12135

Creat de Dbr, Decembrie 17, 2017, 01:24:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

timberland0910

Foarte frumoasa barca din lemn..Cand am vazut-o pe site cerea cam 700 euro ..E din stejar nu?

AdrianZUZ

Mie imi place peridocul si hovercraft-ul ala de armata! Au suedezii astia in dotare niste ciudatenii de vehicule :o

Razvan Evergreen

Dupa peripetiile din Suedia o sa-i iubesti si mai mult pe greci. :)

Dbr

@timberland0910: Barca nu stiu cat a costat in final barca.  Stiu doar ca in urma discutiilor cu T, proprietarul RO, am tras concluzia ca au fost ceva probleme legate de reticenta si conceptiile suedezului vis-a-vis de RO, argumentand el ca nu are incredere in orice legat de RO >:(. Stiu ca T a dus ceva munca de convingere cu el , inclusiva sa accepte tranfer plata din banca Ro. Suedezul oricum era ceva asa ca o forma de viata primitiva, cu aspect umanoid si caracter cretinoid. Norocul lui a fost cu tatal sau care a mai salvat onoarea in fata mea...
Barca este din stejar, foarte solida. In interior si pe punte predomina mahonul. Puntea este cu intarsie mahon/stejar/alte esente. Barca va arata superb dupa o lacuire in mai multe straturi. In rest necesita mici reconditionari, si daca vor fi facute cu rabdare si simt de raspundere, va fi o barca ce va face super senzatie pe ape.
@ Adrian ZUZ: ai spirit de observatie! Peridocul a costat multi banutzi, basculabil, punti waterproof, functional 100 %, foarte solid si multe puncte de sprijin. A fost ales de mine si cumparat de olandezii mei pentru transportul Dehlyei 25 pana in Balaton, unde a ramas impreuna cu barca. Urmeaza in curand povestea...
Strig la un moment dat la femeie de sus de pe barca:
- Baga o foto la velierul ala meserias cu trei crucete de acolo care sta cu prova spre noi ACUM!
- Dar ce draga, crezi ca pleaca?
- Fa-i mah poze acum cum iti spun eu!
- Dar ce e dracovenia aia de merge prin marina si face zgomotul ala de nu stiam de unde vine?
Dupa ce ii explic eu ce era ,,dracovenia'' si sta ea sa se gandeasca un pic trage o concluzie pur feminina, una care nu era nici pe departe cea la care ma gandeam eu si anume sa ma traga de urechi ca fotografiat acel vehicul:
- Pai si ce cauta asta in Marina civila ca elefantul in vitrina cu portzelanuri sa ne sparga urechile si sa faca vacarm.
- Pai da ! Ca sa il reclam! zic eu deja pornit contra tuturor nordicilor! :)
@RazvanEvergreen: Te rog sa nu te iei de greci ;) Cine va mai spune ceva de rau de ei va avea de-a face cu mine...
Ziua sase:
Ne trezim cu noaptea in cap. Trafic infernal pe Germania, multe portiuni de autostrada in constructie, mers ca melcii, si probabil din cauza ca a doua zi era Santa Klaus-ul lor. Ei mai mult pe 06. Decembrie sunt in febra cumparaturilor, decat inainte de 25 Decembrie. Ajungem cu chiu cu vai in apropierea granitei cu A unde iar aglomeratie mai dihai! Luam toate parcarile la rand sa gasim un loc sa innoptam si noi si nu gaseam nimic. Problema este ca este haos in parcari si nu ai cum opri oriunde si daca blochezi un tir te poti trezi cu o desteptare in mijlocul noptii ca ala vrea sa plece. Intotdeauna in preajma sarbatorilor in Germania este aceasta problema a locurilor de parcare. Gasesc in final un loc mai inghesuit si dupa o mie de manevre reusesc sa ma cuibaresc intre alte camioane. Intotdeauna in deplasari eu sunt master chef asa ca servim relaxati cina romantica si nani. Adormim cu gandul ca ne vom trezi fara ceas desteptator. Adica program de voie. Changi, la 04 dimineata toc toc toc in geam:
- Moshule te rog trage si tu ca vreau sa ies! in limba romana...
- Cu care esti ? ii raspund eu buimacit si nedumerit...
- Cu asta...si imi arata un tir cu nr de inmatrciulare de Austria, pe care nici macar nu il blocasem.
Am inteles rapid ca era blocat de altii si aia nu aveau cum sa miste masinile datorita tachografului. Iar romanul ca sa plece ,eu eram singura lui sansa sa se deblocheze de acolo. Se scuza el in mii de feluri...asta este . Dormisem doar 3 ore >:(
Ziua sapte: Cafeaua si la drum, cu consoarta plina de nervi ca nu isi putea reveni din oboseala acumulata. Degeaba am incercat sa ii intru in voie cu tot felul de dulciuri si alte specialitati , glume si alte cele. Nu frate, mi-a facut capul praf: ,, baga-mi-as bip bip in parcarile lor, etc''...totul era cu bip-uri. A tacut doar cand a auzit ca deseara o sa fim in tara si ne vom rafatza cu o camera la un hotel unde mai trageam din cand in cand , in situatii de oboseala maxima. Fac rezervarea telefonic si din acel moment am avut numai zambete din partea ei :D, zambete care au pierit treptat cand pe la ora 14 ne apropiam de Budapesta , drum aglomerat si la un moment dat ne oprim. Si stam, si stam si stam...am zacut in doar 2-3 km de inaintare vreo 5 ore!!!! >:( Ne informam din toate partile, si concluzia: Budapesta era complet blocata, inclusiv centura. Ca la noi in Ro de sarbatori.Suna Sebba la un moment dat:
- Unde sunteti mah?
- Budapesta!
- Pai tot acolo erati si acum cateva ore!
- Nu te-a injurat nimeni azi? >:(
Ajungem in final in Arad pe la orele 22-23 si ne taram ca melcii limax in camera de hotel. Se uitau toti la noi de parca veneam de pe front. Contramandasem tot ce trebuia facut seara: transferul de pe peridoc pe remorca mea al barcii de lemn,etc. A ramas pe a doua zi dimineata.

cristizz

Citat din: Dbr din Decembrie 22, 2017, 08:14:26 AM... Suedezul oricum era ceva asa ca o forma de viata primitiva, cu aspect umanoid si caracter cretinoid. Norocul lui a fost cu tatal sau care a mai salvat onoarea in fata mea...

Ar fi trebuit sa incerci sa comunicati pe FB, asezat cu spatele la el - poate era genul timid ... in interactiuni directe  :)
Povestea ta imi confirma descrierile unei cliente, o doamna mai in varsta din Bucuresti care a plecat inainte de revolutie acolo. Locuieste chiar in Malmo si are o parere foarte proasta despre ei, in special despre tineri.
Poate ca adevarul este mai spre mijloc, totusi.

bluewave

"@RazvanEvergreen: Te rog sa nu te iei de greci ;) Cine va mai spune ceva de rau de ei va avea de-a face cu mine..."
mah ... acum le tii partea acestor indolenti ( stii tu la cine ma refer ... persoana "mare").
"No Whistling on Board"

Dbr

Cristizz: La mine surpriza era ca acel comportament venea din partea unui om al apelor. Dar cand m-am prins ca nu el era cel pasionat de barci ci taica-sau am inteles treaba. Am mai patit-o si in NL cu exemplare din astea , dar nici unul nu m-a plimbat intre trei adrese si sa intarzie 4 ore la o intalnire stabilita in detaliu din timp util. Nici macar o scuza din partea lui, de parca eram,,negrul lui de pe plantatie''. Sunt sigur ca si acolo voi gasi in viitor si specia pe cale de disparitie, asa cum in NL am un grup de prieteni pe care ma bazez oricand, si asta datorita cuvantului, seriozitatii, punctualitatii si nu il ultimul rand a multitudinii experientelor placute sau neplacute petrecute impreuna si care au creeat un respect reciproc de invidiat!
Vorba ta, si eu merg pe acelasi principiu, adevarul este undeva pe la mijloc.
Dan: Te rog sa nu ma starnesti cu grecii tai:)...de ce bagi batzul prin gard?
Deci ziua opt:
Ne trezim de dimineata, odihniti, cafeaua si hai la treaba. Apar si Sebba si Pilgrim la hotel. Mai stam si cu ei la o cafea, hotarati sa mergem sa ne apucam de treaba cat mai devreme, ies afara la masina, sa ii dau o cheie, sa se incalzeasca putin, sa isi faca aer sistemul pneumatic, etc.. Cam frig, ceva in jur de 0 grade, Dau la cheie si nimic. Dar nimic, zicei ca imi furase cineva bateria sau electromotorul! Mai incerc inca o data,si  iar nimic. Mai sa fie...Apare Sebba:
-Hai mah ce faci acolo ca se raceste cafeaua...
- Ce cafea mah ca nu porneste tigaia! :o
- Cum adica nu porneste? >:(
Se uita el la bord si imi vede imobilizatorul , o chestie mica asemanatoare cu tastatura unui telefon in care bag un cod la fiecare pornire. A fost pusa la cererea proprietarului Olandez anterior din fabrica pentru ca avusese un MB identic inainte si ii fusese furat.
- Dracovenia aia sa stii ca s-a bulit!
- Nu cred ...Cred ca e bateria , are 9 ani vechime. O fi ea originala MB dar dupa 9 ani ma pot astepta la orice la ea.
-Claaar, gata , Ii dam curent sau mertgem direct sa luam una noua?
- Ii dam curent intai sa o vad pornita sia apoi mai vedem.
Scot monstrii mei e cabluri de camion, cumparate cu Bluewave din GR cu o ocazie asemanatoare.
Imi da Sebba curent si nimic. La fel. Iese Stefan:
- Pai bine mah, cu aia mica vreti voi sa ii dati curent la ditamai bateria de 100 Ah.
- Incercam si noi, poate poate...
- Ma duc sa vin cu duba ca aia are bateria mai mare.
Incercam si asta si tot nimic. Gata, in concluzie e bateria in scurtcircuit (dupa ceva masuratori cu aparatul de masura din doatarea personala), iar dupa ,,simptomatica depistarii defectiunii'' plecam dupa baterie.
Luam cea mai buna baterie, la aceleasi caracteristici cu cea originala, o montam dupa ce demontasem deja jumate din masina. Ii dam si cheie si ciu ciu! La fel. Changi, Niama, Niks, Rien.... >:(
Incep sa rasolesc toti prietenii electricieni, Sebba si Stefan pe partea cealalta tot Aradul!
Discutie la telefon cu un electrician cu experienta, pe care il cunosc de cand eram pusti in ale fiarelor:
- Deci nu face nimic, dar nimic!
- 99% e starterul( bobina solenoid0) din electromotor. Dar tu verifica asa si asa si apoi vorbim...
- Cum bre nea Radule, ma iei la misto? A mers pana aseara perfect si acum chiar nimic?
- Ha ha... Stii cum zice ungurul? ,, seara mancat bine, baut bine, dimineata sculat mort :)'' ha ha Parca a avut gura aurita cu gluma asta cu ungurul...
Imi iau salopeta din nou pe mine, scot arsenalul de scule si alte truse pe care le port dupa mine in orice deplasare, demontez electromotorul si fug cu el la un atelier de electrica auto stiut de tot Aradul. Acolo niste unguri de treaba, care mi-au rezolvat electromotorul in 20 minute! Foarte rapizi si lucrat ingrijit! KOSONOM, e multumesc eu in limba lor! Bineinteles ca era acea bobina buclucasa de care imi spusese si electricianul meu. M-am felicitat in gand ca inca mai stiu sa lucrez cu profesionisti adevarati 8).
Bineinteles ca ne-a apucat iar seara prin Arad, montant inapoi tot, mutand barcile de pe peridoc pe remorca, macarale , chestii socoteli. Cu macaraua era un italian tare de treaba care dupa cate se iintamplasera mai inainte, a reusit sa imi schimbe ziua intr-una superba. Bineinteles ca italianul are o mega firma de utilaje si era prieten vechi cu Sebba si Pilgrim. Vedeti , de aceea va spun ca forumul Capcompas este ceva asa ca o stare de spirit ;)
Terminam treburile in Arad, ne strangem mainile si plecam la drum cu peridocul gol, pe care trebuia sa incarcam din NL o superba Dehler Dehlya 25. Proprietar maghiar in Balaton. Fara peripetii pana dupa Budapesta cu vreo 70 km inainte de Gyor, cand incepe din ce in ce mai tare sa imi bata o roata pe spate, asa ca si cum s-a deformat o anvelopa. Era deja noapte, asa ca trag preventiv intr-o parcare cat mai luminata, si cu luminile portabile din dotare, asistat de sotie , schimb cu rezerva. Cand vad rezerva, imi dau seama ca atunci cand am schimbat rotie de vara cu cele de iarna, avand dimensiuni diferite, uitasem sa imi pun si rezerva de iarna:
- Nu are nimic faptul ca este de alta dimensiune?
- Nuuuu , ce sa aiba, imi linistesc eu nevasta.
Bineinteles ca dupa plecare masina a intrat in safe mode cu tot felul de mesaje pe bord, senzorii rotilor interpretand ca derapaj . Mama ce mi-au auzit urechile:
- Bip Bip Bip Unde gasesti tu acum in miezul noptii doua anvelope la fel?
Ma sfatuiesc din nou cu Sebba telefonic si imi gaseste in Gyor un service non stop. Deja incepuse afara o lapovitza de toata frumusetea. Sun la telefonul indicat unde omul vorbea putina germana, ii explic ce am nevoie, apoi zice:
- Suna zurruk la tine prieten inapoi!
- :)
Suna un telefon cu prefix de H imediat inapoi:
- No, care-i baiul?
Dupa toate explicatiile imi da adresa unde trebuia sa ajung, orbecai prin bezna pe drumuri nationale si ajung la un service mare cat vedeai cu ochii. Mama ce avea asta acolo! Paradisul fiarelor! Era ora 02 noaptea si omul muncea de zor schimband la o masina tot felul de chestii. Avea un singur ajutor cu care lucra. Bineinteles ca dimensiunea anvelopelor mele nu am gasit-o chiar daca rascolisem tot atelierul cu dependinte cu tot. Ma si gandeam ca m-a chemat degeaba pana acolo, cand il aud zicand:
- Iti dau doua anvelope de pe duba mea. Nu am ce face!
- Cum dom-le? Nu se poate!
- Ba da! daca te-am chemat pana aici trebuie sa rezolvam treaba!
Imi iau din nou salopeta si ma apuc sa il ajut. In maximum o ora dadusem 5 roti jos de pe masini si inversasem anvelopele + montat inapoi pe masini, de ziceai ca suntem aia de Formula 1. Platim omului + o sticla de vin RO, si ne vedem de drum gandind numai de bine de toti cei care ne-au ajutat!
Nu reusesc sa trec de Viena, fiind cred ca mai mult epuizat de cate interventii tehnice avusesem in acea zi >:( nani pana adoua zi, ma trezesc dimineata cand faceam cafeaua mea traditionala la ibric,cu un alt ungur langa mine cu doua cabluri anemice in mana, si indicand un camion cu numere de zoll( export) de Germania care nu mai pornea. Imi zic in gand ca nu se poate asa ceva....Iar imi iau salopeta pe mine? >:( Trebuia sa il ajut pe om nu? :)
Voi continua





bogdanminitehnicus

esti genial man, sa-ti tina Cel de Sus obiceiul :)Daca gasesti vreun caiac de tura din fibra pt o persoa da-mi de stire

Dbr

Bogdan minitehnicus: Nu e nimic genial...e doar mintea mea sonata :) Ma uit intotdeauana si dupa caiace. Dar mi-au iesit in cale numai din alea mici, in care de- abia incapi!
Deci ziua noua debuteaza cu ungurul meu dis de dimineata cu amaratele de cabluri in mana care venise sa imi ceara altele mai mari. Nu vorbea decat foarte putina germana. Asa ca ne-am inteles ca Jane si Tarzan in jungla, mai mult prin semne Il calmez. si ii explica faptul ca a venit la persoana potrivita 8). Ii pun o gura de cafea si apoi scot cablurile mele monstruoase. Mai Oameni buni, sa ii fi vazut ochii mari care i-a facut, m-a pufnit si rasul. Era ca un copil din ala care vede acadelele scoase din buzunarul tatalui. E foarte nasol sentimentul cand stii ca ai un asemenea monstru de pornit si nu ai cu ce! Imi iau si aparatul de masura in buzunar si incepem impreuna sa cautam un camion care il putem deplasa si nici sa nu trezim omul din somn. Ungurul gaseste un polonez care tocmai alimenta. Vine ungururl victorios ca a gasit donator de curent. Eu nu ii vedeam decat capul tirului de unde eram. Mergem sa ii pregatim ungurului treaba. Cand vad bateriile imi dau seama ca il tzepuise neamtul de unde luase camionul. Daca bateria mea fusese de 9 ani astea ale lui cred ca erau din paleolitic. Apare si polonezul cu tirul si imi pica fatza! Era cisterna! Polonezul vorbea si ungureste putin cu ungurul, si engleza cu mine:
- Bah nu avem voie sa facem asta cu cablurile ! E cisterna! O mai fi si plina te pomeni!? :o
- E goala cisterna!
- Nu conteaza. Daca ne vad austriecii ne belesc.
Ma rog, ne riscam putin dar am ,, camuflat '' treaba sa se vada cat mai putin. Ceva timp reusim sa ii pornim camionul. Ne strangea ungurul in brate de ziceai ca suntem cei mai buni prieteni ai lui. Si abia atunci ne explica  povestea...Plecase sa cumpere camionul , cu nevasta-sa din H cu masina mica, ea urmand sa o conduca la intoarcere. El sa conduca camionul, noua achzitie. Dormisera si ei noaptea precedenta la un hotel, si dimineata aceeasi belea ca mine in Arad.
Ne strangem mainile, ne uram toate cele mai bune din lume, iar eu ma intorc la masina mea. Intre timp aparuse unul cu un turism cu nr de inmatr de Slo care se chinuia sa faca o pana si nu reusea sa desfaca prezoanele cu cheie minuscula din dotarea masinii. Scot bineinteles cheia mea animalica pentru asemenea situatii, ii slabesc omului roata, iar multumiri,etc. Nevasta-mea vorbea cu Sebba la telefon. Sunase el sa se intereseze de noi. O auzeam prin geamul intredeschis:
- Eee... ce sa faca...da curent la unguri, face pene la sloveni, mai gaseste el cate unul...nu stii cum e el?
Plecam in final din parcarea cu depanatii. Totul perfect in restul deplasarii ,mers lejer, pana seara tarziu cand oprim sa nani.Era vineri seara.Olandezul cu incarcarea Dehlyei amanase incarcarea pentru luni dimineata la prima ora, fata de sambata la pranz si m-a anuntat tarziu, cand eu eram deja la vreo 400 km de destinatie Workum NL, aceeasi firma de unde a fost ridicat si Etapul lui Mihai Actzipild ;).
Asa ca ne gasim o parcare linistita, neaglomerata si de data asta chiar ca program de voie facar ceas desteptator. Aveam un avantaj de o zi.
Ce credeti? Nici nu se luminase de ziua cand simt asa ca si cum m-ar fi lovit unul usor in peridoc. Ma uit pe geam si vad o dubitza cu nr de polonia proptita in spatele peridocului. Bezmetic si trezit brusc din somn, imi trag caciula pe cap dau sa cobor repede sa vad ce s-a intamplat prin ,,ograda''. Polonezul pornise motorul sa se incalzeasca si cred ca nu avea frana de mana trasa. El dormea dus cu sforaituri. Ce sa il mai trezesc...iau o cala de lemn din masina si o pun la una din rotile lui. Trag masina mea mai in fata putin. Nu aveam nici un damage.
- Ca faci mah cu caciulitza de Mos Craciun in mijlocul noptii in cap??? o aud pe consoarta spunand in soapta...
- Ce caciula vizezi? Dormi acolo ca e 05.00 dimineata.
Imi scot caciula de pe cap si intr-adevar o luasem gresit in graba...Ma si gandeam cum ar fi fost sa ma vada unul prin parcare in izmene cu caciula de mos in cap in mijlocul noptii :o!
Incerc sa adorm din nou, dar nu puteam. Ma framanta gandul:,, ce au toti cu mine la drumul asta''? >:(
A urmat ziua a zecea, o duminica relaxanta, in care m-am vazut cu multi din prietenii olandezi, voie buna, totul intr- o atmosfera excelenta.
Aceasta duminica avea sa fie exact linistea de dinaintea furtunii, furtuna la propriu! ;)
Voi continua...

valyxman

Îmi doresc și eu, ca și restul cititorilor probabil 2 episoade astăzi. Acum nu e musai, dar dacă ai terminat cumpărăturile, și ești în cazul ăla fericit când astăzi doar aștepți relaxat seara și colindătorii fa-ne și noua cadou inca un fragment sau mai multe.... rugamu-te frumos :)

bluewave

Da, dar iti aduci aminte de unde provin acele cabluri? ... vai de sufletul nostru cate am auzit inainte cu o seara de cumpararea lor ... mai aveai un pic si 'rasturnai' elada ...


Sent from my iPad using Tapatalk
"No Whistling on Board"

Dbr

#26
Dan:Bruta mica bagi batzul iar prin gard.....
Valyxman : voi scrie n curand...Toate bune tuturor de aceste Sarbatori Minunate va doresc! :)

Dbr

Asadar, duminica spre seara, eu banaiam pe la prieteni olandezi, cu peridocul dupa mine talanga -talanga, pe stradute inguste, tipice micilor lor orasele. Se cam uitau toti oamenii ciudat la mine, un fel de:,,uite-l si pe asta cu peridocul de barca in Decembrie''! :o. Olandezul ,unde eram spre seara, imi propune sa innoptam la el. Eu accept rapid , numai cu gandul la berile pe care le vom bea impreuna pana tarziu in noapte, dar cand ma uit pe fereastra, incremenesc. Incepuse sa ninga intr-un asa hal incat nu mai vedeam la 2 m in curte! Asa ca reconfiguram rapid treaba, si dupa ce ne uitam pe meteo, pe tot felul de aplicatii, concluzionam de comun acord sa plecam spre N in Workum de unde a doua zi dis de dimineata aveam de ridicat superba Dehlye 25. Prognoza arata faptul ca ninsoarea va ocoli oarecum zona unde trebuia sa incarcam. Ne punem in miscare sa parcugem si cei 150 km care mai ramasesera pana la destinatie. Se mergea groaznic pentru ca in localitati olandezii nu dau cu antiderapant de nici un fel din principii ecologice, iar deszapezirea in mediul rural si semiurbam o fac cu masini de teren cu o mica lama montata in fata. In general, mai toti off road-istii, in frunte cu cei olandezi de altfel mari amatori de senzatii tari, daca au o ninsoare ca aceasta, sunt toti cu 4x 4 din dotare pe strada. Si primariile au o conventie facuta cu cei dispusi, contra cost bineinteles, ca acestia sa isi monteze acele lame si un mic girofar portocaliu de avertizare. Deci se poate daca exista vointa!
In sfarsit, reusesc sa ies cu chiu cu vai pe autostrada, unde se mergea la fel, cu doar 20-30 km/h. Ningea atat de tare incat se mergea deja pe strat de zapada. Pe autostrazi , ei dau cu sare din mare, tot din motive eco. Daaaar , acesta sare este extrem de coroziva pentru masini si alte atelaje. Tocmai de aceea, eu pe sub masina am cateva extra ermetizari facute pe la diversi senzori electrici, mufe si alte cele. Deci cum mergeam noi linistiti, vad in oglinzi masina de politie venind din pupa. In toata splendoarea aia de ninsoare cu vant din spate travers, aia in spatele meu, mosmondeau probabil cate ceva sa imi verifice nr de inm. Vad un indicator de parcare 1000m si ii spun nevestei:
- Daca astia ma vor depasi acum, inseamna ca ne vor opri in prima parcare.
Bineinteles ca a fost cum am zis eu. Ne trag ei pe dreapta si incepem conversatia:
- Salutare
- Salutare si domniilor voastre
- Unde mergeti?
- In Workum la compania West yachting sa luam un velier maine dimineata
:o pe vremea asta?
- Iarna nu-i ca vara ;) incerc eu sa il fac sa zambeasca...Eu stiam care era motivul principal pentru care ne-au oprit si nu acela al ninsorii. Celalalt inspecta rotile masinii si ale peridocului, chiar daca la ei nu sunt obligatorii anvelopele de iarna, ci doar sa fie in conditii bune. Deci asa cum banuiam, iau hora inainte si zic:
- Probabil va ganditi de ce are peridocul numerele de export facute acum o saptamana in urma nu? si ma apuc sa ii povestesc pe scurt istoria cu Suedia,etc.
- Mda, si asta dar mai ales ca barcile se cara vara nu iarna!
- Vara barcile stau pe ape!!
:) :)
Ne uram noi toate cele bune, si ne vedem fiecare de drumul sau. Erau cam nedumeriti, si se uitau ciudat la noi, de parca eram martieni. Dar eu cand m-am dat jos din masina sa le descui in spate sa se uite mi-am pus iar ciupilica de Mos in cap. Asa ca deja din acel moment, atmosfera de prietenie era vizibil mai accentuata :) De altfel, aveam la mine doua caciulitze, una Mos Craciun si una pentru consoarta de Moasa Craciunitza, dar nu a vrut sa o poarte. A zis ca e de ajuns unul sa fie considerat sonat :).
Innoptam la doar 10-15 km de adresa unde trebuia sa ajungem dimineata. Cat ne-am folfait noi ca melcii pe zapada trecuse de miezul noptii.
Ziua unsprezece:
Dimineata, zapada disparuse ca prin minune. Nu credeai ce a fost cu cateva ore inainte. Tremomentrul arata +5 grade. Buunnn, vom avea o zi buna sa incarcam imi spun in gand si totodata multumindu-i Celui de Sus. Ma suna pe la 06.30 olandezul care manageriase treaba cu Dehlya 25, si care imi cumparase peridocul:
- Nu vrei sa vin si eu sa te ajut ?
- Daca nu ai ce face, ar fi ok , ii spun eu bucuros, si fara sa constientizez ca el va fi un fel de ,,ingeras pazitor '' al meu la ce urma sa se intample.
Ne intalnim la locul faptei. Inca intuneric dar ne apucam de reglat peridocul pana vine macaragiul. Firma o cunosteam, asa ca eram ca la mine acasa acolo. Au aia acolo un operator de macara super piceput. iti muta barca din mm in mm la indicatiile tale. Cu calm si dibacie, pana nici nu se luminase bine noi aveam barca deja pusa pe peridoc. Trebuia sa eliberam repede macaraua, pentru ca aveau un imens Hanse nou , venit cu escorta agabaritica, si trebuia pus la apa :o Dau sa misc masina putin mai incolo si aprind luminile mai mult din instinct, cand il aud pe olandez:
- Nu iti merg decat partial luminle peridocului!
- Iar? Abia le-am mesterit zilele trecute...
- Nu-i problema, le facem din nou acum.
Totodata vad si un bec aprins la bord care imi spunea ca nu am aer suficient in pernele de aer. Dau sa pornesc manual compresorul si nimic! Mai sa fie :o...Si cand ma gandesc la faptul ca dimineata se anunta o zi fara peripetii... >:( Dupa multe bip uri demontez compresorul de sub masina. Concluzia era ca de la sarea aia nenorocita o bobina buclucasa se arsese. Incepem sa incingem telefoanele si gasim piesa la o reprezentanta undeva la vreo 100 km departare. Nu mai stam pe ganduri si cu compresorul in mana , merg cu olandezul meu acolo. Rezolvam rapid, platesc omului si ne inoarcem. Pe drum radioul deschis in surdina. Se anuntau ceva stiri de cod rosu de ninsoaresi vant puternic, ceva de genul:,, Daca nu aveti vreo urgenta sa plecati de acasa, ar fi mai bine sa nu o faceti, maine scolile vor fi inchise, aeroportul din Eindhoven deja este inchis :o >:('' Il aud pe olandez dupa o liniste deplina spunand:
- Bogdan, stiu ca la cat esti de sarit de pe fix, tu ai fi in stare sa pleci pe vremea asta dar sincer iti spun ca prieten sa nu pleci.
- Bip Bip Bip....eu nu si nu ! Batman Batman...Cine eu?? Doar atat poate?
Ajungem la masina pe o ninsoare apocaliptica. Deja revenisem un pic asupra deciziei de a mai pleca in acea seara. Montam compresorul, dar luminile peridocului se incapatazanau sa functioneze. Cu toate sculele noastre, si eu si olandezul, am clacat cand a inceput viscolul de nu mai vedeam ce facem. Inghetzati ca niste eschimosi ne retragem dezarmnati la caldura in masini. Fac o rezervare la un hotel in zona, unde mai fusesem si stiam rostul .Am prins ultima camera :)
Ajungem al hotel, mai mult derapand in stanga si-n dreapta, cu toate ,,winter mode''urile mele. Un ceai cald, de seara era binevenit:
- Ce ceai nevasta? Vin! Sa curga vinul!
- Tie iti mai arde de baut dupa cate am tras?
- Stii ceva? Da...uite iau totul in ras si ii dau peste nas soartei si ninsorii...ha ha...sa curga vinul!
- E clar ca de la frig se trage comportamentul asta al tau deviant!
Ca sa fie pus capacul complet, ma suna olandezul seara tarziu, si imi spune ca in tot iuresul din viscol, uitasem la el toate actele barcii, un ditamai dosarul pe care trebuia sa fac cumva sa il recuperez a doua zi!

iris

Foarte tare!Greu ce faci tu,trebuie sa fii foarte priceput la toate ale transportului,astea nu-s glume,mai ales in conditii de iarna.
   Spor!

radu andritoiu

foarte frumos velierul tau
te rog mai multe poze, daca nu te superi
multam
so, keep floating for pleasure