Motorizare

Creat de stefanstnc, Ianuarie 05, 2017, 07:08:40 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

radu andritoiu

#45
Pe distante scurte, 1 l/h e pomana curata, altfel cei aproape 4 litri in plus nu justifica timpul pierdut, timp de care te poti bucura la peste
Cei 25 cai sunt in 2 timpi?
Eu cu 30 cai nu cred ca am sarit vreodata de 7 l/h si nu prea menajez motorul, marius stie
so, keep floating for pleasure

Sosoktm

da, doar 2t pentru mine, vreau simplitate, viteza si greutate minima a motorului

radu andritoiu

#47
cat cantareste motorul tau ?
Ce capacitate are?
cilindri?
comanda la distanta sau nu ?
autolube ?

so, keep floating for pleasure

teo pes

Atentie la autolube ! dupa achizitionare trebuie verificata injectia de ulei ,calitativ cat si mai ales cantitativ !...cantitativ trebuie optimizat cu uzura motorului si compresia la care a ajuns ,altfel un autolube poate pleca spre lighean mai repede decat un amestec in rezervor.
Viata i grea !!  Dar trece !!

Sosoktm

motorul e yamaha 25 nmh, 48 kile, autolube, 2 cilindri 2 carburi, 396 cmc, comanda la mansa
@ teopes...cum reglezi debitul de ulei la autolube? In manualul de service (!!) nu exista precizari privind un astfel de reglaj. Deci?

Vali

Ce scriu acum e doar o chestie personala: dpmdv autolube e un moft inutil si periculos. Daca nu-ti merge bine injectia de ulei, ceea ce se intampla uneori la motoarele mai vechi, risti sa strici motorul daca nu ai un sistem functional de avertizare.

Eu cand am avut motor cu autolube ajunsesem sa ma satur de alarma buzzer-ului din mansa, asa ca am scos bidonasul de ulei al sistemului autolube si i-am facut in continuare amestecul numai manual, ca la orice motor "batranesc". Poate unii rad de mine, dar de atunci n-am mai avut nici stres, nici probleme cu ungerea.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionpescarul

Citat din: Vali din Ianuarie 11, 2017, 11:10:42 AM
Ce scriu acum e doar o chestie personala: dpmdv autolube e un moft inutil si periculos. Daca nu-ti merge bine injectia de ulei, ceea ce se intampla uneori la motoarele mai vechi, risti sa strici motorul daca nu ai un sistem functional de avertizare.

Eu cand am avut motor cu autolube ajunsesem sa ma satur de alarma buzzer-ului din mansa, asa ca am scos bidonasul de ulei al sistemului autolube si i-am facut in continuare amestecul numai manual, ca la orice motor "batranesc". Poate unii rad de mine, dar de atunci n-am mai avut nici stres, nici probleme cu ungerea.

Ce face omul cu mana lui e  verificat si garantat.

radu andritoiu

Citat din: Sosoktm din Ianuarie 11, 2017, 11:06:40 AM
motorul e yamaha 25 nmh, 48 kile, autolube, 2 cilindri 2 carburi, 396 cmc, chttps://forum.capcompas.ro/Themes/default/images/bbc/ftp.gifomanda la mansa
@ teopes...cum reglezi debitul de ulei la autolube? In manualul de service (!!) nu exista precizari privind un astfel de reglaj. Deci?

comparativ : suzuki 30 cai efi, 4 timpi, 3 cilindri, 490 cc, 70 kg, nu cred c am depasit 7l/h oricat am tras de el sau am carat cu barca

mai mult markrting ?
so, keep floating for pleasure

Sosoktm

nu inteleg. Ce e cu marketingul? La 30 cai injectat si modern (adica nou, cu ore putine si in stare buna de functionare), consumul de 7 e normal. Real 8,5? ;D
Oricum e ok consumul.
Tot comparativ, 30 ul pe care il am (yamaha 30DMH) are 59 kile, 3 pistoane 3 carburi ,autolube. Avand doar barci usoare, nu vreau sa folosesc motoare grele.

teo pes

Citat din: Vali din Ianuarie 11, 2017, 11:10:42 AM
Ce scriu acum e doar o chestie personala: dpmdv autolube e un moft inutil si periculos. Daca nu-ti merge bine injectia de ulei, ceea ce se intampla uneori la motoarele mai vechi, risti sa strici motorul daca nu ai un sistem functional de avertizare.

Eu cand am avut motor cu autolube ajunsesem sa ma satur de alarma buzzer-ului din mansa, asa ca am scos bidonasul de ulei al sistemului autolube si i-am facut in continuare amestecul numai manual, ca la orice motor "batranesc". Poate unii rad de mine, dar de atunci n-am mai avut nici stres, nici probleme cu ungerea.
Nu ai de ce sa cauti asa ceva intr un manual de mentenanta ! daca fabricantul pune la dispozitie in manualul de reparatie atunci faci reglajul in functie de cum este conceputa pompa !:cama si seibi ,surub , vacum .....electrovalva! ;)
Viata i grea !!  Dar trece !!

Vali

Teo, cred ca ai vrut sa-l citezi si sa-i raspunzi lui Sosoktm ;). Culmea e ca si el zice mai sus ca in manualul de service nu se gaseste acest reglaj (probabil ca sunt manuale diferite):

Citat din: Sosoktm din Ianuarie 11, 2017, 11:06:40 AM
...@ teopes...cum reglezi debitul de ulei la autolube? In manualul de service (!!) nu exista precizari privind un astfel de reglaj. Deci?
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Sosoktm

@teopes ....am precizat ca e manual de service/reparatie, nu "manual al utilizatorului". Realist, cata vreme sistemul functioneaza, as vrea sa vad cu ochii mei o fisa tehnica de la producator de reglaj al sistemului respectiv. Adica ceva clar....la compresie de de X bar se adauga 1 saiba cu grosime de 0,yz milimetri. Zau, pana nu vad nu cred.
@vali....nu iti contest concluziile tale , insa...un rezervor de ulei te duce, pana la buzzer, aprox 2 rezervoare de benzina de 25/30 litri. Asa, ochiometric, pe diverse puteri. Statistic sunt muuuuujult mai multe 2t uri bulite ca s-a uitat adaugarea uleiului in benzina decat cele bulite ca a crapat sistemul autolube. Teoretic ai dreptate, e un punct sensibil ce poate genera avarii scumpe, practic, daca nu vorbim de cine stie ce toroape de motoare cu mii de ore, sistemul e cat se poate de fiabil. Da, nu merge sa pui chiar orice untdelemn in el, dar daca ii dai ce trebuie...merge.Uns :)
Bonus e ca da motorului ulei cat trebuie, nu ratie constanta, ca la amestec in rezervor. Dar na, fiecare cu stolul lui

Vali

Ce sa fac, daca m-am obisnuit drujbar, n-am cum sa ma mai schimb :P.
Culmea e ca la mine buzzerul suna cand ii venea pe chelie, iar rezervorul de ulei era de obicei aproape plin, cu ulei de la Yamaha.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

teo pes

Deci sa vorbim putin mai la obiect ! manual de service=manual de mententa, in ele gasim operatiunile curente de intretinere mai ales periodice insemnand consumabile si eventuale cauze ale defectelor provenite din nerespectarea termenelor si conditiilor .Manualele de reparatiesunt cu totul altceva , acolo se gasesc scule si dispositive specifice de demontare , cote de lucru , cote de tolerate , cote de reparative, fabricarea pieselor de schimb , codurile fabricantului......samd !, primul meu motor cu autoungere a fost la varsta de 15 ani CZ sport 1,75cmc,ce si avea reglajul pompei de ulei cu seibi .
Motoarele cu autolube sunt o minune ... perfecte ..cat functioneaza in mintile lor , au multe avantaje . :)
Viata i grea !!  Dar trece !!

radu andritoiu

Pana in 30 cai , privind consumul nu i mare diferenta intre 2 sau 4 t
Asta era treaba cu marketingul
Poate diferenta se simte daca mergi zeci de ore
Si marius mi a confirmat ca nu a sarit de 7
so, keep floating for pleasure