Chemari si raspunsuri pe capcompas

Creat de DoiNomazi, Iunie 29, 2016, 08:39:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

#240
"Ridic două degete din start și-mi afirm incompetența la raiduri auto (ăsta e și motivul pentru care nu particip la discutie :) ).
Dacă problema este la canistre, mai ales fiind vorba de motorină, nu de benzină, eu aș folosi pet-uri de 10l, acelea de apă plată.
Am mers cu astfel de PET-uri ca rezervă, din Skopelos până-n Mangalia. Întrebați-l pe nea Nicu Home made :) .
Și asta pe mare nervoasă!"

@Florio exact asa cum nu ma pricep eu la barci si veliere... :) Imi pare si mie rau ca iesirea verii 2017 nu e sa fie pe ape, dar asa au iesit cartzile si asa am putut raspunde acum chemarii catre aventura. Nu e pe ape, dar are dor de duca si foamea departarilor... :)

Citat din: cristizz din Aprilie 19, 2017, 07:03:54 PM
Inchiriaza si o remorca off road.
Poti sa pui in ea butoiul cu motorina, rezerva de apa, roti de rezerva, generator, aparat de sudura, flex, menghina, rampe ... tot ce ai nevoie.
In extremis, o sacrifici ca sa improvizezi din ea ceea ce ar fi nevoie ca sa pleci mai departe cu masina.

Remorcile cad primele si localnicii care administreaza intrarea si iesirea de pe sectorul dificil sunt impotriva remorcilor pentru ca raman pe drum ca gunoi abandonat, sau deterioreaza si mai mult fagasele si capetele de rampa cu unghi accentuat la urcarea si coborarea dunelor de nisip. Ideea este ca ce fac eu gresit, sau nepotrivit locului, ingreuneaza viatza altora care vor trece pe acolo dupa mine si evident alora nu le convine.

Probabil ca daca as demonta si as combina un Landcruiser cu o remorca, in teren, mi-ar iesi sigur macar de o bicicleta semi-cursiera... cu atash... :)

Din pacate, pe cat de utile ar fi, intr-adevar, toate cele sugerate de tine, imi este foarte greu sa gasesc de cumparat toate cele enumerate in timp util. Desi nu ma ajuta cu nimic in cazul de fatza, din cate stiu masina are 2 baterii, una pentru demaror si instalatie si una pentru frigider. A doua baterie este cuplata la acelasi alternator si va fi utila si datorita transmitzatorului UHF aflat la bord.

In acelasi timp, asta, "a noastra", in mod sigur nu are, dar pe la noi multe masini cu aparat de sudura la bord au doua baterii si un alternator "supradimensionat". Ce mishto ar fi un aparat de sudura la drum... :) Menghina as putea improviza din cricul Hi-Lift, ca ala si strange la nevoie si se poate monta on pozitie fixa pe vreo bara.

Cand zici "rampe", cred ca te referi la "scarile de nisip", asa zisele "sand ladders"?

Datorita orarului noilor trei zboruri succesive dus si trei intors, trebuie sa mai sacrificam o zi in teren si de la 21 de zile de drum, trecem la 20. Adica, aterizam spre seara dupa aproape 30 de ore de zboruri combinate, aruncam totul intr-un taxi, alergam la atelier sa ridicam masina pana nu inchid aia atelierul si pana se inopteaza trebuie sa cumparam canistre, motorina, apa potabila, camere de rezerva, ulei de motor, hrana, plasa de insecte pentru radiator, alea, alea, ca sa putem porni marsul de noapte pentru vreo 3,600 Km non-stop (am vrea noi). Dupa primele ore si vateva sute de km de asfalt, spre dimineata, intram pe primul tronson de drum neasfaltat pentru vreo 800+ Km., urmat de cateva sute de Km de asfalt si apoi iar 1,000+ Km de drum neasfaltat si tot asa, alternativ, pana la sectorul dificil... :)

Cine cedeaza mai intai, fierul sau omul, amortizorul, sau ochiul, cureaua de transmisie, sau crampe in gamba piciorului de pe acceleratzie. :)

Evdent, trebuie sa fim pregatiti ca, in functie de vreme, unele drumuri sa fie inchise si atunci trebuie sa gasim rute alternative. Tot efortul plimbarii este concentrat pentru strabatarea acelui sector dificil. Daca cumva vremea proasta fortzeaza inchiderea tronsonului respectiv, se duce tot planul si efortul la vale... Macar sa apucam sa intram, ca pe urma poate sa se strice vremea cat vrea, vom fi deja pe traseu si ne decurcam noi cumva la fatza locului. Cea mai mare problema este ploaia care poate transforma portiuni intregi in mlastini de noroi si nisip in care intri pana la caroserie... si nu mai iesi decat tractat, sau, speram noi, cu ajutorul troliului... :)

Ma repet, gurile rele spun ca sectorul dificil are 1,800 Km de off road intens, foarte multe dune de nisip moale de traversat, etc. alternand cu zone pietroase presarate cu bolovani dornici sa-ti opreasca baia de ulei, sau o osie mai joasa. Cedeaza osiile, cedeaza rulmentii,  arcurile, carligele de tractare, anvelopele, si cam tot ce se poate uza sau defecta.

Adica, e mishto... :) Macar nu sunt ursi polari si nu ne alearga nici vreo pereche de Messerschmitt Bf 109... :) una peste alta, nu e pe apa, dar seamana foarte mult a "navigatie" cu cap compas... :)

LE: Desi nu are vreo legatura directa, ma mai incurajez cu povestiri despre anduranta si ingeniozitatea celor din L.R.D.G., " Sobolanii Desertului" si Afrika Korps... :)

Cum am mai zis, iesirea asta este un omagiu dedicat celor care au servit in L.R.D.G. in nordul Africii, in al doilea razboi mondial.









Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

cristizz

#241
Citat din: DoiNomazi din Aprilie 19, 2017, 09:27:16 PM
Cand zici "rampe", cred ca te referi la "scarile de nisip", asa zisele "sand ladders"?

Da, dar la unele mai solide, ranforsate, care permit utilizarea si la trecerea peste santuri si la urcarea/coborarea obstacolelor mai mari:




DoiNomazi

#242
Citat din: cristizz din Aprilie 20, 2017, 10:19:38 AM
Da, dar la unele mai solide, ranforsate, care permit utilizarea si la trecerea peste santuri si la urcarea/coborarea obstacolelor mai mari:



Da, sunt excelente alea, doar ca devin si ele din ce in ce mai grele, in functie de sarcina pe care o pot suporta. Utilajul nostru poate ajunge la 3,3 tone incarcat, cel putzin dupa ce recomanda fabricantul.

Rampele de aluminiu care rezista la 3,3 t sunt destul de grele. Nici aia din L.R.D.G. cu Chevrolet-urile incarcate (Jeep-urile erau mai usoare) nu pareau sa aiba scari de aluminiu ranforsate... Ale lor par doar pentru suprafatza de tractziune in nisip... Nici macar la noi nu gasesc usor rampe pentru masini. Majoritatea sunt pentru motociclete si ATV-uri.

Mi le doresc si ar fi excelente la drum, dar nu am timp sa le gasesc acolo. Cel mult, asa, din intamplare, pe drum, de ocazie... Plus ca mi s-ar rupe inima sa cumpar ceva ce trebuie sa abandonez in urma la plecare.

Am reusit sa obtzin o promisiune ca vor lasa in masina doua leviere, o canistra goala de plastic pentru apa potabila si doua canistre goale metalice pentru motorina. Asta e bine... dar mi-au atras atentzia sa cumpar cel mult inca doua canistre ca nu rezista suportul de acoperis la zdruncinaturile severe zile la rand incarcat cu mai mult de 80 litri de motorina, cric, lopata, alte bagaje si au insistat ca 6 - 8 canistre de motorina  pot rupe suportul de acoperis si ca nici in masina nu se recomanda sa plec la drum cu 340 litri de motorina la bord... cand, de fapt, pe mine m-ar fi bucurat 400 de litri. Daca utilajul consuma in jur de 20 pea asfalt si pietris/pamant combinat si 26-28 in conditiile 4x4 ale sectorului dificil, de ce sa nu tractez "cisterna de motorina" dupa mine, ca sa zic asa?

Nici mie nu mi-ar placea 160 de litri de motorina pe scoperis, nu pentru ca iese suportul din suruburi, sau se rupe, ci mai de graba ca ridica centrul de greutate si-mi fuge popoul de sub mine in viraje si "bandam" prea mult, iar in caz ca se sparg canistrele la un soc mai puternic facem dush in motorina cand e soare canicular afara... si riscam sa ne usture ochii... :)

Sa legam si noi canistrele pe capota si pe scari ca aia din L.R.D.G? E o idee... :) Si da si bine in poze... :)

Sigur ca imi plac riscurile si dansul cu soarta, dar si cand o fi greul cel mai greu, and the shit hits the fan, imi place sa stiu ca am  ajuns in situatzia respectiva dupa ce mi-am facut constiincios temele si am pregatit a priori tot ce depindea de mine. Ca sa nu-mi fac reprosuri si sa-i pot injura pe altzii, cu zambetul pe buze... :)

Ori Toyota lor e de jucarie, ori drumurile alea sunt chiar nasoale, ori n-au auzit de prietenii din L.R.D.G., ori nu stiu ca "nomazii" se spala pe dintzi si fac gargara in fiecare dimineatza cu motorina, ori toate combinate... :)

Nu mai insist in email-uri ca nu vreau sa-i sperii si sa-i determin sa se razgandeasca. Au promis ca ne lasa in pace, de capul nostru si asta e un castig enorm. Vedem la fatza locului cum si cu cate canistre dansam.

Au promis ca vor schimba amortizoarele, bucsele si curelele chiar inainte de sosirea noastra (right!) si ca nu e nevoie sa cumpar si sa car altele de rezerva... Hmmm .. :)

Adica, desi sunt tentat sa raspund, "Right, you're so full of shit that your eyes are practically brown", vorba unui autor contemporan, trebuie sa-i cred si trebuie sa sper ca asta-i adevarul...

Pana acum, e de bine, utilajul si avioanele sunt confirmate si achitate, ceea ce inseamna ca trebuie sa ne recuperam banii achitatzi unei alte companii ce nu ne-ar fi dat voie, sub nici o forma, pe sectorul dificil, si ne ramane (doar) ajustarea traseului cel mai potrivit si studiul "pietroi cu pietroi" pentru baza de coordonate GPS pentru surse de apa potabila, motorina, locuri mai ferite si mai sigure de tabara, ateliere de depanare, puncte de asistentza medicala si politzie.

Nu exista ursi polari, dar pe unde trece asfaltul exista si catziva oameni necajitzi care ar putea fi tentatzi noaptea...

Nu putem dormi in masina si va trebui sa facem cortul pe acoperis, unde ne lovim iar de suportul ala imbecil...

Sper sa iasa totul cat mai bine si sa nu fie nevoie de nici una din institutziile mentzionate anterior.

Salt inainte, mate... :)

LE: Cristi, tu pari sa fii pasionat si de apa si de uscat... :) sau doar te pricepi la amandoua. Eu, pana la urma, am inceput sa ma tem ca nu ma mai pricep la nimic si singura motivatie ramane asurzitoarea chemare a departarilor...

Over.

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

Citat din: DoiNomazi din Aprilie 22, 2017, 02:26:20 AM
Cristi, tu pari sa fii pasionat si de apa si de uscat... :) sau doar te pricepi la amandoua. Eu, pana la urma, am inceput sa ma tem ca nu ma mai pricep la nimic si singura motivatie ramane asurzitoarea chemare a departarilor...

Over.

Cristi a trecut de la enduro, la ape, e firesc să se priceapă . Și acum are pasiunea asta a motoarelor care străbat noroaie :) pasiune pe care eu o privesc cu o curiozitate amuzată, fiindcă încă nu o înțeleg :) .

DoiNomazi

#244
Citat din: Florio din Aprilie 22, 2017, 09:15:35 AM
...străbat noroaie :) pasiune pe care eu o privesc cu o curiozitate amuzată, fiindcă încă nu o înțeleg :) .

Stii vorba aia, "It's a Jeep thing, you wouldn't understand..."... :)



Nici eu nu ma omor dupa datul prin noroi de dragul noroiului, dar as fi ipocrit daca n-as recunoaste ca ma bucura mult daca drumul spre orizont cu o destinatie concreta din punctul A spre cat mai indepartatul punct B trece si prin noroaie, nisipuri, gheatza si valuri... :)

LE: In alta ordine de idei, ironia este ca zilele astea sunt mai aproape de "marinarie" doar prin faptul ca am filmat si editez opera "H.M.S. Pinafore"... Munca pe branci, in fiecare noapte, video clip-uri de pe 3 camere, 12 piste de sunet, mixaj ca la balamuc pentru ca acustica salii nu este tocmai potrivita pentru opera si, pana la urma, toata munca e doar un favor pentru o cunostinta... dar e cu marinari si tunuri de carton pictat (lipite cu gaffers tape) pe scena... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#245
Desi am inceput sa ma indoiesc, in caz ca, printr-un miracol, ar fi cineva interesat de povestea ce se infiripa pe uscat, mai adaug 2-3 vorbe si actualizari.

Azi s-a lasat cu mahniri si vorbe marunte in mai multe limbi de circulatie...

In mod nu tocmai surprinzator, dupa efectuarea platzii de inchiriere, dialogul intre noi si cei de unde inchiriem utilajul capata nuantze noi. Asa cum am intuit, preluam masina de la cineva de acasa. Bat in poarta, iese jupanul si imi da in primire masina... la el in curte. Pai, nu ziceam eu ca-mi plac situatziile informale?.... :)

Am fost iar avertizat ca sectorul de drum dificil strabatut in afara unui convoi e, citez, "suicidal"... Hai, bah, '"verishorule", te'n ma'ta de coaba!

Inainte de achitarea contractului de inchiriere nu s-a mentionat mai nimic de restrictzii. Acum au aparut brusc cateva paragrafe dolofane. Desi am mers pe politza cu acoperire maxima, asigurarea nu acopera (iar) avarii produse sub masina.. (!) pai... eu nu zic ca imi propun sa las baia de ulei, sau bostanul diferentzialului pe vreun coltz de pietroi, dar la cum arata drumul este imposibil sa nu se indoaie cate ceva pe dedesupt. Aici nu mai este vorba de zgarierea masinii inchiriate, aici se pune acut problema iesirii inapoi la asfalt, cam cu orice pretz...

Stai ca nici avariile cauzate de apa nu sunt acoperite de politza de asigurare... pai, la ce drac i-atzi mai proptit snorkel, mah, copii? Doar de poza?

Asigurarea nu acopera aia, nu acopera ailalta... pai... asa ne-a fost vorba, "verishorule"? 'tzi'ar trotineta de ras, sa'tzi fie!

Unu' radea electromic, cica in caz de urgentza medicala in zona dificila, chiar daca activam EPIRB-ul, asistentza medicala poate sa ajunga la noi in 24 de ore.  Pai, ce, bah, ajungem noi, la mila si ajutorul vostru? Ne luam mereu la drum cele necesare.

Umbla vorba ca turisti natangi si parfumatzi ca noi au plecat de la masina avariata sa caute apa si i-au gasit dupa ceva timp descompusi... Fain! Ce ne-am face fara incurajari?... :)

Stiu sigur ca unii au facut traseul singuri si neasistatzi si stiu sigur ca se poate si imi pare ca exista intentzia sa ne sperie doar pentru a ne determina sa ne alipim unui convoi. Bah, "verishorule", traitzi'ar familia cu chirie, nomazii merg singuri, sau nu merg deloc, ca asa ne-am invatzat si asa ne place... Ne vezi tu natangi si parfumatzi in email-uri, dar nu stii ce incapatzanatzi suntem cand lasam internetul in urma... :)

Lasand gluma la o parte, ma intreb ce alte surprize ne asteapta la ala in ograda cand ridicam masina. Stiu ca nu e noua, dar s-au facut ca ploua cand i-am intrebat de anul de fabricatzie. Cea mai veche poate fi din 2008 si cea mai noua din 2013. Avand in vedere ce drumuri ne astepta, sunt convins ca vom primi una din 2008...

Asta e... nu va mai povestesc ca voi suntetzi cu barcile si eu bat campii despre nisipuri si pustiuri... :)

Over.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

mariusm piesenoi111


dany

Nici sa nu te gandesti sa ne lasi cu ochii in soare!!!Aventurile voastre ne'' hranesc''si pe noi chiar daca ne despart distante uriase.Poate, fiind alaturi de voi cu gandul ,ve-ti avea izbanzi mai usoare,praguri de netrecut vor deveni blande si prietenoase,etc.... ;)

Florio

Citat din: DoiNomazi din Aprilie 24, 2017, 06:41:04 AM
Desi am inceput sa ma indoiesc, in caz ca, printr-un miracol, ar fi cineva interesat de povestea ce se infiripa pe uscat, mai adaug 2-3 vorbe si actualizari.

Azi s-a lasat cu mahniri si vorbe marunte in mai multe limbi de circulatie...

In mod nu tocmai surprinzator, dupa efectuarea platzii de inchiriere, dialogul intre noi si cei de unde inchiriem utilajul capata nuantze noi. Asa cum am intuit, preluam masina de la cineva de acasa. Bat in poarta, iese jupanul si imi da in primire masina... la el in curte. Pai, nu ziceam eu ca-mi plac situatziile informale?.... :)

Am fost iar avertizat ca sectorul de drum dificil strabatut in afara unui convoi e, citez, "suicidal"... Hai, bah, '"verishorule", te'n ma'ta de coaba!

Inainte de achitarea contractului de inchiriere nu s-a mentionat mai nimic de restrictzii. Acum au aparut brusc cateva paragrafe dolofane. Desi am mers pe politza cu acoperire maxima, asigurarea nu acopera (iar) avarii produse sub masina.. (!) pai... eu nu zic ca imi propun sa las baia de ulei, sau bostanul diferentzialului pe vreun coltz de pietroi, dar la cum arata drumul este imposibil sa nu se indoaie cate ceva pe dedesupt. Aici nu mai este vorba de zgarierea masinii inchiriate, aici se pune acut problema iesirii inapoi la asfalt, cam cu orice pretz...

Stai ca nici avariile cauzate de apa nu sunt acoperite de politza de asigurare... pai, la ce drac i-atzi mai proptit snorkel, mah, copii? Doar de poza?

Asigurarea nu acopera aia, nu acopera ailalta... pai... asa ne-a fost vorba, "verishorule"? 'tzi'ar trotineta de ras, sa'tzi fie!

Unu' radea electromic, cica in caz de urgentza medicala in zona dificila, chiar daca activam EPIRB-ul, asistentza medicala poate sa ajunga la noi in 24 de ore.  Pai, ce, bah, ajungem noi, la mila si ajutorul vostru? Ne luam mereu la drum cele necesare.

Umbla vorba ca turisti natangi si parfumatzi ca noi au plecat de la masina avariata sa caute apa si i-au gasit dupa ceva timp descompusi... Fain! Ce ne-am face fara incurajari?... :)

Stiu sigur ca unii au facut traseul singuri si neasistatzi si stiu sigur ca se poate si imi pare ca exista intentzia sa ne sperie doar pentru a ne determina sa ne alipim unui convoi. Bah, "verishorule", traitzi'ar familia cu chirie, nomazii merg singuri, sau nu merg deloc, ca asa ne-am invatzat si asa ne place... Ne vezi tu natangi si parfumatzi in email-uri, dar nu stii ce incapatzanatzi suntem cand lasam internetul in urma... :)

Lasand gluma la o parte, ma intreb ce alte surprize ne asteapta la ala in ograda cand ridicam masina. Stiu ca nu e noua, dar s-au facut ca ploua cand i-am intrebat de anul de fabricatzie. Cea mai veche poate fi din 2008 si cea mai noua din 2013. Avand in vedere ce drumuri ne astepta, sunt convins ca vom primi una din 2008...

Asta e... nu va mai povestesc ca voi suntetzi cu barcile si eu bat campii despre nisipuri si pustiuri... :)

Over.

Haha ! Pai s-ar putea ca aia din 2008 sa fie mai trainică :)
Despre partea cu suicidal-ul cred că oamenii își fac o datorie, pe modelul "Să nu zici că nu ti-am zis!" . E o omenire aglomerată, nu cred să nu-i apuce pe ei somnul de grija voastră. Iar cu asigurările e doar problemă financiară. Dacă firma de asigurări le cere o poliță prea scumpă pentru astfel de probleme, oamenii o preferă pe cea mai ieftină. Dar mai există cazul în care firma de asigurări refuză să despăgubească anumite chestii și atunci ...asta e.
Oricum, nu văd ce v-ar putea opri pe voi  ;)

DoiNomazi

Citat din: mariusm piesenoi111 din Aprilie 24, 2017, 09:35:35 AM
Hai mai zi......pleeeeease

@mariusmpiesenoi111 you mean, pretty, pretty, please... :) mai spun peste cateva luni, cand o fi sa va invit la vizionarea filmului, daca e sa iasa de-o filmare... pana atunci, ramane mai mult de facut decat de vorbit.

@dany multzumim frumos

@florio incep sa ma indoiesc de toate si ma uit la masina cu suspiciune. De razgandit, nu ne razgandim, dar ne mai aduce cearcana unei probleme suplimentare careia va trebui sa-i gasim o rezolvare...

A propos de caraitul ala la motorul tau, la cat nu ma pricep eu, as zice ca e, in ordinea rectificarii, reglaj, schimbat sucul din cizma, cuplari rapide si ferme si in ultima instantza acceptarea ideii ca pana si yammy se uzeaza in timp, chiar daca tu nu te prea dai cu el. Succes!
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Orice plimbare incepe cu detaliile... :)

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

Normal că trebuie să existe și o siglă  :) .
Ar trebui să creez și eu una la fel de veselă, pentru ridicarea moralului propriu, acum, că ni s-a amânat plecarea iminentă. Cum s-ar zice "shit happens", dar n-o să renunțăm, fiindcă eșecul e temporar, doar renunțarea e permanentă.
Succese la pregătiri și planuri !

DoiNomazi

#252
Citat din: Florio din Mai 04, 2017, 09:15:19 AM
Normal că trebuie să existe și o siglă  :) .
Ar trebui să creez și eu una la fel de veselă, pentru ridicarea moralului propriu, acum, că ni s-a amânat plecarea iminentă. Cum s-ar zice "shit happens", dar n-o să renunțăm, fiindcă eșecul e temporar, doar renunțarea e permanentă.
Succese la pregătiri și planuri !

Fara a cunoaste detaliile, imi pare foarte rau ca trebuie sa amanati iesirea si ma bucur ca nu va pierdeti increderea in urmatoarea iesire. Sper sa se rezolve cat mai repede problema care, deocamdata, va tzine pe loc.

Din pacate, neprevazutul fiecarui pas in rutina cotidiana poate deraia, sau amana, oricand chiar si cele mai ambitzioase vise.

Complet absurd si banal, ieri ni s-a stricat frigiderul. Pare si este o problema minora, dar "doctorul in frigidere" a stabilit ca reparatia este prea scumpa si este mai fezabila inlocuirea. De ce, oare, nu ma mira sugestia lui, mai ales ca oricum isi incaseaza plata pentru diagnosticare?

Achizitionarea unui frigider nou deturneaza pe neasteptate o suma semnificativa din buget si acum sunt necesare ajustarile de rigoare. La care trebuie adaugata pierderea unei zile de concediu pentru logistica aducerii si instalarii unui frigider nou. Si tot asa, neprevazutul amenintza la orice pas planul pretzioasei si mult ravnitei vacantze... :(

Intamplarea face ca, dupa principiul "una rece, de la frigider, una calda, de la imprimanta", porcaria de frigider s-a defectat in aceeasi zi cu sosirea colilor de la tipografie si bucuria a mai ameliorat din necaz.

Desi e menita pentru masina de inchiriat, care e alba si se integreaza totul mai bine, inainte de a trimite comanda la tipografie, am facut proba si masuratorile pe a noastra... :)



Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#253
Din colectia, a fost odata ca niciodata...

S-au gandit unii de la o firma de ghete, "OTB Odhin" , sa faca niste ghete de apa "amfibii" mishto. Chiar foarte mishto! Le-am purtat cu drag prin Australia, pe Zambezi, pe Delaware, prin Everglades, pe malul Atlanticului, prin stufaris, pietris, namol, nisip, pietroaie, alea, alea, si si-au facut datoria  asa cum ne asteptam. In sfarsit, dupa 11 ani de tavaleala, s-au rupt fetzele, au inceput sa se dezlipeasca talpiie si nu par a fi reparabile. Trebuie sa recunosc, spre rusinea noastra, ca le-am neglijat, le-am lasat imbibate cu apa sarata a oceanului fara sa le mai clatim in apa dulce, nu le-am cremuit cu nimic niciodata. Acum imi pare rau...

Ne-am consolat cu idea ca vom cumpara cate o pereche noua de la aceeasi firma. Cand gasim un articol care ne place, ramanem loiali firmei ani la rand. Doar ca firma OTB a fost cumparata la un moment dat de firma New Balance, care a mai facut o vreme ghetele alea cu eticheta Abyss II, si care, din cate am intels, sunt inferioare celor originale, pentru ca, pana la urma, sa abandoneze linia complet.

Pentru clarificare, asa-zisa "gheata amfibie" este destinata mediului acvatic/marin unde potentialul contact cu apa trece de inaltimea ghetei si etanseizarea ar fi inutila. In locul membranelor "destepte" gen GoreTex, se aplica conceptul evacuarii rapide a apei prin utilizarea peretilot porosi si a multiplelor orificii de drenaj laterale si in talpa.
O gheata impermeabila cu membrana GoreTex devine o galeata de apa daca nivelul apei trece deasupra ei si o infiltreaza.

Probabil cea mai buna gheata amphibie facuta vreodata, a disparut fara a lasa un inlocuitor comparabil in urma.

Am incercat sa caut printre ghetele "heavy duty" de scufundari, dar ghetele amfibii si ghetele de fund pietros pentru scufundari sunt "specii" diferite...

Baietii si fetele de la firma Magnum au facut exclusiv un model de "water spider boot" pentru firma Typhoon, dar si alea par sa fi disparut intre timp si n-am reusit sa gasesc de cumparat nici la noi, si nici peste ocean, in UK. Singurele perechi care se mai gasesc sunt, ori foarte mari, ori foarte mici.

Si tot cautand, "descultz" si necajit, am dat si peste modelul celor de la Lalo Tactical . Cam piperate la $350, dar par facute binishor si arata decent. Parerile asupra durabilitatii in conditii de exploatare in apa sarata sunt impartite... 

Desi pretzul imi taia orice avant initial, stiam ca pana la urma nu avem incotro pentru ca ne trebuie ghete "amfibii" noi pentru a iesi cu o canoe si cu barca pneumatica. Ale noastre nu mai merg nici daca le decupam si le transformam in sandale. Recunosc ca asta a fost prima idee... :)

Cel mai important motiv pentru care am renuntzat la Lalo, pana la urma, a fost mica lor inventie din talpa... Ghetele amfibii Lalo au niste crampoane metalice mici si ascutzite montate in talpa, in scobitura, pentru a facilita urcarea pe o franghie, spun ei. Whoa! Dar cum dracu' calc eu cu crampoane ascutzite in talpa pe baloanele unei pnuematice din PVC? Nici pe Hypalon n-as baleta cu crampoanele alea... Deci, inventia dracu', ghete amfibii pentru mediul marin unde utilizarea gonflabilelor este aproape sigura, cu crampoane metalice in talpa...

Pana la urma, dupa aproape o saptmana de cautari febrile, am gasit in sfarsit marimea potrivita pentru M. pe eBay si marimea mea la un magazin uitat de lume care mai avea o singura pereche uitata pe un raft prafuit. Ambele perechi sunt vehile OTB-uri dinaintea preluarii firmei de catre cei de la New Balance, sau cel putzin asa sustzin cei care le vand, si asta ne face extrem de fericiti. Probabil ca au deja 4-5 ani de stat pe raft, dar nu conteaza, le vom purta cu placere.

Intrebarea finala, oare, de ce exista din ce in ce mai multe articole vechi si bune care dispar din productie si implicit de pe piatza, fara a fi inlocuite cu alternative potrivite? Ghetele vechi erau perfecte asa cum erau facute acum 11-12 ani. Nu toate obiectele trebuie "imbunatatzite". Unele ajung la un stadiu aproape 'perfect", care nu trebuie sa imbratziseze era digitala... :)

Nu stiu daca voi va lovitzi de asta, dar mie imi pare ca in ultima vreme situatiile de genul asta se multiplica. Imi vars si eu oful... :)

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

@Vali Astazi am dat din intamplare peste imaginea U-Boat-ului in 2012 pe malul bratzului Sf. Gheorghe, la Murighiol, gata de plecare spre Portul Tomis in Constanta. Poza a fost facuta imediat cum am terminat asamblarea si incarcarea "navei"... :)

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320