Restaurare velier din lemn

Creat de VladIndigen, Aprilie 22, 2017, 12:59:04 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

VladIndigen

Salut, si multumesc pentru accept! De multi ani de zile cobor raurile din tara in canoe, de si mai multi ani lucrez cu lemn, diverse constructii..Visul meu cel mai vechi a fost sa cumpar un velier vechi din lemn,si sa il restaurez singur, si in sfirsit am reusit sa pun mana pe aceasta bijuterie pe care o vedeti in imagini. Am cumparat-o din Haga, e construita in anul 1936 in Amsterdam,si a navigat relativ putin pentru varsta pe care o are, ultimii 25 de ani numai pe apa dulce. Barca e in stare foarte buna,avand in vedere ca are aproape un secol,dar are niste probleme,care trebuie rezolvate,inainte sa plec in calatoriile lungi pe care mi le-am propus,si la care visez de 20 de ani, asa ca am tras concluzia ca ar merita sa o restaurez complet,atat interior cat si exterior. In acelasi timp, oricat de mult ma pricep la lemn,chiar si la restaurari de lemn, nu am lucrat niciodata la o ambarcatiune din lemn,asa ca as avea nevoie de ajutorul unui profesionist,cel putin cu niste sfaturi.   Va multumesc anticipat!

Maria Cornelia   lungime: 6,70m   latime maxima:2,00m    pescaj: 0,90m    deplasament:1450kg    h catarg: 8m. Velierul are derivor fix pe aproape toata lungimea, partea din fata a derivorului, sub prinderea catargului, fiind lestul din otel de 400kg. Partea din lemn de stejar dintre lest si fundul ambarcatiunii este putreda,si trebuie inlocuita,iar in interior, tot in zona aia,sunt 3 coaste putrede si fisurate. Am vazut cum se da jos chila practic, are 4 suruburi mari,care si alea par in stare buna, ne ancrasate, si i-am data seama ca o pot inalta si repara pe caruciorul de santier cu care a venit,ceea ce e un mare avantaj. Intre timp, am improvizat si un sopron, cat sa pot lucra o vreme. Cel mai mult as vrea sa o restaurez singur,ceea ce am sa si fac sigur, dar de reparatia derivorului si a coastelor, as prefera sa se ocupe un profesionist, pina mai invat eu una alta despre barci..  astept sugestii, pareri...Multumesc!

radu andritoiu

wow ce frumusete
sa te bucuri de ea
so, keep floating for pleasure

VladIndigen


lipan

O barcă de excepţie, superbă. Dar şi munca la ea va fi pe măsură. Să-ţi aducă bucurii!
Dacă stăpâneşti bine engleza deschide-ţi un topic şi pe forumul woodenboat.com, dacă nu ai auzit de el până acum.
Spor la lucru şi ţine-ne la curent cu lucrările la ea.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

VladIndigen

Mersi! am sa ma uit pe forum. Am sa tot postez aici,pe masura ce lucrez la barca

iris

foarte frumoasa.
  Ai treaba...usor nu o sa fie,sa postezi progresul.
    Felicitari!

kir_gutzakis

#6
Superba...trebuie sa ai grija ce lemn folosesti sau mai bine zis ce mai gasesti la noi pentru astfel de lucrare.Stejarul uscat e ca aurul....Problema care se vede pare sa fie la chila care e piesa de rezistenta a ambarcatiunii, eu recomand demontarea derivorului pentru a vedea starea lemnului pe toata lungimea.Mai mult ca sigur acele suruburi/prezoane sunt fixate si cu canepa imbibata in minium de plumb sau alta metoda de etansare din anii 30.Este o piesa profilata, probabil din mai multe bucati si are, banuiesc, un canal pentru incastrarea filelor de bordaj.Calafat la imbinare sau mastic, tot tacamul...
"Cea mai buna barca e cea pe care o ai sau daca inca nu ai una, cea pe care ti-o poti permite azi; nu pierde timp asteptand sa-ti poti lua barca visurilor. Ia-ti o barca si pleaca azi. O barca de 8 m azi e mai buna decat una de 20 peste 5 ani."-Romeo zis Skipper

VladIndigen

Da, pai oricum trebuie sa ii dau jos chila. Barca a participat la un concurs in 2008,si premiul a fost o restaurare completa,are si o placuta de inox in cabina,pe care e mentionat,practic, reparatia la chila e singura chestie majora care trebuie facuta. Pentru reparatia chilei as prefera sa platesc un profesionist,care asta face, daca are cineva vreo idee, sunt deschis la variante. De restul ma pot ocupa eu singur

VladIndigen

LEMN EXOTIC de cea mai inalta calitate, uscat, se gaseste la fabrica  HOLVER, in com. Jucu, la 10 km de Cluj Napoca, au foarte multe esente exotice, Teacul de exemplu e comun, mahon, abanos, etc. Debiteaza si dimensiuni atipice, singurul dezavantaj major e pretul. Orice bucatica de lemn, inclusiv stejarul uscat, e super scump...

VladIndigen

O intrebare: Barca are sub 7 metri, si 4 cai putere.  ce fel de permis imi trebuie ca sa navighez? se inmatriculeaza?

dany

Salutari.Felicitari pt. barca!E o bijuterie !Nu i-ti trebuie carnet.Nu se inmatriculeaza.
Motorizarea sub 5 cp=nu e nevoie de permis
Ambarcatiune sub 7 m cu motorizare pana in 20cp nu se inmatriculeaza.

VladIndigen

Buna treaba!  eram pregatit de examen, dar am sa-l dau oricum

ghrt

Nu se înmatriculează dar îţi trebuie permis pt a merge cu vele. Nu se poate să iei doar un certificat pt S, îţi trebuie şi C-ul. Şi pt ieşiri pe mare, VHF-ul.

kir_gutzakis

Vali iti poate recomanda mai bine decat mine persoane care inca mai lucreaza lotci sau barci din lemn, in sistem clasic, barci care au devenit o raritate.
Eu iti recomand, spre informare:
1.http://www.charpentiermarinemorbihan.fr/
2.http://www.lesateliersdelenfer.fr/
"Cea mai buna barca e cea pe care o ai sau daca inca nu ai una, cea pe care ti-o poti permite azi; nu pierde timp asteptand sa-ti poti lua barca visurilor. Ia-ti o barca si pleaca azi. O barca de 8 m azi e mai buna decat una de 20 peste 5 ani."-Romeo zis Skipper

VladIndigen

Multumesc,sunt foarte interesante site-urile..Am sa tot studiez tehnici de constructie