FarEast28r

Creat de MBG, Octombrie 16, 2015, 03:59:24 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pelicanul

Citat din: kmbh69 din Octombrie 20, 2015, 10:37:40 AM
...................
Dar și mie mi-ar plăcea, când vin în România pe litoral, să am de unde să închiriez convenabil un velier de 7-8 m în regim de charter pentru o săptămână și mai ales să existe infrastructura necesară, adică marine cu destule locuri de acostare, cu posibilități de a mânca ceva, eventual și cazare, cu racord de apă și curent la fiecare loc de acostare, eventual si cu instalație de vidanjare pentru cei cu toalete care nu deversează direct, rampe de lăsat barca, macarale pentru ridicat sau scos barca din apă, magazine de accesorii, eventual un service pentru reparații urgente (carenă, motor, instalații, arboradă sau vele), în fine, ce văd pe aici în Germania. Nu în ultimul rând, curse regulate de autocare sau măcar o firmă de rent-a-car pentru cei care încearcă să viziteze ceva prin împrejurimi. Ar fi o zonă întreagă de amenajat, din Sulina până la Vama Veche. Un alt aspect ar fi apoi și dezvoltarea unei organizații sau autorități care să se ocupe cu salvarea naufragiaților, ceva între Salvamar și Poliția de Frontieră, cum avem în Germania DGzRS, au navele lor staționate în diferite porturi pe coastă și intervin rapid unde sunt chemate. Ce mai, visez și eu !
In Constanta (+Eforie) si in Mangalia (+Limanu) exista toate astea. Ramine sa definesti "convenabil"... :) Bineinteles ca nu sint la standarde germane, dar totusi, nu ne putem plinge. Problema este mai spre nord, tocmai in zona mai interesanta. Dar poate ca e mai bine asa.

MBG

Nu vreau sa il contrazic pe colegul Pelincanul insa eu unul nu stiu de unde pot inchiria un veler mic( 20-25 de picioare) la noi pe litoral in sistem "bare boat".
Ok,ca te cunosti cu lumea si asa mai departe este alta discutie.
Insa daca vrei sa mergi sa inchiriezi,"ca la greci", nu prea ai sanse.
Repet,este posibil sa ma insel, insa din cate stiu eu la noi iti inchiriaza barca + skipper.
LIfe is to short to stay on the dock!

radu_d

De inchiriat gasesti si in portul Limanu....cel putin au cateva Beneteau First in stare decenta cu motoare outboard pe care le inchiriaza si la regate...pe site-ul lor ai nr. de tel si poti discuta cu administratorul marinei

link aici    http://lifeharbour.ro/

MBG

Citat din: radu_d din Octombrie 20, 2015, 03:51:03 PM
De inchiriat gasesti si in portul Limanu....cel putin au cateva Beneteau First pe care le inchiriaza si la regate...pe site-ul lor ai nr. de tel si poti discuta cu administratorul marinei
Stiu despre ce vorbesti in legatura cu Limanu si ii cunosc si pe cei care au respectivele First-uri.
Ideea era pt cineva care vine "din afara", fara cunostine si referinte.
De inchiriat mai au si "38 -uri" si "40-uri", insa tot asa cu skipper.
Plus ca daca ne raportam la cat costa inchiriatul la Limanu si cat costa in Grecia....
Insa asta este alta poveste.
LIfe is to short to stay on the dock!

radu_d

First-urile se inchiriaza fara skiper...stiu asta pt ca am condus si eu unul inchiriat pt regata

Rumpi


Imi pare rau sa spun asta, dar nu o sa vedem yacht de serie "made in Romania" decat daca Beneteau sau Bavaria isi muta productia la noi. Lucru care nu se merita de altfel. Pur si simplu conditiile economice globale si locale nu permit asta. Singurul avantaj al Romaniei e forta de munca ieftina. Din pacate in 2015 constructia de barci nu mai e dependenta de un numar mare de oameni semicalificati (laminorii) ci de un numar mic de oameni calificati cum nu se gasesc in Romania. Sau se gasesc dar nu la bani putini. Ca sa faci o margine de profit din costurile de personal trebuie sa muti productia in China si ai si avantajul scaderii preturilor la materia prima. Exemplu concret e chiar barca din titlul topicului care e produsa la Shanghai.

Ca sa va dau ceva material de gandit la acelasi pret se poate si mai repede:
http://www.yachtingworld.com/yachts-and-gear/formula-whisper-just-how-easy-is-it-to-get-this-boat-to-foil-67280

Si daca halatul e prea scump pana acum, dincoace e mai ieftin:
http://www.i550sportboat.com

Daca am avea destui raceri interesati de un one design asta ar putea fi o afacere, sa faci i550-uri. Problema e ca desi poti sa scoti coca si accesoriile la un pret competitiv ( inclusiv catargul) cu materiale integral "made in Romania", velele o sa coste inca odata atata pentru simplul motiv ca trebuie sa importi materialul de la una din cele 3 firme care il produc. Si cum n-ai volum... Mai bine importi velele gata facute din Hong Kong.

MBG

Citat din: Rumpi din Octombrie 21, 2015, 12:14:01 PM
Imi pare rau sa spun asta, dar nu o sa vedem yacht de serie "made in Romania" decat daca Beneteau sau Bavaria isi muta productia la noi. Lucru care nu se merita de altfel. Pur si simplu conditiile economice globale si locale nu permit asta. Singurul avantaj al Romaniei e forta de munca ieftina. Din pacate in 2015 constructia de barci nu mai e dependenta de un numar mare de oameni semicalificati (laminorii) ci de un numar mic de oameni calificati cum nu se gasesc in Romania. Sau se gasesc dar nu la bani putini. Ca sa faci o margine de profit din costurile de personal trebuie sa muti productia in China si ai si avantajul scaderii preturilor la materia prima. Exemplu concret e chiar barca din titlul topicului care e produsa la Shanghai.

Ca sa va dau ceva material de gandit la acelasi pret se poate si mai repede:
http://www.yachtingworld.com/yachts-and-gear/formula-whisper-just-how-easy-is-it-to-get-this-boat-to-foil-67280
Interesante ideile prezentate de tine.


Si daca halatul e prea scump pana acum, dincoace e mai ieftin:
http://www.i550sportboat.com

Daca am avea destui raceri interesati de un one design asta ar putea fi o afacere, sa faci i550-uri. Problema e ca desi poti sa scoti coca si accesoriile la un pret competitiv ( inclusiv catargul) cu materiale integral "made in Romania", velele o sa coste inca odata atata pentru simplul motiv ca trebuie sa importi materialul de la una din cele 3 firme care il produc. Si cum n-ai volum... Mai bine importi velele gata facute din Hong Kong.
Foarte interesante "jucariile" astea doua!
Mai ca m-ar manca mana sa angajez un marangoz priceput sa imi faca o jucarie de i550 :)
Si vele se gasesc si la noi in tara, stiu pe cineva care face...
LIfe is to short to stay on the dock!

pelicanul

Citat din: MBG din Octombrie 21, 2015, 05:03:25 PM
......................
Si vele se gasesc si la noi in tara, stiu pe cineva care face...

Si nu ne spui si noua?  :)

Florio

Citat din: pelicanul din Octombrie 21, 2015, 05:53:05 PM
Si nu ne spui si noua?  :)

Stii si tu, la fel ca mine, la fel ca Bogdan :)

MBG

Citat din: pelicanul din Octombrie 21, 2015, 05:53:05 PM
Si nu ne spui si noua?  :)
Il intreb pe omul cu pricina si daca este de acord spun public.

LIfe is to short to stay on the dock!

MBG

LIfe is to short to stay on the dock!

Rumpi


Sa dea domnu sa vad un i550 in Romania. De construit nu e greu si dupa cum zice la manualul de constructie ( http://i550na.org/documents/i550%20construction%20guide.pdf ) nu-i musai placaj okume, merge si unul mai greu cu mai putina fibra.
Socotim deci in felul urmator (dupa cum zice proiectantul adica):
19 foi de placaj 6mm mesteacan (sau okume sau plop) +
26,4 litrii epoxi (adica 7 galoane) +
45,72 x 1,3m (adica 60mp)  fibra 170gr/mp (pentru okume sau plop 280 gr/mp) +
91,44 x 0,15m banda fibra +
75 kg plumb
7,5 L grund +
7,5 L vopsea+
200 ore munca manuala.

Va puteti deci socoti aprox. cati bani face coca. De aici incolo dumnezeu cu mila. Catarg, vele, funii, feronerie, dupa buget.

ATENTIE MAXIMA: i550 nu e o barca de mers la Stambul. E o barca de regata in port si eventual salturi costiere pe vreme buna.

Cine vrea sa mearga la Stambul poate sa construiasca una ca asta http://www.fr-lucas.com/base_1141.aspx#Ancredetail da se schimba bugetul incepand cu achizitia celor 280kg de plumb.

Si bineinteles obligatoriul filmulet cu constructia (de lux ca doar esti proprietar la West Systems):
https://www.youtube.com/watch?v=GDs_BKdYjaQ

MBG

Citat din: Rumpi din Octombrie 21, 2015, 07:38:58 PM
Sa dea domnu sa vad un i550 in Romania. De construit nu e greu si dupa cum zice la manualul de constructie ( http://i550na.org/documents/i550%20construction%20guide.pdf ) nu-i musai placaj okume, merge si unul mai greu cu mai putina fibra.
Socotim deci in felul urmator (dupa cum zice proiectantul adica):
19 foi de placaj 6mm mesteacan (sau okume sau plop) +
26,4 litrii epoxi (adica 7 galoane) +
45,72 x 1,3m (adica 60mp)  fibra 170gr/mp (pentru okume sau plop 280 gr/mp) +
91,44 x 0,15m banda fibra +
75 kg plumb
7,5 L grund +
7,5 L vopsea+
200 ore munca manuala.

Va puteti deci socoti aprox. cati bani face coca. De aici incolo dumnezeu cu mila. Catarg, vele, funii, feronerie, dupa buget.

ATENTIE MAXIMA: i550 nu e o barca de mers la Stambul. E o barca de regata in port si eventual salturi costiere pe vreme buna.

Cine vrea sa mearga la Stambul poate sa construiasca una ca asta http://www.fr-lucas.com/base_1141.aspx#Ancredetail da se schimba bugetul incepand cu achizitia celor 280kg de plumb.

Si bineinteles obligatoriul filmulet cu constructia (de lux ca doar esti proprietar la West Systems):
https://www.youtube.com/watch?v=GDs_BKdYjaQ
Sincer eu unul nu prea am idee cat inseamana in bani cele enumerate in sensul ca nu stiu cele mai bune surse de unde se pot procura materialele.
Clar i550 este o jucarie numai pt alergat si atata tot.
Un cruiser decent evident ca este mai usor de "vandut" in familie insa si costurile sunt pe masura...
Insa nu se stie niciodata!

Multumiri pt ideile care ne fac sa visam frumos!
LIfe is to short to stay on the dock!

Rumpi


Asa la un calcul grosier cu preturi de pe net (nu zic ca nu  se poate mai ieftin) treburile arata cam asa:
1. Placaj okume combi 4332 lei
2. Epoxi Epiphen 2520 lei
3. Fibra 350 lei tesatura plus inca aprox. 150 banda
4. Plumbul 700 lei (plumb curat in lingouri)
5. Vopsirea dupa sistem intre 300 si 700 lei
Rezulta 8352 lei sau pentru romanul normal 1856 euro. Se poate si mai ieftin luam plop sau mesteacan, epoxy ieftin de la europlastic, plumb adunat de pe la remat iese aproximativ pe la 4500 lei sau 1000 euro. Diferenta vine de la pretul placajului si al rasinii. Plumbul e mai ieftin la remat dar e greu de gasit, bateriile se cam dau la schimb, tevile de instalatii au cam fost schimbate, asa ca daca aduni toate drumurile pe la toate rematurile sa faci cantitatea nu stiu daca mai iese o diferenta de pret semnificativa.
Problema e ca dupa banii astia nu ai decat corpul. Tot restul probabil minim inca odata atata. E mai simplu sa cumperi o fosta iola olimpica din vest. De banii astia vine cu trailer si in stare foarte buna.

Vali

#29
Cred ca ar trebui sa mai parcurgem odata discutia lansata asta iarna de Roz Avel pe barcaholic, foarte argumentata din toate partile: http://www.barcaholic.ro/showthread.php?t=5008 .

In afara de asta, am schimbat cu Roz Avel (Florin) cateva zeci de mailuri foarte detaliate dpdv tehnic. Concluzia finala in urma schimbului de mailuri a fost ca la noi in Ro se preteaza mai bine o barcuta mai "cruise", drept pentru care ne-am decis pentru clasa Micro 550.

Argumentele sunt numeroase - barca ieftina, tractabila cu o masina normala (nu SUV), folosibila si ca daysailer in familie, si ca barca de regata, si ca un cruiser mai spartan, dar "nervos". La regate se poate participa inclusiv la concursuri internationale, clasa e foarte bine reprezentata in Europa cel putin. In mod cert Micro 550 ofera mai multe optiuni, mai ales pentru familie, decat i550, care e o barca strict sportiva.

Florin (Roz Avel) se oferise inclusiv sa asiste pe cei interesati pe parte de design sau chiar procurarea de materiale de calitate pentru arborada si velatura. Am contactat pe privat cativa colegi, si ne decisesem cu Roz Avel si Blue Marlin inclusiv sa facem un fel de mini-concurs de design, intre noi 3 sau chiar mai multi. Asta mai ales fiindca Micro 550 e un fel de clasa open, unde sunt fixate doar dimensiunile maxime, deplasamentul si suprafata velica, si te poti desfasura in voie intre aceste limite.

Personal am renuntat de mult sa mai astept sa scoata cineva o barca de serie ieftina si buna in Ro. Solutia dpmdv este auto-constructia, fiindca ai controlul total asupra bugetului si calitatii. Iar in ce ma priveste, daca voi construi asa ceva, o voi face strict pentru uzul propriu, nu voi intra in nici o alta combinatie, decat cel mult schimb de experienta pe forum.

Desi la barci usoare cu vele nimic nu bate multicocile, sincer m-as baga la ceva gen Micro 550, daca bineinteles mai sunt si alti doritori (nu mi-ar placea sa fac regate de unul singur ;) ). Asa ca, daca vi se pare interesant subiectul Micro 550, putem continua aici discutia inceputa in iarna pe barcaholic. Daca se va ajunge la ceva concret, voi lua legatura si cu Roz Avel, sunt sigur ca ar fi foarte bucuros de relansarea initiativei.

Pana atunci, haideti sa ne uitam si pe cateva planuri ale acestei barci, incepand cu un plan complet gratis de la polonezi: http://www.sztrandek.republika.pl/s550/s550-3.html
Avem aici inca o barca interesanta, din care ne putem inspira la design sau chiar constructie: http://aacdesigngroup.wix.com/acdesigngroup#!start-55-en/c15u6

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau