constructia unui catamaran cu vele

Creat de iris, Decembrie 04, 2016, 08:51:41 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ghrt

O ancoră de design nou (Mantus, Rockna, mai sunt câteva) oferă forţă mai mare la aceeaşi greutate cu a modelelor vechi (Bruce, Danforth, Delta, CQR, amiralitate). Din păcate preţul are un ecart şi mai mare.

Am găsit o pagină cu calculul forţelor pt monococi: http://alain.fraysse.free.fr/sail/rode/forces/forces.htm
Rezultatele coincid cu sfatul producătorilor (Mantus, Rockna), respectiv 1 lbs pt 1 foot de barcă. Legătura se lasă între 3x (vreme calmă) şi 10x (furtună) iar lanţul trebuie să acopere minim zona de pe fund şi puţin mai sus; optim trebuie să fie integral lanţ şi pui la final un metru-doi de nylon să absoarbă şocurile.

Florio

#256
Citat din: iris din Aprilie 13, 2017, 02:58:42 PM
As vrea sa intreb colegii de forum despre ancore si lant.
  -cate kg sa aiba ancora?
-tre sa ai mai multe tipuri de ancore la bord?
-de care lant sa-i pun si cam ce lungime?
-genoez sau simplu?
-ce diametru sa aibe spira?
-ce alte accesorii as mai avea nevoie(varteje,carabine,etc)?
-eventuali furnizori de ancore si lant

    Multumesc anticipat!

Subiectul ancorelor e amplu. Aici ca de obicei, cam toată lumea are dreptate :) , ancorele despre care s-a vorbit și modalitățile de ancorare sunt corecte.
Dincolo de asta cred că trebuie să vedem cazul particular al catamaranului din topic, apele in care va pluti, regimul în care va fi folosit, greutatea lui redusă și nu în ultimul rând, ce tip de ancoră împacă și eficiența și prețul dar și ușurința cu care poate fi procurată aici, la noi.
  Cristi a amintit că barca mea (2,5 tone) are o ancoră Bruce de 5 kg ca uzanță permanentă și una Fortress de 2,5 kg ca rezervă (să nu vă păcăleacă greutatea redusă, ține mai mult ca Bruce, în funduri nisipoase).
  Uzez permanent de Bruce, fiindcă s-a dovedit foarte eficientă în tot felul de albii, de la nisipoase, la mâloase și pietroase. Pe Dunăre, pe Marea Neagră, Razelm sau Marea Egee.
Am trecut prin vreme rea, m-am adăpostit și în fronturi de furtună, am dormit la ancoră în curenți puternici (5 nd!) sau rafale răzlețe. Nu m-a trădat niciodată :) .
Inițial lanț 5m de 6 mm grosimea zalei, ulterior, de 5 ani încoace, lanț de 4m, 8mm grosimea zalei. În rest parâmă de 12.

O barcă atât de ușoară cum este catamaranul, nu poate avea probleme vreodată, cu un astfel de sistem. Nici nu prea are unde să navigheze în condiții vitrege și nici nu are cum să tragă mai tare decât o barcă de 2,5 tone :) .
Se știe că zicala clasică despre ancore, este "niciodată nu ai ancora prea mare". Dar cu siguranță nu de astfel de bărci este vorba, ci despre cele care traversează mări :)

iris

Multumesc tuturor,m-ati ajutat foarte mult.
Coada ancorei e dispusa intr-un unghi fata de ancora,o fi important?Pentru ca as face-o din inox....

pelicanul

O poza cu elementele unei ancore, ca sa stim despre ce vorbim. :)
Bineinteles, ancorele moderne nu au traversa, pot avea un singur brat, au palma sau palmele de diferite forme ciudate, dar denumirile sint (sau ar trebui sa fie :) ) aceleasi.
Orice unghi este foarte important si de obicei copierea dupa diverse poze nu prea e eficienta.
Daca nu ai materialul si manopera gratis sfatul meu este sa cumperi o ancora gata facuta.

iris

Vreau sa cumpar un catarg si un ghiu din aluminiu ,rog colegii de forum sa ma indrume,daca stiu ceva.
   Multumesc.

lipan

Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

iris

am in gand,n-as vrea sa inoportunez...,o sa indraznesc,(cand vezi ce poate deplasa omul asta,te ia cu fiori).Cred ca e foarte greu sa remorchezi,nu sa cari.Daca vine vorba sa rulam cu spatele,cu remorca in protap-cateodata e necesar-nici mama tehnologiei nu mai e de folos,ci doar talentul.
   multumesc,Lipan.

Vali

Va intalniti peste o saptamana la Topalu, atunci puneti la cale si treaba cu arborada.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

iris


iris

#264
Am terminat de vopsit catamaranul,pun poze.Am lucrat 4 luni,pana acum.Mai am o gramada,dar pana una alta e ok.
   Multumesc tuturor de ajutor,i inca odata,in mod special lui Vali,fara ajutorul lui,nu eram in etapa asta.

radu andritoiu

so, keep floating for pleasure

Vali

Salut Viorel, am modificat postarea, am rotit pozele, ca sa nu ne rotim gaturile :). Mai ales ca e pacat sa nu se vada in toata splendoarea pozele catamaranului.

A iesit excelent, cuvintele sunt de prisos. Oricum mai e destul de lucru pana va fi gata arborada, velatura etc, dar chiar si asa ii poti pune un motoras si te poti da pe apa.

Chiar as vrea sa te intreb care e parerea ta despre aceasta tehnica de constructie din placaj si epoxy, adica daca a iesit cum te-ai asteptat, si daca te-ai mai lansa pe viitor intr-o astfel de constructie :).


"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

iris

Val,multumesc inca odata.

  Am uitat sa va spun ca sunt foarte multumit de greutatea lui:590 kg!.(in conditiile in care,la deck am folosit placaj de 12 in loc de 10,nu am gasit)Constructorul zice 680 kg,probabil o sa depasesc cu arborada+motor,dar nu cu mult.In plus,eu am 80 kg,daca aveam 100? :)

  Constructia cu placaj si epoxy e usoara,nu necesita cine stie ce indemanare.Te omoara praful la slefuit,te mananca pielea de zici ca ai raie.Eu nu am construit nimic,niciodata din placaj,acum daca m-as apuca de alt catamaran ca asta l-as face in max doua luni.Sa nu uitam ca ma ajuta mult debitarea CNC.

  Constructia de pana acum a durat 4 luni,in conditii de nestiinta,iarna,revelion+paste.Si sincer,nu ma asteptam sa iasa asa.

   Si da,m-as apuca sa mai fac unul,da de ala mare(Gipsy sau Sango),dar peste multi ani,mai am o gramada la asta:
  -carmele-mi-a trimis desenele
  -daggerboarduri
  -interioarele
  -Puntea exterioara(lemn de mahon ;))
  - Mana curenta de inox pe acoperisurile cabinelor
  -arborada
  -ancora
  -motor
  -instalatie electrica

   Vai de capul meu! ;D

   Dar le voi face,asta e clar :)

bbl81

felicitari!!!!, este  printre cele mai smechere constructii autohtone amator vazute de mine.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

Florio

Citat din: iris din Aprilie 28, 2017, 09:09:07 AM
Am terminat de vopsit catamaranul,pun poze.Am lucrat 4 luni,pana acum.Mai am o gramada,dar pana una alta e ok.
   Multumesc tuturor de ajutor,i inca odata,in mod special lui Vali,fara ajutorul lui,nu eram in etapa asta.

Trebuie să fii tare mândru de opera ta. Eu unul, sunt :)
E o barcă mare și deosebită.
Poza de sus mi-o înfățișează puțin altfel decât mi-o închipuiam. Eu abia aștept s-o văd cu arboradă.