Chemari si raspunsuri pe capcompas

Creat de DoiNomazi, Iunie 29, 2016, 08:39:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

Probabil aseara, pe intuneric, de undeva din buzunarul lui Mos Craciun a alunecat un micutz velier inchis intr-un balon de sticla. L-am luat insetati sa-l dam "la apa" si am turnat pana la linia de plutire oarece "Boondocks" din elixirul rezervei strategice. Principiul lui Arhimede, sau al lui Bachus, ca le-am confundat in iuresul entuziasmului, au transformat neinfricatul velier intr-un soi de U-Boat... :)





Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#796
Barja noastra a trecut cu bine testele in cada, incarcata la maxim cu bere si alimente. Are oarece inertie la pornire, dar "parama" este elastica (<50%) si nu se creaza un soc la tractere. Odata pornita in marsh cred/sper ca va mentine o tzinuta potrivita. Pana acum pare etansa la tentative de submersare si are o flotabilitate potrivita cand este complet incarcata. Greutatea totala incarcata = 27.73 Kg

Nu stiu cum se va manifesta la vant/val de pupa, nu stiu inca cata parama sa-i dau pentru a evita o coliziune cu canoea pe valuri de pupa. Voi incepe cu 4-5 m, dar probabil ca este putzin. Prevad probleme la traversarea lacurilor mari si in mod sigur cand iesim la ocean. Evident, nu stiu inca cum se va comporta cand va trebui sa padelam impotriva curentului flux/reflux, asta in caz ca vom putea padela in conditii de valuri si nu stiu cat complica on intoarcere pe un canal ingust.

Pana la urma, vedem ce zice si Poseidon... :)

Ca de obicei. vom invatza la fatza locului din mers, cam ca la "practica in productie". Teoriile, calculele, aproximarile si supozitiile de acasa pot fi aproximativ exacte, sau complet erontate, asa ca speculatiile nu au nici un rost. Inainte, la apa...











Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

gvincentiu

#797
Acum am vazut si eu progresele voastre.... Si ultimul film este disponibil... Am fost maxim de ocupat, dar sper sa recuperez in cele cateva zile libere.
Un atasament. Pare de vanzare  :D
Ganduri bune !

DoiNomazi

Pare mare, grea si instabila, chestia aia. A noastra e mica, pentru cargo. Nu mai comentez nimic pana n-o pun pe apa, la garla...

Sunt curios ce impresie ti-a facut ultimul video...

La Multi Ani si un An Nou cu sanatate si cat mai multe bucurii!
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

deltasub

Succes în noua călătorie!  Pe anumite porțiuni puteți să  încercați tractarea barjei cu saula cât  mai scurtă.
La Mulți Ani tuturor, ape calme și vânt bun!

DoiNomazi

Citat din: deltasub din Decembrie 31, 2019, 09:42:59 AM
Succes în noua călătorie!  Pe anumite porțiuni puteți să  încercați tractarea barjei cu saula cât  mai scurtă.
La Mulți Ani tuturor, ape calme și vânt bun!

Multumim! Da, vom incerca diverese optiuni. Pe canale inguste trebuie sa tinem barja cat mai aproape. Acolo mi se pare simplu, pe lacuri montate (gen Razem) si pe ocean am oarece temeri cu barja asta. marsurile sunt lungi, iesi dimineata pe apa linistita si dupa pranz se monteaza, in specia nordul, si nu ai unde sa iesi. Sunt foarte putine locurile de acostare portiuni lungi de mangrove inundate. Acum 10 ani cu o canoe identica, priveam cum valurile incalecasera bordurile si amenintau sa umple ambarcatiunea... Sper sa nu repetam experienta... :)

La Multi Ani si cele bune!
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Flamingo. FL - 14 ianuarie. Dupa 11 nopti si 12 zile, "Gliding Memories - 2020" s-a terminat cu bine. Vreme neasteptat de instabila, parca mai cald decat normal si vantul a batut cu incapatanare dinspre est sud-est timp de 12 zile.

OUT
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#802
Pana se monteaza "filmul", creionam firul evenimentelor intr-un jurnal improvizat. (partea 1)

Am plecat la drum pe 1 ianuarie, dimineata, cand New York-ul era inca adormit dupa petrecerea de Revelion. Inca odata aveam de gand sa strabatem cele aproape 1,300 de mile terestre pana la punctul de intrare pe apa cat mai repede pentru a obtine permisele de campare la timp. De data asta nu am mai luat masina noastra din doua motive. Nu aveam timp de pierdut, in caz ca s-ar fi intmplat ceva neprevazut pe drum, si pentru prima data simteam nevoia unui nou nivel de confort. Am inchiriat un Ford F-150 de la unul din aeroporturile locale, dar, ca intotdeauna cand inchiriezi de la o locatie cu trafic mare, masina promisa cu o luna inainte n-a fost masina pe care au avut-o la indemana la primele ore ale diminetii pe 1 ianuarie si ne-am trezit cu un imens Dodge RAM 1500 "Big Horn" 4x4, echipat cu un V8 HEMI de 5.7 litri cu 395 HPsi cuplul de 410 pound-feet.

Adica, o masina perfecta pentru drumul nostru care s-a intins pe asfalt, silentioasa, confortabila, puternica si nervoasa la acceleratie. Era amuzant cand unele masini de litraj mic se straduiau sa ne depaseasca. O simpla apasare accentuata pe acceleratie si "monstrul" nostru atingea 90 mph fara vreu efort. Da, cand o calci consuma corespunzator... Pacat ca, in afara unei canistre cu benzina de rezerva , nu prea am avut ce transporta in bena de 2 m. Am fi putut lua U-Boat-ul, KaBoat-ul, motorul si placa gonflabila... :)

Toata bagajele noastre au incaput lejer in locul banchetei din spate, pe care am rabatat-o. Am poreclt vehicolul "Redneck Express"... :)

In principiu, nu m-au atras niciodata masinile de tipul asta, chiar le-am ignorat, dar trebuie sa recunosc ca am ramas marcat de confortul si usurinta cu care se conduce o astfel de masina. Pe viitor imi voi reconsidera preferintele si optiunile.

In mai putzin de 24 de ore ajungeam la Ranger Station in Everglades City aproape la fel de odihniti ca in ziua precedenta. Am reusit sa luam permisele la timp dupa o mica confuzie care ar fi putut deraia intrega iesire si ne-am retras la "Rod & Gun" sa petrecem noaptea pregatind echipamentul. Am renuntat inital la aproape jumatate din echipamentul de filmare datorita greutatii ce ameninta sa pericliteze flotabilitatea ambarcatiuniii, si apoi la inca un sfert din echipamentul ramas incercand sa ramanem cu "esentialul". Ulterior avea sa se dovedeasca o decizie extrem de utila...

Am parcat camioneta la un loc mai "adapostit" pe iarba si am lasat-o acolo pentru 12 zile. Am incarcat 80 de litri de apa potabila si am lansat "barca" la apa constienti ca vantul puternic din prova ne va impiedica sa parcurgem cele 11 mile pana la primul loc planificat pentru campare inainte de miezul noptii. Valurile si eventualii rechini aveau sa fie "factori" interesanti in cateva ore cand aveam sa iesim in apele Golfului Mexic. Mai padelasem noaptea in apele golfului cu 8 ani in urma in U-Boat...



































































(va urma)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

Cu pozele voastre mai văd și eu lumea. Ale voastre și ale lui George -Intersect, că și el tot neastâmpărat e :D .

"Atelajul" format din canoea de aluminiu și broscuța țestoasă cu merinde, arată inedit. N-am văzut nicăieri așa ceva :) .
Sunt curios în ce măsură a stânjenit la înaintare pe valuri. Bănuiala mea era că poate deveni chiar primejdioasă apropierea, în anumite împrejurări.
Acum, văzând-o în poze, arată destul de mică. Totuși trebuie să fi avut o inerție considerabilă, dată de încărcătura ei.

DoiNomazi

Citat din: Florio din Ianuarie 20, 2020, 12:47:12 PM
Cu pozele voastre mai văd și eu lumea. Ale voastre și ale lui George -Intersect, că și el tot neastâmpărat e :D .

"Atelajul" format din canoea de aluminiu și broscuța țestoasă cu merinde, arată inedit. N-am văzut nicăieri așa ceva :) .
Sunt curios în ce măsură a stânjenit la înaintare pe valuri. Bănuiala mea era că poate deveni chiar primejdioasă apropierea, în anumite împrejurări.
Acum, văzând-o în poze, arată destul de mică. Totuși trebuie să fi avut o inerție considerabilă, dată de încărcătura ei.

Timp de 10 zile consecutive, incepand de la intrarea pe apa, a batut neincerat sud-sudestul cu 15 knts si 23 knts in rafale. Parca a intarziat in una din zile, apoi in ziua 12, ultima zi,a suflat cu indarjire, dupa cum se va vedea si pe video. In ultima zi am avut de padelat 17 mile. A fost interesant... :)

Atelajul probabil ne-a fortat sa ajustam directia de mers mai frecvent decat normal (daca am fi fost fara el) Nu pot estima exact cat a "incurcat" e apa. A incurcat mult pe canale inguste unde s-a tot agatar si ne-a determinat sa modificam o portiune de traseu optand pentru apele si valurile Golfului Mexic. Evident, atelajul a complicat fiecare debarcare.

A meritat sa-l luam? Da. Ne-a ajutat sa mentinem o linie de plutire "inalta" si valurile au bagat mai putzina apa in barca. Imagineaza-ti ca traversezi Razelm-ul montat de la nord la sud. De vreo 4-5 ori... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

Citat din: DoiNomazi din Ianuarie 20, 2020, 03:08:07 PM


A meritat sa-l luam? Da. Ne-a ajutat sa mentinem o linie de plutire "inalta" si valurile au bagat mai putzina apa in barca. Imagineaza-ti ca traversezi Razelm-ul montat de la nord la sud. De vreo 4-5 ori... :)

N-am măsurat traseul, așa lung e? Ați avut ceva de tras!

DoiNomazi

Citat din: Florio din Ianuarie 20, 2020, 04:09:21 PM
N-am măsurat traseul, așa lung e? Ați avut ceva de tras!

Traseul a fost de vreo 120 mile, il voi calcula cand termin de despachetat, curatat si ordonat echipamentul inapoi pe "rastel".

Am tras ceva, am avut si momente cand am tras "full throtle" doar pentru a ne putea mentine pe aceeasi pozitie in situatiile cand curentul de flux/reflux se suprapunea vantului... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

La canoe nu cantaresc niciodata greutatea (desi ar trebui!) incarcata, dar ma orientez dupa cat de joasa este linia de plutire. Am inceput cu 80 de litri de apa potabila, 4 butelii mici de aragaz, ancora de fund (1.5 Kg) cortul, scaune, acumulatorii si electronicele (vreo 15-16 Kg), alea, alea.... s-a umplut biata canoe... :) Dar am avut mult mai putzina incarcatura decat acum zece ani cand am iesit pe apa cu 168 de litri de apa potabila... :)

In remorca am bagat 42 de cutii de bere si toata hrana pentru 2 persoane x 12 zile. Secretul a fost ca dupa fiecare masa, apa, etc. sa balansam incarcatura babord/tribord. Apa a fost depozitata in 6 containere dispuse simetric (4 burdufuri de 10 litri si doua canistre de 20 de litri) pe care le goleam dupa o anumita metoda. Desi mai putin important, si in remorca am redistribuit incarcatura in fiecare zi pentru a pastra o tinuta de drum potrivit (tangaj/ruliu cu o usoara tendinta sa-i ridicam "prova")

Nu ma pricep la marinarie, dar merg dupa ce mi se pare mie potrivit situatiei. Si pana acum a mers... :)

Un factor care cred ca a ajutat a fost cablul elastic a carui lungime am tot ajustat-o in functie de val si taria vantului, cand scurt aproape lipit de pupa canoii, cand la vreo 5-6 m in spate.

E o diferenta clara intre canoe si kayak, mai ales cand iesi la ocean... In kayak, mai ales in U-Boat, valurile nu prea contau. In canoe tebuie sa-ti alegi cu grija momentul si traiectoria sa eviti rostogolirea valului peste borduri. Seamana putzin cu calaria, te apleci in spate, in fata, lateral, o "ajuti" sa treaca peste val dupa cum e nevoie...

In schimb la debacari, imbarcari rapide descarcari si incarcari in conditii de pontoane abrupte unde diferenta intre puntea ambarcatiei si ponton trece de 1 m, in conditii de manevre in vegetatie etc. pentru mine o canoe este mult mai avantajoasa decat un kayak.

Daca adaugam si constructia robusta din aluminiu (excelent raportul greutate/rezistenta) o canoe este ideala de padelat peste oyster bars, rechini, aligatori, craci submersate, pietre si alte obiecte rigide si curioase... :)

























































Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Intr-adevar, nimeni nu mai reuseste sa gaseasca timp de scris o povestioara, cat de mica. Poate cu "filmul" sa mai reusesc sa spun cate ceva. Pana atunci, mai postez cateva imagini.







































Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320