Restaurare velier din lemn

Creat de VladIndigen, Aprilie 22, 2017, 12:59:04 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

home made

nu-ti mai face atitea probleme,,scoate chila cu suruburile,incalzaestele cu o lampa cu gaz si se vor desface,vezi starea filetului,eventual curata-l cu un tarod,daca sint stricate,le majorezi.foloseste fara teama przoane de otel zincat,otelul de armatura pentru beton este excelent,daca nu-l poti zinca,fierbe prezoanele  in bitum si te tine vre-o 50 de ani,n-are rost sa cheltui bani pe inox sau alte metale scumpe.oricum o sa protejezi si gaurile inlemn cu vopsea sau ulei de in.Si nu uita, dupa ce termini lucrarea,tot lemnul schimbat,satureaza-l cu ulei de in fiert si NESICATIVAT,de preferat sa fie fierbinte.nu aplici ulei acolo unde vrei sa lacuiesti sau sa bati fibra de sticla.faci asta numai in interior si in exterior unde ai de gind sa vopsesti.uleiul nesicativat se usuca greu,in timp,dar tocmai asta-i partea buna:patrunde in adincime lemnul si-l protejeaza de umezeala,lemnul raminind si elastic.niciodata,dar NICIODATA sa nu sigilezi corpul barcii de lemn cu fibra de sticla interior-exterior,interiorul sa-l vopsesti,vopseaua permite lemnului sa respire,altfel te vei trezi cu lemnul putred intre cele doua straturi de fibra.Aaaaaa,daca ai sigila lemnul intre doua straturi de fibra vacumata...asta e alta poveste....:)
bafta!

VladIndigen

Nu-mi fac probleme :) ,numa imi place mie sa masor de 3 ori, si sa tai o singura data, asa m-am invatat. Treaba cu fibra de sticla mi-a spus-o si Vali, am inteles logica. Oricum, eu cel mai mult vreau sa restaurez barca exact cu metodele si materialele originale de constructie, asa ca o sa mai am tot felu de intrebari, pana e gata. Momentan plec la o lucrare doua saptamani, cand vin, am sa incerc sa demontez chila si balastul. Revin cu fotografii

Multumesc!

teo pes

,,incalzaestele cu o lampa cu gaz si se vor desface,vezi starea filetului,,  ...asta daca ai eventual o lampa cu diuza de 300-400 mm !...mai sus spuse colegul ca are o masa de metal de 400kg sigur se inroseste cu o lampa obisnuita  ;)!!.
In ziua de azi cand tehnologia se suie pe noi sa bagi sub apa otel carbon in loc de inoxidabil invocand pretul mie personal mi se pare cabotinism,si asta avand in vedere ca lucrarea este personala fara iz commercial !
Dar fiecare discerne si allege ...spor la treaba !
Viata i grea !!  Dar trece !!

home made

da,nu e nevoie sa inrosesti un fier ca sa-l slabesti,e nevoie sa se dilate putin la cald,atunci cind isi revine deja si-a facut loc,o sa-ti vina mai usor sa-l desfaci(ai exemplul rulmentilor care intra usor pe ax la cald). in alta ordine de idei,sigur prezoanele de la lest sint de otel,asta spre stiinta unor domni ,otelul nu se intinde la tractiune la fel cum se intinde bronzul sau inoxul.din acest motiv se foloseste otelul galvanizat.uneori tehnica noua,chiar de vine peste noi,nu o doboara pe cea veche si verificata.asa ca.....:) in afara de asta,prezoanele nu stau expuse in apa asa... special expuse sa oxideze...:)

radasous

Salutare,
Pentru extragerea prezoanelor vechi poti folosi si spray de inghetare, oricum, inainte trebuie sa le lasi la murat in ceva ce penetreaza rugina, asta ca sa diminuezi riscul de a le rupe.
Exemplu de sptay: https://www.epiesa.ro/spray-degripant-prin-inghetare-suruburi-liqui-moly-1641-300ml-acc-6609.htm
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

teo pes

Citat din: home made din Septembrie 25, 2017, 11:26:40 PM
da,nu e nevoie sa inrosesti un fier ca sa-l slabesti,e nevoie sa se dilate putin la cald,atunci cind isi revine deja si-a facut loc,o sa-ti vina mai usor sa-l desfaci(ai exemplul rulmentilor care intra usor pe ax la cald). in alta ordine de idei,sigur prezoanele de la lest sint de otel,asta spre stiinta unor domni ,otelul nu se intinde la tractiune la fel cum se intinde bronzul sau inoxul.din acest motiv se foloseste otelul galvanizat.uneori tehnica noua,chiar de vine peste noi,nu o doboara pe cea veche si verificata.asa ca.....:) in afara de asta,prezoanele nu stau expuse in apa asa... special expuse sa oxideze...:)
Da ! ai dreptate !! ,,stiinta unor domni " se numeste Stiinta si Ingineria Materialelor,Inginerie Mecanica,Metalurgie,  ;D , intradevar metodele expuse mai sus se foloseau ..la carute , la batoze, la corabii,si la alte atelaje .
Asa cum am spus si in alt topic e bine daca vrem sa ajutam (pt ca sigur asta I scopul siteului) sa nu ne dam cu parerea in situatii tehnice prin care nu am trecut !iar daca un coleg are dreptate sa avem taria sa I acceptam experienta ! asa cum colegul de mai sus a venit cu ideia spayului degripant cu inghetare !
Viata i grea !!  Dar trece !!

home made

#96
 :) ........vad ca va pricepeti la carute,batoze, la corabii,si la alte atelaje .a-ti construit asa ceva vreodata?

teo pes

Citat din: home made din Septembrie 26, 2017, 08:38:15 PM
:) ........vad ca va pricepeti la carute,batoze, la corabii,si la alte atelaje .a-ti construit asa ceva vreodata?
Da ! restauram si asa ceva ! pentru a fi vazute prin intersectii cu sensuri giratorii (slobozia), si la intalnirile automobilelor de epoca ! ;D   sac ! sac !
Viata i grea !!  Dar trece !!

home made

bravooo ! am sa-ti trimit niste bruneti de pe aici sa le repari carutele,la coviltire te pricepi?au nevoie....:)

VladIndigen

Citat din: home made din Septembrie 25, 2017, 11:26:40 PM
da,nu e nevoie sa inrosesti un fier ca sa-l slabesti,e nevoie sa se dilate putin la cald,atunci cind isi revine deja si-a facut loc,o sa-ti vina mai usor sa-l desfaci(ai exemplul rulmentilor care intra usor pe ax la cald). in alta ordine de idei,sigur prezoanele de la lest sint de otel,asta spre stiinta unor domni ,otelul nu se intinde la tractiune la fel cum se intinde bronzul sau inoxul.din acest motiv se foloseste otelul galvanizat.uneori tehnica noua,chiar de vine peste noi,nu o doboara pe cea veche si verificata.asa ca.....:) in afara de asta,prezoanele nu stau expuse in apa asa... special expuse sa oxideze...:)

Mi se pare logic ca bronzul sa aiba total alt coeficient de intindere fata de inox si otel galvanizat. Totusi absolut tot ce am citit si vizionat pana acum, carti noi, dar si vechi, recomanda bronzul, fata de restul materialelor, otelul fiind pe ultimul loc. Atelierul ala frumos si scump din Franta monteaza tot tije din bronz.  In SUA, pe forumul lor, aceeasi chestie: bronz. oare de ce?



Legat de etanseitatea tijelor, am dubii, si Vali zicea ca apa in final ajunge la ele. tijele trec prin lest, 3 dintre ele, iar restul prin partea de lemn a chilei, prin gauri etansate. Lemnul nu va fi imbracat in fibra si epoxy, respectiv se va umfla la apa, iar cand barca sta pe uscat iarna, va elimina apa, astfel in cativa ani apa va ajunge si in gaurile prezoanelor.Inclusiv fostul proprietar al yachtului mi-a spus ca barca trage apa 3-4 zile din momentul lansarii, apoi devine etansa.



VladIndigen

Citat din: radasous din Septembrie 26, 2017, 08:36:25 AM
Salutare,
Pentru extragerea prezoanelor vechi poti folosi si spray de inghetare, oricum, inainte trebuie sa le lasi la murat in ceva ce penetreaza rugina, asta ca sa diminuezi riscul de a le rupe.
Exemplu de sptay: https://www.epiesa.ro/spray-degripant-prin-inghetare-suruburi-liqui-moly-1641-300ml-acc-6609.htm

am sa incerc si asta, ca prima solutie, dupa ce demontez chila, da cel mai sigur voi aleza gaurile prezoanelor la un atelier, mi se pare cea mai simpla solutie, mai ales ca e greu sa le scoti,  nu le refolosesc, si as vrea prezoane un pic mai groase, pe filet nou

VladIndigen

Stie cineva unde pot gasi date despre atelierul care a construit yachtul? Ar fi interesant sa vedem ce au mai facut, si ce metode se foloseau in anii 30. Asta e placuta constructorului

home made

 poti folosi ce materiale doresti,alegerea si banii sint ai tai.Izolarea prezoanelor in gauri se face mai modern cu sikaflex 292 care adera excelent la metal,lemn uscat,etc. si ramine elastic.in afara de asta rezista la apa si produse petroliere,il folosesc si sint multumit de el.ca experiment am aplicat echivalentul a 20gr. pe otel si la tractiune se rupe,nu se dezlipeste !!!recomandarea mea este pentru culoarea neagra,din observatii cred ca-i mai bun si termenul de garantie e mai lung.
bafta !

http://www.epixmarine.ro/sikaflex-292i-adeziv-structural-pentru-lipirea-definitiva-a-pieselor-din-structura-de-rezistenta-a-ambarcatiunilor

VladIndigen


teo pes

Citat din: home made din Octombrie 01, 2017, 08:59:59 PM
poti folosi ce materiale doresti,alegerea si banii sint ai tai.Izolarea prezoanelor in gauri se face mai modern cu sikaflex 292 care adera excelent la metal,lemn uscat,etc. si ramine elastic.in afara de asta rezista la apa si produse petroliere,il folosesc si sint multumit de el.ca experiment am aplicat echivalentul a 20gr. pe otel si la tractiune se rupe,nu se dezlipeste !!!recomandarea mea este pentru culoarea neagra,din observatii cred ca-i mai bun si termenul de garantie e mai lung.
bafta !

http://www.epixmarine.ro/sikaflex-292i-adeziv-structural-pentru-lipirea-definitiva-a-pieselor-din-structura-de-rezistenta-a-ambarcatiunilor
Se vede ca ti revii repede !! nu mai indici sa foloseasca smoala si vaselina de bursuc !!!???? ;D
Viata i grea !!  Dar trece !!