Instalatie electrica de la zero- am nevoie de sprijinul celor priceputi

Creat de Sosoktm, Decembrie 29, 2016, 04:17:51 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Sosoktm

sar`na, vreau sa le fac "trouble free" din prima, sa nu stau sa mesteresc in loc sa pescui. Voi monta panoul si restul echipamentelor (socket-urile impermeabile pt alte sigurante, butonul de pompa, etc)  astfel incat sa il pot avea acces dand jos cateva suruburi. Oricum, zona va fi destul de ferita de apa, daca barca va ramane cu chila in jos :)

Intersect

Dacă ai de gând sa le făci singur și ai nevoie de sertizator pt cabluri spune-mi și ți-l trimit pe al meu. Cu patentul sau altceva o sa creezi contact imperfect și o sa oxidize.
Born to fish,forced to work!!!

Sosoktm

@Intersect...multumesc, am cumparat un cleste , parca de la Yato, care are stie si sertizare si taiere a izolatiei. E oarecum asemanator cu cel din link

http://www.bgs-scule.ro/bgs/product/65-clesti-electronisti/1080-set-cleste-sertizat-cu-60-papuci-izolati.html
Daca vei considera ca nu am luat clestele corespunzator pentru micro-proiectul pe care il am si esti din bucuresti, pot sa vin eu oriunde ca sa imprumut scula minune de la tine.
Oricum peste toti papucii o sa trag si un termocontractil, care insa nu cred ca ajuta la ceva in legatura cu oxidarea datorita contactului imperfect. Instalatia o voi face singur.
Am o intrebare privind luminile de navigatie pe led, deoarece am reusit deja sa ard o banda de 5 metri   conectand - la + si...viceversa ;D.
Din lampa (sunt cele din link ) ies 2 fire, unul alb si unul negru, fara o inscriptionare cu +-. Nu as vrea sa le ard si pe astea. Am cum sa testez polaritatea sa nu am surprize? Toate ledurile sunt sensibile la polaritate?  Am un tester ce functiona cand mai avea baterie :)

link lumini prova...nu, nu fac reclama

http://www.epixmarine.ro/lumini-navigatie-punte-cabina/lumini-navigatie/lumini-navigatie-led-pereche-capac-inox

AdrianZUZ

https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,999.0.html

Daca ai nevoie de presa din ultima poza, pentru papucei mai mari, ne auzim la telefon. Ideal este papuc presat, cositorit si tras in protectie siliconica (mai bun decat termocontractibilul).

Intersect

Citat din: Sosoktm din Ianuarie 11, 2017, 02:38:04 PM
Am o intrebare privind luminile de navigatie pe led, deoarece am reusit deja sa ard o banda de 5 metri   conectand - la + si...viceversa ;D.
Din lampa (sunt cele din link ) ies 2 fire, unul alb si unul negru, fara o inscriptionare cu +-. Nu as vrea sa le ard si pe astea. Am cum sa testez polaritatea sa nu am surprize? Toate ledurile sunt sensibile la polaritate?  Am un tester ce functiona cand mai avea baterie :)

link lumini prova...nu, nu fac reclama

http://www.epixmarine.ro/lumini-navigatie-punte-cabina/lumini-navigatie/lumini-navigatie-led-pereche-capac-inox

Esti sigur ca vrei sa faci instalatia electrica singur?
Atunci trebuie sa te apuci de citit,cum a spus si `Marius` este postata o carte postata de catre Vali ,acolo gasesti toate informatiile necesare.
Nu mai fa experimente pentru ca te poti electrocuta,tot timpul masoara sau intreaba.
Diodele au rezistenta mica la trecerea curentului intr-o directie si rezistenta mare la trecerea in cealalta directie. Diodele luminoscente ilumineaza din cauza miscarii electronilor in semiconductor.
Pentru masurare mai intai fi sigur ca nu ai tensiune in circuit .
Seteaza testerul pe modul de masurare al diodei,functie pe care poate sa o imparta cu masurarea capacitorilor ,trebuie sa o selectezi ,depinde ce tester ai.
Conecteaza probele testerului si masoara diodele. Scrie ce ai masurat.
Apoi invereseaza probele testerului si masoara.Scrie ce ai masurat.
Ca sa intelegi masuratorile.
In directia buna o sa iti indice intre 0.5-0.8 v pentru cele mai mult folosite diode cele siliconice.
Cand inversezi probele testerul o sa iti indice OL (open line) dioda este buna dar inversata poalaritatea.
Daca testerul iti indica OL in amandoua directiile inseamna ca dioda este defecta.
O dioda in scurt o sa iti indice aceleasi valori in amandoua directiile.
Daca testerul tau nu are functia pentru masurare a diodei poti folosi functia de masurare a resistentei.
O dioda buna ar trebui sa aiba valori cuprinse intre 1000 Ω to 10 MΩ.
La inversare o sa iti indice OL.

Nu mai experimenta intreaba-ne.




Born to fish,forced to work!!!

Vali

Salutare, am uploadat din nou cartea de mai inainte, despre instalatiile electrice pe barca, pentru cei care nu au apucat s-o descarce: https://we.tl/xjqVZQGHmi
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau


Sosoktm

 Am inceput sa "asamblez" instalatia electrica, sunt calare pe situatie. Momentul in care voi putea pune poze se apropie vertiginos. Raportez cu bucurie ca nu m-am curentat inca, probabil pentru ca nu am bagat bateria in circuit :))))

iulian_cioclin

Cum e? gata cu instalatia electrica? Asteptam si pozele. Nu de alta da mai furam si noi cate o idee buna. Spor!

momaul

Salut.De curentat nu prea ai cum,decat daca baci barca in priza,dar ai grija ca daca nu legi ceva cum trebuie ai mari sanse sa iasa fum din cabluri cand legi bateria

Zodiac

Am descoperit ca as mai avea nevoie de niste intrerupatoare pe barca !
Am un panou cu intrerupator pentru lumini , unul pentru pompa de santina , unul pentru claxon + mufa de bricheta .
As mai baga unul pentru proiectoare , unul pentru alimentarea de la sonar si maxim unul...doua pentru ce mai descoper ca am nevoie in viitor .
As vrea intrerupatoare de calitate sau panou , preferabil cu sigurante automate , IP 66 sau 68 chiar .
Ce imi recomandati :
- o firma buna
- sa fie dedicate ''marine''
- mai bine separate sau panou 
- sa fie mai mititel ca nu mai am prea mult loc de montaj

Desi mai inteleg cate ceva din ''electrica'' , inca nu inteleg care e diferenta intre unul on-off si unul off-on-off si alte derivate .
Stiu ca la pompa de santina am o pozitie de off , una de automat si una de on si mai stiu ca exista intrerupator care genereaza functionarea doar cand e apasat de genul trim sau claxon de genul off-push .

alinm

Salut, nu e cumva on-off-on, adica cu 2 pozitii, pentru comenzi de genul sus-off-jos?

Eu mi-am luat de alea modulare de la epixmarine, inca nu le-am montat dar mi se par ok.

https://www.epixmarine.ro/intrerupator-rocket-cu-led?search=Intrerupator

Astea au si o rama si ramele se imbina intre ele sa poti pune mai multe ... ca un mic panou. Ramele se comanda separat, mai bine suni si intrebi, sunt de mijloc, de capat ...

Zodiac

Multumesc ! Le-am vazut dar nu am vazut ce clasa IP au .
Am deja o experienta cu un intrerupator de navomodel . Un ''meserias'' mi-a montat un comutator exterior , am fost o singura data la pescuit cu barcuta iar a doua oara nu mai voia sa porneasca DELOC !
Dupa partida , am fost la ''meserias'' care mi-a aratat ca intrerupatorul PUS DE EL e RUGINIT INFIORATOR ! Si tot el era nervos ca...cum a ajuns in situatia asta .
Cred ca nu stia ca navomodelele se deplaseaza pe apa ...!

Alex1958

Salut,
Eu am pus asa ceva:
https://www.epixmarine.ro/echipamente-electrice/panouri-electrice/panou-electric-12v-cu-sigurante-fuzibile
Dar in amonte, pe baterie, am un contactor general.
Direct pe bornele bateriei am ultrasonicul anti-soareci.
Apropo de panou, nu stiu ce IP are dar sta afara de 6 ani, fara sa ploua direct pe el. IP 66 sau IP 68 imi pare mult exagerat... Ai de gand sa speli panoul cu apa sub presiune sau sa mai ramai cu el (dar ce faci cu restul?) dupa ce scoti barca scufundata din apa? IP 55 e sufficient.
Si, sa zicem ca pui la panou/intrerupator asa o protectie, ce faci cu legaturile la general si la consumatori? Pui presetupe si cutii?
Sonarul are butonul lui, clacsonul nu suna decat daca apesi pe buton, deci ce rost are inca un intrerupator? Pt toti consumatorii din bord ajunge un intrerupator.
Nu te supara, dar tu mai ai loc in barca?
Deja mi se pare ca exagerezi!

Zodiac

Salut Alex ! Multumesc pentru raspuns .Arata bine . Sa le luam pe rand :
- am si contactor general pe baterie
- IP 54 = citez...''cu rezistenţă la praf...o cantitate mica de praf poate pătrunde în interior, însă este prea mică pentru a avea un efect negativ asupra funcţionării corpului'' si ''este protejat împotriva stropirii cu apă din diverse directii''...e vorba de stropire accidentala , asta stiu de la ceasuri si nu dus sau jet
- eu spal barca acasa cu furtunul dupa fiecare iesire
- ceasurile si intrerupatoarele le am montate in consola centrala care este pe interior destul de bine izolata
- exista deja intrerupator de claxon
- sonarul nu vreau sa-l iau de fiecare data la plimbari , daca e vorba de ceva viteza deci nu il pot folosi , ma incurca putin in vizibilitate ecranul iar sonda nu o mai car cu mine...e ditamai hardughia
- in mars intrerupatorul general baga curent in mufa de la sonar care poate lua ceva stropi si sa-mi faca vreun scurt de ''toata frumusetea'' , poate exagerez dar nu vreau sa ard ceva pe instalatie si sa stric ceva...eventual sa raman fara curent in mijlocul apei , asa ca prefer sa pun intrerupator...o investitie mica zic eu
- prefer sa montez intrerupatoare de calitate , nu imi place sa schimb toata ziua diferite piese , in plus daca intr-un viitor apropiat se strica un intrerupator si nu mai gasesc de aceeasi dimensiune...tai toata ziua in soclu si ajunge fagure
- ce legatura are locul in barca cu intrerupatoarele care se afla pe/in consola centrala...acolo mai am ceva loc
- diferenta de pret intre un IP 54 Si un IP 68 la un intrerupator sa spunem ca poate fi de 10-20 de lei
- am loc in barca pentru ca nu pescuiesc din barca ;D , merg doar la stationar

Poate ai dreptate si exagerez , dar in viata am invatat ca mai bine faci un lucru ''beton'' din prima decat sa repari permanent .
Spor !