM
Ieri vazand vremea frumoasa m-a apucat harnicia sa ,,dau la scoica'' care deasemenea devenise obsedanta. Va dati seama sa vezi alea precum pojarul pe barca toata iarna in fata ochilor >:( cred ca e cosmarul oricarui barcagiu! Incercasem inainte cu tot felul de solutii miraculase dar nimic. Parca dadeam sare ... Cu spaclul indiferent cum il ascuteam in toate unghiurile posibile , la fel. Dupa 3 minute de joc de mana eram terminat si demoralizat. Incercasem impreuna cu Costica ,  ajutorul meu , chiar varianta tzuica ( pe gat)inainte, intrat relativ in faza ,,leu'' apoi fiecare care o racleta si dai si dai , si cu stanga si cu dreapta, dar in afara de faptul ca a doua zi nu mai puteam sa ridicam de jos nici bricheta sa iti aprinzi o tigara nu am rezolvat mare lucru. Ce facem? Asta era intrebarea la care nu gasisem raspuns toata iarna. Dar cum omul gandeste altfel cand e soare afara, imi aduc aminte de curatatorul cu presiune al meu care zace prafuit intru-n colt in atelier. Si tot Costica al meu imi aduce aminte:
- Mai stii cand a venit cutare prieten si si-a spalat masina la tine dar nu a stiut sa regleze jetul de si-a rupt presurile si i-au zburat ornamentele, emblemele si lacul de pe bare?
- Da stiu , dar nu cred ca facem nimic... :(
Deoarece stiam ca atunci cand am vazut-o prima oara pe Dehlya in NL era ca in primele 3 foto de mai jos. Proprietarul se apucase sa dea ,,barba " jos la statia de spalare a marinei,unde exista un curatator profi( o namila cu motor diesel) si nu reusise sa dea jos decat grosul. Ramaneau in schimb ventuzele acelea care erau tari ca un os.
Dar ne spunem noi acum, incercarea moarte n-are, sperand noi ca poate s-au mai uscat nenorocirile alea intre timp. Zis si facut. Desprafuim scula si dai drumul la treaba :o . Nu imi venea sa cred cum zburau de pe barca, precum samburii de lubenitza( vorba raposatului Amza Pelle), de a trebuit sa imi ochelari si masca de protectie pe ciocofon ca imi scrasneau scoicile in dinti. M-am uitat ciudat si admirativ la curatatorul meu ca si cum nu stiam ce diavol zace in el! Intr-adevar a trebuit sa fac jetul tip ,,ac'' pe ici pe colo unde nemernicele nu vroiau sa sara. Dar in final am reusit sa scap si de scoicofobie! In ultimele doua foto se vede rezultatul.
Spre seara m-am apucat lejel si fericit sa imi continui dunga mea alba de care ma apucasem ieri. Pana la apus am terminat treaba. M-am uita la soarele care apunea asa de frumos, i-am multumit in gand pentru ziua frumoasa pe care mi-a oferit-o si pentru ca mi-a luminat mintea.
Va tin la curent cu lucrarile Dehlyei in zilele urmatoare.

Bogdane, pai nu ti-am povestit eu ca asa curat scoica, e metoda cea mai simpla.
Insa cel mai usor este inainte sa se usuce. Scoica se prinde pe un strat fin din mazga aceea alunecoasa, ce se formeaza prima.
Pe masura ce o lasi, poti avea surpriza sa treaca de acea pojghita si sa se lipeasca de stratul de suprafata al gelcoatului. Daca o lasi inca un sezon, poate patrunde superficial si in acesta.
Desigur, la tine n-o sa ajunga in asa un stadiu :) .
La sfarsitul fiecarui sezon, ai sa fii surprins sa vezi cat de usor se indeparteaza orice s-a prins de coca, numai prin jetul aparatului cu presiune.
Eu am un Karcher mai mult din gama hobby, cu care fac treaba excelenta.
Importante sunt doua lucruri:
1) Sa nu o lasi in apa sarata doua sezoane la rand, fara curatare
2) Sa o curati cat mai repede dupa ce ai scos-o