Probleme motor Yamaha 50 outboard

Creat de Florio, Iulie 12, 2011, 05:55:42 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Titlul nu este chiar la obiect fiindca motorul e in perfecta stare . Insa nu l-am putut folosi in weekend fiindca mecanismul automat de trim, n-a mai raspuns la comenzi. Stie cineva cum pot rezolva problema ?

Trim-ul ridica sau coboara motorul avand la baza doi cilindri: unul e un cilindru hidraulic iar celalalt adaposteste un motoras care actioneaza hidraulicul.    Ultima oara am folosit motorul acum doua saptamani, in lungile furtuni din acea perioada. Ajuns in Tomis, l-am ridicat din apa in pozitia de repaus si am plecat.
Ei bine, acum vad ca sistemul cupleaza electric, face zgomotul fin al motorului actionat, dar nu actioneaza nici sus nici jos. Motorul e in pozitia ridicat.
 Am primit diverse sfaturi in port, de la persoane care se spune ca au habar. Unul din sfaturi a fost ca nu mai are ulei la pistonul hidraulic. Altul a fost ca are ulei , altfel n-ar sta motorul in pozitia ridicat; dar s-au blocat carbunii la motoras si trebuie ciocanit cilindrul motorasului, sa-si dea drumul.
Asta din urma a fost cel mai zdravan sfat, fiindca dupa ce am ciocanit usurel acel cilindru, motorasul nici n-a mai vrut sa functioneze :) . Se aude cum cupleaza electric dar ramane blocat, nu mai face zgomotul de motor functionand :) .

Stie cineva cum as putea rezolva sau la cine sa apelez pentru a rezolva ? (Barca e in portul Tomis, legata la ponton).
Multumiri anticipate !

Vali

Salut Florin, ma consult azi cu amicul Catalin, tatal motoarelor din zona de est a tarii, si iti dau raspunsul :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

_Alex_

Neata
Asa repede s-au dezlipit magneti de pe stator ???

rexsailor

nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

Florio

Multumesc mult pentru indicatii.... ma apuc de studiat :) .
Dar n-am sa ma multumesc sa fiu autodidact, ci am sa merg si pe sfatul unuia care stie, dupa cum spune si Vali.
Luata asa, din doua parti, s-ar putea rezolva mai bine problema.

Florio

Citat din: _Alex_ din Iulie 12, 2011, 06:55:21 AM
Neata
Asa repede s-au dezlipit magneti de pe stator ???


Da, e exact ce a spus Alex : s-au dezlipit magnetii de pe stator.
Am desfacut motorasul si am observat ce s-a intamplat. Numai ca la sfatul unui specialist in motoare, eu lovisem usurel in carcasa motorasului, cu un ciocan. SI ca urmare, unul dintre magneti e spart :) .  L-am lipit noi cu Poxipol, insa toleranta minuscula dintre magnet si rotor e atat de mica incat acum rotorul nu se mai misca.
Asa ca:
1. Slefuim statorul si il rotim in carcasa pana isi face locas suficient pentru rotatie .
2. Gasim un capac de electromotor, cu magnetii intacti
3. Daca nu gasim capacul, cumparam un electromotor nou pentru trim.

EU as incepe cu varianta 2, apoi 3, apoi ca o ultima speranta, 3 .

Daca imi poate da cineva o indicatie unde sa gasesc electromotor de acest tip sau doar capac, eu dau la schimb vinul rosu si plimbarea cu barca :) .

Pe cat e vara de scurta, pe atat e treaba de urgenta :)  

P.S>
Am inteles ca e acelasi tip de electromotor ca la scuterele Yamaha. Deci ar mai fi o varianta .

rexsailor

#6
salut!
cred ca ar fi utila barem o poza de cum arata fieratania, pe care sa fie date niste cote, ca s-ar putea pupa cu alte neamuri de motor...
vorba cantecului:'' sa vedem, sa vedem, ce-o sa iasa!'' ...

deja a adus marfa la varu' gogu!
http://www.piesedescuter.eu/49,0,electromotor.html
oricum, netul zice ca se gasesc electromotoare de scuter, insa trebe musai fieratania...
succes!
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

_Alex_

Salutt
Totusi cred ca nu motorasul este de vina acum ca cineva...nu dam nume a batut cu ciocanu in stator asta este :( fapta este consumata.
Intrebarea este ce anume actioneaza acel motor?
1.o pompa hidraulica?
2.un ansamblu reductor cu schimbator de sens?
3.un ansamblu reductor simplu, shi prin schimbarea de sens de rotatie la motorasul de curent continu se facea shi mishcarea trimului sus jos :)
Avem o schema sau ceva sa ne dam seama de sistemul de actionare?
Unde este motorul acum?
Ash vrea sa vad poate pot fi de folos :)

Florio

@ Alex.

Electromotorul actioneaza un sistem hidraulic (un piston). Pistonul nu are urme de scurgere de ulei si nici nu a cedat vreodata presiune. Din cate mi-a spus Marian ( cel care in final s-a ocupat de asta), sistemul hidraulic se lasa comandat prin doua valve care schimba sensul.

In momentul de fata Marian a reusit sa faca electromotorul sa functioneze si in cursul zilei de maine (sper) o sa-l monteze sa-l vedem la lucru.
Magnetii sunt lipiti cu Poxipol, pe carcasa. Toleranta infima care nu lasa rotorul sa se invarta a fost luata pe un strung, iar acum totul este ok. Toleranta -sau lipsa ei :) - era data de lovirea/zgarierea unor tole in ciobul de magnet .

Pentru alti viitori patiti, sfaturi :
1. Reparatiile in general sunt mai slab rezistente decat produsul initial. Noi am lipit magnetii dar e un hazard a sti cat rezista .
2. Am incercat sa gasesc piesa, noua. Si am gasit. Uitati un exemplu, la Yacht TNG, Galati (un furnizor destul de prompt si serios) . Capacul electromotorului costa 489 USD. COmanda dureaza cca 12 zile. Daca vreau sa cumpar intregul electromotor (capac, rotor, carbuni, angrenaje ) pretul este 450 USD :) .
Oamenii au ridicat din umeri la asa o aberatie si mi-au spus  ca astea sunt preturile de catalog. Ca sa descurajeze cumpararea de piese :) .



Florio

Citat din: rexsailor din Iulie 19, 2011, 12:22:21 AM
salut!
cred ca ar fi utila barem o poza de cum arata fieratania, pe care sa fie date niste cote, ca s-ar putea pupa cu alte neamuri de motor...
vorba cantecului:'' sa vedem, sa vedem, ce-o sa iasa!'' ...

deja a adus marfa la varu' gogu!
http://www.piesedescuter.eu/49,0,electromotor.html
oricum, netul zice ca se gasesc electromotoare de scuter, insa trebe musai fieratania...
succes!

Fieratania arata simplu, este un capac metalic de diametru 64-65 mm . Dar e greu de crezut ca se potriveste cu cele pe care le-am gasit noi, la scutere. Acum, daca tot l-a facut omul sa functioneze, o sa-l montam sa vedem cum se descurca. Pe mine tot ma bate gandul a cumpara unul nou, sa-l am de rezerva .
   

Florio

Apropo de ciocanit electromotorul sa-si "dea drumul" carbunii. Daca primiti vreun sfat de acest gen de la "specialisti", eu, patitul, va pot spune ca in nici un caz nu trebuie ciocanit in carcasa ( sus sau pe corpul cilindric al carcasei) .
Aceasta carcasa nu contine decat magnetii, iar vibratia ii poate desprinde sau chiar fragmenta.
Carbunii sunt in partea de jos a carcasei, acolo unde capacul se imbina cu restul corpului .

Astea sunt invataturi practice dobandite in urma a mai multe suduieli, alergaturi, telefoane si cheltuieli fara rost :) . Specialistii adevarati  pot fi adesea foarte greu deosebiti de novici cu aer de specialisti.

Vali

Desi e tardiv, as vrea sa spun ca nu prea am auzit sa se blocheze periile de capul lor intr-un motor electric inchis etans (capsulat). Cu atat mai mult, n-am auzit vreodata sa se bata in motor ca sa se deblocheze periile  ??? (culmea e ca am lucrat ceva ani ca electromecanic).
Concluzia e ca un fleac de genul acelui motoras pentru trim e suficient sa-ti strice concediul daca se defecteaza. Eu personal sunt adeptul solutiilor cele mai simple, fiabile si economice, gen motor mic, cu pornire si guvernare manuala, cu trim manual etc. La fel ca si la motociclete, cele mai frumoase aventuri le-am avut cu motoarele rusesti in 2 timpi, acolo cel putin stiam ca daca crapa ceva, il rezolvam la fata locului, chiar daca mai caram un sac de fiare dupa noi :D.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Nu e deloc tardiv, experientele noastre au sa fie de folos si altora.
Daca pentru motoare sunt forumuri cu destule discutii, pentru motorizarea barcilor domeniul e mult mai sarac. Si experienta, asijderea :) .

_Alex_

Bine zis Florio experienta se poate dobandi shi din greselile altora. Suntem slab pregatiti la articolul motoare pentru barci........In cea ce priveshte intretinere shi mai ales foarte important EXPLOATAREA
Eu ash propune sa facem o arhiva aici cu fishiere de preferat pdf in care sa gasim despre motoare intretinere shi exloatare cu scheme explicite bla bla bla :)

Florio

De acord. Am manualul motorului Yamaha 50T in format PDF. Daca e cineva interesat, il pot anexa cumva :).


P.S.
Daca nu ne ajutam intre noi...cine o s-o faca ?!? :)