Ce parere aveti de aceste doua tipuri de veliere

Creat de Alec, August 22, 2011, 01:47:01 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Alec

Salut!

Datorita unor necesitati financiare sunt nevoit sa vand barca http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,267.0.html  In acelasi timp nu as vrea sa raman pe uscat si cineva mi-a recomandat un velier construit la Galati ca cel vandut de Captan http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,169.0.html pe care l-as putea gasi mai ieftin, astfel rezolv problema de bani si am si barca. Majoritatea celor cu care am discutat mi-au spus ca modelul Conrad 20 e o barca foarte buna si ca mai bine caut alta sursa de finantare pentru ca as fi nebun sa renunt la ea in favoarea unui model de Galati. In acelasi timp cel care mi-a recomandat barca aceea ca a lui Captan imi spune ca modelul de Galati e mai bun. Ma adresez celor care au avut tangenta cu aceste tipuri de barci sau macar cu una dintre ele si pot da o parere sper eu cat mai obiectiva.

Va multumesc

Vali

Salut Alec, parerea mea e ca amandoua barcile sunt barci bune, fiecare avand insa caracteristicile sale.

Astfel, Conrad-ul e o barca mai "cruise", avand chila fixa adanca, forma transversala in U a corpului, plus un interior ceva mai spatios decat al "velierului tip 2" facut la Galati. Deci arealul de folosire ar fi marea sau lacurile mai adanci. Totusi, la lungimea de 6 metri, Conrad-ul mi se pare prea mic pentru a face croaziere mai serioase, in sensul ca nu prea ai loc pentru niste dotari care sa-ti dea un relativ confort la bord. Pentru cineva care apreciaza conditiile mai spartane, barca e foarte buna, fiind usor de manevrat, si avand un comportament nautic bun. Un plus al ei este ca de obicei e complet echipata din fabricatie cu greement si velatura de calitate, acum depinde si in ce fel au fost intretinute de proprietar.
Minusul principal al barcii este pescajul mare pentru dimensiunea ei, ceea ce o face o barca nepotrivita pentru Delta de exemplu. Nu e imposibil de mers in Delta cu ea, insa in multe locuri accesul va fi imposibil din cauza adancimilor mici la trecerile din canale in lacuri si invers, plus ca trebuie coborat catargul, ceea ce la Conrad nu e chiar o joaca. Iar din cauza derivorului fix, lansarea la apa sau urcarea inapoi pe peridoc sunt mai anevoioase decat la o barca fara asemenea apendici pe carena.
Pe ansamblu, Conrad-ul 20 e o barca accesibila, solida, care inspira siguranta, foarte potrivita pentru cineva iubitor de mare, dar care nu vrea sa plece prea departe cu ea (desi nu il impiedica nimeni, fiind multi cei care au plecat departe chiar cu barci mai mici :).

Pe de alta parte, barca de Galati e mai sportiva, avand sectiunea transversala aproape semicirculara, un cockpit copiat parca de la barcile de competitie, fara spatare, avand derivor mobil, ceea ce o face foarte usor de transportat pe peridoc, lansat sau scos de la apa, plus ca are acces la toate zonele pitoresti din Delta sau diferitele lacuri si ape cu adancimi mai mici.
Minusul principal in cazul ei e ca din fabricatie nu a fost dotata cu greement si velatura, astfel ca diversii proprietari au adaptat fiecare ce au gasit pentru a se da cu vele. Am vazut si exemple reusite, dar si adevarate catastrofe de echipare a acestei barci.
Cu putin noroc se poate gasi totusi o barca bine echipata, iar cu un minim efort se poate modifica interiorul pentru gustul propriu, caz in care fericitul proprietar va avea o barca versatila, cu care se poate da si pe mare (cel mai bine pe vreme buna :)), dar si pe orice lac sau canal din Delta, avand avantajul ca se poate tracta pe un peridoc fara franare suplimentara, agatat la orice masina, barca fiind usoara.

Parerea mea insa e ca lucrul cel mai bun pe care-l poate face amatorul de astfel de barci e sa se dea cu fiecare cat mai mult, ca sa-si dea seama ce-i place si ce nu. E posibil ca ceea ce-mi place mie sa nu placa altuia si invers. Daca ar fi dupa mine, la aceasta dimensiune (6,10 metri Conrad si 5,60 metri barca de Galati), as alege barca de Galati, fiind mai versatila, usor de folosit, mai ales ca la confortul interior nu sunt diferente mari.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Captan


Florio

Citat din: Captan din Februarie 10, 2012, 07:25:14 PM
Florine,ia uite ce am gasit! Cunosti?

Il cunosc de ceva timp :) . si modelul, dar si pe cel din imagine ( ca fotografie doar) :)

Captan

E la vanzare, 20 k,negociabil. E diferita de a ta?


Florio

Citat din: Captan din Februarie 10, 2012, 08:16:29 PM
E la vanzare, 20 k,negociabil. E diferita de a ta?

Este identica.
Diferente la MacGregor 26 X in functie de anul de fabricatie nu prea exista .  (incepand cu 1988 s-a facut altfel postamentul scarii de acces in barca :) si mai spun ei ca au pus o panza mai densa de fibra de sticla ).
Interesante sunt si modelele mai vechi, Macgregor 26 S si Macgregor 26 C . Fabricantul MacGregor a dezvoltat foarte mult modele pe aceasta dimensiune: 26 picioare. Probabil cea mai ceruta dintre toate dimensiunile, realizand si modelul hibrid ( versatil ca sailing- sau motoryacht ) si model strict cu vele ( 26 S si 26 C) .
E de mirare ca un fabricant de yachturi sa dezvolte preponderent o dimensiune mica, urmatoarele fiind de 60 si 70 picioare ! :)

Florio

#7
Citat din: dan dragos din Februarie 11, 2012, 08:49:32 AM
alt macgrfegor de vanzare:
http://www.barcisecond.ro/anunturi/view/697-vand-macgregor-26.html

Pretul e foarte bun, probabil redus de saracia mondiala care ne zambeste :) .

Barca e efectiv noua si are in plus multe accesorii. Luata de la fabricant si adusa in Marea Neagra, ar fi dublu, doar pretul barcii.
Scazand pretul motorului si al accesoriilor, ramane barca la 6-7000 E.
Daca gaseam asa ceva, nu mai bateam drumul pana in Anglia  ;)

Vali

Citat din: Florio din Februarie 11, 2012, 09:08:12 AM
Fabricantul MacGregor a dezvoltat foarte mult modele pe aceasta dimensiune: 26 picioare. Probabil cea mai ceruta dintre toate dimensiunile, realizand si modelul hibrid ( versatil ca sailing- sau motoryacht ) si model strict cu vele ( 26 S si 26 C) .
E de mirare ca un fabricant de yachturi sa dezvolte preponderent o dimensiune mica, urmatoarele fiind de 60 si 70 picioare ! :)

Explicatia e ca nisa barcilor de 26' se potriveste perfect pietei nord-americane. Adica e relativ accesibila, usor tractabila cu masinile lor mari, avand in acelasi timp si standing headroom etc. Foarte putini pleaca pe ocean, majoritatea fac ture scurte costier sau pe ape protejate.
Astfel ca, decat sa-si disipeze eforturile intr-o gama mai larga de modele, au ales sa faca unul singur, optimizat ca pret vizavi de ceea ce ofera.
Ideile bune sunt: tractabilitatea rutiera, standing headroom, balastul lichid (deci gratis), iar la barcile mai noi (X si M), conceptul power-sailer, care se "muleaza" perfect pe comoditatea omului de azi, avand un compromis acceptabil intre velier si salupa.
Bineinteles ca parerea cea mai avizata o are proprietarul, asa ca daca mai ai ceva sa ne spui Florio, suntem ochi si ...ochi :). Chiar, daca crezi ca e o idee buna, putem incepe un topic separat despre Mac 26.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Orice doriti sa aflati, fratele vostru va sta la dispozitie, documentat si rodat in folosinta barcii :) .
Am peste 50 de foldere cu opinii si modificari aduse in ultimii 15 ani de catre utilizatorii MacGregor 26 C, S, X si M, din SUA, luate de pe MacGregorowners.com unde sunt membru inca dinainte de a-mi lua barca  ;) .

Exact nisa de care vorbesti m-a interesat pe mine ( navigatie costiera si in ape interioare, pescaj mic,  standing headroom, usurinta de transport si depozitare ) .
De atunci am visat si gasit multe veliere intre 32-38 picioare , pe care le-as fi putut avea. Insa la nivel logic n-am putut sa-mi demonstrez singur de ce ar trebui sa cumpar asa ceva. :)

P.S.
De aia sufar la nivel sentimental  ;D  ;D  ;D. Vechiul banc e mai valabil ca oricand : "ochii vad, inima cere, constiinta nu si nu ! "

Florio

Pentru prietenii din forum care si-au indreptat atentia catre modelul de 26' de la MacGregor, postez si noutatile prospetele de peste ocean:
MacGregor anunta retragerea de pe piata a productiei de pana acum, inlocuind-o cu varianta Tattoo de 22' si de 26' .

Barca a fost expusa la Maryland Boat show acum o saptamana si pot sa va arat cateva poze facute de un coleg de forum de pe MacGregorowners.com :

Mie imi arata ca aceeasi Marie cu aproape alta palarie  .


Din alte surse am inteles ca batranul Roger MacGregor s-a retras din activitate si cei ce ii urmeaza vor probabil sa isi lase propria amprenta asupra productiei. Aceasta din urma n-o dau de oficiala ci o inscriu la rubrica "barfe, smenuri, susanele"

Florio

#11
Dupa cum se observa, e aceeasi barca. Aceleasi dimensiuni, aceeasi forma, acelasi look, cu o usoara diferenta la amplasarea si forma ferestrelor prova. Chestie privita de cel ce a facut pozele la targul de barci, ca "pretty ugly" . Evident, daca analizezi atent vor mai fi si alte mici diferente, insa prea putine ca sa o pot considera "o alta barca" .

Am incercat sa gasesc alte recenzii sau macar un filmulet Youtube, insa fara succes. Probabil ca e prea proaspata  .
Desi eu n-as lansa o barca noua fara sa ii pun la punct o prezentare super detaliata care sa netezeasca drumul catre utilizatori.
Vedeti, daca nu m-au intrebat .. cine strica ?  :) :) :)

Captan

Uraaaaaaaaaaa!!
Soarta a fost benefica si m-am innoit cu NEIA, Mac G 26M de la Cluj.
Azi am semnat actele de vanzare-cumparare si maine plec cu ea spre Constanta.
Pentru drum am ceva indoieli, ca nu am mai tractat pana acum asa ceva dupa masina si nu stiu cum se va comporta, mai ales ca am o gramada de curbe stranse si dealuri/munti de urcat si coborat.
Daca aveti ceva sfaturi  va rog sa ajutati. Multumesc.

Vanzatorul ,un om foarte de treaba, mi- apovestit f.multe intamplari despre drumul spre Istambul facut cu Mandruta. Cand am timp o sa le impartasesc aici.

@ Florio. Am sa te deranjez cu ceva telefoane, ref informatii despre Mac G, pana ma obisnuiesc si eu cu a mea. Mai ales,daca mai prind vreme buna, vreau sa o dau la apa intr-o zi pentru o proba. Multumesc

@CristianTutuianu. Daca poti , poate vi sa ma ajuti sa o parchez la baza nautica Ceronav in curte, pentru ca sunt singur si  cred ca o sa ajung seara, pe intuneric. Daca nu, nu-i bai mergem miercuri si o aranjam k lumea.

Sau oricine altcineva care poate da o mana de ajutor
Multumesc

bogdanbuciu

sa o plimbi sanatos,
sunt foarte bucuros pentru tine si imi doresc si mie fix acelasi lucru
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Captan

@bogdanbuciu. Multumesc si eu iti doresc la fel. Mi-am mai realizat un vis, iti doresc sa-l implinesti si tu pe al tau.