Chemari si raspunsuri pe capcompas

Creat de DoiNomazi, Iunie 29, 2016, 08:39:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

Citat din: draken din Iulie 28, 2018, 01:07:38 AM
:) acum inteleg ceva mai bine de ce-s atat de frumoase


E frumoasa natura, noi nu pream avem nici un merit pentru ca imaginile sunt fugarite cu telefonul in timpul altor prioritati. Nu mai car de multa vreme in plimbari DSLR-ul si lentilele lui. Pentru FB si forumuri si astea cu telefonul sunt OK.

Oricum, multumesc inca o data.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

Setul acesta de fotografii mi-a încântat ochiul. E o bucată de nord, mult mai asemănătoare cu ceea ce știam din vechile voastre călătorii :)

DoiNomazi

Citat din: Florio din Iulie 28, 2018, 10:54:01 AM
Setul acesta de fotografii mi-a încântat ochiul. E o bucată de nord, mult mai asemănătoare cu ceea ce știam din vechile voastre călătorii :)

Tocmai acea bucata de nord care continua sa ne cheme inapoi...
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Razvan Evergreen

Superb! Voi chiar stiti sa va faceti concediile! Poze extraordinare! Mi-ati facut un dor de duca...

DoiNomazi

#589
Citat din: Razvan Evergreen din Iulie 28, 2018, 02:16:39 PM
Superb! Voi chiar stiti sa va faceti concediile! Poze extraordinare! Mi-ati facut un dor de duca...

Incercam... Iti dai seama cum ne simtim noi, inapoi la munca si dansatul prin metrouri, cand inca n-am avut timp sa despachetam geamantanele... si de aia, de ciuda pura, de 24 de karate, maine ma screm, fie ploaie fie soare, sa iesim cu gonflabila la oceam, ce p... ma'si... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Motorul a pornit dupa aproape 4 ani la a doua sfoara. Dupa aproape doua minute an remarcat ca apa din galeata a scazut sub nivelul sorbului si jetul
martor s-a oprit. Probabil ca mi-a luat csm un minut sa sesizez lipsa jetului martor.

Am oprit motorul, am umplut galeata cu apa suficienta dar motorul n-a mai pornit. Am scos bujiile, l-am aerisit tragand xateva sfori fara bujii, am pus bujiile inspoi si am tras de sfoara pana la limita herniei. Degeaba Catarul ala de motor n-a mai pornit nici cu socul tras, nici fara soc, nici dupa ce am scos din bujiile (noi noutze).  Dupa aproape trei ore mi s-a facut lehanite sa desfac sa investighez carburatorul si ne-am refugiat la o bere rece...

Inainte sa pierd o zi cu motorul la "doctor", ce as mai putea sa incerc pentru a-l porni?

Multumesc anticipat.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Betto

Benzina noua alimentat=>deschis robinetul=> tras mai multe sfori=> desfacut bujie si vazut daca este umeda(daca se alimenteaza)=>daca da, se verifica daca da scanteie bujiile=> scoaterea furtunului ce alimenteaza carburatorul, dat cateva sfori, verificand daca pompa de benzina pompeaza benzina in carburator. Ultima solutie => demontarea carburatorului pentru curatire-verificare-desfundare.
Nu cumva termostatul sau impelerul nu mai lucreaza, racirea nu se mai face si motorul este oprit electric automat pe avarie ?

DoiNomazi

#592
Citat din: Betto din Iulie 30, 2018, 01:40:34 AM
Benzina noua alimentat=>deschis robinetul=> tras mai multe sfori=> desfacut bujie si vazut daca este umeda(daca se alimenteaza)=>daca da, se verifica daca da scanteie bujiile=> scoaterea furtunului ce alimenteaza carburatorul, dat cateva sfori, verificand daca pompa de benzina pompeaza benzina in carburator. Ultima solutie => demontarea carburatorului pentru curatire-verificare-desfundare.
Nu cumva termostatul sau impelerul nu mai lucreaza, racirea nu se mai face si motorul este oprit electric automat pe avarie ?

In caz ca e oprit electric automat pe avarie, ce ar trebui facut? De oprit, l-am oprit eu de la "cut-off switch" cand am sesizat ca jetul martor nu pisha..

Benzina are doar cateva ore de la pompa. Bujiile sunt noi noutze. Totul este gresat proaspat. Impeller-ul este nou din cutie, uleiurile motor/transmisie noi...


Kevin Falvey enumera intr-un articol aparut in Boating Magazine urmatoarele 24 posibile cauze ce ar trebui verificate (multe sunt chestiuni elementare, de bun-simtz) :

1. Empty gas tank.
2. Gas tank air vent not open.
3. Fuel lines kinked or severely pinched.
4. Water or dirt in fuel system
5. Clogged fuel filter or screens.
6. Motor not being choked to start.
7. Engine not primed -- pump primer system.
8. Carburetor adjustments too lean (not allowing enough fuel to start engine).
9. Timing and synchronizing out of adjustment.
10. Manual choke linkage bent -- auto choke out of adjustment.
11. Spark plugs improperly gapped, dirty or broken.
12. Fuel tank primer inoperative (pressurized system).
13. Ignition points improperly gapped, burned or dirty.
14. Loose, broken wire or frayed insulation in electrical system.
15. Reed valves not seating or stuck shut.
16. Weak coil or condenser.
17. Cracked distributor cap or rotor or shorted rotor.
18. Loose fuel connector.
19. Poor engine or ignition ground.
20. Faulty ignition or safety switch.
21. Low cranking speed.
22. Low voltage to ignition, when cranking.
23. Low Compression
24. Safety Lanyard/Kill Switch disconnected
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Betto

"Kevin Falvey enumera"... absolut toate posibilitatile tehnice ca un posibil defect la un motor necunoscut. Aici se mai simplifica.
Intre motociclsti era o vorba; "Benzineste, scanteieste, .. dar nu porneste!..."
Deci revin cum am mai spus mai sus, simplificand situatia:
1. Se verifica alimentarea invers de la bujie, catre rezervor.
2. Se verifica scanteia pe bujii.

In situatia in care are senzor de protectie impotriva supraincalzirii motorului ( protectie impotiva calarii sau griparii), electric se intrerupe scanteia. Datul in continuare nu a putut face decat sa inece motorul, astfel nemaipornind deloc. Motorul abia cand sa racit complet va reporni din nou, dar se va si opri la fel din nou cand temperatura motorului creste daca racirea nu este efectuata. Daca racirea nu se face corect, nu regleaza deschiderea si inchiderea debitului de apa atunci trebuie verificat si termostatul. Pentru o diagnosticare rapida de nealimentare, se poate da in "nas" carburatorului jet de sprei de pornire a motorului sau "injectat" benzina cu o seringa. Spor si bafta la treaba !

DoiNomazi

Citat din: Betto din Iulie 30, 2018, 08:28:16 AM
"Kevin Falvey enumera"... absolut toate posibilitatile tehnice ca un posibil defect la un motor necunoscut. Aici se mai simplifica.
Intre motociclsti era o vorba; "Benzineste, scanteieste, .. dar nu porneste!..."
Deci revin cum am mai spus mai sus, simplificand situatia:
1. Se verifica alimentarea invers de la bujie, catre rezervor.
2. Se verifica scanteia pe bujii.

In situatia in care are senzor de protectie impotriva supraincalzirii motorului ( protectie impotiva calarii sau griparii), electric se intrerupe scanteia. Datul in continuare nu a putut face decat sa inece motorul, astfel nemaipornind deloc. Motorul abia cand sa racit complet va reporni din nou, dar se va si opri la fel din nou cand temperatura motorului creste daca racirea nu este efectuata. Daca racirea nu se face corect, nu regleaza deschiderea si inchiderea debitului de apa atunci trebuie verificat si termostatul. Pentru o diagnosticare rapida de nealimentare, se poate da in "nas" carburatorului jet de sprei de pornire a motorului sau "injectat" benzina cu o seringa. Spor si bafta la treaba !

Multumesc pentru info.Nu pare sa aiba senzir care intrerupe scanteia. A pornit initial la a doua sfoara, a mers cam 2 minute dupa care l-am oprit de la ignition kill switch pentru ca am sesizat absenta jetului moartot cauzata de scaderea apei din galeata sun nivelul sorbului instalatiei de racire. Dupa aia n-a mai pornit. Bujiile erau umede (benzina) si le-am sters, am aerisit motorul tragand cateva sfori fara bujii si fara alimentare si dupa aia am cuplat totul la loc dar n-a mai pornit. La un moment dat a dat un rateu scurt, ca o impudcatura, dar tot tacut a ramas.

N-am timp sa desfac carburatorul si va trebui sa-i fac programare la "doctor"
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

scm_ro

Daca bujiile erau umede inseamna ca benzineste.
Verifica daca ai scanteie la bujii.
Se poate sa fi crapat butonul de kill switch. Eventual masoara-l cu un ohmetru. Daca ala a fost ultimul lucru la care ai umblat inainte sa nu mai porneasca.

DoiNomazi

#596
Citat din: scm_ro din Iulie 30, 2018, 05:48:58 PM
Daca bujiile erau umede inseamna ca benzineste.
Verifica daca ai scanteie la bujii.
Se poate sa fi crapat butonul de kill switch. Eventual masoara-l cu un ohmetru. Daca ala a fost ultimul lucru la care ai umblat inainte sa nu mai porneasca.

L-am dus la doctor si acum stau cuminte si astept telefon cu diagnosticul... Sunt perfect constient ca pot sa-mi iau o tzeapa serioasa cu cei doi tatuati, bronzati, in chiloti, injurand de zor, ce-si zic mecanici, dar au o curte plina de barci si motoare desfacute, o placa ruginita de reprezentanta " Tohatsu" si nu trebuie sa judec cartea dupa coperta. Chiar daca unul din ei parea ori mahmur, ori proaspat dopat...

E aproape ca in filmele cu stereotipuri despre barcaholici uitati de timp prin porturi minuscule fara vreo semnificatie si caracterul din "Captain Ron" - 1992 arata "de la oras" comparat cu astia doi ai mei.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#597
Citat din: DoiNomazi din Iulie 31, 2018, 05:17:04 PM
L-am dus la doctor si acum stau cuminte si astept telefon cu diagnosticul... Sunt perfect constient ca pot sa-mi iau o tzeapa serioasa cu cei doi tatuati, bronzati, in chiloti, injurand de zor, ce-si zic mecanici, dar au o curte plina de barci si motoare desfacute, o placa ruginita de reprezentanta " Tohatsu" si nu trebuie sa judec cartea dupa coperta. Chiar daca unul din ei parea ori mahmur, ori proaspat dopat...

E aproape ca in filmele cu stereotipuri despre barcaholici uitati de timp prin porturi minuscule fara vreo semnificatie si caracterul din "Captain Ron" - 1992 arata "de la oras" comparat cu astia doi ai mei.

De aia e bine sa nu judeci cartile si oamenii dupa coperta. Tatuatii aia dezbracati si arsi de soare, care injurau ca la usa cortului si nici macar un birou sau un sertar nu aveau, au fost sinceri si rapizi. Au curatat carburatorul si motorul merge ca nou. Se plang multi pe tot felul de platforme de evaluare servicii online ca mecanicii inventeaza tot felul de stricaciuni si piese de schimb inutile, etc. Astia doi, Lolek si Bolek, care aratau ca dracu, au fost cinstiti. Nu au fost mai ieftini decat un atelier de categoria intai cu uniforme, sigla si awr conditionar, dar si-au dovedit sinceritates. In conditiile astea merita sa platesti mai mult decat face cu speranta ca poti cladi o relatie profesionala reciproc avantajoasa pe termen lung, ca vorba aia, iar vine iarna...

Si vine ea si duminica sa incercam iar sa iesim pe apa... :) Duminica trecuta, cand n-a pornit motorul, era un trafic marin la ocean "bara la bara", barci de toate marimile si formele se inghesuiau pentru o felie de apa navigabila.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Cand te lasa motorul in larg, suni la telefon si vine depanarea... :)




Si exista o multime de ateliere de reparatii, mai mici si mai mari, mai cunoscute si mai obscure.



Si, inevitabil, barci de pescuit de vanzare...



Pompierii sunt mereu gata sa iasa la datorie, in larg.



Si proprietarii de barci mai creativi cu aspectul... :)




Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#599
Din colectia o duminica muncita, a fost de parca n-ar fi fost, daca nu m-ar durea inca fundul, spatele si pielea arsa... :)

In ciuda temerilor, motorul a pornit la "juma' de sfoara" de fiecare data, dar dupa ultima plimbare cu o barca de 9 m si 2 x 115 CP in Florida, gonflabila noastra, prin comparatie, parea sa se comporte ca un colac de plaja cu cap de ratzushca.

Desi am bagat aer in cele 4 baloane si in podea pana n-a mai mers pompa, in sarcina continua sa flexeze buimacind turatia motorului cand incercam sa trec de jumatatea RPM-ului. Aerul "inghitit" pe dedesupt cand trecea/sarea peste valuri imi "alearga"elicea si motorul se cabra "rasufland" ciudat la fiecare "punga" de aer strecurata pe sub chila barcii. Rar am atins mai mult 11 noduri...

In total, dus-intors, nu am parcurs decat aproape 27 de mile nautice, dar, ca si in plimbarile precedente, conducatorii de barci adevarate care catadicseau sa ne intrebe de sanatate, se aratau sceptici ca "our thing" poate strabate distanta respectiva... :) Cert este ca "the thing", asa "de jucarie" cum este, poate strabate distanta in cateva ore daca-i dai timp suficient si baletezi gingas cu valurile.

Zona lagunara cu adancimi predominante relativ mici, intre 1 m si 3 m se aseamana foarte mult cu Lacul Razem. Acelasi tip de serii de 4-5 valuri naravase si abrupte care incalecau usor bordurile rotunjite ale barcii silindu-ma sa stau cu mana pe pompa cea mai mare parte a marsului.

La intoarcere am avut parte de combinatia in care vantul impingea valurile intr-o directie si fluxul in cealalta, antrenand valuri "stationare" care pareau nedumerite pana ajungeau la baloanele barcii noastre cand pareau sa se hotarasca brusc sa vina cu noi in barca... :)

Intr-o duminica de August aproape perfecta, traficul auto si traficul pe apa a fost sufocant. Daca pe sosea se respecta sensurile si benzile, pe apa fiecare trage cam pe unde ii vine in momentul respectiv si se ivesc permanent situatii in care doua barci gonind in directie opusa te incadreaza de o parte si de alta trecand pe ambele parti la distante de cel mult 10-15 m formand siaje ale caror valuri le poti supravietui doar daca te opresti...

In larg nu se respecta vreo limita de viteza si "monstrii" treceau in tromba complet indiferenti la ce se intampla in urma lor... Pe de alta parte fiind singura gonflabila in mars si aflandu-ne la o viteza relativ foarte mica comparata cu traficul maritim de toate gabaritele din zona, de la barci supra-etajate cu 400-500 CP, la veliere si nave de pasageri ultra-rapide, nu se sinchisea nimeni sa ne acorde prioritatea cuvenita legal si trebuia sa invart capul in permanenta mai ceva ca radarul...

Capitanii vaselor rapide de croaziera mai maraiau cate ceva pe canalul 16 cand cursurile ni se intersectau, dar nu pareau dispusi sa incetineasca chiar daca noi, cel putzin teoretic, aveam prioritate...

E nasol sa fii mic si urat si toti copiii de pe maidan sa se impiedice de tine si probabil ca este motivul principal pentru care lumea pare sa se mire ca ne dam in zona cu gonflabila pe distante mari.

Intr-o zi de vara in care ies pe apa sute de barci, traficul radio pe Ch. 16 este o distractie permanenta in  care radio-ul nu tace nici o clipa. Avertismente, interpelari, garda de coasta, solicitari de ajutor relativ numeroase, de la barci care iau apa, sau li se opresc motoarele si intra in deriva (6 ieri), pana la sesizarile garzii de coasta pentru a lua masuri impotriva altor participanti la traficul maritim care au savarsit o nedreptate impotriva unui alt participant la trafic. Pana ieri nu m auzit niciodata atatea soliciteri radio la garda de coasta, gen "nenea, uie ce mi-a facut, sa ce face x"...  Pana una alta, Ch. 16 este o cacofonie continua care continua si pe 22A si pe 71... :)

Surpriza cea mai mare a fost cand am ajuns la destinatie... micul nostru golfuletz in care ne retrageam acum cativa ani "la cartofi prajiti" era intesat de barci si zeci de barci ce ancorasera in micul port si in apa mica din jurul golfului... Era greu de gasit un curs printre paramele de ancora intinse de vant. Sufocant si mizerabil...

Am ajuns tarziu inapoi unde parcasem masina si am avut noroc ca am spalat si am strans la lumina frontalelor cand se mai rarise parcarea... evident, le-am pus in masina toate inca ude si am ajuns inapoi acasa pe la 01:12 hours... :)



gata de plecare, am asteptat pana s-a eliberat pontonul suficient cat sa iesim rapid.





nu puteam decat sa speram ca va porni la "prima sfoara" si ca va merge multe ore bune fara sa "tuseasca"... si a pornit si a mers impecabil.



Au existat si barcagii cu bun simt care au incercat sa nu creeze un suaj prea mare pentru bordurile noastre joase. Exista inca sperante pentru umanitate... :)













Trafic permanent din toate directiile...











Cei mai linistiti si politicosi/sociabili raman velistii... :)



Dupa aproape 14 nm am ajuns in sfarsit si la "cartofi prajiti"... dar e "bara la bara" si nu se poate acosta nicaieri...













Sa incercam si noi sa ancoram "in rada" si sa montam o operatiune amfibie pentru a gasi cartofii prajiti?









Am gasit un petec de nisip la est de "cartofi prajiti". Eu stau la barca si Seasick pleaca in recunoastere.







Un "anchior de tractorist" aproape perfect... :)



Si au sosit si cartofii prajiti, cu shrimpi cu tot... :)



Cum sa te bage in seama cei cu care nu te poti compara?... :)



"Hai inapoi, spre casa, mate..."





Ne prinde noaptea si maine trebuie sa fim la servici de dimineata...

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320