prezentare barca - Hellas Paradise 15 OP

Creat de bradutzu, Decembrie 28, 2016, 08:47:33 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bradutzu

Salut
Dupa aproximativ 6 luni de folosire a barcii este momentul sa fac si eu o prezentare a noii barci achizitionate in vara din Braila dar inainte de toate trebuie sa le multumesc lui Vali, Fritz si bineinteles Ionitzady pentru ca m-au ajutat si suportat in perioada in care am cautat barca.
Barca este greceasca pe numele ei Paradise 15 op produsa de Hellas
dimensiuni:
Lungime: 4.5 m
Latime: 1.9 m
Barca a venit cu o consola centrala pe care am schimbat-o cu ajutorul lui Vali cu una laterala de care sunt incantat.
Ca si calitati nautice: este o barca foarte rapida ajungand cu motorul meu de 40 cp la 60 km/ora cu o elice de 11care sta foarte, foarte bine pe valuri si ce este interesant la ea in mod deosebit ca nu sare niciun strop de apa in barca (foarte incantat de asta)
Consum: intre 8 si 14 l in functie de viteza si incarcare (maxim 5 grasi si ceva bagaje la o viteza de 45 km/h)
Stabilitate: excelenta atat in mars cat si in stationare ceea ce era de asteptat datorita latimii
Pescuit: avand in vedere ca este un open mi se pare ca este un portavion avand spatiu imens pentru pescuit la spinning, stationar si clonc (foarte confortabila la clonc)

Avand in vedere ca am luat barca inainte de o plecare planificata in delta doar am echipat-o cu motor sonar, mansa si lumini de navigatie si am plecat fara ca macar sa am ocazia sa merg cu ea macar 5 minute inaine sa plec la drum asa ca mai am de lucru la ea pana sa devina ceea ce imi doresc.

Puncte negative: la viteze mai mici de 30 km/h merge oribil (bate apa) dar peste aceasta viteza este superba asa ca se compenseaza cumva

Probleme in acest moment pe care intentionez sa le rezolv in aceasta iarna:
1. bancheta de la pupa este facuta dintr-un placaj imbracat in tapiserie care s-a rupt si treuie inlocuit (de fapt trebuie sa ii fac un capac din fibra)
2. lipsa pompa de santina: cumparata si trebuie inlocuita
3. mici zgarieturi superficiale: am planificat in aceasta iarna trebuie sa-i fac un polish(acum este cenusareasa)
4.datorita mutarii consolei am ramas cu o gaura in podea prin care se scurge apa in basul din spate: inca nu stiu cum voi sigila aceasta gaura
5. mansa merge foarte greu datorita montajului: trebuie sa repozitionez cablurile
6. elicea de 11 este clar prea mica si cred ca o voi schimba cu una de 13
7. supapa de la sistemul de autodrenare este uzata si trebuie schimbata
8.Luminile le-am montat pe consola dar s-a dovedit a fi o miscare gresita: se reflecta in parbrizul de policarbonat si ma orbesc pe timp de noapte asa ca trebuie montate in prova

Wishlist:
1. Cort pe barca pentru a nu mai fi conditionat de campare pe mal
2. Realizare un pat in barca: in desfasurare
3. Refacere perne
4. Motor electric: proiect pentru 2018
5. O mansa noua
6. Turometru cu hurometru

Voi posta in curand si cateva poze cu printesa mea!

Sa auzim numai de bine!

peb5


bradutzu

Multumesc!
si 2 poze ca doar atat gasesc prin calculator eu nefiind un mare "pozar"
Sa auzim numai de bine!

mariusbig

Felicitari si sa te bucuri de ea. Foarte frumoasa. Pana la urma , tot open ...

cristi80

Felicitari, sa iti aduca cat mai multe satisfactii!!!

iulian_cioclin

Am sorbit cuvant cu cuvant, sperand ca la urma sa gasesc un morman de fotografii care sa imi incante privirea. :))))

Sa te bucuri de ea la maxim!

Thor


bradutzu

Sa auzim numai de bine!

Haiduc

Foarte frumoasa sa ai iesuri cat mai dese si pana in primavara sa iti rezolvi toate dorintele

Vali

Hellas Paradise e aceeasi barca glisoare ca si Hellas Ithaca. Carena e identica, si difera amenajarea interioara.
Paradise e center-console, iar Ithaca e bowrider (banchete in V la prova), cu consola laterala dreapta.

Ambele sunt barci dublu-bordaj, au comportament nautic bun, si sunt relativ accesibile la sh. Mai avem colegi de forum cu acest tip de barca, cei de care-mi amintesc fiind Pilu, Mustatza si Dorely (barca acestuia fiind construita de mine si Cristi Tutuianu, pe o carena copiata de altcineva).

Singura mea nedumerire este de ce au ridicat grecii gurna la oglinda. Asta e cauza pentru care barca "bate apa" (porpoising) la viteze intermediare, deci economice. Probabil ca au dorit o turbulenta pupa mai redusa la viteze mici.

In schimb, acea gurna ridicata induce o suctiune a pupei, care determina porpoising-ul la viteze economice de glisare, dupa cum am constatat si pe barca colegului Dorely. Personal sunt adeptul unui comportament bun la o gama cat mai larga de viteze. Totusi, pana la urma importanta e parerea utilizatorului final, si daca bradutzu e multumit, asta e cel mai important.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bradutzu

Multumesc Vali ptr completari
Sunt multumit pentru ca oricum nu merg cu mai putin de 30 km/h deoarece la plecare nu mai am rbdare sa ajung la locul de pescuit iar la intoarcere sunt in mare viteza ca ma omoara nevasta ca iar am intarziat (de obicei cu muuuuult) fata de ora la care am promis ca ajung  ::)

Sa aveti un an nou fericit!
Sa auzim numai de bine!

pilu

Cum zicea Vali am si eu acest tip de barca si sunt foarte multumit de ea,ce vreau sa adaug este ca a mea nu are acel efect de 'porpoising' indiferent de viteza sau incarcatura .pe de alta parta barca mea echipata cu motor de 60 cp si elice pas 12 cu trei persoane nu a reusit sa depasesca  viteza maxima de 56km\ora .

Vali

Cred ca depinde mult de centrul longitudinal de greutate al barcii. Posibil ca barca lui Pilu sa fie mai bine echilibrata, sa se aseze mai bine din trim etc.

Oricum, din "bruma" mea de cunostinte, nu prea vad rostul ridicarii gurnei la pupa la barci glisoare, solutia fiind axioma nr. 1 a carenelor de glisare: jumatatea pupa perfect prismatica.

Dupa cum spuneam, cel mai important e sa fie oamenii multumiti, si mai putin alinierea la standardele catolice ale bransei proiectantilor de salupe ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bradutzu

Citat din: pilu din Decembrie 29, 2016, 09:04:51 PM
Cum zicea Vali am si eu acest tip de barca si sunt foarte multumit de ea,ce vreau sa adaug este ca a mea nu are acel efect de 'porpoising' indiferent de viteza sau incarcatura .pe de alta parta barca mea echipata cu motor de 60 cp si elice pas 12 cu trei persoane nu a reusit sa depasesca  viteza maxima de 56km\ora .

Vreau sa-i pun si eu o elice de 13 pentru un plus cde viteza. Vom vedea daca se intampla ceva!
Salutari
Sa auzim numai de bine!

renata

Citat din: pilu din Decembrie 29, 2016, 09:04:51 PM
Cum zicea Vali am si eu acest tip de barca si sunt foarte multumit de ea,ce vreau sa adaug este ca a mea nu are acel efect de 'porpoising' indiferent de viteza sau incarcatura .pe de alta parta barca mea echipata cu motor de 60 cp si elice pas 12 cu trei persoane nu a reusit sa depasesca  viteza maxima de 56km\ora .
salutare! 56km h nu e o viteza mica pentru o astfel de barca insa daca schimbi elicia folosind un pas mai mare vei trece de 60km h fara a tine acceleratia la maxim,asta avand in vedete capacitatea de 60 cp,pentru un motor mai mic marirea pasului la elicie nu va face decat sa creasca consumul si sa scada numarul de turatii