transport ambarcatiune

Creat de pauli, Noiembrie 01, 2016, 06:27:53 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pelicanul

Nu poti sa circuli cu pavilion olandez pe numele vechiului proprietar decit daca faci un aranjament cu acesta. In mod normal, dupa cumparare, treci barca pe numele tau si o inregistrezi in Belgia cum s-a scris mai sus, in Olanda aici: http://dutch-flag-for-yachts.nl/ sau in Romania.

Daca barca e inscrisa in Olanda sau Belgia nu mai e nevoie de nici o inscriere in Romania. Si invers! :)

pauli

pai exact asta intrebam si eu: daca dupa ce fac actele de vanzare cumparare cu olandezul pot s-o inregistrez in Olanda fara sa fiu nevoit s-o mai inregistrez/iau in evidenta si in Romania? Dar atentie nu este velier (cum se facea referire in discutia la care am fost trimis) ci motor boat (care datorita caracteristicilor, la ora actuala nici macar nu este inregistrat in Olanda).Eu cred ca:daca barca nu se inregistreaza in olanda pentru ca nu este cerut de legea acelei tari (sub 20km si sub 20m lungime) sunt obligat s-o inregistrez in Romania pentru ca aici legea te scuteste doar daca ambarcatiunea e mai mica de 7.5 si putere motor mai mica de 20cp).

ghrt

Întrebarea provine dintr-o confuzie:
- dacă barca nu are nici un pavilion, dar conform legii RO, trebuie înregistrată, atunci pentru a naviga în RO trebuie înregistrată - nu contează ţara, ci formalitatea;
- dacă barca are pavilion, atunci va naviga oriunde sub acel pavilion.

Barca nu poate avea două pavilioane. O înregistrezi direct în Olanda şi eşti în legalitate şi în apele naţionale RO.



Vali

Uite ce scrie pe site-ul dat de Pelican: Why register the Dutch Flag Certificate for your sailing yacht or motorboat with us

Nu esti obligat s-o inregistrezi in Romania, si limita de lungime pentru inmatriculare sau inregistrare la noi e de 7 metri, nu 7,5. Insa nu ai voie sa circuli la noi cu o barca de peste 7 metri fara inregistrare sau inmatriculare, fiind caz penal. Solutia este "Lettre de pavillon" de la belgieni sau pavilionul olandez din linkul dat de Pelican.

Edit: Mi-a luat-o inainte colegul ghrt, spunand cam ce am vrut sa spun si eu.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pauli

ok deci haideti sa sintetizam: eu cumpar o barca (cea din poze 7.8 lungime/motor 41hp cu viteza maxima pe la 17-18 km/ora) din Olanda de la un cetatean olandez, care barca in acest moment conform legilor din olanda nu este inmatriculabila. Dupa ce o cumpar chiar daca as vrea nu pot s-o inmatriculez in olanda pentru ca legea de acolo nu necesita inmatricularea barcilor sub 20m si cu viteza mai mica de 20 km/ora. Deci repet NU POT S-O INMATRICULEZ, linkul la care faceti referire e de la un club de ambarcatiuni (sau ceva asemanator dar nu cred ca e ceva "oficial"). Astia de la Mangalia o sa ma intrebe unde am inregistrat-o si eu daca le spun ca in Olanda nu se inmatriculeaza o sa-mi rada in ras si o sa-mi ceara s-o inmatriculez. Cam asta e problema

ghrt

Verifică la o căpitănie olandeză dacă poţi sau nu. Iar dacă nu poţi în Olanda atunci poţi să o faci în Belgia...

pauli

Citat din: ghrt din Noiembrie 09, 2016, 06:12:11 PM
Verifică la o căpitănie olandeză dacă poţi sau nu. Iar dacă nu poţi în Olanda atunci poţi să o faci în Belgia...
PAI SIGUR NU POT S-O INREGISTREZ IN OLANDA. In acest moment ea nu este inregistrata nu pentru ca nu vreau proprietarul ci pentru ca nu vrea legea. Dar intrebarea ramane aceeasi: chiar si daca as putea s-o inregistrez -fie si in Belgia- sunteti sigur ca nu exista o portita a legii romanesti care sa ma oblige s-o fac totusi?

ghrt

Nu este nevoie să strigi. Nu cunosc legislaţia olandeză, dar răspunsul tău mă suprinde deoarece pe net sunt o mulţime de intermediari care oferă pavilion olandez pentru orice ambarcaţiune, indiferent de lungime, motor etc. Să înţeleg că aceştia sunt excroci?

De exemplu
Citat9. We can register multiple types of vessels
We can register Boats of any size (sailing and motor), Jet Skis, Canoes and Water Scooters.

De asta cred că cel mai bine întrebi la o căpitănie locală. Atenţie că există două tipuri de înmatriculare, ca şi în Belgia (şi de altminteri s-a încercat şi în RO, nu comentez ce a ieşit), cea care oferă inclusiv posibilitatea constituirii de garanţii reale asupra ambarcaţiunii (nu te intereresează) şi cea care atestă numai proprietarul.

În ceea ce priveşte legislaţia RO, te asigur că pe acest forum, în vreo 2 topice, vei găsi exact texte de lege cu comentariile aferente.

Vali

Ar fi momentul sa revenim on-topic la transportul barcii, si cum sugereaza colegul ghrt sa discutam despre inmatriculare la sectiunea dedicata. In functie de cum voi avea timp, voi separa postarile despre inmatriculare in acel topic nou.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

Citat din: pauli din Noiembrie 09, 2016, 06:16:06 PM
PAI SIGUR NU POT S-O INREGISTREZ IN OLANDA. In acest moment ea nu este inregistrata nu pentru ca nu vreau proprietarul ci pentru ca nu vrea legea. Dar intrebarea ramane aceeasi: chiar si daca as putea s-o inregistrez -fie si in Belgia- sunteti sigur ca nu exista o portita a legii romanesti care sa ma oblige s-o fac totusi?

Intr-adevar, nu e nevoie sa ridicam tonul.  :) Nici un sfat de pe acest forum nu este obligatoriu.  ;)

In Olanda nu este necesara inmatricularea ambarcatiunilor  pina la 24 de m lungime. Dar, in acelasi timp, nu este interzisa inmatricularea acestor ambarcatiuni. Poti sa-ti faci acte si pe un caiac daca vrei. Dupa cum a spus si ghrt inmatricularea este de doua feluri, doar ca sa dovedesti proprietatea sau, in varianta cu intabulare (ca la case), poti sa o folosesti pentru a pune barca gaj pentru un credit. Al doilea tip de inmatriculare poate fi facut doar de cetatenii olandezi, prima varianta de orice cetatean (sau rezident) al Uniunii Europene.
In orice tara care se respecta aceste servicii de inmatriculari (barci, masini etc) sint externalizate catre diferite agentii, cluburi, sau firme de intermediere. Exista de altfel si la noi aceste servicii oferite de firmele de intermedieri auto. Nu trebuie sa fie ceva "oficial", nu e o problema ca e doar un "club". Actul pe care il primesti este destul de "oficial".
Daca te duci la capitanie sau la politia de frontiera in Romania cu actul de inmatriculare din Olanda sau Belgia acestia vor spune "Foarte bine, aveti grija sa puneti pavilionul olandez la pupa si cel romanesc la cruceta tribord!" si asta e toata discutia. Iti spun din proprie experienta.  ;)

Scuze Vali, dar erau niste confuzii grave in text si am simtit nevoia sa comentez. Oricum eram de vreo doua zile off-topic...  :)

timberland0910

Citat din: pauli din Noiembrie 09, 2016, 04:00:23 PM
multumesc de informatie cristiantutuianu. INTREBAREA ESTE: Datorita dimensiunii (sub 20m) si a vitezei (sub 20km) barca nu se inregistreaza in Olanda (nici in momentul de fata nu este inregistrata). Dar chiar si asa presupunand ca o inregistrez in Belgia (dupa exemplul tau) si o aduc in Romania ca ambarcatiune de agrement costier/delta/Bulgaria nu ma pun astia s-o inregistrez si aici (ca eu asa stiam) avand in vedere ca rezidenta mea e in Romania? (ca la masini de ex)
Legea inmatricularii masinilor nu e aceeasi ca si la ambarcatiuni...daca inmatriculezi barca in belgia olanda , la noi nici impozit nu platesti dupa ea 😉

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Dbr

Momentan lucram sa aducem barca. Sunt ceva probleme legate de gabarit( dimensiuni) si greutati. Unii spun latime 2,50 altii 2,60 iar cei mai pesimisti chiar 2,75m. Referitor la greutate confuzia apare din faptul ca proprietarul olandez a zis 1200-1300 kg iar eu o gasesc peste tot in jur de 2000 kg. E clar ca 1200 e prea putin dar parca si 2000 imi pare cam mult.
Ceva pareri?

Dbr

E grea matahala! Trag greu de ea... >:(Dar i-am vorbit frumos si mi- a spus ca vrea sa vina in Ro pt. ca s- a indragostit de mine ;). Sa imi purtati ganduri bune dragi prieteni pentru ca asta chiar e maaaare... Nu ma sperii de ea dar nici nu ma simt prea ok cu o asa balena la carlig..stima tuturor.

Florio

Citat din: Dbr din Martie 06, 2017, 09:31:11 PM
E grea matahala! Trag greu de ea... >:(Dar i-am vorbit frumos si mi- a spus ca vrea sa vina in Ro pt. ca s- a indragostit de mine ;). Sa imi purtati ganduri bune dragi prieteni pentru ca asta chiar e maaaare... Nu ma sperii de ea dar nici nu ma simt prea ok cu o asa balena la carlig..stima tuturor.

Ia-o ușor de nas și adu-o acasă, că vremea-i frumoasă :)
A început sezonul !

Mihai

Bogdane dupa ce iesiti din Olanda, incearca sa o decuplezi din carlig. Sa vezi ca  sigur vine si singura dupa tine. Imposibil sa nu te-asculte! ;D