Revitalizare Johnson FD-20C

Creat de radasous, Ianuarie 19, 2017, 10:51:59 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

radasous

Salutare plutitori!
In urma cu un an si ceva am cumparat un motor de 20 CP, Johnson FD-20C, fabricat in 1966. Timpul l-a cam ˝amprentat˝estetic , asa ca, am hotarat sa ii fac o revizie amanuntita si sa il revitalizez. Motorul era functional, in stare relativ buna cu ceva probleme estetice. Am inceput sa il demontez in 2015 prin detasarea partilor mari, cizma, cap motor, sistem de prindere pe barca. Imediat dupa revelion mi-am luat niste zile libere si am dezasamblat complet capul motor. Dupa multe chinuri cu desfacerea suruburilor (toate in inch) operatia a reusit. Tot interiorul arata bine, nu exista uzura la cilindrii, doar pistonul de jos are niste zgarieturi pe fusta, in dreptul fantelor de evacuare. Dupa dezasamblare si inspectie a urmat partea mai putin neplacuta, curatarea vopselei vechi. Am pus fiecare piesa la ˝la dizolvat˝ in decapant, am curatat vopseaua gofrata cu bureti de sarma. Pentru curatarea finala am folosit perii de sarma (mici...) si o minifreza electrica. O sa urmeze si o sablare, apoi vopsire cu o vopsea pe baza de zinc si aluminiu, rezistenta termic.
Piesele de schimb sunt rarisime, am reusit sa gasesc si sa comand pe ebay un set de garnituri din cipru si garnitura de chiuloasa in tara nemteasca. Momentan astept coletele.
Mi-ar fi de mare ajutor un sfat pentru identificarea eventualelor uzuri la rulmentii cu ace.
Revin si cu poze.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

dany

Daca-mi permiti un compliment!Esti dus cu pluta,si asta-mi place!
Si eu trebuie sa ma apuc de unul din 71 :)

radasous

Citat din: dany din Ianuarie 19, 2017, 01:08:24 PM
Daca-mi permiti un compliment!Esti dus cu pluta,si asta-mi place!
Si eu trebuie sa ma apuc de unul din 71 :)
Este putin spus dus cu pluta  8)
In afara de Johnsonul din ´66 (cazat acasa in balcon), mai am un Crescent  de 8.5 de prin ´72-74, amplasat strategic la birou, un Evinrude de 25 si unul de 20 din ´79, astea doua sunt de 521 cmc si stau in prejma barcii aflate in constructie din 2010. Johnsonul si Crescentul vor motoriza (pe rand) pe o pneumatica pe care o tin tot la birou  ;).
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

Toate piesele de aluminiu au depuneri de calcar+oxid in zonele unde a disparut vopseaua originala. Am incercat cateva solutii de curatare folosite in bucatarie/baie, sarea de lamaie...toate fara efect. Acum am preparat o solutie din otet, apa si bicarbonat si am pus la fiert chiloasa  ;)
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

ziuamarinei

Incearca detartrantii din comert variantele nediluate( vezi pe etichete trebuie sa contina ceva acid). Eu asa am dat calcarul jos de pe cizma. S-au inmuiat in cateva zeci de secunde. Manusi si bureti abrazivi de la raionul de vase.Apa multa dupa si e ca nou.

radasous

O sa incerc si dtartrant, dar ca ultima masura, nu prea am chef sa risc cu carterul si chiloasa.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

ziuamarinei

Nu risti. Fac operatiunea o data pe an si nu am observat sa afecteze nici macar vopseaua.
Otetul si zeama de lamaie sunt tot acizi dar f slabi, mai mult prin dilutie scazi concentratia lor. Cu otet nediluat am reusit sa dau jos depunerile de pe oglinda unei barci mai vechi, dar cu chin.

radasous

Citat din: ziuamarinei din Ianuarie 19, 2017, 07:16:11 PM
...dar cu chin.
Am timp, nu e graba, nu am nici o barca gata  ;)
Multumesc mult de sfaturi!
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

ziuamarinei

Ca solutie rapida si calitate garantata e sablarea cu bicarbonat de sodiu, e cea mai soft metoda de sablare .

radasous

Citat din: ziuamarinei din Ianuarie 19, 2017, 07:24:17 PM
Ca solutie rapida si calitate garantata e sablarea cu bicarbonat de sodiu, e cea mai soft metoda de sablare .
Stiu asta, numai ca nu am in zona sablagii cu bicarbonat, doar cu nisip sau bile metalice. Am un pistol de sblat, doar ca la ala se consuma un vagon de material, nu e cu recuperrare.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

ziuamarinei

Da asa e . Consuma material. Acum mi-am adus aminte ca am dat jos chiuloasa la masina si mi-a curatat-o cineva prin sablare cu bile. A iesit foarte bine. Deci este valida si varianta asta.

radasous

#11
Este valida, dar haleste mult din materilul piesei. Aluminiul e cam scump, nu imi permit sa il pierd  ;)
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

Am incercat sa scap de depunerile de calcar si oxid cu detartrant si nu a facut mare lucru. Am constatat, in schimb, ca indeparteaza foarte bine rugina de pe suruburi, impreuna cu ramasitele de zinc.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

#13
Am descoperit combinatia corecta de chimicale pentru matuirea suprafetelor, baie in triumf urmata de una in detartrant. Pentru o parte din piese am aplicat vopseaua termorezistenta pe sicyuitul de apa si le-am pus la in cuptor pentru uscare-asta este metoda descrisa pe tubul de vopsea. Am sa aplic aceweasi vopsea si la carter, atat pe ciscuitul de apa cat si pe cel de evacuare.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

#14
Am vopsit primele piese ale capului motor. Vopseaua este Zink-Alu de la Marmson-Dormsel, rezista la 250 grade celsius si pentru scurt timp la 500. Are un aspect satinat, absolut incantator. Probabil ca o sa aplic si un lac, ma mai gandesc la asta.Au ramas de vopsit cele doua bucati de carter si chiuloasa.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer