De ce nu colantam barcutele?

Creat de mariusm piesenoi111, Martie 12, 2016, 06:05:23 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

mariusm piesenoi111

Salutare
Nu râdeți, e doar o întrebare.
Așadar. ....de ce nu colantam corpul exterior al bărcilor asemenea taxiurilor?
Sigur exista colant rezistent la apa și ma gândeam ca ar scuti barca de multe zgârieturi. ...

silvian2009

Si eu m-am gandit la treaba asta, avand in vedere un model camuflaj, asa cum mai mai vazut pe la bărcile de pe afara, pe net, evident. Si găsisem la un moment dat pe ebay ceva colante pt bărci, dar mi s-au parut f scumpe.
Poate e cineva pe forum care a facut treaba asta si ne poate împărtăsi din experienta sa.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

Florio

Autocolantul confera protectie gelcoatului, este rezistent la intemperii si ultraviolete, este deficitar la rezistenta mecanica-zgarieturile il pot rupe si increti. Locul afectat nu mai poate fi reparat, asa cum se procedeaza in cazul gelcoat-ului.
O zona sensibila este marginea autocolantului, unde poate fi agatat si face iarasi incretituri deranjante.
Personal, consider ca protectia oferita este una superficiala, pentru zgarieturi fine.
In cazul unor zgarieturi mai serioase, "contondentul" trece de autocolant si afecteaza gelcoat-ul. Care pentru a fi reparat, va necesita indepartarea acestui autocolant, pe o portiune mai mica sau mai mare, in functie de ce reparatie se cere.
Indepartarea devine teribil de inestetica si nu stiu cat de bine se poate petici mai apoi.

pelicanul

Am vazut asa ceva la una din "italiencele" din Eforie. Parca "Pisellina" era, dar nu mai stiu sigur.
In orice caz, aspectul estetic este indoielnic, formele barcii sint inselatoare, dau impresia ca poti lucra cu suprafete mari de material dar cind e sa-l aplici, face niste cute cam ciudate pe ici pe colo. Nu stiu cum se lucreaza la masini, dar la "Pisellina" au cam dat chix.
Lucrarea a fost facuta loco, dar nu stiu exact de cine. Barca a fost colantata(*) initial in Italia dar apoi s-a intimplat ce spune Florio: zgirieturi, reparatii si necesitatea de a inlocui tot autocolantul, pentru ca altfel raminea cu niste cicatrice groaznice.   :)


(*) Verbul asta "a colanta" cu derivatele sale "colantat" si "colantare" este un neologism care ma enerveaza groaznic. L-am tot intilnit prin diverse reclame sau articole si nu mi-a placut niciodata. Iata insa ca, atunci cind sint nevoit sa-l folosesc prima data, nu sint in stare sa-i gasesc un sinonim convenabil.  :o


 

Florio

Citat din: pelicanul din Martie 13, 2016, 11:22:05 AM



(*) Verbul asta "a colanta" cu derivatele sale "colantat" si "colantare" este un neologism care ma enerveaza groaznic. L-am tot intilnit prin diverse reclame sau articole si nu mi-a placut niciodata. Iata insa ca, atunci cind sint nevoit sa-l folosesc prima data, nu sint in stare sa-i gasesc un sinonim convenabil.  :o




Mie-mi place. "A colanta" este atunci cand imbraci o tipa in colanti :) . O indeletnicire pentru care te sacrifici cu drag.

Despre Pisselina, un racer pur-sange, se poate spune de la distanta ca operatiunea a reusit un efect minunat de design, imbracand-o intr-un colant cu efect de oglinda. Pare o barca desprinsa din filmele S.F.
Utilizarea si intretinerea sunt aspectele pe care un designer le considera subsidiare :) . N-am auzit ca Viorel, proprietarul, sa se planga de ceva, mai ales ca barca a avut cel putin anii trecuti, un echipaj de exceptie: numai fete :)

pelicanul

Citat din: Florio din Martie 13, 2016, 01:02:30 PM
Mie-mi place. "A colanta" este atunci cand imbraci o tipa in colanti :) . O indeletnicire pentru care te sacrifici cu drag.

Despre Pisselina, un racer pur-sange, se poate spune de la distanta ca operatiunea a reusit un efect minunat de design, imbracand-o intr-un colant cu efect de oglinda. Pare o barca desprinsa din filmele S.F.
Utilizarea si intretinerea sunt aspectele pe care un designer le considera subsidiare :) . N-am auzit ca Viorel, proprietarul, sa se planga de ceva, mai ales ca barca a avut cel putin anii trecuti, un echipaj de exceptie: numai fete :)

Nu-mi plac colantii nici macar in acest caz...  :) Prefer intotdeauna o "de-colantare"  ;)

Pe "Pisellina" si "Farfallina" le-am vazut prima data acum vreo 4 - 5 ani la Mangalia. Nu stiu cine era proprietar pe vremea aia, dar tin minte ca aveau pavilion italian si, in loc de pavilionul clubului, aveau fiecare cite un sutien cupa DD+, unul roz si unul mov. Se pare ca era tot echipaj de fete...  8)
Ca sa raminem on topic, colantarea originala parca era mai buna... :)

Rumpi

Daca mesterul de la atelierul de design grafic care executa treaba nu a fost atent la ora de geometrie bineinteles ca nu iese bine. Barcile sunt curbate de obicei in doua dimensiuni odata. Autocolantul de pe rola e drept. La masini de multe ori ajunge flexibilitatea materialului, la barca nu. Exista mai multe optiuni:
Instalare uscata cu aplicare de caldura (pistol cu aer cald).
Instalare uda cu panouri curbate (elipsoid).
Combinatii din cele doua.

Oricum se procedeaza folia nu va ascunde defectele gelcoatului nici nu va oferi protectie la abraziune. Substratul trebuie sa fie perfect curat ca sa functioneze. Folia trebuie sa fie un model conceput sa poata fi eventual dezlipit. Mesterul trebuie sa cunoasca materialul.

De functionat functioneaza, majoritatea racerilor au barci foliate pe lateral. E o optiune buna daca se doreste rapid alta culoare la barca.

In limba romana verbul e "a infolia".

cristiantutuianu

Salut
mariusm piesenoi111 uite aici ceva info despre aplicarea autocolantului: uscat sau umed http://www.universign.ro/2012/04/aplicarea-autocolantului-uscat-sau-umed/
si ceva filme despre :
https://www.youtube.com/watch?v=aP-0UBqvaRU
https://www.youtube.com/watch?v=uOR7zRU39xA
https://www.youtube.com/watch?v=Th8KastxwHg
si un tutorial montaj folii autocolante auto  https://www.youtube.com/watch?v=0p2T8jCRRVY efortul de a monta folia pe o masina e mai mare decat pe o ambarcatiune.