Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul

Creat de cristizz, Martie 01, 2017, 07:51:33 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

cristizz



cristizz


pauli

interesante informatii, multumesc. Din cate vad pe harta Atakoy pare marina pentru inbound spre marea Neagra dinspre Egee. Stiti cumva care ar fi prima marina pentru outbound venind de la bulgari spre Egee?

ghrt

Pentru Bulgaria -> Egee este tot Atakoy. Nu exista alta marina mai apropiata de granita. Practic ai Atakoy intrare si Canakale ieşire. Vezi "port of call in Turkey". Dar stai să vizitezi Istanbulul astfel încât să merite costul?

cristizz

Din cate stiu Atakoy este primul si singurul Port of entry din zona Bosforului, in situatia in care intri in Turcia, deci nu ai Transit Log. Daca ai Transit Log si vrei sa iesi se pare ca mai este varianta Fenerbahce/Kalamis Marina pe malul estic, vis a vis de Atakoy. Gurile rele zic ca Atakoy e scumpa, iar Fenerbahce exorbitanta.
Alte Port of entry mai sunt la Marea Neagra, dar substantial mai departe decat acestea (http://www.noonsite.com/Countries/Turkey de vazut porturile cu *)

ghrt

Porturile de intrare sunt şi de ieşire. La Istanbul a rămas doar Atakoy, mai demult era o marină şi pe malul asiatic. Dacă ieşi accidental din TR poţi să predai transit logul la primul consulat, însă rişti să nu mai îţi permită intrarea pe viitor.

Atakoy taxează în funcţie de barcă şi de numărul de persoane de la bord plus consumul de apă (la tonă) şi de curent electric (la kwh, preţ foarte mic). Cu o barcă sub 7 metri şi 3 persoane a fost 65€ per noapte, apa gratis (30-40 litri) şi curentul nesemnificativ. Ca servicii e o marină decentă.

deltasub

Va salut, cunoaste cineva informatii privind tranzitarea celor doua stramtori fara  a se face intrarea in Turcia. Se poate opri intr-un port oarecare de pe traseu in caz de vreme rea, pentru aprovizionare cu combustibil sau reparatii neprevazute? Multumesc

Florio

Citat din: deltasub din Martie 02, 2017, 09:16:30 PM
Va salut, cunoaste cineva informatii privind tranzitarea celor doua stramtori fara  a se face intrarea in Turcia. Se poate opri intr-un port oarecare de pe traseu in caz de vreme rea, pentru aprovizionare cu combustibil sau reparatii neprevazute? Multumesc

Știm că orice caz de distress, primează. Se anunță situația prin radio, către autorități.
Experiența practică spune și ea că da, este posibil. Acum doi ani, Constantin cu Bananec Blues, a trebuit să acosteze cu probleme la motor, chiar înainte de a intra în Bosfor, într-un portuleț. Au luat legătura cu paza de coastă și au fost escortați în incinta portului, până a doua zi când s-a putut repara problema.

radu_d

In octombrie, cand am mers cu barca mea din Mangalia in Sitonia, nu am facut intrarea in Turcia.
Cu toate acestea nu ne-a impiedicat nimeni sa intram in Atakoy marina la o realimentare dupa care ne-am continuat traseul.
Nu as fi avut nicio problema, ca skiper, sa intru in primul port daca m-as fi simtit in pericol cu sau fara acte de intrare.
Cand vremea s-a inrautatit in Marmara cum apare in videoclip

https://www.youtube.com/watch?v=TTYquMTpnDc&feature=youtu.be

problema intrarii pe hartie nu a fost pe lista noastra.

Mai mult, de cand, am plecat din Mangalia si pana am ancorat in Mirinia, Grecia NU am fost apelati radio de nicio tara in vederea identificarii.

Probabil eticheta pusa pe noi la plecarea din Mangalia si sistemul digital de urmarire-cooperare Marea Neagra etc si-au facut treaba.

PS: In noiembrie, am plecat din Sitonia in Mirinia sa fac iesirea din Grecia din cauza problemelor birocratice. Am ajuns la 06 dimineata si in cateva ore marea a fost grad 7-8 Beaufort. Ancorat in Mirinia mi-a rupt 2 parame , cate una in pupa- prova, norocul meu  chior fiind ca le dublasem mecanic, involuntar!
A urmat un somn de lemn dupa 14 ore de sailing in conditii grele continuat cu vizita la capitania portului.

Desi am facut iesirea din Grecia ofiterii din Port Police (capitanie) nu mi-au permis iesirea pe mare 24 de ore si mi-au repetat interdictia de iesire pana cand s-au lamurit ca am inteles mesajul (oricum nu voiam sa plec).
Luni dimineata am reluat procedura de iesire din Grecia cu politia de frontiera greaca (care nu lucreaza sambata-duminica  :) ) dupa care ofiterii de tura de la Port Police m-au pus sa semnez o declaratie pe propria raspundere ca pot ajunge singur cu nava pe continent avand in vedere ca am reclamant defectiunile autopilotului.  Reintrasem in Grecia ...lol

pauli

Imi poate da cineva un link legat de ce inseamna acest transit log si cat de obligatoriu este? cu alte cuvinte daca plec din Bulgaria spre Egee e obligatoriu sa opresc in Atakoy sau oricare alta marina din Turcia pentru intregistrare (urmand procedura destul de complicata descria in linkul de mai sus) sau pot trece direct?

radu_d

Nu este obligatorie intrarea in Turcia, mai citeste inca o data raspunsul meu k l-am modificat. Intri oricum in Atakoy si alimentezi..Noi am stat 4 ore ancorati la dana dupa care turcii de la pompe ne-au facut vant

radu_d

Distanta de la canulul de trecere pana la dana de realimentare de la Atakoy este de aprox 200 m. Te duci pe directia marinei si nu are treaba nimeni cu tine. Altfel ne intrebau baietii de la pompe de tranzit log daca eram primii in situatia de a nu avea.

radu_d

Daca vii invers, din Egee si vrei intrare in Turcia, rezolvi cu tranzit log-ul in Chanakale. Am dat personal telefon si am vb cu cei din marina care au confirmat ca e politia de frontiera langa ei si faci imediat tranzit log-ul.
Zvonurile sunt de 300 euro intrarea 300 iesirea -prin agent

cristizz

Citat din: pauli din Martie 03, 2017, 08:18:50 PM
Imi poate da cineva un link legat de ce inseamna acest transit log si cat de obligatoriu este? cu alte cuvinte daca plec din Bulgaria spre Egee e obligatoriu sa opresc in Atakoy sau oricare alta marina din Turcia pentru intregistrare (urmand procedura destul de complicata descria in linkul de mai sus) sau pot trece direct?

https://www.sailinturkey.com/faqs/#details-1-7
A transit log is your sailing permit whilst in the Turkish Waters cruising area during your charter dates.  It must be returned at the end of each charter in order for the Harbour Authorities to issue a new transit log for the following charter.