FastSkiff 14 de la bateau.com

Creat de BogdanFerariu, August 31, 2016, 03:31:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

BogdanFerariu

Salutare tuturor.
Am cumparat planurile pentru FastSkiff14 de pe Bateau.com
Urmand sfatul din instructiuni de a parcurge constructia pas cu pas, m-am blocat la primul pas:  alegerea placajului.
Din informatiile de la holver, au placaj de okume cu plop si placaj numai de okume.
Am scris pe forumul bateau si mi-a raspuns ca placajul chinezesc de okume cu plop l-au testat cu cativa ani in urma si miezul de plop putrezeste.
Mi-a recomandat mai degraba un placaj exterior rezistent la putrezire, decat okume cu plop.
Ce parere aveti, pe forumurile noastre okume cu plop e frecvent recomandat, asa ca nu stiu ce sa iau si de unde?

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk


cristiantutuianu

Citat din: BogdanFerariu din August 31, 2016, 03:31:48 PM


Din informatiile de la holver, au placaj de okume cu plop si placaj numai de okume.
Am scris pe forumul bateau si mi-a raspuns ca placajul chinezesc de okume cu plop l-au testat cu cativa ani in urma si miezul de plop putrezeste.
Mi-a recomandat mai degraba un placaj exterior rezistent la putrezire, decat okume cu plop.
Ce parere aveti, pe forumurile noastre okume cu plop e frecvent recomandat, asa ca nu stiu ce sa iau si de unde?

Variante?
Holver a zis ca placajul okume cu plop e din China?
Foloseste ala numai din okume
E si varianta mesteacan .Nu uita! incleiere de exterior  BFU 100
Eventual te hotarasti dupa ce studiezi topicurile acestea:
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1070.msg17440.html#msg17440
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2007.msg33421.html#msg33421
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,542.msg10556.html#msg10556
Si daca ai observat sunt si doua topicuri :
-Problemă FS14
-FS14
;)
Spor la treaba
Uite si aici un sfat:
Citat din: Vali din August 20, 2016, 11:43:11 PM
Fara sa-l contrazic pe Dany, eu as face banchetele din placajul despre care am scris mai sus, anume plopul bulgaresc comercializat de Welde. Are incleiere rezistenta la apa AW 100, e foarte usor, iar lucrul cu el e o placere.

Si mesteacanul e foarte bun, dar e mai greu si e dublu la pret, parerea mea fiind ca mesteacanul se merita pentru constructia corpului unei barci de calitate. Pentru amenajari etc, plopul e mai mult decat convenabil, cu conditia sa stii cum sa-l folosesti optim.

BogdanFerariu

Nu a zis ca e din China, dar am gasit si pe alte forumuri straine ca nu recomanda miezul de plop.
Producatorul de teboply ( placajul de la holver facut doar din okoume) zice ca nu e marin, au si TeboMarin, pe care il recomanda la constructia de barci, alternativ e trecut si teboply. Daca acela nu e pt barci, cu atat mai putin ar fi cel cu miez de plop.
Eu mi-as dori sa fie ok cel de la holver, dar nu vreau sa risc munca si banii ce urmeaza a fi investite in proiect.
Voi citi cu atentie topicurile recomandate, dar fac asta deja de 3 zile.

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk


byteworks

Banuiesc ca impregnezi & acoperi totul cu rasina epoxidica +fibra de sticla asa ca alegerea placajului nu este chiar atat de critica.

BogdanFerariu

Eu tocmai ce am citit ca umezeala poate patrunde prin rasina, deoarece aceasta nu produce o acoperire etansa.
De pe bateau mi s-a raspuns ca acoperirea cu rasina si fibra ajuta mult, dar nu perfect.
Asadar,
Okume combi
Sau
Okume teboply
Sau
Mesteacan de la welde?

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk


Vali

Daca vrei o barcuta care sta doar ocazional la apa (cu ocazia plimbarilor), nu conteaza tipul de placaj, ci exclusiv incleierea straturilor, care trebuie sa fie rezistenta la apa - BFU 100, AW 100 etc.

Placajul marin se justifica la un iaht care sta permanent pe apa, si nu la o barcuta de plimbari duminicale. Eu as folosi fara nici un stres orice placaj cu incleiere rezistenta la apa, cu conditia sa tin barca la apa doar cat ma plimb cu ea.

Daca barca va sta permanent la apa, mai bine iti cumperi sau construiesti o barca din fibra si poliester, fiind cea mai suferitoare la tavaleala. O barca din placaj, oricat de bun ar fi acesta, nu se merita de tinut permanent la apa, fiindca se va degrada de la lovituri, zgarieturi, soare, ploi, vizitatori clandestini etc.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

BogdanFerariu

Citat din: Vali din August 31, 2016, 07:22:24 PM
Daca vrei o barcuta care sta doar ocazional la apa (cu ocazia plimbarilor), nu conteaza tipul de placaj, ci exclusiv incleierea straturilor, care trebuie sa fie rezistenta la apa - BFU 100, AW 100 etc.

Placajul marin se justifica la un iaht care sta permanent pe apa, si nu la o barcuta de plimbari duminicale. Eu as folosi fara nici un stres orice placaj cu incleiere rezistenta la apa, cu conditia sa tin barca la apa doar cat ma plimb cu ea.

Daca barca va sta permanent la apa, mai bine iti cumperi sau construiesti o barca din fibra si poliester, fiind cea mai suferitoare la tavaleala. O barca din placaj, oricat de bun ar fi acesta, nu se merita de tinut permanent la apa, fiindca se va degrada de la lovituri, zgarieturi, soare, ploi, vizitatori clandestini etc.
O sa iau cred placajul de okoume de 5 mm cu miezul tot din okoume, de la holver. Pentru fs14 ar fi cam 2000 ron.
Fata de mesteacanul de la welde nu stiu cat ar fi diferenta si daca merita acea diferenta.
Barca va sta in apa cu ocazia plimbarilor, eu stau departe de orice apa navigabila, si in concediu poate sta pana la o luna in apa.

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk


Vali

Daca nu te deranjeaza financiar, eu zic sa mergi pe okoume decat pe mesteacan. Motivele sunt urmatoarele:

1. Okoumele e usor, mesteacanul e greu. Poate vrei sa transporti vreodata barca pe masina, sau poate vreti sa o scoateti in 2 persoane pe uscat etc, si atunci va conta greutatea.
2. Okoumele se lucreaza mult mai usor, fiind preferat de cei mai multi constructori amatori din toata lumea. E o placere sa lucrezi cu acest placaj, pe cand mesteacanul e mai greu si de curbat, si de modelat cum e nevoie etc.
3. Okoumele e foarte aspectuos, rezultand o barca deosebita. Nici mesteacanul nu arata rau, dar nu ajunge vreodata la aspectul okoumelui.
4. Pentru o barca de marimea si utilitatea lui FS 14, mesteacanul nu se merita, fiind de obicei folosit la barci grele, solide, supuse la eforturi mari. Cel mai des mesteacanul e folosit afara la workboat-uri de pescuit sau transport, dupa cum am citit in mai multe randuri pe boatdesign.net.

Adevarul e ca mesteacanul e un placaj foarte bun, dar mai greu de abordat de amatorii neexperimentati. Eu l-am folosit si il voi mai folosi exclusiv cand am nevoie de soliditate maxima la anumite subansamble, sau chiar la corpuri de barci supuse la solicitari mari.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

BogdanFerariu

Citat din: Vali din August 31, 2016, 08:22:56 PM
Daca nu te deranjeaza financiar, eu zic sa mergi pe okoume decat pe mesteacan. Motivele sunt urmatoarele:

1. Okoumele e usor, mesteacanul e greu. Poate vrei sa transporti vreodata barca pe masina, sau poate vreti sa o scoateti in 2 persoane pe uscat etc, si atunci va conta greutatea.
2. Okoumele se lucreaza mult mai usor, fiind preferat de cei mai multi constructori amatori din toata lumea. E o placere sa lucrezi cu acest placaj, pe cand mesteacanul e mai greu si de curbat, si de modelat cum e nevoie etc.
3. Okoumele e foarte aspectuos, rezultand o barca deosebita. Nici mesteacanul nu arata rau, dar nu ajunge vreodata la aspectul okoumelui.
4. Pentru o barca de marimea si utilitatea lui FS 14, mesteacanul nu se merita, fiind de obicei folosit la barci grele, solide, supuse la eforturi mari. Cel mai des mesteacanul e folosit afara la workboat-uri de pescuit sau transport, dupa cum am citit in mai multe randuri pe boatdesign.net.

Adevarul e ca mesteacanul e un placaj foarte bun, dar mai greu de abordat de amatorii neexperimentati. Eu l-am folosit si il voi mai folosi exclusiv cand am nevoie de soliditate maxima la anumite subansamble, sau chiar la corpuri de barci supuse la solicitari mari.
Mersi mult de raspunsuri, conteaza foarte mult pentru un incepator absolut, ca sa zic asa.
Te referi la okumele teboply de 5mm sau la okume combi de 6, cu miez de plop?

Proiectul meu prevede un singur strat de epoxid cu panza de fibra bidirectionala.
Am gasit materialele pe un site in Olanda care livreaza in RO, si e acelasi material si rasina ca la magazinul de la bateau.com
Am pus o intrebare pe forumul bateau daca sa aplic 2 straturi de rasina si fibra si mi-au raspuns toti ca nu e nevoie, ar fi doar mai grea si mai scumpa.

Am vazut ca voi cei de pe forum va faceti barcile cu mai multe straturi

Rasina si fibra prezentate aici sunt cu ceva inferioare fata de produsele dedicate?

Ca utilizare, desi e mica vreau sa folosesc barca atat pe Dunare, Delta, lacuri, cat si pe mare, exclusiv pe vreme buna.
Inaltimea bordului liber din cate vad pe proiect e undeva la 58 cm, ar fi suficient?

Ma gandesc la un motor 20 cp cu comanda la distanta si o mica consola in fata.



Acum, eu

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk


cristiantutuianu

Citat din: BogdanFerariu din August 31, 2016, 09:12:00 PM

Am gasit materialele pe un site in Olanda care livreaza in RO, si e acelasi material si rasina ca la magazinul de la bateau.com


Nu pui si tu un link cu site-ul din Olanda ? asa sa vedem si noi despre ce e vorba !!

BogdanFerariu

mrboat.eu

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk


cristiantutuianu

Multumesc!
Interesanta  pagina . Am inteles ca esti hotarat cu placajul .Rasina o cumperi din Olanda?

Babutza lui Moshu e facuta din okume cu miez de plop ...am vazut barca dupa aproape un an si e foarte ok !
Din cate stiu Moshu a folosit barca des ...doar el stie prin ce a trecut barcutza
Eu unu ii dau dreptate lui byteworks
Citat din: byteworks din August 31, 2016, 07:03:56 PM
Banuiesc ca impregnezi & acoperi totul cu rasina epoxidica +fibra de sticla asa ca alegerea placajului nu este chiar atat de critica.
In cazul in care nu ti barca la ponton tot sezonul pe Bateau.com spun ca e suficient un strat  ...e sfatul care il dau ei.
Eu am dat cu rasina placajul l-am lasat sa traga dupa care am pus tesatura care si ea la randul ei a fost acoperita cu rasina .Am dublat stratul de fibra pe zonele care vor fi expuse intens la contactul cu malul apei.La final am aplicat vopseaua am preferat sa aplic doua straturi pe coca .
Si m-am gandit sa iti arat o imagine sa nu crezi ca spun povesti.

BogdanFerariu

Rasina nu stiu de unde sa o cumpar, asta intreb, sa iau din Romania sau cea de pe siteul indicat.
La fel cu plasa, e musai bidirectionala, sau e ok tesatura de la noi.

Placajul fiind 5mm in loc de 6, e mai ok doua straturi de plasa mai usoara decat unul de biaxial mai gros? Problema e ca biaxial nu este mai usor, sa pun doua straturi, doar 450 g/ mp, cum de altfel e si in proiect, un sg strat.

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk


BogdanFerariu

Am dat comanda de placaj la holver. E cel cu miezul de okume

Pt ca in locul celui de 6 mm din proiect am luat de 5 mm, ma gandeam sa il intaresc aplicand un strat suplimentar de fibra cu rasina.

In proiect e tesatura biaxiala de 450 g/mp. Daca pun peste inca un strat de tesatura normala de 160 g/mp pt a compensa lipsa acelui milimetru ar fi ok?

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk


BogdanFerariu

Salutare tuturor.

Am primit azi placajul si celelalte materiale, si prin urmare m-am apucat de constructie.

Pe placajul teboply de la holver, cel cu miez de okoume, scrie 'marine'. Placajul a costat 2130 lei, 5 placi de 5mm si 3 placi de 10, cu tot cu transport, care a fost vreo 400 lei.

Rasina fibra si celelalte am comandat-a online de la mrboat.eu, a fost 1100 eur cu vopsea, primer, si tot ce trebuie conform proiectului.

Transportul ar fi fost 140 eur, dar mi l-au oferit gratuit.



Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk



Am taiat si lipit panourile lungi.
Taieturile nu sunt tocmai perfecte, dar sper sa fie ok si eventual le voi mai slefui incat sa fie simetrice/egale?