Alegere barca delta (incepator)

Creat de valeriu28, Septembrie 28, 2016, 05:32:56 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

valeriu28

Black sea am vazut ca a suferit modificari de-a lungul "evolutiei"...
am inteles ca in functie de "lot"... au existat mici erori de proiectare. Unele suporta 40cp, altele max 30cp, unele au 200kg, altele 140, altele 120, si tot asa.

Nu e neaparat indicat, nu am aruncat cu noroi, repet, imi duc crucea de necunoscator momentan.
Eu m-am inteles bine cu ea, chiar am vazut pe placutza (15-30cp, si max 650 kg. nu stiu ce versiune si an era.
mi se pare ca se culca foarte bine pe apa si mareste vizibilitatea, e stabila si sigura la pescuit (spinning)
pe de alta parte, nu pare a fi o barca de viteza, si ma gandesc ca nu aluneca foarte bine pe apa, asta ar putea mari consumul. nu stiu daca e foarte bine sa urce pe val, in loc sa-l sparga, pe valuri mai mari, daca nu stii sa "negociezi", risti sa ai neplaceri

asta e doar o parere de incepator. n-am mers cu multe barci:)

asdepica

Am avut eu o Romcraft 500. Faina barca, bine finisata. Cu yamaha 30 in 2 timpi mergea foarte bine. Fiind o barca grea (cu fund dublu), daca o mai si incarci cu 3 oameni (eu inteleg aici minimum 300 de kile), cu 20 de cai nu o scoti din apa. Dar, fiind o barca de semideplasament, se misca onorabil. Daca ai de gand s-o incarci, asa cum ai zis, doar ocazional cu 3-4 persoane, atunci n-ar trebui sa te deranjeze ca faci mai mult timp pana la destinatie. Cu una - doua persoane, 20 de cai este suficient. Eventual, in cazul in care nu ai motorul inca, iti recomand sa cauti un 20 de cai cu aceeasi cilindree ca si 25, deci un motor mai mare.

Sosoktm

Valeriu, continui oarecum discutia inceputa pe rapitori. Tu vrei o barca pentru pescuit in principal la spinning., motorizata undeva intre 20 si 40 cai si ideal cat mai usoara (daca am inteles corect). Nu am pescuit pe mare din barca open", nu stiu cat de riscanta e marea la noi din punctul asta de vedere, dar eu nu as iesi pe mare  prea usor fara ceva nescufundabil sub popou. Totusi, o motorizare care sa iti permita o viteza maxima de 40-50kmh cred ca anuleaza eventuale griji pt o inrautatire brusca  a vremii.
Revenind, la spining consider ca vei alerga mult, vei vrea sa intri prin diverse japse, buzunare si alte cotloane cu apa mica, poate vei mai trage barca peste plaur ocazional, etc. Trebuie deci o barca ce sa gliseze usor si sa nu calce multa apa. Cerinta e antagonica din punctul asta de vedere cu aptitudinea buna de mers pe valuri, unde un unghi mai mare al operei vii e de preferat, dar cu dezavantaje privind stabilitatea in stationare(vorbim totusi de barci mici) si privind motorizarea necesara pentru o deplasare corecta. Un unghi mai mare cere motor mai mare, dar barca "bate" mult mai putin in val.
Laguna 480 (presupun ca la ea te refereai) cred ca indeplineste mult prea putine dintre cerintele tale, as exclude-o din start. BlackSea e o alternativa buna, gliseaza usor(ok cu 25/30 dar ideal cu 40cp), nu are pescaj mare, nu stropeste, dar....mie imi pare o barca riscanta pe viraje. Romcraft e o barca grea, pe care nu o vad ca prima candidata.Comoda, frumoasa, stabila, buna de clonc, etc. In plus, are pret mai mare, dar compenseaza oarecum asta prin calitatile fabricatiei. Nu o vad potrivita pentru delta. Barca de 510 a lui vali , pe care nu am vazut-o pe viu, dar am studiat muuult diversele poze, cred ca e o varianta buna, insa vad ca e ocupat pentru o perioada lunga. Eu as lua in calcul si varianta de 430 de la el, daca cele 4 persoane nu voi fi decat ocazional pasageri simultan in barca. Daca insa vrei sa pescuiesti la spin in 3 , atunci obligatoriu 510. Motorizarea cred ca e un subiect separat, in functie de buget si pretentii privind deplasarea.

Linderul e ok, dar un 400 e cam mic iar un 445 e scuuump tare, in opinia mea.
De la motocraft vezi si anglerul de 500, daca intra in buget.
Eu am ramas fidel aluminiului, imi amenajez in perioada asta o barca de 4,45/1,7 dedicata spinigului pe dunare si in delta, dar gandita pentru 2 persoane. Orientativ, greutatea barcii ar trebui sa ramana sub 140 kile iar motorizarea e 30 cai. Voi posta la un moment dat detaliile amenajarii, poate vor fi utile cuiva.

Daca nu e graba mare, eu as studia mai atent barcile lui vali inainte de a decide. Ideal sa si mergi cu modelele pe care le ai in vedere, pentru cea mai corecta apreciere.Daca e musai sa se intample, un blacksea nou cu un 25 -40 si aia e. Cu 40 o sa te misti foooarte natural ;)

valeriu28

Multumesc pentru raspunsul complet.

In momentul de fata sunt incurajat sa folosesc 20 cai din mai multe motive.
- consum redus de combustibil
- greutate mica (40-45kg)
- scap de inmatriculare

Voi merge 90% din timp singur sau cu un singur partener. 10% din timp probabil voi face scurte plimbari in 4 oameni, fara nevoia de performante sau etc.
Cand voi merge la pescuit ma intereseaza si siguranta, dar si viteza. vreau undeva un 35- max 40km/h garantat...

Despre barci, am mai stat, m-am mai uitat... am ajuns la un TOP 4

1. Laguna 480 - plasma
2. Lotus Major - Dima si Fii
3. Black sea Fishing
4. Romcraft 480

Acuma...fiecare barca are plusuri si minusuri.

1. Laguna - usoara, ieftina, pot s-o gasesc relativ usor si second hand, impinge bine 20 caluti, te strecori cu ea peste tot, insa nu imi inspira incredere bordurile joase. pare genul de barca pentru ape foarte calme, lacuri interioare, etc

2. Lotus Major - am auzit ca e o barca ok, cu borduri inalte, stabila, insa nu stiu multe despre ea. ceva mai masiva decat laguna, dar cumva, in aceeasi familie. motorul de 20 cai o ajuta sa gliseze

3. black sea - o barca in care am petrecut vreo 30-40 ore.. ca incepator, si mi-a placut mult. foarte mult, chiar ! stabila, sigura,
O SINGURA PROBLEMA - constructorul o face acum cu fund dublu, si greutatea s-a dus la 200 kg, de la 120 kg. Black sea-ul pe care l-am "pilotat" avea 120 kile cred, (era black sea, sigur) si cu 15 caluti am impins-o cu aproape 30km/h.
20 cai s-ar fi potrivit de minune, insa la 200 kile cat au astea noi...(si 1800 eur fara accesorii) tare mi-e teama ca 20 cai ii cam chinui, si nu scot nimic.

4. Romcraft 480, am inteles ca e usurica, vreo 130 kile, si ca intr-o persoana, cu 20 cai, ajungi la 45 km/h
e foarte laudata, 3 persoane gliseaza si ajung la 30km/h (cu acelasi motor, 20 cai) - asa o fi?

Din pacate, oricat mi-as dori, barca lui Vali iese din discutie pentru ca mi-as dori-o cat mai repede, si ma cunosc, sunt un stress adevarat si pentru mine si pentru colaboratori. asa ca n-as vrea sa ma injure ca il grabesc, oricum e foarte busy am inteles.


Avand in vedere cele de mai sus, dati-mi un sfat va rog.
Apropo, stiti ceva de Romcraft 480 ? (nu 500)

Multumesc,
Valeriu

Vali

Valeriu, uite aici o discutie despre diferenta dintre barcile utilitare de tip Laguna si barcile mai calitative (gen Romcraft 510): http://www.barcaholic.ro/showthread.php?t=5381

Uite si aici o discutie demarata de cel mai experimentat barcagiu pe care-l cunosc pe parte de barci glisoare, fost sportiv de performanta pe barci de viteza, colegul Adi Fritz: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,965.0.html

Daca-ti faci timp sa citesti in cele 2 linkuri de mai sus, vei ajunge la concluzia nr. 1 despre barci glisoare:
1. Daca vrei si performante, si siguranta la o barca de glisare, evita fundul plat.
Majoritatea barcilor declarate de glisare de la noi au fund plat, incepand cu Laguna si terminand cu Romcraft-urile mici.

Unghiul de stelare al fundului (Deadrise in engleza) este cel care defineste o barca buna de glisare. Din ce stiu eu, singurele barci de tip utilitar produse la noi, cu deadrise potrivit, sunt Romcraft 510 si vechiul Forward 535. Excludem deci aici salupele, bowrider-ele, runabout-urile etc, dupa cum excludem si barca mea, fiind altceva, anume o barca foarte customizabila, cu deadrise optim.

Despre barca mea, tocmai fiindca o lucrez personal reusesc sa obtin greutatea minima la maximul de rigiditate structurala. Asta imi garanteaza performante optime din toate pdv, reversul fiind constructia cronofaga.

Daca as lucra industrial, ceea ce pot face oricand, as pierde exact acest criteriu care ma diferentiaza de marea masa: performantele bune cu motorizari mici. Tocmai din cauza asta prefer sa lucrez exclusiv pentru oameni experimentati si nu pentru incepatori nerabdatori. Din cauza asta nici nu bat toba prea tare despre barca mea.

Vrei Laguna, Lotus, Black Sea etc, nu-i problema, fiindca isi fac treaba de barci utilitare, dar fara a excela. Daca vrei si motorizare mica (max. 20 de cai), trebuie sa cauti o barca usoara, deci va trebui sa elimini de la inceput orice barca dublu-bordaj, precum Black Sea sau Romcraft.

Daca nu esti cantonat pe Laguna sau Lotus, iti recomand sa incerci si Golf-ul celor de la Bratesul Galati. In opinia mea e superioara celorlalte clone de Laguna. Orice ar fi, inainte de a te decide procedeaza cum a spus colegul Sosoktm si cum am spus si eu mai sus: probeaza fiecare dintre barcile de interes.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

valeriu28

Multumesc pentru remarci, Vali. Intotdeauna bine primite de la cineva cu pregatirea si cunostintele tale.

Acum, am citit in amanunt in special primul link, unde sunt criticate dur lagunele, si laudate barcile gen black sea.

nu mai inteleg nimic.

Ce vreau sa remarc: Atat black sea 510 (modelele mai vechi) cat si Romcraft 480, sunt barci cu dublate (fund si borduri - Romcraft) si greutatea ei are 125 kg. Azi mi-au confirmat si telefonic cei de la Romcraft - greutatea de maxim 130kg pentru modelul R480 (suporta maxim 20 cai)
Bratesul, golful 480 arata bine, telefonic mi s-au povestit multe chestii frumoase despre barca aia.

acum...astea au fundul usor plat, lagunele nu-s stabile, momentan sunt intr-o ceatza totala.


O sa incep de saptamana asta testele, pana in decembrie vreau sa dau comanda si nu sunt deloc decis.

pana acum, estetic vorbind, romcraft e cea mai convingatoare. de asemenea, 40-45km/h pare o viteza greu de egalat de "competitoare" la 20cai putere.

Vali

Din ce stiu, si Romcraft 480 e cu fundul plat. Nu ar fi un lucru rau, insa, din experienta mea, viteza aia de 40-45 e valabila cel mult cu un om in barca, fara bagaje. Asta din cauza greutatii barcii. De exemplu, eu merg cu viteza asta cu barca mea scurta (4,30 si aproape 100 kg), la motor de 15 cai, singur in barca plus bagajele uzuale de camping.

Greutatea pe care ti-au comunicat-o nu se regaseste de obicei si in realitate. De obicei barcile ies mai grele, si cel mai bine se vede asta la Black Sea. Despre Romcraft 480 nu stiu exact cat ar cantari in realitate, dar in 2014 am reparat una a unui prieten din Braila, si era semnificativ mai grea decat barca mea de 5,10.

Din ce scrii, se simte pasionatul care isi doreste mult jucaria, dar care se uita la parerile de pe forumuri poate mai mult decat e cazul :). Parerea mea e sa nu te grabesti si sa probezi cat mai multe barci. Pana la urma nu te stresa prea mult, fiindca ce-i al tau e pus deoparte ;). Si oricum, indiferent de alegere, noi iti vom fi alaturi.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mariusm piesenoi111

Foarte frumos răspunsul lui Vali.
+karma :)
Ca sfat pot sa spun ca e mai bun un motor mai mare care te va scoate în glisaj și din probleme când e nevoie.
Înmatricularea în Belgia durează doua săptămâni din costa 50euro.
Ofer asistenta gratuit :)

Vali

Citat din: mariusm piesenoi111 din Noiembrie 04, 2016, 08:20:29 PM
Ca sfat pot sa spun ca e mai bun un motor mai mare care te va scoate în glisaj și din probleme când e nevoie.
Înmatricularea în Belgia durează doua săptămâni din costa 50euro.
Ofer asistenta gratuit :)

Nu prea sunt de acord cu aceasta idee, drept pentru care am dezvoltat un raspuns, dar la topicul dedicat despre siguranta navigatiei: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1312.msg35457.html#msg35457
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

AdrianZUZ

40-45km/h singur intr-o barca usoara sau f usoara nu e tocmai o senzatie de dorit pe termen lung pe canalele Deltei!

Am avut barca de 100kg Al care cu 25cp sub 50kg (max admis de producator) = peste 50km/h singur in barca. Chiar in conditiile unei barci f stabile atat in mars cat si in stationare, atunci cand suprafata udata ramane de cativa cm, practic mergi in elice ... chiar ne trebuie asa ceva?!

Nici pe mare deschisa nu imi place sa trec de 50-55km/h si asta cu 90cp si 700kg de barca.

Nu am nici cine stie ce experienta si nici nu ma exprim prea bine, dar pentru mine, viteza ideala pe canale este de sub 40km/h, fapt ce imi lasa si o rezerva buna de putere (de doua ori am avut nevoie sa fug din fata primatelor care intrau in curbe de-a latul).

PS Romcraft 480 accepta si 30cp.

valeriu28

multumesc frumos pentru ajutor. intr-adevar o comunitate foarte calduroasa.

am iarna la dispozitie s-o gandesc, partea buna e totusi ca pot solicita un discount perioada asta, oricum o sa incep sa le testez una cate una sa-mi fac o idee.

weekend fain !

mariusm piesenoi111

Citat din: Vali din Noiembrie 05, 2016, 08:58:49 AM
Nu prea sunt de acord cu aceasta idee, drept pentru care am dezvoltat un raspuns, dar la topicul dedicat despre siguranta navigatiei: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1312.msg35457.html#msg35457
Când spuneam motor mare ma refeream la maximul suportat de barca.....adică max 40CP la BlackSea
Mai bine mergi omenește la 3500 ture decât în 5500.
Just my 2 cents

GionyGl

 S-a amintit mai devreme si de Golful de la Bratesul, ca sa fiu succint cu un Golf Major (5,65 ml lungime, 1,77 ml latime), trei persoane in barca cu o medie de 70 de kg/om, yamaha 15cp gliseaza frumos si atinge in jur de 30 de km/ora. Ar putea fi o varianta in lipsa ambarcatiunii facute de Vali (varianta initiala, cea pentru motor mic)

valeriu28

Citat din: GionyGl din Noiembrie 08, 2016, 04:10:17 PM
S-a amintit mai devreme si de Golful de la Bratesul, ca sa fiu succint cu un Golf Major (5,65 ml lungime, 1,77 ml latime), trei persoane in barca cu o medie de 70 de kg/om, yamaha 15cp gliseaza frumos si atinge in jur de 30 de km/ora. Ar putea fi o varianta in lipsa ambarcatiunii facute de Vali (varianta initiala, cea pentru motor mic)


aici as pune la indoiala viteza. cu motor de 15 cai, barca aia (are 220 like) si motor de 40 kile, si 210 kile oamenii, si rezervorul (20 kile)..
ajungem la aproape jumatate de tona (490 kg)
un motor de 15 cp nu cred ca poate sa aduca in glisaj o barca de asemenea greutate, dar sa ajunga si la 30 km /h... inseamna ca singur in barca sare in 40km/h?
scuze, sunt la inceput, dar asta e greu de crezut. informatiile astea haotice ii zapacesc pe incepatori...

Vali

Solutia e sa mergi sa te dai si sa te convingi singur. Pana atunci, orice parere a ta se bazeaza doar pe presupuneri, si nu pe experienta.

Colegul GionyGl a achizitionat mai multe asemenea barci pentru institutia pe care o conduce, si deci vorbeste in cunostinta de cauza, fara vreun interes subversiv. In plus, barca lui personala este una din cele facute de mine, pe care ne poate spune singur daca ar schimba-o cu altceva.

Puterea motorului nu e totul, conteaza mult arhitectura barcii, asieta ei pe apa, pasul elicei etc. De exemplu, la un motor de 15 cai, rareori pasul iti permite o viteza de 40 km/h cu o barca utilitara, chiar si singur in barca. Asta deoarece pasul uzual e adoptat pentru o gama larga de incarcari ale barcii, deci primeaza tractiunea in dauna vitezei. Pe topicul despre carene de glisare ai exemple de calcul a vitezei in functie de greutatea barcii incarcate, coeficientul de alunecare, puterea motorului, turatia si pasul elicei.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau