Chemari si raspunsuri pe capcompas

Creat de DoiNomazi, Iunie 29, 2016, 08:39:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

mariusm piesenoi111

Da....eu sunt in Bear Piñata
Avem si hamace dar in cazul acestui cort fundul ofera sustinere daca stai corect ....spre deosedire de hamac.
Am comandat....va tin la curent.

DoiNomazi

#316
Citat din: mariusm piesenoi111 din Iulie 18, 2017, 03:55:07 PM
Da....eu sunt in Bear Piñata
Avem si hamace dar in cazul acestui cort fundul ofera sustinere daca stai corect ....spre deosedire de hamac.
Am comandat....va tin la curent.

OK Asteptam impresii, poze, video.

Succes!

LE: Hamacele de campare sunt late si foarte stabile, indiferent in ce pozitie stai/dormi. Chiar trebuie sa faci un efort sa faci o tumba.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#317
Chemari, intrebari, ajustari si dileme...

Dupa mai multe calcule, am ajuns la concluzia ca nu vom putea cara 400 de litri de motorina pe sectorul dificil si va trebui sa ramanem la 300 de litri, ramanand dependenti, ori de un butoi drop off pe care nu mai avem timp sa-l organizam, sau la noroc razbaterea la un sat de unde am putea, cel putzin teoretic, sa cumparam motorina la supra pretz. Inca nu am decis daca luam 60 sau 80 de litri de apa potabila... Conditiile de drum sunt prea severe pentru amortizoare si intreg sistemul de suspensie... Ce e mai grav, lipsa de motorina, sau periclitarea suspensiilor? Unde exista acel balans perfect intre cata motorina ar trebui sa caram cu noi si conditiile optime de greutate?

Ce bun ar fi fost un Unimog... :)

De abea astept sa pornim la drum. Perioada asta de pregatiri este mai obositoare decat drumul in sine. Trebuie sa ma opresc din planuri si calcule si sa-mi regasesc somnul noptilor dinaintea plecarii. Degeaba incerc sa controlez fiecare detaliu pentru ca stiu din experienta ca multe lucruri se vor intampla altfel decat ce mi-am imginat si am pregatit. Cum o fi sa fie...

Am descoperit ieri o tentanta abatere de traseu de vreo 200 km (dus-intors) nord de punctul initial de plecare. Probabil ca este singura oportunitate din viata de a vedea locul respectiv si ar fi pacat sa fim la doar 100 Km si sa nu-l vedem. Dincolo de cei 200 Km suplimentari, in fond ce mai conteaza 200 Km vis a vis de cei 6,000+ Km care se aduna deja pe harta, vizitarea locului respectiv inseamna inca o zi intarziere in pornirea "raliului" propriu-zis. Si cum orarul este strict determinat de validitatea multiplelor permise de tranzit si de dificultatile traseului, timpul petrecut in explorarea acestei devieri trebuie recuperat din mers. Am schimbat putzin ruta de plecare marind distantza pe asfalt pentru a putea rula cu o viteza mai mare non-stop 36 de ore (vreo 24 pe asfalt si apoi cel putzin vreo 12 pe drum neasfaltat)

Oare, se mai poate? Mai rezista ochii, reflexele, ca pe vremuri? Se mai poate sta la volan 60 - 64 de ore non-stop, ca in marile traversari de acum 20 de ani?... :) Ma indoiesc si M. incearca sa ma convinga sa gasim alte optiuni... Poate ca are dreptate, poate ca a venit vremea sa admit ca am imbatranit si ca pur si simplu traiesc intr-un alt organism decat cel de acum 20 de ani si nu se mai poate... dar... dar... dar... parca as mai incerca o data... o ultima traversare de continent, de la un ocean la altul, ruland cat mai mult pe scoartza neasfaltata a planetei...

Oare, chemarea departarilor a ramas mereu aceeasi, sau este doar iluzia unor ecouri pe cale sa se stinga firesc?...

Nu exista decat un singur mod de a afla raspunsul. Salt inainte... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Si pentru ca tot ma mananca degetele sa ma mai joc cu vreo doua, trei, imagini pana la plecare... :)

https://vimeo.com/226597089
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

Citat din: DoiNomazi din Iulie 24, 2017, 03:31:19 AM
Si pentru ca tot ma mananca degetele sa ma mai joc cu vreo doua, trei, imagini pana la plecare... :)

https://vimeo.com/226597089

Ma"men, e super-idee locul acela de montaj al camerei video, deasupra roții! Dar îmi place chiar mai mult decât asta, țesătura de imagini de pe ambele biciclete :)

DoiNomazi

Citat din: Florio din Iulie 24, 2017, 07:50:36 AM
Ma"men, e super-idee locul acela de montaj al camerei video, deasupra roții! Dar îmi place chiar mai mult decât asta, țesătura de imagini de pe ambele biciclete :)

Asta a fost doar o joaca rapida sa testam cum se comporta la vibratii noile suporturi pentru GoPro pentru ca le asteapta zdruncinaturi severe. Am testat si filtre "UV" si "polarizatoare circulare" dar inca nu sunt convins ca am gasit combinatia optima pentru GoPro.

Pregatiri, pregatiri, pregatiri... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

ionpescarul

Din experienta mea .Cu multi ani in urma ,conduceam multi kilometri fara odihna ,conduceam pana vedeam stele miscatoare prin parbriz ,pana vedea stopuri aprinse si franam si eu ,deci conduceam pana aveam vedeni.asta se intampla dupa ce treceam de 24 de ore de condus .In timpul asta traversam si 3 tari in Europa .Tot timpul eram obosit .Intr-o seara am oprit sa mananc la o parcare de turci ,dupa ce am mancat ,am plecat mai departe ,dar toti soferi turci ramasesera in parcare ,se uitau la TV ,faceau baie ,beau ceai ,eu la drum ,de atunci i-am studiat ,ce orar au de mers. Ei seara opresc in parcari , in special cu specificul lor ,mananca si se odihnesc ,pleaca dimineata intre 7 si 8 ,O data la o tura prin Europa ,am hotarat sa merg in stilul lor .de dimineata de la 8 pana seara la maxim 8 ,cu unele mici pauze ziua .A fost cea mai relaxata tura ,fiind tot timpul odihnit , am putut sa admir toate frumusetile prin cate tari am trecut ,foarte multe detali ,pe care luni de zile de condus pana la epuizare nu le vedeam .De atunci ,foarte rar conduc sa imi fortez organismul .Nu mai vreau ,e pacat ,pentru ca din cauza oboseli nu mai pot fi atent decat la condus .Dvs .faceti cum vreti si cum credeti ,ar fi bine sa aveti pe masina niste camere care sa filmeze si sa stocheze toata expeditia ,pentru ca atunci cand veti intra in oboseala ,nu veti mai intelege nimic din peisajele care le veti vedea .Cu toate ca mintea si ochiul odihnit ,fac diferenta .Bafta.

DoiNomazi

#322
Citat din: ionpescarul din Iulie 25, 2017, 04:31:57 AM
Din experienta mea .Cu multi ani in urma ,conduceam multi kilometri fara odihna ,conduceam pana vedeam stele miscatoare prin parbriz ,pana vedea stopuri aprinse si franam si eu ,deci conduceam pana aveam vedeni.asta se intampla dupa ce treceam de 24 de ore de condus .In timpul asta traversam si 3 tari in Europa .Tot timpul eram obosit .Intr-o seara am oprit sa mananc la o parcare de turci ,dupa ce am mancat ,am plecat mai departe ,dar toti soferi turci ramasesera in parcare ,se uitau la TV ,faceau baie ,beau ceai ,eu la drum ,de atunci i-am studiat ,ce orar au de mers. Ei seara opresc in parcari , in special cu specificul lor ,mananca si se odihnesc ,pleaca dimineata intre 7 si 8 ,O data la o tura prin Europa ,am hotarat sa merg in stilul lor .de dimineata de la 8 pana seara la maxim 8 ,cu unele mici pauze ziua .A fost cea mai relaxata tura ,fiind tot timpul odihnit , am putut sa admir toate frumusetile prin cate tari am trecut ,foarte multe detali ,pe care luni de zile de condus pana la epuizare nu le vedeam .De atunci ,foarte rar conduc sa imi fortez organismul .Nu mai vreau ,e pacat ,pentru ca din cauza oboseli nu mai pot fi atent decat la condus .Dvs .faceti cum vreti si cum credeti ,ar fi bine sa aveti pe masina niste camere care sa filmeze si sa stocheze toata expeditia ,pentru ca atunci cand veti intra in oboseala ,nu veti mai intelege nimic din peisajele care le veti vedea .Cu toate ca mintea si ochiul odihnit ,fac diferenta .Bafta.

Perfect adevarat.

Doar ca, in situatia noastra, in mod paradoxal, lipsa timpului impune sa "trag tare si non-stop" pe asfalt, unde se poate rula cu suta (nu exista autostrazi in sensul adevarat al cuvantului, ci doar sosele asfaltate, gen Constanta - Tulcea) vreo 2,700 Km urmati de alti 1,000 de km pe drum de nisip batatorit, pentru a avea timp suficient pe portiunea dificila de 2,000 Km de dune de nisip afanat si piatra care urmeaza. Acolo va fi cel mai greu.

Portiunea aia dificila de 2,000 Km este miezul intregii calatorii, motivul principal pentru care vom fi in zona... Dupa portiunea aia dificila, unde vrem si trebuie sa rulam incet  si cu atentie, nici nu s-ar putea altfel,  si unde va trebui sa facem popas in fiecare seara, filmari, etc., mai urmeaza inca vreo 1,000 Km de asfalt si predam masina... :)

Daca ne prinde o ploaie neprevazuta, dar probabila, ramanem blocati in nisipul moale... Doi frati care au traversat zona acum o luna jumatate au gasit portiuni complet inundate. Se pare ca se schimba clima global... Ei au trecut cu 4 pene de cauciuc (anvelope taiate de pietre ascutzite) si au pierdut un amortizor pe fatza  (desprins cu totul din ambele capete de prindere si cazut undeva pe drum). Au fost nevoiti sa lege arcul cu doua lanturi...

Au intalnit pe drum si un cuplu ce ramasese blocat in nisip/noroi de 9 zile! Asta ar fi nasol pentru noi...

Vizitam oarece "noutati" pe devierea aleasa in primele doua zile si apoi ne asternem la drum non-stop pentru cel putzin 2,700 Km. O odihna de cateva ore, ca turcii, si pornim pe cei 1,000 km de nisip batatorit. Dormim o noapte, facem revizia masinii, adunam proviziile necesare si pornim pe cei 2,000 Km dificili. Traseul are graficul inscris riguros in coordonate GPS, distante, timpi de deplasare, etc. Totul e sa ramana ochiul deschis si sa se invarta roata...

Nu stiu cum vor fi conditiile de trafic acolo, stiu doar ca nu este autostrada si pe portiunea de asfalt vom intalni multe camioane de tonaj greu in ambele sensuri. Adica lumea mea... :) Avem statie radio si mai intram in vorba sa nu adormim...

Eu de obicei prefer sa plec la drum lung in jurul orei 21:00. Pana in zori am timp sa ma feresc de trafic si sa strabat oarece distanta. Dupa primele 24 de ore la volan se produce un "click" in organism si ori iti cad pleoapele de plmb, ori ramai cucuvea treaza inca 24 de ore... :)

Unde e de vazut, vom opri si vom vedea/filma, unde e de mers, ne asternem la drum "with the pedal to the metal"... :)

Si daca chiar am imbatranit si nu mai merge angrenajul conform planului de acasa, vreau, nu vreau, voi trage "in camp" la vreo 100 m de carosabil si dorm cateva ore.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#323
Un impact nefericit al civilizatiei ce patrunde in locurile izolate este introducerea senzatiei de saracie si inevitabila disperare asociata cu perceperea saraciei.

Am fost avertizati  astazi intr-un e-mail ca in comunitatea de la intrarea pe traseul dificil a crescut ingrijorator criminalitatea in ultimii doi ani. Spargeri aproape in fiecare noapte si altercatii violente cauzate se pare de alcoolul de contrabanda. Unii s-au plans ca le-au spart masina si au fost pradati cu ei dormind in masina in mijlocul asezarii...  Hmmm... O problema noua de abordat, pentru care nu am nici o solutie rezonabila. Nu era mai simplu cu ursii polari?... :)

La capatul celor 1,000 km de nisip batatorit si pietre vom ajunge la intrarea pe segmentul dificil si ideea era sa trecem printr-o localitate (168 km distanta dus in directie  opusa de la capatul traseului dificil) oarecum mai rasarita pentru motorina, apa si provizii. Dupa calcule am ajunge in asezare in jurul orei 22:00. Unicul magazin este ferecat la ora aia...

Una din solutii este evitarea vizitei in localitate pentru noapte si in general evitarea interactiunil cu localnicii si camparea inapoi in desert, la cel putzin 100 km departare de asezare...  poate o descindere rapida pentru alimentare in timpul zilei.. nu stiu inca...

Din pacate asta este impactul civilizatiei, alcoholism, saracie, disperare si conflict... Va trebui sa procedam la fel ca in alte teatre in situatii similare, incercand sa stam in desert, cat mai departe de orice umbra de civilizatie, evitand pe cat posibil contactul. Daca n-ar fi nevoia de motorina si apa potabila...

Unii au spus ca in caz de accident cu vreun localnic, daca cumva este fatal, trebuie sa nu oprim decat in curtea celui mai apropiat post de politie pentru ca rudele accidentatului isi fac singuri dreptate la fatza locului dupa principiul dinte pentru dinte...

Nici nu stiu ce sa cred, dar am datoria sa colectez si sa analizez fiecare frantura de informatie.

Zau ca mi-e dor de ghetzari si ursi polari.

"M. vara viitoare te duc la all inclusive in Tahiti..."

"Daca apucam vara viitoare..."

Ne intoarcem si din asta, ca altfel n-are cine sa faca filmul...:)

LE: Daca vreti sa cititi numai despre barci si ape, nu mai poluez forumul asta cu nisipuri si 4x4 si ma duc la aia cu forumul de 4x4... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

ionpescarul

Stati aici
Inseamna ca disperati ăia nu sunt departe de romani si la noi functioneaza in unele zone legea aia ,prin 95 un prieten a traversat o mica parte din ukraina ,cu masina ,l-au alergat rusi cu alta masina vreo 3 ore,pe niste drumuri infernale ,pana la urma a scapat ,ca a ajuns intr-un sat
Bafta (baftodelo baftalo) o urare in ton cu minoritatile

DoiNomazi

Citat din: ionpescarul din Iulie 28, 2017, 07:16:01 AM
Stati aici
Inseamna ca disperati ăia nu sunt departe de romani si la noi functioneaza in unele zone legea aia ,prin 95 un prieten a traversat o mica parte din ukraina ,cu masina ,lau alergat rusi cu alta masina vreo 3 ore,pe niste drumuri infernale ,pana la urma a scapat ,ca a ajuns intr-un sat

In zona unde mergem problema pare sa fie pe dos. In sat e problema, pentru ca in afara satului nu au masina, sau motorina, sa iasa. De la o suta de km incolo distanta de sat suntem in siguranta. Am mai patzit asa in Africa, unde era mai sigur de inoptat la 1 - 2 Km de sosea, cu toate luminile stinse si fara foc de tabara... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

dany

Nu poluati nimic! Citesc fiecare rand si va urmaresc pregatirile.E un ''film''deja care trebuie sa aiba un final mai mult decat stralucit!

DoiNomazi

#327
Citat din: dany din Iulie 28, 2017, 07:41:18 AM
Nu poluati nimic! Citesc fiecare rand si va urmaresc pregatirile.E un ''film''deja care trebuie sa aiba un final mai mult decat stralucit!

Stralucit, nu cred ca avem sanse sa-l facem, dar vom incerca sa incropim cateva secvente.

Ai zis ca citesti, deci ti-ai facut-o cu mana ta... si le-ai facut-o (lectura) si celorlalti... :) uite...

Mai adaug ca, in ciuda faptului ca exista rapoarte recente despre alte drumuri in buna stare, sau inchise, toate cele 6 sectoare ale traseului dificil sunt listate in ultimele 10 zile ca "unknown"...

Cum bre, "unknown"? Acum o luna jumate au trecut cel putzin fratii aia doi si cuplul care a ramas blocat in nisip si inca vreo cel putzin 2-3 masini.

Fratii au parcurs traseul primii pe anul asta si au confirmat trecerea. Au fost nevoiti sa intre in ciuda interdictiei, pentru ca drumul era inchis, dar au trecut cu bine pana la urma, in ciuda unor rerosuri primite de la niste rangers... si de atunci nimic? Unknown? Nu s-a dus nimeni pe acolo cu preshul la iarba verde, cu un gratar, cu un mic, o scobitoare, ceva?

Cei cu care suntem in contact insista ca trebuie sa ne asteptam la posibilitatea ca drumul sa fie inchis datorita conditiilor neprevazute si ca vremea este ciudata si atipica. Au adaugat (iar) si ca singura modalitate de a ne garanta securitatea este sa asteptam la intrare (loc complet contraindicat in procedura mea) pana mai apare vreo masina (cate zile?) sa facem un convoi... Right! Ne intoarcem iar la discutia despre convoaie... Nope!

Vom fi, oare, in situatia de a rula mii de km doar pentru a ne opri in fatza unei tablitze "road closed"?

Nu putem astepta... fiecare minut, la propriu, este planificat si chiar si urmand acest grafic strans, trecem prin cele doua localitati unde am putea face provizii de drum sau revizie/reparatie, inaintea sectorului dificil, tarziu dupa caderea intunericului cand totul va fi ferecat in spatele obloanelor si grilajelor.

Aseara mi-am amintit din senin de "Market Garden" si de cauzele multiple ale esecului.  Evident, nu are nici o legatura cu plimbarea noastra, mai ales ca noi nu avem poduri de trecut, dar distantele pot produce surprize si pot conduce la esecuri...

A propos, anul trecut am avut ocazia sa lucrez o perioada cu o nepoata a lui Monty. O tanara englezoaica, educata, inteligenta si extrem de manierata, dupa tiparul englezesc specific elitei. Nu l-a cunoscut pe Monty, caci a murit inainte ca ea sa se nasca si, din fericire pentru ea, desi stia multe despre el, nu stia foarte multe despre "Market Garden".

Oare, sa se transforme tura asta in "podul nostru prea indepartat"?... :)

Am invatat ca nici un plan serios nu se face "la mustata", mai ales cand depinde de atatea variabile imposibil de controlat. Probabil ca asta este un plan neserios si utopic, dar asta este chemarea careia vom incerca sa-i raspundem in vara asta.

LE: Doar ce am intrebat o persona diferita, care este din zona respectiva si se afla in NY, despre procedura in caz de accident cu un localnic pentru ca mi-a venit greu sa cred prima relatare. Mi s-a confirmat sec si la obiect:

"Don't stop. They'll kill you..."

Cum dracu sa nu opresti la un accident? Ba da, dar opresti doar in curtea celui mai apropiat post de politzie. Deci, asta e procedura "locala".

Nu va fi nevoie, belim ochii pana la 20/20.

Oare, ce surprize mai urmeaza in detaliile din teren?
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

"Inchidem bagajele?"

"Let's go over the check list one more ime.."

"OK"

"How ya feelin' , mate?"

"I'm so happy we get in motion again.. :)"

Pentru 3 saptamani vom mai posta o data pe zi pe FB.

Cele bune, tuturor.

~ out ~
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Moshu

Whishing you a good trip, shall keep my fingers crossed for you.
Good fortune!
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...