Chemari si raspunsuri pe capcompas

Creat de DoiNomazi, Iunie 29, 2016, 08:39:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

acig

Mergeti cu bine costantenii mei!!!
Sau cum se mai spune :,,Cu Dumnezeu inainte "
Nu ne uitati si pe cat posibil sa ne informti.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

DoiNomazi

Citat din: acig din Iulie 09, 2017, 09:23:40 AM
Mergeti cu bine costantenii mei!!!
Sau cum se mai spune :,,Cu Dumnezeu inainte "
Nu ne uitati si pe cat posibil sa ne informti.

Dupa ce preluam masina si ne asternem la drum vom incerca sa postam cate un scurt "buletin" zilnic de actualizare a pozitiei pe FB.

Mai dureaza putzin pana plecam. Inca n-a inceput numaratoarea inversa. Am mai vrea sa apucam macar o iesire la rau si una la ocean inaintea plecarii.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#302
A propos de vorba aia conform careia, de ce ti-e frica te-alearga, una din temerile cele mai mari a drumului ce ne asteapta este legata de bucse si amortizoare...

Dupa aproape 18 ani de serviciu, imbatabilului Old Man Emu supradimensionat pentru serviciu sever al Toyotei i-a pleznit bucsa si a inceput sa zdrangane in toate directiile... Sambata am primit in sfarsit un set de amortizoare noi ((2002) de la unul din pivnitza si acum sunt la mecanic sa le schimb pe toate patru.

M-am temut atat de mult de amortizoare ca pana la urma m-a pleznit bucuria exact unde ma asteptam mai putzin, la Toyota de acasa... :)

Dar asta  nu este decat introducerea la o experienta de care am beneficiat sambata asta.

Din ce in ce mai convins ca o masina de 18 ani ar trebui totusi schimbata cu una noua, m-am dus la "stealer". Unii ii spun dealer...

Am pus ochii pe o chipesha "Toyota Tacoma TRD Off Road" cu patru usi si cutie manuala. Nu exista nici o sansa de diesel, asa ca va trebui sa ma multumesc cu benzina. Si macar daca ar fi asta problema cea mai mare...

N-am mai trecut pe la un dealer de 18 ani si m-a interesat prea putzin sa vad cum mai arata noile masini.

In cabina e bine, in spate e bine, pe dedesupt o modific oricum, dar sunt cateva probleme majore. Prea putzina tabla so mult plastic pentru o masina care se vinde cu eticheta "camioneta". Si plasticul din diversele componente ale motorului arata ieftin si oarecum de "doamne ajuta".

Motorul de 3.5 litri e mic si fara suflu. Scoate aproape 285 de gloabe din el tocmai pe la 6,000 de turatzii si cuplul maxim pe la 4,600 de turatzii. S-or fi tampit astia de la Toyota? Cine conduce pe drumuri off road la mai mult de 2,000-2,500 de turatii?

Pe masina o eticheta indica ca 65% din piese provin din USA-Canada si 15% din Mexic. Sa inteleg ca 20% la suta din piese lipsesc?

Bomboana pe coliva este ca masina este asamblata in Mexic. Asta nu mai este o masina japoneza decat cu numele.

Intreaga masina pare controlata de computerul de bord si varianta cu cutie automata are un mod de "catzarare" automata peste bolovani in care conducatorul auto nu mai atinge nici o pedala doar tzine volanul... cuplarea in 4x4 se face la buton, nu mai exista maneta, iar blocatorul de diferential este si el "electronic"...

Se face reclama ca vine din fabrica cu un "mount" pentru GoPro gata instalat pe parbriz. Whoa! Asta da, masina de teren.

Am aflat ulterior ca au rechemat vreo 238,000 de bucati fabricate in 2016-17 pentru ca le curge diferentialul... :(

Probabil ca e timpul sa-mi iau la revedere si de la firma Toyota...
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

gvincentiu

Welcome Jeep Life (maybe Wrangler cu hardtop). Mie imi plac fiindca pot trimite toata puterea la roata ce mai are inca aderenta. Despre EcoDiesel de 3.0 V6 nu stiu pe ce masini il au montat.
Ganduri bune !

DoiNomazi

#304
Citat din: gvincentiu din Iulie 10, 2017, 06:53:33 PM
Welcome Jeep Life (maybe Wrangler cu hardtop). Mie imi plac fiindca pot trimite toata puterea la roata ce mai are inca aderenta. Despre EcoDiesel de 3.0 V6 nu stiu pe ce masini il au montat.

Jeep diesel inca nu se vinde aici, dar au promis un Wrangler cu 4 usi varianta pick up cu diesel si transmisie manuala, ceva asemanator cu modelul "Brute",  la inceputul lui 2018.

Jeep-urile nu sunt renumite pentru calitati de fabricatie si/sau asamblare, dar m-as risca, mai ales daca ar baga in productie prototipul Kaiser Crew Chief 715, care incepe sa semene cu o masina de teren adevarata, de tipul Dodge Power Wagon din timpul razboiului al doilea... :)

Problema este ca putzine prototipuri interesante si capabile ajung in linia de serie pentru ca in lumea de astazi cei de la contabilitate (the bean counters) au un cuvant mai greu decat inginerii care le proiecteaza si chiar se pricep la masini.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

gvincentiu

#305
Ok, sunteti pe drumul cel bun. Inca ceva pentru apă potabila, poate vă ajută în călătorii, împreuna cu o sita sau in completarea altor device-uri: http://egoodwater.com/good-innovations/polyglu-water-treatment-agent-solution/
Jeep 715: https://www.youtube.com/watch?v=ezeKQD781Vo
Daca te plimbi prin NY cu acela, zice lumea că a venit aftermath-ul.
Ganduri bune !

DoiNomazi

#306
Citat din: gvincentiu din Iulie 10, 2017, 07:30:09 PM
Ok, sunteti pe drumul cel bun. Inca ceva pentru apă potabila, poate vă ajută în călătorii, împreuna cu o sita sau in completarea altor device-uri: http://egoodwater.com/good-innovations/polyglu-water-treatment-agent-solution/
Jeep 715: https://www.youtube.com/watch?v=ezeKQD781Vo
Daca te plimbi prin NY cu acela, zice lumea că a venit aftermath-ul.

Interesant. Nu mai e timp de studiat si implementat la tura asta, dar voi face sapaturi. Deocamdata mergem pe filtru mecanic, sterilizare UV si fierbere. Si cate un strop de grappa la culcare... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

timberland0910

Dodge Ram -ul nu te coafeaza? Sau Ford F 350 ..ambele au diesel si sunt spatioase rau

DoiNomazi

#308
Citat din: timberland0910 din Iulie 10, 2017, 08:17:05 PM
Dodge Ram -ul nu te coafeaza? Sau Ford F 350 ..ambele au diesel si sunt spatioase rau

Prea multa masina pentru ce-mi trebuie si nici nu am voie in garajul cladirii cu el ca incape greu.

Si cum pe strada nu-mi vine sa las masina noua, raman la categoria mid-size.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#309
Citat din: gvincentiu din Iulie 10, 2017, 07:30:09 PM

Jeep 715: https://www.youtube.com/watch?v=ezeKQD781Vo
Daca te plimbi prin NY cu acela, zice lumea că a venit aftermath-ul.

Pot sa-i pun si vela ca busola o are mare drept pe centru. Ai vazut busola, nu?... :)

Adevarata problema cu masina aia, (insurmontabila) este costul.. cele cateva care se vand deja se invart la 80K... nu cred ca se merita.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#310
Citat din: gvincentiu din Iulie 10, 2017, 07:30:09 PM
Inca ceva pentru apă potabila, poate vă ajută în călătorii, împreuna cu o sita sau in completarea altor device-uri: http://egoodwater.com/good-innovations/polyglu-water-treatment-agent-solution/
Jeep 715:

Am schimbat abordarea purificarii apei. Nu mai luam Katadyn-ul pocket microfilter la tura asta (a fost nelipsit in toate turele cu kayak-ul) si luam in schimb Lifesaver jerrycan de 20 litri, ca doar suntem cu masina si nu mai avem grija spatiului de incarcare a kayak-ului.

Un steripen pentru final touch. Daca gasim mortaciuni in putz, o si fierbem intre lifesaver si steripen.

Cum o fi sa fie. Mai mult de 60 de litri de apa potabila nu car (desi 80-100 litri ar conferi o marja de sigurantza mai buna), pentru ca vreau sa car cei 400 litri de motorina. La nevoie apa nasoala, sau, in conditii extreme, propria-ti urina, o mai bei, dar masina merge exclusiv cu motorina si fara lichidul ala pretzios sta pe loc inutila.

Trebuie sa revizuim si abordarea temperaturilor. Exista, cel putzin teoretic, posibilitatea ca in unele dimineti sa ne trezim la -2 C si exista situatii in care la amiaza se ajunge in interiorul masinii pana la +40 C. Nu vrem sa utilizam AC-ul pentru a economisi motorina si in acelasi timp ne vor trebui niste saci de dormit adecvati conditiilor de noapte friguroasa in desert. Vom dormi in cortul instalat pe masina pentru ca inauntru nu este loc. Eventual, putem face un al doilea cort langa masina.

Bineinteles ca plecam la drum cu ideea ca totul va functiona conform planului de acasa si vom reusi sa ne adaptam din mers la orice deviere de plan. Este foarte posibil ca aceasta tura sa nu fie decat o hoinareala lejera fara dureri de cap, asa cum a fost si pentru altzii. Doar ca un plan de calatorie se face considerand ca pot apare si situatzii dificile, greu de rezolvat.

Niciodata nu pot spune ca am terminat pregatirile...
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#311
Intr-o ultima si scurta iesire la padure inaintea calatoriei ce se apropie, am testat noul "bike carrier" modificat putzin si un sistem nou de montare a camerelor Gopro la biciclete.











De acum inainte vom utiliza o baterie de masina dedicata la fiecare campare pentru nevoile de electricitate, de la pompele de aer, la incarcarea telefoanelor si camerelor... :)





















































Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

mariusm piesenoi111

Poate va intereseaza...
Am testat in we varianta mai mica numita Connect si a fost un vis.GENIAL.Se doarme cici stele plus.
https://www.tentsile.com/products/stingray-tree-tent
Ma gandesc ca poate in Africa sau in alte parti poate fi o alegere f buna tinand goangele si alte taratoare la distanta.
Iar fara husa de ploaie doar cu plasa e o poezie noaptea.....un milion de stele :)

mariusm piesenoi111


DoiNomazi

#314
Citat din: mariusm piesenoi111 din Iulie 18, 2017, 11:58:27 AM
Poate va intereseaza...
Am testat in we varianta mai mica numita Connect si a fost un vis.GENIAL.Se doarme cici stele plus.
https://www.tentsile.com/products/stingray-tree-tent
Ma gandesc ca poate in Africa sau in alte parti poate fi o alegere f buna tinand goangele si alte taratoare la distanta.
Iar fara husa de ploaie doar cu plasa e o poezie noaptea.....un milion de stele :)

Salut,

Interesanta optiunea si, cel putzin din poze, confortabila.

A propos de versiunile "suspendate", de vreo sase ani avem in dotare hamace individuale tip "Clark NX-270/Camo Flex 180" de patru sezoane.

https://www.junglehammock.com/category/nx-series/

Le-am modificat, le-am imbunatatzit accesoriile si in sase ani le-am utilizat o singura data pentru a le testa. Sunt foarte mishto pentru iesiri in zone impadurite unde terenul este denivelat (pietre, radacini, noroaie si apa), sau pe o curba de nivel accentuata. Conditia de baza ramane existenta copacilor sUficient de desi pentru a oferi optiuni de suspendare. Fara copaci, sau alte optiuni de suspendare (portbagajul tip roofrack sau bull bars a doua masini, etc.) orice varianta de adapost suspendat revine rapid la sol.

Din punctul nostru de vedere, varianta adapostului suspendat, este o optiune intr-o iesire la pas, sau kayak, mai putzin probabil bicicleta, intr-o zona impadurita in climat tropical. Hamacele noastre sunt comercializate ca hamace de patru sezoane, dar... un hamac este mult mai util intr-o noapte sufocanta la tropice cand permite o aerisire adecvata, decat la -2 C cand se leagana in bataia "crivatzului".

Banuiesc ca ai auzit gluma unde hamacele sunt poreclite "bear burrito"... :)

In zonele de plaja, sau mlastina, cu stufaris si fara copaci, sau in zonele desertice, polare, alpine, n-am fi putut utiliza adapostul suspendat.

Noi am optat pentru hamace individuale pentru o mai buna distribuire a greutatii la transport si in exploatare, dar nu ma indoiesc ca si varianta de "cort suspendat" are avantaje incontestabile.

Au si cei de la "Clark" ceva similar care poate fi considerat si cort si hamac.

https://www.junglehammock.com/category/ground-tent-hammock-hybrid/

Un cort cu podeaua atasata tip "bathtub" ar trebui sa tzina toata taratoarele, mai putzin hotzii, in afara cortului. Cortul nostru din pozele de mai sus este destinat exclusiv campatului cu masina, dar este spatios si extrem de confortabil pentru 2 persoane. Uneori e mare lucru sa potzi sta in picioare in cort... :)

Sa inteleg ca cel din  "poza dovada" esti tu? Daca da, felicitari! ADapostul arata intr-adevar extrem de confortabil.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320