Chemari si raspunsuri pe capcompas

Creat de DoiNomazi, Iunie 29, 2016, 08:39:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bradutzu

Mai ca imi vine sa ma apuc de strangeri de fonduri, sa va tinem doar in excursii pentru a avea ce citi.......
Sa auzim numai de bine!

DoiNomazi

#556
Citat din: bradutzu din Iunie 16, 2018, 11:41:19 PM
Mai ca imi vine sa ma apuc de strangeri de fonduri, sa va tinem doar in excursii pentru a avea ce citi.......

Chiar daca nu ai fi glumit, nu as accepta niciodata banii nimanui pentru a ma plimba pentru ca in mintea mea obtuza nu ar fi drept si echitabil. Nimeni nu trebuie sa profite de munca altuia si fiecare trebuie sa se intinda atat cat ii este plapuma.

Ma plimb din dorinta de a gasi un raspuns chemarilor, scriu din placere si imi face placere sa stiu ca exista macar o pereche de ochi care citesc, dar mi se pare complet nepotrivit sa primesc bani pentru ceea ce scriu. Cum dracu sa cuantific si sa transform in bani ceva ce fac din placere?... :)

Daca ti-as oferi un obiect sau un serviciu util, nu m-as codi sa-ti cer un pretz potrivit. Dar sa ma astept sa ma plimb pe banii altcuiva imi pare cel putzin un strop de nesimtire.

Sigur ca mi-ar placea sa devin cu adevarat nomad si sa cutreier pentru restul timpului cat mai pot sa ma bucur de chemarea orizontului, dar sunt "nomad" atat cat imi pot permite. Deeocamdata cam o luna de plimbare si 11 de munca, in fiecare an. Daca e sa fie mai mult, va fi, daca e sa se termine si nu se va mai putea, nu va mai fi.

Oricum, voi continua sa povestesc si sa mai fac cate un video, absolut gratuit... :)

Indiferent daca ai glumit sau nu multumesc mult pentru mesaj.

LE: A propos de povestit, astazi am adoptat in regim de urgenta o rezolutie ca PFD-urile de expeditie trebuie inlocuite pentru ca ne-au ramas mici daca adaugam un nou sistem de base layer.

Am scos 2 PFD-uri tip RescuePro profesionale la vanzare cu speranta ca mai amelioram cheltuiala asta complet neasteptata. La echipamentul de salvare nu pot exista compromisuri, indiferent de cost.

Sunt grele si transportul in afara tarii nu-si merita cheltuiala, deci vom incerca sa le vindem local.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#557
Crocodilul nostru drag ma intreba de bagajele acestei plimbari pe "Barcaholic" si voi atasa raspunsul si aici.

Citat din: CrocodiluDiluDilu;73131... Intre stilul ,,greu", in care ai la tine tot ce-ti trebuie si cel ,,usor" in care te bazezi pe strictul necesar + improvizatie, il aleg aproape totdeauna pe cel ,,usor".
Cetatile Ponorului este o pestera grandioasa din Apuseni, parcursa de un rau subteran ce formeaza cateva zeci de lacuri. Epopeea explorarii celor cativa kilometri de sali subterane aminteste de expeditii numeroase, cu echipament dus cu camionul, derulate pe parcursul a saptamani de zile cu tabere si bivuacuri subterane intre care s-au facut nenumarate drumuri de aprovizionare cu barci gonflabile. La polul opus, aceeasi treaba a facut-o in doar cateva ore un elvetian imbracat intr-un costum de neopren.
...care ar fi echipamentul minim, neaparat, esential? Cu fiecare lucru lasat acasa cresc riscurile, asa ca probabil discutia va fi asa echipament cu asa riscuri... La urma urmei, poti pleca si ca Rahan cu un simplu cutit la cingatoare si cu probabilitatea de a nu te mai vedea nimeni niciodata...

Pentru unii calatori, bucuria calatoriei incepe cu o chemare urmata in faza initiala de ritualul alegerii si impachetarii echipamentului. Visul initial incepe sa prinda contur in momentele cand te duci la rastel si scoti cuiele de cort, o cizma de cauciuc, geaca aia, lanterna cealalta, o manusa. Toate obiectele alea dragi care inca poarta pe la tesaturi fire din praful ultimei calatorii par sa se trezeasca la viata cand sunt mangaiate. Costumele uscate, PFD-urile, cutitele de piept, VHF-ul, toate par sa se trezeasca la viata frematand de bucurie in timp ce sunt sarutate de buricele degetelor. Ecourile indepartate furisate prin firele de praf al tesaturii capata iar glas si daca asculti atent cu palmele, auzi chemarea departarilor.

Noi suntem oraseni care stam la bloc si avem servicii la birou. Traim intre asfalt, betoane, otzel, sticla, aer conditionat, telefoane, e-mail-uri si un sir interminabil de probleme de servici care isi asteapta rezolvarea zilnica. Nu suntem Rahan, nu traim nici intr-o cabana de barne in Alaska, nici intr-un ger in Gobi, nici pe un velier in Caraibe sau in sudul Pacificului, si in doar cateva ore de zbor intr-un tub de aluminiu trebuie sa ne transformam din oraseni de metropola in locuitori ai propriei expeditii.

Nu plecam in nord, in sud, in est, sau in vest, ca sa doboram vreun record de timp, de anduranta, de "minimalism" la marginea efortului de supravietuire. Nu suntem nici naked and afraid, nici survivorman, nu omoram nimic local pentru a supravietui, nu facem focul cu sfoara, nu ne facem adapost din nuiele, etc. pentru simplul motiv ca nu suntem ai acelui timp si loc si nici nu avem nevoie de asta pentru a supravietui, sau pentru a ne bucura de imbratisarea naturii. Fiecare este liber sa-si aleaga si sa se bucurie de genul lui/ei de experienta in natura. Alergand un sobolan nevinovat in curu' gol si descultz cu un topor de silex nu este modul in care mi-as petrece pretzioasa vacantza. Dupa cum si altzii au afirmat, pe buna dreptate, ca ducand un kayak printre gheturi, sau o masina cu suspensii si maniere de tractor printre dune, nu este modul in care si-ar petrece ei pretzioasa vacantza.

Nu cred ca ii face placere nimanui sa care bagaje prin aeroporturi si sa stea temator la banda de bagaje pana soseste, in sfarsit, si ultimul bagaj de al carui contzinut depindea continuarea sau abandonarea calatoriei. Noua, cel putzin, nu ne face placere incertitudinea dintre doua, sau trei, zboruri consecutive cand nu stim daca urmatorul avion, mai mic, va avea loc suficient si pentru toate bagajele noastre.

A propos de griji mai putzine, pentru oamenii cu fonduri suficiente exista servicii de transport care asigura tot confortul, de la preluarea bagajelor direct de acasa si predarea lor direct la destinatia finala, indiferent de volum, greutate, sau cantitate, pana la preluarea calatorului de la domiciliu si transportarea lui separat intr-un chartered plane + chopper la orice destinatie de pe glob 24/7.
Dar cum asta nu mi se va intampla niciodata, ma intorc la bagajele mele. In timp, pana si tranta cu bagajele a devenit parte din ritualul drag al calatoriilor.

Un ritual care incepe cu transportarea, una cate una, a valizelor sau gentilor/containerelor pana la bordura trotuarului din fata blocului unde, de obicei, te framanti privind cu ingrijorare pe cadranul ceasului minutele de intarziere ale masinii chemate sa te duca la aeroport. Cand masina ajunge, in sfarsit, sa te ia, trebuie sa parlamentezi cu soferul ingrozit de discrepanta volumului de bagaje si capacitatea portbagajului lui. Suni iar la dispecerat si intrebi incercand sa nu injuri "din prima" de ce nu ti s-a trimis "a van", cum ai cerut, si te-ai trezit cu o limuzina neagra cu sofer parfumat si cu parul grizonat. Ca nu prea vorbeste engleza e OK, pentru ca enervarile reciproce conduc la un limbaj rapid si eficient prin lipsa nuantelor.

Noroc ca soferul parfumat vine dintr-o cultura unde se poate negocia cu o bancnota in plus si, ca prin minune, incap toate valizele, care prin portbagaj, care pe scaunul din fata, care in brate. Ideea este ca oricum in urmatoarele 10 minute soferul injura traficul bara la bara pe limba lui in timp ce noi numaram minutele ramase pana la plecarea avionului.

Cand ajungi sa duci, unul cate unul, toate bagajele la cantar sa le predai domnisoarei din spatele tejghelei, te simti mai implinit decat daca ai fi atins un varf de munte renumit, dar nu apuci sa te sufoci de bucurie pentru ca domnisoara, de cele mai multe ori foarte atragatoare, iti sopteste zambind ca mai ai de platit "x" pentru surplus de greutate, per bagaj.

Si inca nu ai ajuns in tara unde domnisoarele dragutze cantaresc riguros si bagajul de cabina. Nu vrei sa-ti imaginezi inca ce va sopti acolo zambetul unei alte domnisoare cand rucsacul tau de cabina atinge limita de greutate a unui bagaj de cala si va trebui sa ridici breteaua de 25 kg cu gratia unui fulg din Lacul Lebedelor, incercand s-o convingi prin coreografie ca rucsacul tau e la fel de usor ca parfumul ei. Doar ca ea va continua sa poarte zambetul robotizat si te va invita fara ezitare sa pui rucsacul pe cantar.

Si oricum mai urmeaza coridoarele si scarile inguste ale vreunui hotel de transit unde tie ti-au dat, ca prin minune, camera de la ultimul etaj.

OK, bagajele au tendinta sa-ti umbreasca bucuria calatoriei... daca nu incepi sa privesti si efortul asta ca pe o parte organica din ritualul drag.

Si apoi, cat de intensa ar mai fi satisfactia unei beri reci in barul aeroportului fara efortul bagajelor?... :)

Vacanta arctica are nevoie de haine de uscat si haine de apa.

Hainele de uscat se impart intr-un rand de haine de calatorie, incluzand perechea de ghete, pentru avion, masina, si considerand ca sunt aceleasi haine si la dus si la intors, nu e mult, si un rand de haine de tabara incluzand cizmele de cauciuc si 3 straturi, ca de iarna. In zonele arctice de multe ori padelezi vara si dormi la tabara iarna...

Cort de 4 anotimpuri cu foaia suplimentara de pus sub cort si un tarp utilitar pentru depozitarea costumelor uscate peste noapte, saltele pneumatice individuale, saci de dormit de 4 anotimpuri si eventual micro-scaunele pentru ca dupa 8 ore de stat in carlinga kayak-ului iti vine sa stai putzin jos. (Daca nu mai incap, sunt primele la care renuntam)

Pe apa de 2 C iti trebuie costum uscat si PFD, strat de piele si strat intermediar cu sosete groase de lana + incaltari de apa pentru a proteja talpile costumului uscat, masca de fatza pentru diminetile reci pe apa. Apa e rece, fjord-urile sunt late, malurile nu intodeauna potrivite unei acostari si nu te ajuta nimeni cu nimic daca ai ajuns in apa. Ajuns in apa, prioritatea absoluta este sa iesi cat mai rapid din ea. Greu de imaginat ca se mai poate redresa kayakul in larg pentru ca este un tandem de tura incarcat la limita cu bagaje. Joaca cu eskimo roll ramane pentru kayace single si cu puntile libere. Irosirea timpului si a energiei pentru a redresa kayak-ul nostru cu bagaje este riscanta. Evident, depinde de vant, de distanta pana la tzarm si de topografia tzarmului.

Contrar sfaturilor, daca apar conditii de rasturnare, ne vom "lega" de kayak cu o carabina a sistemului quick release. Facem wet exit si ramanem cu kayak-ul. Daca continua sa pluteasca sustinut de bulkheads, ne ridicam pe el pentru a scoate o masa cat mai mare a corpului din apa rece si incercam sa-l impingem spre mal. Daca se scufunda kayak-ul, quick release si il salutam pe ultimul lui drum. Apa are cateva sute de metri adancime si nu-l va mai vedea nimeni niciodata. Vom incerca sa iesim cat mai repede posibil la mal. Macar sa avem telefonul satelit si doua energy bars cu noi pentru cand ajungem la mal.

Abordarea padelarii in zona arctica, din punctul nostru de vedere, nu pune accentul pe cvasi-imposibilul eskimo roll, ci pe un plan de navigatie adaptat conditiilor meteo locale pentru ca, dincolo de echipament, asumarea riscurilor calculate ne-a adus acasa pana acum.

Fluier individual, stroboscop individual pentru localizare vizuala, cutzit individual, patura individuala de folie de aluminiu, ochelari de soare, manushi, balsam de buze, lampa frontala individuala, throw line.

Adaugam si inevitabila trusa medicala capabila sa rezolve, sau macar sa ajute, cu durere de cap, muschi, dinti, rinichi, plaga, fractura. Dezinfectie si pansamente/comprese, atele, garou, accelerator de coagulare pentru hemoragii externe, foarfeca, crema protectoare de soare (foarte puternice razele), crazy glue pentru inchiderea laceratiilor.

Si pana la urma se aduna:

Mancare pentru 12 - 14 zile (cel putzin 13 Kg, caci consumul de calorii in zona arctica pe apa e maricel), bucatarie de campanie, 3 litri de combustibil lichid de care s-o gasi la fatza locului + cateva genti impermeabile de 5L si 10L pentru mancare.
26 de litri de apa potabila in doua containere flexibile de 10 litri si doua burdufuri individuale de 3 litri, pompa de filtrare cu filtru ceramic si un generator de ultraviolete de buzunar. S-a remarcat ca apa din ghetarii care s-au topit dupa o perioada extrem de lunga de timp contine virusi si bacterii ce erau considerate disparute in preistorie.

8 stalpi din fibra de sticla de vreo 1.5 m lungime si 8 senzori de prezenta, cam de marimea unui smartphone si de grosimea a patru smartphone fiecare. Fiecare din ele functioneaza cu baterie de 9V. O alta alarma independenta (senzor si radio receptor + alte 2 baterii de 9V) pentru depozitul de alimente.
Fir de perimetru (trip wire) cu doua alarme sonare (alte 2 baterii de 9V)
Pusca de vanatoare si munitie suficienta pentru antrenament (munitia cantereste cateva kg si trebuie protejata de umiditate mai ceva ca electronicele)

Telefon satelit pentru urgenta, InReach pentru urgente si actualizari pe social media, PLB pentru localizare in caz de urgenta, VHF marin principal pentru eventuala comunicare ship to ship si cate un VHF/GMRS individual pentru comunicarea intre noi in caz de separare voluntara sau involuntara pe apa sau pe uscat.
Telefoane smartphone.

Busola, harta de hartie, GPS de mana cu harta batimetrica, binoclu, anemometru cu termometru, tableta cu receptor GPS auxiliar pentru navigatia terestra, lanterna de navigatie/tabara.

Cateva camere video, microfoane, trepiede, baterii pentru camerele video pentru intreaga perioada, drona.

Panou solar mare + acumulator central pentru incarcarea bateriilor de drona, panou solar mic pentru asigurare comunicare si auxiliare. Baterii de rezerva pentru toate dispozitivele electronice.

Trusa de reparatii gaura kayak, gaura cort, gaura genti de apa, paracord bun la toate, carabine pentru toate gentile si valizele etanse de punte, multitool, ulei de arma, duct tape, velcro, cable ties, cateva surubele de rezerva si cabluri de conectare pentru echipamentul de comunicare, navigatie, video.

Music player pentru partea a doua a calatoriei pe uscat.

Restul detaliilor le gadil in check lists.

Asa pe hartie, zici baterii, de exemplu, si cand vezi cat volum si greutate se aduna cu toate bateriile, iti aduci minte ce buna ar fi fost o "nava de linie"... :)

Adica, cingatoarea lui Rahan e la fel de lata ca a lui Mos Craciun.

Ce caram in toate excursiile noastre, este, in functie de conditiile locale specifice, potrivit si necesar pentru a ne asigura independenta, supravietuirea si eventual si un strop de confort in fatza neprevazutului, de la o prelungire a sederii datorita unei accidentari/imbolnaviri, pana la intampinarea unui fenomen natural destructiv, gen piteraq, cutremur, accident, eruptie, tsunami, incendiu, tulburari sociale.

Se pot elimina unele componente? Probabil ca da. Dar nu mi-as ierta niciodata sa am nevoie tocmai de acel ceva pe care mi-a fost lene sa-l impachetez sau sa-l car. Pana la urma, fiecare are stilul lui de abordare.

Sigur ca improvizez daca am nevoie, dar nu pornesc la drum bazandu-ma a priori pe improvizatii.

In rest, cum o fi sa fie.

Zici ca elevetianul imbracat in neopren a bifat frumoasa pestera intre doua avioane, sau chiar a avut timp sa traiasca pulsul unei expeditii in pestera aia?
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

bradutzu

@Doi Nomazi
Era un compliment "mascat"
Sa auzim numai de bine!

DoiNomazi

Citat din: bradutzu din Iunie 18, 2018, 12:06:32 AM
@Doi Nomazi
Era un compliment "mascat"

Lol mascat, ca la masca de carnaval, sau ca aia de castraveti, care are menirea sa mai imblanzeasca craterele de sub pleoapele mahmurelii de dimineatza?... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#560
Pare greu de crezut ca pe o piata de dimensiunea si vitalitatea pietei americane poate exista un produs care nu poate fi gasit la nici un pretz.

La numai cateva zile dupa ce am pus PFD-urile la vanzare pe eBay, am fost informati ca noile PFD-uri nu vor putea fi expediate catre noi decat dupa ce incepe plimbarea in care avem nevoie de ele.

Am cautat la zeci de vanzatori si depozite in USA si Canada si n-am gasit nicaieri marimea noastra pe negru. Toti au pe stock PFD-urile pe rosu.

Dar noi le vrem negre...

Singura solutie acceptabila este modificarea PFD-urile existente. Am avut noroc ca nu s-a oferit inca nimeni sa cumpere PFD-urile scoase la vanzare si le-am retras de la vanzare.

Sigur ca o modificare de structura a unei veste de salvare cu functiuni si caracteristici specifice unei actiuni de salvare trebuie facuta cu atentie pentru a preserva utilitatea si functionalitatea vestei in caz de urgenta. Daca noul sistem quick release nu functioneaza la fel de prompt ca cel original, se pot ivi probleme.

Daca materialele folosite la modificare nu sunt de aceeasi calitate si rezistenta ca materialuo original, se pot ivi probleme in caz de urgenta.

Nu avem alta optiune rezonabila pentru noi si in seara asta am primit materialele necesare si m-am apucat sa modific PFD-urile. Fermoare, bretele, catarame, etc.

Sper sa iasa bine.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#561
Vestele modificate sunt la fel de rezistente ca inainte de modificare, dar sistemul de quick release nu este la fel de rapid si functional ca cel original.

Functioneaza dar trebuie ajutat prin tragere in faza initiala...  vom incerca sa formam reflexul necesar imediat dupa ce tragem snurul de siguranta pentru a elibera "cordonul ombilical" aceeasi mana trebuie sa traga rapid si de capatul cordonului pentru a initia desprinderea.

Avem clar probleme cu formula de impachetarea si transportul. Chiar daca fiecare bagaj individual va depasi greutatatea admisa, pur si simplu raman neincapatoare ca volum. In dimineata asta am descarcat tot si ne-am apucat de analizat prognozele meteo si solutii de abordare.

Ce sa lasam acasa? Deocamdata am abandonat ghetele de drum. Vom pleca iar la drum prin aeroporturi si avioane cu cizme inalte de cauciuc (de santier). Dar la ce imbracaminte sa incercam sa renuntam?

Pe apa vor fi in medie 5 C (apa are 2 C) si noptile vor cobora pana la -1 C.

Va bate vantul, va ploua lung si rece, va fi bruma si pe alocuri zapada. Vor fi multe, foarte multe sloiuri plutitoare. Oare, sa fi comis o eroare incepand plimbarea arctica cu o luna jumatate mai devreme decat turele arctice precedente? Articole de presa vorbeau de dezgheturi rapide in vara asta si imaginile locale arata inca mai multa gheata decat apa navigabila(?)

Oare, va trebui sa padelam gasindu-ne culoare inguste printre sloiuri? Cu gentile noastre atarnate lateral pe ambele parti ale puntzii pupa?

Nu putem renunta la imbracaminte. E frig.

Au fost semnalati si fotografiati polari.

Se anunta o tura ceva mai dificila decat cele precedente. Si parea una aproape plictisitor de usoara...

Coletul cu mancare este in continuare disparut, ramas fara urma. Inca nu stim cum vom proceda cu nevoia de calorii si nutrientzi.

LE: Astazi ar fi trebuit sa iesim la ocean cu gonflabila cu motor. Am anulat iesirea si orice alta activitate. Pregatiri, pregatiri, pregatiri...

Jumatatea vestica a unuia din fjordu-rile alese pentru insertie si padelat esta inca acoperita de gheata compacta si nu se poate trece inca. S-ar putea sa fim nevoiti sa recalculam de la zero partea aia a traseului.

Primul fjord si prima parte a calatoriei are sloiuri prin care navigatia ambarcatiunilor mici se poate strecura cu atentie. Problema este ca... cu focile din zona, sloiurile aglomerate invita focile sa se odihneasca si... invita si alti vizitatori dornici de carnea de foca. In zone de apa deschisa, un binoclu poate ajuta la identificarea unei potentiale intalniri, dar navigand printre sloiuri inghesuite adauga la problemele specifice de navigatie si problema potentialelor intalniri neasteptate... Vom introduce exercitii de "artilerie navala", sa vedem cum reactioneaza kayak-ul la recul si cadenta de tragere si cum este inflentata precizia tirului de tangajul si ruliul kayak-ului.

INTREBARE PENTRU CONSTRUCTORII DE KAYACE:

Cat de critica poate fi depasirea incarcaturii utile a unui kayak tandem de plastic cu vreo 65 Kg?

Dincolo de linia de plutire care probabil va cobora sub nivelul apei, ingreunand manevrabilitatea si sporind sansele de a fi incalecat de valuri...

Daca nu intra apa, sau daca apa intrata este evacuata periodic (in functie de conditiile de drum), in afara de faptul ca vom naviga intr-un "bustean greoi semi-scufundat), la ce alte probleme trebuie sa ma astept. Compromiterea manevrabilitatii este clara, dar trebuie sa ma astept si la supradolicitari care pot compromite integritatea structurala?

Inclin sa cred ca nu... dar, daca aveti vreo opinie pertinenta bazata pe experienta, va ascult...

Astazi am inceput tatonarile pentru varianta inchirierii a doua kayace, in orice combinatie, tandem single, tandem tandem, sau single single, practic orice varianta putem gasi. Evident, daca padelam doua tandemuri, ar fi varianta cea mai proasta considerand vanturile din zona.

Tot ce parea initial o plimbare comoda si lipsita de griji s-a transformat treptat intr-un sir de probleme noi...
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#562


Avem o zi la dispozitzie inainte de insertzie si sper sa putem vedea si pipai kayak-ul inaintea diminetzii in care va fi incarcat pe barca pentru drumul in fjord.

Kayak-ul Boreal Design Esperanto este prezentat ca un kayak de plastic "de tura" bun la toate si tocmai aici mi se pare mie ca intervine problema. In dorinta lor de a satisface cat mai multe nevoi, canadienii au scos pe piata o 'chestie plutitoare', care nu-i nici cal, nici magar...

Da, poate fi folosit in mai multe feluri si a fost folosit in zona in ture de grup unde probabil bagajul a fost distribuit intre mai multe ambarcatii,  dar pentru ce ne trebuie noua la o plimbare fara grup, sarcina utila a acestui kayak este in deficit de 65, pana la 98 de kg. Iar puntea pupa pare imposibil de mica pentru atasarea 'desagilor' nostri.

Incerc sa aliniez problemele pentru a putea continua cu o abordare logica,

1- Vom fi in teren cu o luna si jumatate mai devreme decat perioada cu care suntem obisnuiti si exista mai multa gheata decat am anticipat in urma analizei relatarilor din presa. Acele 'ice charts' actualizate aproape zilnic de danezi sunt mult mai riguroase si de incredere decat articolele scrise de vreunul usor influentat de ecourile vreunei agende politice, aflat undeva la caldura si confortul unui birou de institut. Datele furnizate de satelit si instrumentele de masurare din teren sunt mult mai credibile decat interpretarile si speculatiile ulterioare emise de cei care scriu articole. Evident, vom ajusta traseul in functie de starea ghetii si conditiile meteo concrete din teren.

2 - Inca o data vom suporta consecintele cauzate de imposibilitatea de a cara si folosi U-Boat-ul nostru, care are o sarcina utila dubla si este o platforma mai potrivita pentru acest gen de plimbare. Vom incerca sa impachetam cu noi mai multe tipuri de genti de apa, pentru a ne putea bucura de mai multa flexibilitate in alegerea deciziilor de incarcare a kayak-ului la fatza locului. In acelasi timp, vom incerca sa vedem daca exista optiunea inchirierii unui al doilea kayak, practic orice alt tip de platforma plutitoare care poate suplimenta capacitatea de transport.

3- Inca nu incape tot echipamentul in formula de impachetare/transport aerian aleasa. Suplimentarea numarului de genti de apa mentionata in punctul anterior va complica si mai mult situatia, dar o consider un rau necesar pentru ca este mult mai benefic sa-mi maresc plaja optiunilor de impachetare a echipamentului pe kayak, in ciuda efortului suplimentar de a transporta surplusul de echipament pe uscat.

3 - Coletul de mancare a ramas disparut si nu mai este timp de trimis un al doilea colet. Va trebui sa improvizam la fatza locului. Hrana noastra usoara, compacta ca volum, bogata in carbohidrati si bine balansata pe nevoi si zile va trebui inlocuita cu ce putem gasi pe rafturile prafuite ale unicului magazin local. Nu exista acolo nici o optiune de hrana "de expeditie".

4 - Stim unde ne ducem si avem o idee "de baza" la ce trebuie sa ne asteptam. Relatarile imposibil de verificat din teren indica ca va trebui sa ramanem vigilenti si pregatiti de riposta la o potentiala intalnire cu polarul 24 de ore si pe apa si la tabara. Deci, vom dormi mai putzin si mai prost. Probabil in acelasi context, nu putem omite ca am mai imbatranit si "oasele" isi revendica o dorinta din ce in ce mai mare de caldura si confort.

Oare, de ce sufletul a pierdut cadentza fireasca varstei si a ramas la fel de incantat de indepartata chemare a pustietatzilor ca acum 30 de ani?
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Dracu' sa-i mai inteleaga pe astia care intocmesc prognozele meteo. Pentru aceeasi zona, la unii bate vantul cu 2.5 noduri, la altii cu 12 noduri, la unii e partial noros, la altii ploua, si in realitate in noaptea asta se pare ca ninge...

Cu sloiuri ne place, ghetarii sunt cinematici, dar ninsoarea nu intra in indicatiile de decor. Noptile se pare ca vor continua sa danseze pe dunga de la zero Celsius...

Adica, diminetile, cand va trebui sa le imbracam, vom gasi costumele uscate apretate de o pojgjitza de gheatza, ca doar le-am trimis la culcare ude... :)

Tot raul spre bine, este o vacanta de vara unde nu este nevoie de aer conditionat si noaptea se asterne linistea preistorica... cel putzin pana incepe sa sune vreo alarma de perimetru... :)

Coletul de mancare exista doar in baza de date, dat disparut pe Iunie 14!

Luni vom adopta un plan alimentar de urgenta si mergem (iar) la magszin sa vedem ce se poate face. Ramane sa vedem daca putem recupera de la posta macar o parte din cheltuiala acelui colet care se pare ca s-a pierdut. Din pacate, suma nu este mica.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Suntem pe cale sa cumparam macar o parte din hrana din nou. Ne vom adapta la lipsa caloriilor si a barelor energizante.

Astazi am schimbat din nou formula de bagaje. Nici un bagaj nu poate depasi 20 Kg si biletul include doar un bagaj de persoana (?). Am vrut sa economisim la transport si acum vom avea circ la transport.

Cum sa pleci in expeditie cu o valiza de 20 Kg?

Plecam la drum cu un total de 179 de kg si vom plati inca vreo $1,620 in surplusuri de bagaj si greutate. Si asta daca nu cumva va trebui sa platim suplimentar si pentru bagajele de mana care ies si ele binishor din limita de greutate.

In ciuda faptului ca suntem primii vizitatori ai acestei veri, nu s-a rezolvat nimic cu inchirierea unui al doilea kayak, sau a unui kayak cu o sarcina utila mai mare. Asta e, ne adaptam la fatza locului. Pana nu ajungem acolo, chiar nu stiu cum. Planul initial presupune vreo 82 de km la padela... dar in mod surprinzator danezii cei punctuali nu au mai publicat un ice chart din Iunie 27 si atunci unul din fjord-uri era inca blocat de gheata atasata de maluri (fast ice). Vedem cum arata fjord-ul acolo.

Sub presiunea greutatii bagajelor am renuntat cu strangere de inima la cateva piese de echipament. Am reconfigurat gentile de apa, optiuni de imbracaminte la tabara, echipament video si baterii.

Unde este velierul, sau trawler-ul, nostru de otzel cu care sa urcam in nord in fiecare vara si sa putem lua cu noi tot echipamentul necesar? In vis...

A plouat si a fost lapovitza trei zile la rand in zona. Poate avem macar un strop de noroc sa ne zambeasca soarele in calea padelelor sa stam uscati macar la tabara. Cum o fi sa fie...

Deocamdata nu mai avem ce adauga pe forumuri si trecem la buletine zilnice pe FB.

Sa aveti o vara frumoasa.

~ out ~
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

"Echoes of a Kiss" - 2018 a luat sfarsit. N-a fost chiar cum a fost planuita in detaliu si s-a desfasurat cum a fost menit.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

Citat din: DoiNomazi din Iulie 22, 2018, 05:47:29 PM
"Echoes of a Kiss" - 2018 a luat sfarsit. N-a fost chiar cum a fost planuita in detaliu si s-a desfasurat cum a fost menit.

Am văzut o natură mai potrivnică decât de obicei.
Dar natura e natură. O străbatem și ne bucurăm de ea, așa cum e  :)

draken

Citat din: DoiNomazi din Iulie 02, 2018, 10:07:47 PM

Unde este velierul, sau trawler-ul, nostru de otzel cu care sa urcam in nord in fiecare vara si sa putem lua cu noi tot echipamentul necesar?

~ out ~

Jur ca la asta m-am gandit, citind tot ce a fost scris inainte.
Cu o singura diferenta : pe care deja se afla echipamentul necesar :)

DoiNomazi

#568
Citat din: Florio din Iulie 22, 2018, 07:09:05 PM
Am văzut o natură mai potrivnică decât de obicei.
Dar natura e natură. O străbatem și ne bucurăm de ea, așa cum e  :)

Ai perfecta dreptate. Natura e... natura. Ne-am dus cu vreo 5 saptamani mai devreme si am nimerit si un an neobisnuit in care ploi nespecifice acestei perioade au intarziat stropul de vara si in Groenlanda si in Islanda. Vanturi si ploi neintrerupte, ceatza mai multa, frig si umezeala. In acelasi timp, la Helheim, unul din ghetarii vizitati in ultima zi, in iunie a avut loc cea mai mare prabusire filmata de specialisti pana acum oriunde in lume. Noi am ajuns tarziu si am vazut doar efectele. Natura o ia la vale in directii neasteptate si contradictorii. Pana si ursii polari crae de obicei stau la mal, au aparut sus pe calota de gheata, unde, de fapt, e pustiu si nu se gaseste chiar nimic de mancaree.

Natura a fost putzin haotica pentru planurile noastre si ne-a sugerat sa nu ne asumam riscuri cu acel blestemat kayak a carui bulkhead pupa se umplea cu apa in ciuda faptului ca un bulkhead este tocmai partea de kayak care trebuie sa-i asigure flotabilitatea in caz de rasturnare. Nu m-am rasturnat niciodata pana la aceasta iesire si am avut norocul sa constat ca greutatea echipamentului depasea ce putea kayak-ul in valurelele de la mal... Baia in sine n-a fost o problema datorita costumului uscat etans, dar a fost chinuitoatea golirea akayk-ului de apa si redresarea lui.

Nu numai ca ar fi fost imposibil de redresat kayak-ul rasturnat in larg, dar in larg s-ar fi scufundat cu tot cu cort, saci de dormit, kerosen, etc si am fi ramas in frigul noptii in conditii neplacute.

Asa a fost sa fie... Nu voi mai inchiria niciodata un kayak necunoscut pe care nu pot sa-l testez inainte. Mai ales in ape mai putzin tropicale.. :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Citat din: draken din Iulie 22, 2018, 10:33:56 PM
Jur ca la asta m-am gandit, citind tot ce a fost scris inainte.
Cu o singura diferenta : pe care deja se afla echipamentul necesar :)

care-i bre, diferenta aia, ca la rebus nu m-am bagat niciodata de bunavoie
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320