Motorizare

Creat de stefanstnc, Ianuarie 05, 2017, 07:08:40 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

mariusm piesenoi111

Sincer...il iau eu dacă e ok!

ionpescarul

Citat din: Vali din Ianuarie 07, 2017, 08:05:10 PM
@ionpescarul: Nea Ion, fara a combate ce ai scris mai sus, cred ca treaba e mai nuantata.

E adevarat ca un 2T are consumul specific (litri/cal putere) mai mare decat un 4T. Si mai adevarat e ca e foarte importanta optimizarea barcii dpdv hidrodinamic. Aceasta face pana la urma diferenta intre un consum ok si un consum catastrofal, indiferent daca e vorba de 2T sau 4T. Deci consumul il face barca, nu motorul.

La puterile de pana pe la 20 CP, diferenta de consum intre 2T si 4T nu e asa mare, caz in care motoarele in 2T au unele avantaje notabile. S-a mai discutat acest lucru pe forum, un exemplu fiind acesta: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2095.msg35633.html#msg35633

Ce am observat de exemplu eu la barca mea (aprecierea e bineinteles subiectiva, deci trebuie luata cu rezerva de rigoare): cu 15 CP / 2T barca se misca aproximativ la fel ca in cazul 20 CP / 4T, in aceleasi conditii de incarcare. Diferenta maxima de consum (la "blana") este de 0,7 - 0,8 litri/ora in favoarea motorului de 20 CP / 4T.

Personal prefer sa suport acest consum suplimentar al motorului 2T, avand de castigat multe alte avantaje:
- motor portabil si compact (mult mai usor decat un 4T similar), foarte usor de montat si demontat singur de pe barca, si de transportat cu masina, sau de la masina la barca si invers
- are o dinamica incomparabila cu a vreunui motor similar in 4T
- nu face nazuri nici la cea mai nenorocita benzina adunata de pe fundul containerelor plutitoare de la Star 2000
- nu are nevoie de mentenanta deosebita, nu e deloc pretentios, ci e un ansamblu simplu si robust, care-si face treaba indiferent de vreme sau de solicitarile la care-l supun
- nu tenteaza deloc privirile indiscrete ale "curiosilor" de motoare de barca
- nu depind de nici un "meserias" de motoare, ci imi tin singur motorul din scurt, cu efort minim si rezultate optime.

Bineinteles ca asta e orientarea mea personala, si nu inseamna ca e neaparat buna si pentru altii. Multa lume se fereste de consumul, zgomotul, mirosul sau uleiul in amestec ale motoarelor in 2T, dar eu nu am vreo problema cu acestea.

Pentru cine nimereste un motor in 2T in stare buna, e posibil sa nu mai doreasca sa-l schimbe prea curand, daca se obisnuieste cu functionarea lui de incredere, fara sincope, si cu mentenanta minimala, alaturi de celelalte avantaje.

Bineinteles ca si motoarele in 4T au calitatile lor incontestabile, dar pentru unii dintre noi faptul ca sunt mai pretentioase la mentenanta, consumabile, benzina, uleiuri etc le fac mai putin dezirabile. Un alt inconvenient este ca piata motoarelor in 4T este foarte inselatoare, majoritatea fiind "botezate" ca sa se vanda repede. E mult mai dificil dpmdv sa gasesti un 4T potrivit decat un 2T, in conditiile de azi de la noi.

Vali ai si tu dreptatea ta ,dar eu nu mai vreau sa aud de 2 timpi pentru distante lungi .De regula pescuiesc singur si in zone indepartate ,toata cheltuiala o suport singur , ultima iesire am avut-o cu 2 timpi 8 cai ,cu 40 litri am coborat pana la mila 8 ,consumasem deja 20 litri ,la urcare consumam 1 litru pe mila ,Am preferat sa urc la remorca ,pentru ca oricum nu imi ajungea benzina pana la Tulcea .
Penultima iesire am facut- o cu motor honda 5 cai ,cu vreo 35 litri am mers cam 240 km prin delta.,pentru ca nu gaseam pestele.
Problema e ca ambele motoare nu glisau si pierdeam foarte mult timp din punctul A in punctul B.M-am chinuit si am luat un 15 cai 4 timpi.
Un prieten din delta avea un 10 cai 2 timpi ,se invartea in jurul Crisanului ,nu putea sa se departeze din cauza consumului ,ca sa coboare la mila 8 ,il costa 80 ron ,dus/intors .
Anul trecut a cumparat si el un 15 cai ,4 timpi ,Acum isi permite sa pescuiasca si la Rosu si pe Chilia ,raza de actiune sa marit de 3 ori.
Cand ai un traseu stabilit inainte sa pleci ,sti costurile ,e ok
Cand pleci la pescuit si nu sti unde vei ajunge si cat vei merge in cele 3,4,5 zile
atunci e bine sa ai un motor econom.
Acum vreo 3,4 ani am postat un fapt .Am iesit cu un prieten ca un 90 cp ,4 timpi
In 3 zile am pescuit maxim o zi ,in rest am cautat pestele ,170 sau 180 litri sa consumat.E nebunie. Din cauza ca la o iesire nu sti unde vei ajunge ,ca pescar de delta e bine sa ai un utilaj econom.

ionpescarul

Citat din: mariusm piesenoi111 din Ianuarie 07, 2017, 09:12:57 PM
Sincer...il iau eu dacă e ok!

La bani astia probabil ca o sa il cumpar ,macar de curios .

ionpescarul

Citat din: mariusm piesenoi111 din Ianuarie 07, 2017, 07:54:06 PM
Serios?
Hai faceti mișto de mine cu un ETEC de 60CP.....2timpi!
Pleeeease!
Si Yammy de 20/25CP ......2T......cel mai motor ever!

Poate stiti clipul ,teste consum Yamaha 25 HP
https://youtu.be/7rTP10iaitQ

Vali

Citat din: ionpescarul din Ianuarie 07, 2017, 09:30:45 PM
Vali ai si tu dreptatea ta ,dar eu nu mai vreau sa aud de 2 timpi pentru distante lungi .De regula pescuiesc singur si in zone indepartate ,toata cheltuiala o suport singur , ultima iesire am avut-o cu 2 timpi 8 cai ,cu 40 litri am coborat pana la mila 8 ,consumasem deja 20 litri ,la urcare consumam 1 litru pe mila ,Am preferat sa urc la remorca ,pentru ca oricum nu imi ajungea benzina pana la Tulcea .
Penultima iesire am facut- o cu motor honda 5 cai ,cu vreo 35 litri am mers cam 240 km prin delta.,pentru ca nu gaseam pestele.
Problema e ca ambele motoare nu glisau si pierdeam foarte mult timp din punctul A in punctul B.M-am chinuit si am luat un 15 cai 4 timpi.
Un prieten din delta avea un 10 cai 2 timpi ,se invartea in jurul Crisanului ,nu putea sa se departeze din cauza consumului ,ca sa coboare la mila 8 ,il costa 80 ron ,dus/intors .
Anul trecut a cumparat si el un 15 cai ,4 timpi ,Acum isi permite sa pescuiasca si la Rosu si pe Chilia ,raza de actiune sa marit de 3 ori.
Cand ai un traseu stabilit inainte sa pleci ,sti costurile ,e ok
Cand pleci la pescuit si nu sti unde vei ajunge si cat vei merge in cele 3,4,5 zile
atunci e bine sa ai un motor econom.
Acum vreo 3,4 ani am postat un fapt .Am iesit cu un prieten ca un 90 cp ,4 timpi
In 3 zile am pescuit maxim o zi ,in rest am cautat pestele ,170 sau 180 litri sa consumat.E nebunie. Din cauza ca la o iesire nu sti unde vei ajunge ,ca pescar de delta e bine sa ai un utilaj econom.

Cel mai bine era sa alegi intai o barca buna. Ai atata forum la dispozitie, ai vechime, si stii ca lumea te sprijina oricand ai nevoie.

Nu motorul a fost cauza consumului, ci barca neoptimizata. In toamna am avut barca mea chiar langa a ta, la Dana 1 Mai din Tulcea.
Chiar daca Radu si Marius au pus-o la punct cand ai luat-o, degeaba daca hidrodinamic barca e gresit conceputa. Am sa-ti povestesc fata in fata care sunt problemele. 

In plus, nu motorul in 2T a fost de vina pentru consumul mare, ci regimul de mars. Cu 8 cai nu poti impinge barca ta decat cel mult in tranzitie, care e cel mai ineficient regim de mars posibil. Si asta cred ca a fost si cauza consumului mare al prietenului tau cu 10 cai.
Si la mine daca pun 4-5 oameni solizi in barca, nu mai glisez cu 15 cai, ci ma chinui in tranzitie, cu un consum baban.

Chiar si in deplasament "curat" (fara tranzitie), barca ta se comporta nasol, cauzand consumul mare al motorului. Motivele sunt aceleasi, anume geometria nepotrivita a carenei. Am vazut la barca ta aceleasi greseli de incepator, pe care le faceam eu pe vremuri, vizavi de unghiul plutirii la prova, unghiul de stelaj, volumetria prova, unghiul oglinzii. Chiar si suprafata udata finisata insuficient te incetineste si iti mareste inutil consumul. Bineinteles ca aceste lucruri nu sunt din vina ta, ci sunt "meritele" celui care a gandit si construit barca.

In fine, bine macar ca acum cu 15 cai sunteti multumiti, si tu si prietenul. Totusi, va rog eu sa nu mai invinovatiti motoarele in 2T pentru consumurile mari pe care le-ati avut din cauza ca v-ati miscat in tranzitie ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionpescarul

Citat din: Vali din Ianuarie 08, 2017, 12:24:09 AM
Cel mai bine era sa alegi intai o barca buna. Ai atata forum la dispozitie, ai vechime, si stii ca lumea te sprijina oricand ai nevoie.

Nu motorul a fost cauza consumului, ci barca neoptimizata. In toamna am avut barca mea chiar langa a ta, la Dana 1 Mai din Tulcea.
Chiar daca Radu si Marius au pus-o la punct cand ai luat-o, degeaba daca hidrodinamic barca e gresit conceputa. Am sa-ti povestesc fata in fata care sunt problemele. 

In plus, nu motorul in 2T a fost de vina pentru consumul mare, ci regimul de mars. Cu 8 cai nu poti impinge barca ta decat cel mult in tranzitie, care e cel mai ineficient regim de mars posibil. Si asta cred ca a fost si cauza consumului mare al prietenului tau cu 10 cai.
Si la mine daca pun 4-5 oameni solizi in barca, nu mai glisez cu 15 cai, ci ma chinui in tranzitie, cu un consum baban.

Chiar si in deplasament "curat" (fara tranzitie), barca ta se comporta nasol, cauzand consumul mare al motorului. Motivele sunt aceleasi, anume geometria nepotrivita a carenei. Am vazut la barca ta aceleasi greseli de incepator, pe care le faceam eu pe vremuri, vizavi de unghiul plutirii la prova, unghiul de stelaj, volumetria prova, unghiul oglinzii. Chiar si suprafata udata finisata insuficient te incetineste si iti mareste inutil consumul. Bineinteles ca aceste lucruri nu sunt din vina ta, ci sunt "meritele" celui care a gandit si construit barca.

In fine, bine macar ca acum cu 15 cai sunteti multumiti, si tu si prietenul. Totusi, va rog eu sa nu mai invinovatiti motoarele in 2T pentru consumurile mari pe care le-ati avut din cauza ca v-ati miscat in tranzitie ;).

Perfect raspuns ,perfect constatat,multumesc Vali ,motoare mici , timp pierdut
sa vad cum va merge ,deocamdata nu am facut proba cu 15 cp
singurele  probe cu 13,5 cai au fost facute de de Alin ,din filmari eu am fost multumit ,totusi eu nu sunt barcagiu ,sunt doar pescar  ,e posibil sa fiu multumit pentru o perioada de timp.

Vali

Citat din: ionpescarul din Ianuarie 08, 2017, 12:50:59 AM
totusi eu nu sunt barcagiu ,sunt doar pescar  ,e posibil sa fiu multumit pentru o perioada de timp.

Nu uita ca nu e nevoie sa fii barcagiu experimentat, ci doar bine informat. Am pretentii la dumneata ca nu esti asemeni "urechistilor" de care e plina balta.

Poate ne gasim odata la Tulcea sa povestim fata in fata, si poate facem si ceva probe.
Chiar si barca se poate imbunatati, asa ca daca nu esti multumit initial despre cum se comporta, o "tunam" noi pana se va conforma cu dorintele tale :).

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

drmarius


Legat de 2 timpi, cu noroc si multă răbdare noi am luat ultima generație de 15 cap 2 timpi de la Yamaha. El are 13.5cp dar in toate fisele sunt identice. Încă îmi scapă diferența. L am luat după ce am ascultat un amic care i-l folosește pe o Laguna de 5m.

După ce am intrat in el la revizie sincer as fugi de 4 timpi dacă motorul nu este in stare perfecta de funcționare, ca nou. Cu o cutie de scule mică si câteva piese nu cred ca o sa ramân in pana cu el. Vorbesc doar de plaja 10 - 15 cap.

Legat de consum postez link ul următor cu câteva informații exacte ...

http://www.redbook.com.au/boat-engine-reviews/2003/yamaha/yamaha-f15-8268?csn_tnet=true

Noi nu am testat niciodată barca de la modi in deplasament sau tranziție. Sunt lucruri care ma depășesc total. In glisare cu 2 persoane fără bagaj, consumul era ok.

Aștept cu nerăbdare primăvara sa vin in delta si o sa dau un raport exact legat de barca, motor, consum, viteze, distante, etc.

ionpescarul

Citat din: Vali din Ianuarie 08, 2017, 01:04:17 AM
Nu uita ca nu e nevoie sa fii barcagiu experimentat, ci doar bine informat. Am pretentii la dumneata ca nu esti asemeni "urechistilor" de care e plina balta.

Poate ne gasim odata la Tulcea sa povestim fata in fata, si poate facem si ceva probe.
Chiar si barca se poate imbunatati, asa ca daca nu esti multumit initial despre cum se comporta, o "tunam" noi pana se va conforma cu dorintele tale :).

Multumesc pentru intentia de a ma ajuta Vali, in viitorul apropiat nu vreau decat la peste si consum mic.Daca am nemultumiri voi cere sfaturi ,multumesc.

radu andritoiu

#39
Nea ioane, sunt sigur ca barca se va miscs bine cu 15 cai
E posibil totusi cu un consum ceva msi mare avand in vrdere cortul pus pe barca
Poate marius ne ajuta privind consumul obtinut de noi cu yami 13,5 cai
Privind motoarele in doi timpi n as zice ca s un fan, insa au avantajele lor
Vara trecuta am vazut cum intr o ora a fost desfacut, sters de apa dupa ce fusese inecat in apele deltei si repus la treaba
Sunt de parere ca, cativa caluti in plus nu strica, astfel nu vei merge cu motorul turat spre maxim
Un motor mic fsta de barca sau incarcatura este doar o experienta neplacuta si costisitoare
so, keep floating for pleasure

Sosoktm

sa nu omitem ca nu e relevant doar consumul orar ci consumul raportat la distanta parcursa. Pentru barca de deplasament nici eu nu vad potivite motoarele in 2 timpi , decat ca solutie provizorie. La glisare insa....se schimba mult treaba, in special la regim de folosire de tip hobby. Degeaba "certam" un 8 cai 2t ca a consumat mult pe un obiect plutitor, comparat cu 5 cai 4t, cand aceeasi viteza de deplasare o obtineam si de la un 3-4 cai 2t. Dar hai sa mutam aia 8 cai pe o gonflabila si sa vedem pe unde raman aia 5 cai prietenosi cu buzunarul. Clar, cu o lotca, 30 litri si un 4-5 cai 4t faci toata delta, dar nu suntem toti la pensie inca.

ex. 5 cai 4t mergand pe carena de glisare...8-10 la ora, hai sa zicem optimist 5 ore si 5 litri pe 50 km. 25 cai pe aceeasi carena, consum 7l/ora (realist la barca goala se poate si mai jos consumul), viteza 40 kmh, consum total 8,75 litri si 75 minute de deplasare pe acelasi traseu. Castigam deci 4 litri de benzina in 4 ore de .....asteptare,deplasare, cum vrea fiecare sa ii spuna. Eu vreau sa pescui in alea 4 ore..... nu la trena cu mortaciunea ticaind linistita pe oglinda :)))))



sixone

Sosoktm: n-am inteles calculul tau :) Cu cel de 25cp consumi 4 litri de benzina in plus fata de 5cp, dar castigi timp. Eu am avut pe un RIB de aprox. 150kg 2 motoare Johnson, unul de 7.5cp si altul de 15cp, vechi din '82 cred. Cel de 15cp consuma cam cu 80% mai mult decat ala micu', dar viteza era cam cu 120% mai mare, cu cel de 15cp glisa barca, cu ala micu, nu, de aici probabil si diferenta de consum. Cred ca cel mai bine este sa alegi motorul recomandat/optimizat in functie de barca care o ai, carena, greutate, etc..

DoiNomazi

#42
Nu ma pricep la barci si motoare, dar am invatat un lucru relativ simplu. Fiecare barca are un anumit tip de motor care i se potriveste mai bine. Fiecare tip de activitate pe apa are un anumit tip de barca care i se potriveste mai bine. Fiecare dintre noi are un anumit tip de activitate pe apa care-i place cel mai mult, fie ca e plimbare, pescuit, fotografie, explorari si expeditii, schi nautic, scufundari, etc.

Si un motor electric de 1 CP e foarte bun pentru barca potrivita si 4 motoare de 300 CP sunt potrivite pentru barca potrivita. Depinde de ce, cum si unde vrei sa faci cu ele.

In privinta consumului, e cam ca la orice mijloc de transport propulsat mecanic. Vrei sa cari mai mult si vrei viteza, bagi mana mai adanc in buzunar. Cand iti amintesti ca trebuie sa treci si pe la pompa devii mai atent la zambetul turometrului... :)

Si ca o ulima impresie, am fost in aceleasi ape cu gonflabila noastra cu un motor de 9.9 CP si am fost cu barci maricele si grele cu motorizari de 175 CP si respectiv 115 CP x 2.  Intr-o zi linistita, fara vant si valuri, cu o hula moderata, fara echipament de scufundare/snorkel, sau alte bagaje, iesit la admirat peisaje si fauna, prefer gonflabila fara nici un dubiu. Intr-o zi cu valuri de 2-3 m, cu vant de 17 noduri, cand ma aflu la 10-12 mile de tzarm incarcat cu echipament, ma simt mult mai in sigurantza in barca mai mare cu motorizare puternica. Cand au inceput  valurile sa incalece bordurile gonflabilei, petreceam foarte mult timp la pompa evacuand cu disperare apa.

Asa se vede ecuatia motorizarii din perspectiva unui novice fara cunostinte si calificari navale. Sau, si mai pe scurt, vreau barca si motorul cel mai mic care imi permit sa ma duc sa fac ceea ce imi place mai mult. Si este imposibil de gasit o formula care poate satisface toate situatiile sau preferintele si prioritatile fiecaruia.

OP mentiona plimbari cu familia in ape linistite.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

momaul

Salut.Doi nomazi,poate nu te pricepi la motoare dar la scris esti maestru,ai facut o expunere pe care am inteles-o si eu care sant mai neancrezator de felul meu.Felicitari.

Sosoktm

@sixone......5 cai, consum 1 l/ora, viteza deplasare (regim deplasament)  10 kmh -> consum total 5 litri pe traseul de 50 km, parcurs in timp total de 5 ore
25 cai, consum  7l/ora, viteza deplasare (regim glisare) 40 kmh, consum total 8,75 litri pe 50 km, timp parcurgere traseu 75 minute. Sper ca e mai clar acum.
Cat despre motor, iti impartasesc opinia,  consider ca cel mai bine este sa se foloseasca motorizarea ce permite deplasarea in regimul dorit, dar mai ales, in functie de caracteristicile barcii, inclusiv incarcare. Degeaba pui 50 cai pe o lotca...