Barci cu dublu fund spumat

Creat de siad, Noiembrie 02, 2017, 01:33:18 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

siad

Salutare

Am si eu o nelamurire legata de barcile cu spuma in fundul dublu, si fara pompa de santina.
Ce se intampla cu acea spuma in timp din cauza umezelii....se faramiteaza, se shimba usor, ce probleme pot aparea?

Domnul de la care vreau sa iau barca mi-a spus ca atunci cand pui barca pe peridoc, se desface un capacel pentru a se scurge apa.
Adica atunci cand barca este pe apa, nu ai posibilitatea sa scapi de "greutatea" acumulata?
Are cineva acest gen de barca?

Orice raspuns este binevenit deoarece ar trebui sa iau barca in weekend si nu stiu ce sa fac.

Va multumesc

mariusm piesenoi111

Din cate stiu cele cu spuma in dublu corp odata intrata apa la revedere.Trebuiesc desfacute si acoasa spuma toata.Multa munca.....
Poate o fi ceva spuma cu celula inchisa dar ma indoiesc.....
Poate gresesc ....sa lasam specialiștii sa se exprime

siad

Corect ca daca a luat apa, la revedere dar inafara de greutatea in plus pe care o porti dupa tine involuntar, ma intereseaza problemele mai grave care/daca pot aparea.
Daca ar fi doar greutate in plus, nu ar fi o problema dupa parerea mea

dany

am trei barci la care am lucrat cu spuma la dublu fund.TOATE AVEAU 60-70KG DE SPUMA IMBIBATA CU APA....Doua din ele avusesera lovituri la redane,reparate la exterior,nu se vedea nimic...... si inauntru  :Surpriza!!!chit cat cupride indesat  si facuta reparatia la exterior.Apa era tot acolo din pacate.Prin dopul ala de scurgere cand i-l desfaci nu are de unde sa iese prea multa apa caci spuma o retine.Mai degraba intra aer care se condenseaza si se transforma tot in apa..

siad

Citat din: dany din Noiembrie 02, 2017, 02:16:42 PM
am trei barci la care am lucrat cu spuma la dublu fund.TOATE AVEAU 60-70KG DE SPUMA IMBIBATA CU APA....Doua din ele avusesera lovituri la redane,reparate la exterior,nu se vedea nimic...... si inauntru  :Surpriza!!!chit cat cupride indesat  si facuta reparatia la exterior.Apa era tot acolo din pacate.Prin dopul ala de scurgere cand i-l desfaci nu are de unde sa iese prea multa apa caci spuma o retine.Mai degraba intra aer care se condenseaza si se transforma tot in apa..

Si de ce s-a cerunt interventia la aceste barci?
Tocmai din cauza ca aveau apa in spuma sau alta cauza?
Incomoda cu ceva?

Barca pe care vreau sa o iau este o cabinata si frica mea este de a nu se faramita acea spuma, slabind rezistenta la eventualul impact cu o Dunare montata, si astfel sa nu sfarsesc precum Titanicul (rupt de la jumate)

dany

erau prea grele si, sau aveau ceva urme de lovituri la fund si intai le-am facut o mica  fereastra in paiol cat mai spre pupa ,in stanga sau  in dreapta chilei sa nu nimeresc chiar in ea[deobicei pe axa barcii exista o ''scandura''-varanga i se spune parca...daca e uda acolo inseamna ca la fund este leoarca spuma..Vorbim deseara ca acum lucrez si nu am timp...sorr y0746246216

siad

Ok, multumesc frumos.

Sunt binevenite si alte pareri.
E de luat sau de ocolit o asemenea barca?

kama3

Eu nu inteleg o chestie.
Barca in cauza are dublu fund, are spuma in dublu fund si are si dop de scurgere a condensului?
Teoretic daca in dublu fund are spuma acel compartiment (dublu fund) ar trebui sa fie etans tocmai pentru a preveni intrarea apei si imbibarea spumei.
Dopul de scurgere are sens doar la un dublu fund gol pe interior.
Parerea mea e ca daca are spuma si are si dop ori n-a avut dopul din fabrica si a fost pus ulterior, ori a avut dop din fabrica si n-a avut spuma, aceasta fiind bagata ulterior.
De rupt nu se rupe (poate doar din alte cauze), dar apa aia acumulata ingreuneaza inutil barca.
Daca vrei o astfel de barca solutia e eliminarea spumei (prin decupare guri de vizitare) si eventual reumplerea fundului cu pet-uri goale (bineinteles cu dopul pus) sau pastrarea fundului gol, precum si evacuarea periodica a condensului.

cristiantutuianu

Citat din: siad din Noiembrie 02, 2017, 02:05:34 PM
Corect ca daca a luat apa, la revedere dar inafara de greutatea in plus pe care o porti dupa tine involuntar, ma intereseaza problemele mai grave care/daca pot aparea.
Daca ar fi doar greutate in plus, nu ar fi o problema dupa parerea mea
Greutatea aia in plus nu e buna ,consum de carburant
Ce poate apare  ?
Putrezeste tot ce e lemn (placaj ) in zona aia si slabeste structural barcutza . Apa intrata in fibra de sticla usor usor devine osmoza . Ce crezi ca se intampla cu apa aia iarna cand e cu  temperatura sub 0 ...lucreaza.
Citat din: siad din Noiembrie 02, 2017, 02:40:38 PM
Ok, multumesc frumos.

Sunt binevenite si alte pareri.
E de luat sau de ocolit o asemenea barca?
Daca esti "mesterica" si are un pret bun  cu ,ceva efort fizic si financiar o faci bijuterie

Daca nenea a zis ca e dop de scurgere a ,apei din spuma e varza si cred ca umbla cu prosteala

Zici ca e o cabinata nu ai posibilitatea sa postezi o poza .

Daca dai o cautare pe forum gasesti cum a reparat colegul #dany

Ideea e ca spuma aia imbibata cu apa trebuie scoasa ,cum trebuie sa procedezi depinde de la barca la barca. Daca cunosti ce tip de cabinata e marca model cu putin efort si cu sprijinul colegilor de pe forum o sa gasesti o modalitate de a scapa de ea.

siad

Citat din: cristiantutuianu din Noiembrie 02, 2017, 03:10:52 PM

Zici ca e o cabinata nu ai posibilitatea sa postezi o poza .


Astea sunt pe net, astea le pun.
Detalii am cerut pe whats-app dar nu am primit inca (poze, etc)


timberland0910

Citat din: kama3 din Noiembrie 02, 2017, 02:53:36 PM
Eu nu inteleg o chestie.
Barca in cauza are dublu fund, are spuma in dublu fund si are si dop de scurgere a condensului?
Teoretic daca in dublu fund are spuma acel compartiment (dublu fund) ar trebui sa fie etans tocmai pentru a preveni intrarea apei si imbibarea spumei.
Dopul de scurgere are sens doar la un dublu fund gol pe interior.
Parerea mea e ca daca are spuma si are si dop ori n-a avut dopul din fabrica si a fost pus ulterior, ori a avut dop din fabrica si n-a avut spuma, aceasta fiind bagata ulterior.
De rupt nu se rupe (poate doar din alte cauze), dar apa aia acumulata ingreuneaza inutil barca.
Daca vrei o astfel de barca solutia e eliminarea spumei (prin decupare guri de vizitare) si eventual reumplerea fundului cu pet-uri goale (bineinteles cu dopul pus) sau pastrarea fundului gol, precum si evacuarea periodica a condensului.
Sau asa ceva am vazut ca se mai baga pentru flotabilitate https://www.dedeman.ro/cluj-napoca/set-mingi-colorate-100-fun-ballz-6-5-cm/p/7025539

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Vali

@siad: Fereste-te de barcile cu spuma in santina. E valabil pentru toata lumea.

In afara de Boston Whaler, nu am incredere in nici o barca din-asta. Cam toate celelalte sunt facute cu spuma hidrofila, nu hidrofuga. Asta inseamna spuma imbibata cu apa, fibra afectata de apa infiltrata si inghetata repetat etc.

Reparatia e foarte complicata, cronofaga si nociva pentru sanatate. E nevoie de decapsat si curatat de spuma tot dublul-fund, iar daca e cabinata e si mai complicat - ai de dat jos si toata suprastructura. Urmeaza reparatiile carenei la interior, refacerea osaturii santinei, a oglinzii etc, dupa care reasamblarea barcii - dublu fund, suprstructura etc. E o munca infernala si nejustificata, atata vreme cat se poate gasi oricand o barca fara asemenea probleme.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

siad

Citat din: Vali din Noiembrie 03, 2017, 08:17:25 AM
@siad: Fereste-te de barcile cu spuma in santina. E valabil pentru toata lumea.

De fapt eu asta asteptam, un da sau ba. Multumesc.
Proprietarul spune ca barca este din 1974 si automat m-am gandit si la "sanatatea" oglinzii.
Ceea ce ma impingea spre aceasta barca era pretul de 3500 euro, si venea cu motor Honda 50cp, 4 timpi din 2004. Cred ca mai era loc de negociat.

Nu am doua maini stangi si nu mi-e teama sa ma bag in reparatii dar, cand vine vorba de munca titanica despre care vorbesti, parca m-as reorienta.Oricum astazi primesc poze mai detaliate si le voi posta.

Daca intre timp, cineva de pe forum vrea sa scape de vreo cabinata, sunt numai urechi.

Multumesc inca odata.
Cristi

pilu

Si barca mea a fost tot una cu spuma in compartimentul "etans" dupa cum bine zice Vali e de lucru nu gluma dar nu imposibil.Eu cand am terminat am zis ca nu voi mai face lucrarea asta la o alta barca in viitor , desi acum dupa cativa ani sunt multumit  si am siguranta stiind cum si ce am pus in oglinda si in restul lucrarii.
totusi trebuie luat in calcul absolut tot si din punct de vedere financiar ...nu este ieftin deloc .

cristiantutuianu

Citat din: siad din Noiembrie 03, 2017, 08:58:49 AM
Multumesc inca odata.
Cristi
Cu placere !
Am gasit anuntul se pare ca barca e in Mangalia.Nu am avut timp sa raspund ieri.
Nu am fost incantat cu:"   8) proaspat vopsita ..."