Chemari si raspunsuri pe capcompas

Creat de DoiNomazi, Iunie 29, 2016, 08:39:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

#225
Daca nu ne dati afara de pe forumul de barcagii, cei DoiNomazi anuntza ca s-au deschis tratativele pentru o noua optiune,  foarte departe de apa... :(

Am gasit, in sfarsit, o posibila ruta potrivita dorului de a porni in intampinarea orizontului, si masina echipata corespunzator. V8 diesel, cutie manuala, blocator de diferential spate (posibil si fatza), troliu, snorkel, doua rezerve, lopata, cabluri, radio UHF, EPIRB, cort si echipament de campare, 200-220 litri de motorina capacitate de transport (se pare ca exista posibilitatea ca pentru o anumita etapa va trebui sa ne intelegem ca ne vor astepta oarece canistre pline undeva in teren la coordonate GPS pre-stabilite, pentru a suplimenta cantitatea de motorina cu care putem pleca la bord intre puncte de alimentare)

8,500 Km pe uscat, din care 2,400 Km off road, din care 1,800 Km de off road "sever", pe unde exista sanse sa ramana masina definitiv, arsa sau doar avariata. :) eh, asa da, seamana cu o plimbare mai asortata cu culoarea palariilor... :)

Sper sa finalizam negocierile in cateva zile. Mi-a revenit entuziasmul... :) Sper sa nu trebuiasca sa ne razgandim iar.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

dany

incerc sa ghicesc....America de sud....Patagonia ....
Oriunde va poarta gandul sa va poarte si in realitate.Va urmaresc aventurile.

mariusm piesenoi111


DoiNomazi

#228
Comparatia cea mai potrivita ar fi, nu cu o locatie geografica anume, down under, or up above, ci cu expresia aia "...like a kid in a candy store"... :)

Sunt atat de bucuros, animat de speranta ca poate reusesc totusi sa pun "pe roate", ca sa zic asa, plimbarea asta... :) :) :)) Anticipand cum va fi, imi umple sufletul de bucurie si cum bucuria tinde sa dea pe afara, va plictisesc si pe voi cu exprimarea acestor ganduri si emotii... :)

Potentialele probleme si obstacole, in ciuda faptului ca ma vaicaresc, cum spunea cineva, de fapt, imi aduc o nemarginita satisfactie. Probabil ca sunt defect si "mi-o caut cu lumanarea", dar ce bine este sa ai ocazia si privilegiul sa te poti privi in ochi cu nemarginirea; sa poti porni la un drum unde toate speculatiile si incertitudinile se reduc, pana la urma, la coordonatele fundamentale ale supravietuirii prin propriile aptitudini. Asta este adevarata libertate spre care incercam sa pornim de fiecare data, pe apa, sau pe uscat. Inca mai speram ca intr-o buna zi, vom putea privi 360 de grade de orizont si apa de la bordul velierului casa, dar pana atunci, ne bucuram si de o iesire ca asta... :)

Chiar daca cateva dintre mai vechile dileme impaturite in arhiva de cand ne-am indragostit de U-Boat si padela trebuie scuturate de praf si revizitate pentru gasirea unor solutii noi potrivite noului teatru... :)

In absenta barcii domiciliu si fara un plan de padelat in nord, ce poate produce o bucurie mai mare decat necesitatea planificarii rezervei de motorina pentru o distanta de 1,300 Km (intre doua puncte unde se poate alimenta) departe de asfalt, printre bolovani coltzuroshi si nisipuri interminabile ce-si vor revendica cuplarea aproape permanenta in regim de 4x4 a unei masini grele propulsata de 8 purcelushi setoshi? Consumul mediu al unui V8 in regim de 4x4 de nisipuri este intre 26-28 litri la suta.

De cata motorina va fi nevoie pentru sute si sute de Km de viteza a doua, sau cel mult a treia, la care se adauga zeci de Km de viteza intai, in temperaturi ce pot atinge valori caniculare? Mi se impleticeste "artimetica" cand ma asez la adunat... :)

Sa plecam cu doar 220 de litri, avand incredere ca un butoi de 200 de litri ne va astepta la un loc anume pe drum conform unei intzelegeri prealabile? Daca nu duc aia butoiul acolo? Daca il goleste altcineva pana ajungem noi? Independenta inseamna ca te bazezi exclusiv pe ce poti, nu pe participarea si ajutorul altora.

Cand ieseam pe apa sarata trebuia sa ne asiguram ca avem doar litrii vitali de apa potabila pentru vreo 15 zile. De data asta, peste litrii de apa potabila pentru 15 zile (si hrana necesara), se suprapun si la fel de importantii litri de motorina. Cate canistre de 20? Cel putzin 4, adaugate celor 180 de litri ai rezervorului, dar daca... sa iau 6 canistre de 20? sa iau 8 canistre pentru o mai buna sigurantza, stiind ca cu cat iau mai multa motorina, nu numai ca maresc greutatea masinii si implicit consumul, dar creste si riscul cu tot acest combustibil zdruncinat in ore nesfarsite de soare arzator. In trecut planificam popasuri regulate pentru a lasa canistrele sa rasufle cand se umflau ca pepenii... :)

Trebuie programate opriri dese pentru a curatza cei cativa maracini uscati acumulati de-a lungul sistemului de evacuare pentru ca unora acei maracini le-au aprins masinile si au ramas doar niste schelete metalice inegrite din visul calatoriei lor. Cu ocazia asta mi s-a reamintit ca r fi mult mai prudent sa incerc sa gasesc o caravana careia sa ne alaturam.

"Nope. Thanks, but no thanks", pentru ca stiu din sursa sigura ca au fost si cativa calatori solitari care au reusit, deci se poate... :)

Masina vine cu o sumedenie de jucarii si accesorii potrivite plimbarii, dar se pare ca va trebui sa-mi gasesc, la fel ca acum cativa ani in Kalahari, propria plasa pentru protejat radiatorul care risca sa se colmateze cu maracini si semintze pana in punctul in care racirea este afectata si motorul se supraincalzeste pana la calare.

Cate sute de Km de off-road se pot strabate cu un amortizor (sau toate 4) pleznit? Sau cu o bucsa rupta? La inlocuirea unei curele de transmisie pe camp, poate va trebui sa atentez, dar cate si ce scule imi vor da aia sa incerc remedierea unei avarii mai serioase? Eh, asta e punctul in care intervine si partitura destinului... :)

Da, vom avea in dotare un EPIRB care vine cu masina, probabil si PLB-ul nostru, suplimentat de DeLorme inreach pe care il luam cu noi in unele plimbari, si probabil vom inchiria si untelefon satelit,  dar speram sa nu ajungem niciodata in situatia in care vom fi nevoiti sa apelem la vreunul din aceste dispozitive. Cand le pipai si le impachetez, trebuie sa marturisesc ca imi dau un strop de incredere... :)

Ma bucura extrem de mult snorkel-ul care va fi extrem de util la fortarea putzinelor cursuri de apa ce trebuiesc traversate. Nu mai vreau sa raman pe mal ca la scurta iesire din Islanda doar pentru ca masina este prea joasa. Cu atat mai mult ca acum sansa de reusita atarna de continuarea drumului cu orice pretz.

Nu trebuie omis ca la potentialele probleme, se adauga bucuria oferita de linistea intunecata a singuratatii de dincolo de cercul jucaush al focurilor de tabara, cinele asortate cu clinchete vesele de sticle de bere si admiratul boltei instelate... :)

OK, imi cer inca o data scuze, ca nu va povestesc despre barci si ape, dar anul asta se pare ca este scris sa fim departe de apa, intr-un fel navigand prin pustietati... Am fost informat ca exista portiuni de traseu unde nu exista o ruta precis stabilita si ca nici macar rutele inregistrate de altii pe GPS nu sunt valabile pentru ca se schimba de la sezon la sezon...

Ha! Nu v-am zis de la inceput cat de bucuros sunt ca avem sanse sa facem tot acest traseu in masina favorita?.. :)

Inca ma tem sa visez prea mult pentru ca oricand poate sosi un email care anuleaza totul...

LE: @gvincentiu pacat ca motorina nu zambeste narilor la fel ca benzina de 75 cu plumb... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

cristizz


DoiNomazi

#230
Aia din poza de mai sus arata mult prea bine, ca e din Australia si aia chiar au masini mishto... :)

A noastra, nu arata asa, nici macar pe departe, ca am primit poze cu ea. Nu are cauciucuri late, sau specializate, ci cauciucuri si jentzi de serie, cum a venit din fabrica. A noastra nu are nici o inscriptie, nici un logo, nici o grafica, nici un nume de firma sau numar de telefon, este semnificativ mai veche, dintr-o alta piatza si pentru un alt segment de cumparatori, nu iese in evidenta prin nimic si arata cat se poate de banal. Nu poarta "tocuri si ruj" si trece pe langa ochi fara s-o bagi in seama... De obicei, cand e vorba de masini sunt interesat si impresionat de ce e sub capota... :) Cea din poza ta e altceva, tipica pentru aia, down under.

Nici macar snorkel-ul nu este asa elegant ca cel din poza ta.

Este foarte greu de gasit o firma de renume, sau un om normal dispus sa inchirieze un utilaj nu tocmai ieftin unor turisti visatori, dornici sa alerge utilajul aproape 9,000 Km din care o foarte mare parte prin locuri unde exista sanse ca utilajul sa ramana definitiv. Mai in gluma, mai in serios, ca si cum ai inchiria in velier de fibra in Croatia pentru a ocoli ghetzurie plutitoare in jurul Groenlandei... :) Noroc ca mai exista visatori si printre cei ce au curaj sa-si inchirieze masinile. Asta, a noastra, pare mai mult "masina omului", decat masina de companie de inchirieri de renume, ca nu exista nici un nume de firma... :) Ceea ce sporeste si mai mult grija pe care va trebui s-o port pentru utilajul omului. Si se potriveste si cu felul cum inteleg sa exploatez un 4x4 in conditii grele.

Pe de alta parte oricat de prapadita ar arata, pana la urma are sanse sa arate ceva mai bine in film... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

cristizz

Adevarul este ca nu ai nevoie de bara de la ARB, e buna si una diy, sau snorkel dintr-o teava si racorduri elastice de cauciuc ...
Important e sa fie totul functional si sanatos.

Sper sa va mearga din plin, succes!

DoiNomazi

#232
Citat din: cristizz din Aprilie 14, 2017, 10:35:47 PM
Adevarul este ca nu ai nevoie de bara de la ARB, e buna si una diy, sau snorkel dintr-o teava si racorduri elastice de cauciuc ...
Important e sa fie totul functional si sanatos.

Sper sa va mearga din plin, succes!

De acord cu tine, dar, in cazul de fatza, nici nu ma deranjeaza ca are si bara si snorkel-ul de la ARB. Doar ca nu arata asa noi si aratoase ca alea din poza ta... :)

Cand te hotarasti sa pui un troliu pe bara aia, e bine sa fii convins ca tzine... E misto ca avem troliu si scripete, dar nu avem ancora de nisip si nici vreun copac la indemana, asa ca, daca va fi nevoie, mana pe lopata, sapat groapa adanca pentru ingroparea rezervelor in pozitia orizontala, dispuse in triunghi... simt ca reintineresc... :) va fi foarte mishto... simt cum se umfla "pipota" in mine de fericire... :)

Multumim mult.

Inteleg ca majoritatea colegilor de forum sunt interesati exclusiv de ape si ambarcatiuni, dar pentru ne-barcagii ca noi, daca reusim sa scoatem la capat tura asta, in forma actuala, vom fi foarte bucurosi... extrem de bucurosi, cu atat mai mult cu cat ni s-a atras atentia ca in ecuatia, distanta propusa, timp disponibil, conditii de drum, nu avem absolut nici o sansa rezonabila de reusita... :)

Ce poate fi mai placut imaginatiei noastre decat aceasta "prezicere"?... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

s/y Lindor

Cred ca voi vreti sa traversati Atacama :)

DoiNomazi

#234
Distractia entuziasmului initial s-a terminat rapid, lasand loc pentru munca intensa a planificarii fiecarei ore a fiecarei zile vis a vis de fiecare km al acestei ture.

Optiunile de traseu sunt limitate pana la sectorul cel mai dificil si acei 4,600 Km dinaintea celor 1,800 km de sector dificil trebuie parcursi cat mai rapid, pentru a pastra zile suficiente alocate sectorului dificil si in acelasi timp acesti 4,600 km initiali trebuie sa fie cat mai putzin solicitantzi pentru a asigura integritatea mecanica a utilajului pentru sectorul cel mai dificil. Am gasit o scurtatura de vreo 1,000 Km, dar drumul este foarte prost si nu ma incumet sa fortzez utilajul inainte de parcurgerea sectorului dificil... Amortizoarele unei masini, ca si oamenii, au o viata limitata...

Pe o autostrada de acasa pot strabate 1,400-1,500 de mile terestre non-stop, daca am combustibil si ma tzine utilajul, dar oare cat imi va lua sa strabat 4,600 Km non-stop pe diverse sosele inguste, cu doua benzi si diverse conditii de carosabil, de la asfalt, la pietris?

Mi s-a recomandat sa nu circul noaptea nici macar pe soselele asfaltate datorita posibilelor animale pe carosabil. Daca nu conduce non-stop chiar nu avem nici o sansa. Cu grija si noroc, va trebui sa continuam drumul si noaptea.

Obiectivul principal este sa ajung cat mai repede la intrarea pe sectorul dificil cu masina in stare tehnica perfecta pentru ca partea cea mai solicitanta de 1,800 Km 4x4 incepe de abea dupa acesti imposibil de evitat 4,600 Km. Dupa noul plan, creionat printre cearcane azi noapte, ca au si gurile rele dreptate in privinta fezabilitatzii turei imaginate de noi, daca reusim sa traversam cu bine primii 4,600 Km si urmatorii 1,800 Km ai sectorului cel mai dificil, mai urmeaza doar vreo 1,200 Km de asfalt pana la locul unde predam masina.

"Specialistii in ture 4x4" recomanda minimum 16 zile doar pentru sectorul dificil de 1,800 Km, pe care ei il declara ca are 2,000 Km. Noi avem fix 20 de zile intre avioane, alocate pentru toate cele trei segmente... adica, daca petrecem 16 zile pe segmentul dificil, ne mai raman doar 4 zile pentru 4,600 Km + 1,200 Km de sosele cu doua benzi si drumuri neasfaltate... mda, pare imposibil cu un singur sofer...

A dracului situatzie cand ajungi sa te atraga ca un magnet tocmai aspectele care in acelasi timp te sperie... :) Chiar si pe portiunile asfaltate cu doua benzi de circulatie, distantzele intre punctele de alimentare sunt mari si multe din statziile fe benzina inchid la ora 22:00. Ceea ce inseamna ca chiar si pe asfalt trebuie sa-mi car motorina cu mine pentru a putea rula non-stop.

Gurile rele insista in email-uri ca nu vom reusi... Hmm... prioritsti, optiuni, ajustari... cele doua necunoscute principale ale ecuatiei, anduranta la volan si integritatea tehnica a utilajului sunt imposibil de estimat. Pe vremuri puteam traversa continente non-stop la volan, dar astazi nu mai sunt aceeasi persoana. Ochii obosesc mai repede ca altadata...

Optiunile de planificare vor ramane variabile pana in momentul cand planul se deruleaza in realitate si trebuie sa inceapa cu "daca x, atunci y", unde si x si y au o serie de posibile valori. Vacanta acestei veri va fi, de fapt, un raliu al hartoapelor fara sfarsit, contra cronometru...

"M. Serios, si fara nici o suparare, vreau sa-mi spui sincer daca esti convinsa ca se merita..."

"Vrei neaparat sa facem si sectorul ala?.."

"Sectorul ala este motivul pentru care ne ducem pana acolo..."

"Si chiar nu putem gasi o masina mai aproape de zona aia, ca sa nu trebuiasca sa ne grabim acei 4,600 Km?"

"Nu vrea nimeni sa ne inchirieze o masina pentru zona aia. Toti vor sa ne incorporeze intr-un grup asistat, altfel nu primim masina. Primii 4,600 Km sunt pretzul independentzei..."

"Nu-i cam mult?... Timp, motorina, uzura, cheltuiala, oboseala, risc... Se merita?"

"Nu stiu... nu avem de ales... vrei sa cautam o caravana?"

"Nu..."

"Si eu zic la fel... facem ca noi, sau nu facem deloc. Dar vreau sa fim amandoi convinsi ca se merita..."

"My way, or the highway?..."

"Fuck, no, this time is more like, my way AND the highway... Si macar nu sunt ursi..."

Am izbucnit amandoi in ras.

"De abea astept momentul ala cand incarcam masina cu ultima canistra de motorina, ultima sticla de bere, sacul de cartofi, sacul de carbuni, pachetele de carne, cateva sticle de vin rosu si putem rosti cu bucurie ca acasa,

"Put the pedal to the metal..."

Voi opri aici lantzul relatarilor, cel putzin deocamdata. Daca e scris sa se intample, se va intampla, daca nu... Inca suntem in tratative si ajustari, inca astept un miracol produs de gasirea unei alte masini care sa ne permita sa mai reducem cumva din distantza. In patru zile planul va fi definitivat.

Cum e sa fie.

Un Paste Fericit celor care sarbatoresc.

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

gvincentiu

Paste Fericit si Lumina in Suflet!
Orice ați face sunt complet conectat, chiar daca travesati continentul african! Lucrurile in viata trebuiesc facute, caci ceea ce faceti, faceti pentru voi in primul rând. Noi, putem să o luăm drept exemplu și sa vă admirăm.
Ganduri bune !

DoiNomazi

#236
Citat din: gvincentiu din Aprilie 15, 2017, 10:26:09 PM
Paste Fericit si Lumina in Suflet!
Orice ați face sunt complet conectat, chiar daca travesati continentul african! Lucrurile in viata trebuiesc facute, caci ceea ce faceti, faceti pentru voi in primul rând. Noi, putem să o luăm drept exemplu și sa vă admirăm.

Multumim, Vincentiu.

Ma intreb ce naiba pot gasi de admirat barcagii pe uscat, la sute si sute de Km departare de apa?... :)

@dany, @mariusmpiesenoi111, @cristizz, Si pentru ca ati tot mentionat down under, fara a face o comparatie, cu diferentzele de rigoare, cam asa se poate derula o plimbare pe roti...

Atunci, in 2010, a fost o tura mult prea lenesha, de pensionari, iar montajul filmului e facut "cam cu spatele", la repezeala, din fisiere recuperate de pe card-uri sterse.

Aproape ca n-a fost sa fie filmul ala... N-ar trebui sa-l postez, si asa n-am reusit sa postez decat jumatate, dar nici nu ma pot dezice de el, caci atat am putut scoate din el atunci... :)

https://vimeo.com/22571431

Uite, va ademenesc cu putzina apa, pe coperta... :)

Tura de anul asta o dedicam memoriei celor din L.R.D.G. care au batut desertul in al doilea razboi mondial.

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#237
Sa mai povestesc, sa nu mai povestesc? Ca nu exista apa, nici macar apa minerala si cu bule, in povestirea mea... cel mult o bere rece...

Cu sperantza ca nu urmeaza iar vreo anulare, astazi am confirmat o noua ruta cate si dupa sectorul pe care vreau neaparat sa-l parcurgem. O alta masina, de acelasi tip, dotari si culoare, cu aceleasi jucarii, preluata din acelasi punct si predata la vreo 4,000 Km distanta de locul de predare initial.

Doar ca noua ruta urmeaza un curs mai consistent si firesc, evitand bucle repetitive de sute de Km care ar trebui sa reduca lungimea totala a traseului cu vreo mie de Km. Nu e mult, dar 1,000 Km sunt pana la urma 1,000 de km mai putzin de timp si consum de motorina cu utilajul. Mai ales ca sunt o mie de Km mai putzin inaintea traseului dificil.

Nu vrea nimeni sa-mi inchirieze 6-8 canistre de 20 si ideea ca trebuie sa le cumpar si sa le anandonez nu-mi place deloc pentru ca nu sunt ieftine. O canistra serioasa de drum ajunge la USD $79

Varianta cu butoiul de 200 de litri platit in prealabil online, asteptand cuminte undeva pe drum, in plin camp, nesupravegheat, nu-mi inspira incredere. Daca butoiul nu ma asteapta cuminte la locul stabilit, nu numai ca pierd banii, dar raman cam la jumatatea drumului fara motorina si stam blocatzi pana si daca trece cineva dispus sa ne vanda pe loc vreo 180 de litri.

Complet nepotrivit felului in care imi place sa-mi organizez o plimbare... :(

Continui sa caut ateliere dar nu vrea nimeni, pe buna dreptate, sa inchirieze canistre care raman cu masina la mai mult de 5,000 de km distantza pe o perioada nedeterminata.

Va trebui sa-mi cumpar cateva camere de rezerva si vreo doua leviere, sa le avem in caz ca epuizam cele doua rezerve si trebuie sa mai peticim in camp.

Datorita locatiei extrem de izolate, discutiile despre asigurari si posibilitatea recuperarii utilajului avariat in teren sunt infricosatoare. Cele mai multe masini avariate in teren, chiar cu avarii relativ minore, par sa fie abandonate definitiv acolo datorita costurilor de recuperare. Un grup de la Mercedes care s-au dat cu Geoland-urile noi noutze au pleznit amortizoarele la vreo 3 masini din convoi si singura solutie a fost un airlift care le-a adus in teren piesele de schimb necesare. Poate pentru ca erau de la Mercedes si aveau bani, poate din alte motive, gurile rele spun ca aia de la airlift le-au cerut USD $ 23,000 pentru transportul amortizoarelor alea Asta ma pune serios pe ganduri si ma obliga sa ma intreb daca aia ne inchiriaza o masina in stare buna, sau un jaf care poate fi si chiar se asteapta sa fie sacrificat in teren.

Stim ca dupa aterizare, in cel mult doua ore vrem sa ne asternem la drum de noapte non-stop si stim clar ca masina e departe de a fi noua, dar inca speram ca plecam la drum macar cu amortizoare, bucse si curele de transmisie relativ noi... Dracu stie!...

Acum ne apucam de planificat alte zboruri si apoi trebuie sa aplicam pentru cateva permise de trecere prin teritoriul catorva comunitati locale. Fara permisele respective nu avem voie in zona si se pare vom fi controlati de echipe locale de rangers la ontrare si iesire, deci toate hartiile trebuie sa fie la zi si in ordine.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

Citat din: DoiNomazi din Aprilie 19, 2017, 06:10:52 PM
..........................

Nu vrea nimeni sa-mi inchirieze 6-8 canistre de 20 si ideea ca trebuie sa le cumpar si sa le anandonez nu-mi place deloc pentru ca nu sunt ieftine. O canistra serioasa de drum ajunge la USD $79

Varianta cu butoiul de 200 de litri platit in prealabil online, asteptand cuminte undeva pe drum, in plin camp, nesupravegheat, nu-mi inspira incredere. Daca butoiul nu ma asteapta cuminte la locul stabilit, nu numai ca pierd banii, dar raman cam la jumatatea drumului fara motorina si stam blocatzi pana si daca trece cineva dispus sa ne vanda pe loc vreo 180 de litri.
......................

Ridic două degete din start și-mi afirm incompetența la raiduri auto (ăsta e și motivul pentru care nu particip la discutie :) ).
Dacă problema este la canistre, mai ales fiind vorba de motorină, nu de benzină, eu aș folosi pet-uri de 10l, acelea de apă plată.
Am mers cu astfel de PET-uri ca rezervă, din Skopelos până-n Mangalia. Întrebați-l pe nea Nicu Home made :) .
Și asta pe mare nervoasă!

cristizz

Inchiriaza si o remorca off road.
Poti sa pui in ea butoiul cu motorina, rezerva de apa, roti de rezerva, generator, aparat de sudura, flex, menghina, rampe ... tot ce ai nevoie.
In extremis, o sacrifici ca sa improvizezi din ea ceea ce ar fi nevoie ca sa pleci mai departe cu masina.