Achizitie velier / Initiere in sailing

Creat de Innotrics, Iulie 03, 2018, 03:05:11 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

home made

Un 12 m.3+1 cabine,baie cu dus+wc,bucătărie,frigider baban(home made. 😁)apa calda și rece,etc.,..samd, pina in 2,5 l/h consum,diesel,1200ture/(turația max. la motor fiind de 2400 )peste 6'5 nd.o data la 2ani trebuie scoasa,curățată și data cu antivegetativa și eventuale retusuri,facturi in jur de 2000 roni,asta in marea neagra,probabil în Mediterana mai rar cu antivegetativa ! daca te ocupi singur de barca,,cheltuielile pot fi reduse pina la 80% la intretinere.asa că trage singur concluziile !

draken

cum 2000 ron? nu e 3000 euro?? wow....
daca nici omul asta nu stie ce spune, nu stiu cine altcineva ...

sebba

Păi cred că e simplu:
Daca faci singur și găsești prieteni care sa scoată barca din apă la preț neglijabil și mai iei și o antivegetativă "normală" pe care o dai peste cea veche, cred că e foarte posibil să te învârți pe la 2-3000 RON

Dar dacă nu ești la tine acasă și trebuie să cauți servicii oficiale, care sa scoată barca din apă, sa o tina pe cavalet, dacă vrei ca toată operațiunea sa fie făcută de alții iar antivegetativa dorită costă doar ea vreo 1200 Euro (coppercoat) și cere obligatoriu ca aplicarea ei sa se facă după ce se curăță la sânge toate straturile de antivegetativa veche... Plus ce mai schimbi pe sub barca...
Ajungi sa schimbi moneda, din RON in EUR.

Dar eu am luat barca pentru a face charter cu ea, nu pentru a îmi face doar eu concediile pe ea.
Același motiv și pentru alegerea 43ft în loc de 28ft

Sent from my Mi-4c using Tapatalk

Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

pelicanul

Citat din: draken din Iulie 15, 2018, 08:45:55 PM
Eu nu insist pe marime. Eu insist pe opusul ei.
............................

Pelicanul (un tip remarcabil, oricum l-ai percepe), spune c-ar vinde 660-ul. Pentru un 500?

....................................

Multumesc (?) pentru aprecieri!  ;D

Sa stii ca m-am gindit chiar la un 500! Senzatia pe care o ai accelerind la maxim cu o barca mica cu vele nu se poate compara cu nimic altceva.
In afara de asta, dupa cinci ani de turism nautic am ajuns la concluzia ca, daca nu locuiesti pe barca nu se justifica investitia in nimic mai mare de 7 m. Bineinteles, excludem cazurile de folosire pentru charter sau alte combinatii "lucrative". ;)

Englezii (cine altcineva?) au foarte multe ziceri despre barci, dar doua sint de retinut:

BOAT = Break Out Another Thousand

The only thing better than owning a boat is having a friend who owns one.

Cam asta e...  8)

draken

Super. Am un caiac de 510 , pe care cred ca l-am subestimat pana azi. Maine ii voi cere iertare: "niciodata paa acum nu mi-am dat seama ce mare esti".
In Tomis e (sau era) un RIB de vreo 500 sau ceva (mai mult). Zau ca am experimentat ceva acceleratii pe el. Doar ca amaratul n-avea vele. In fine, cu vele sau fara ... cine stie ce-oi fi pierdut.
Succes, sanatate, simt al umorului si ... la cat mai mici.               

Bogdan

Atat Pelicanul cat si Vali, cred ca stiu ce spun! Departe de mine sa neg confortul a minim 30 ft, pentru ca la un moment dat si eu am cochetat cu ideea asta. Dar, avand invedere ca familia sta cu mine pe barca maxim 2 saptamani  ( cu insistente) si in principiu cauta hoteluri cu confort sporit pe mal in aceasta perioada, m-am orientat spre o barca capabila pe care sa o pot duce singur, oriunde, oricand.
Costurile exprimate mai sus...sunt de principiu. Eu ma feresc sa comentez subiectul, insa nu cred ca au fost luate in calcul multe altele.  Personal nu pot anticipa la barca mea astfel de costuri ( 2000 lei) ci mai mari. Ma rog, fiecare calculeaza cum doreste.
Nu recomand unui incepator achizitia unui velier de 30 + ft. Poate nu sunt persoana care sa fie indreptatita sa faca recomandari. Dar am vazut o persoana care, dupa absolvirea unui curs de C+D+S si-a cumparat imediat un velier de  39 ft din Palma de Mallorca, considerand ca le stie pe toate si acum... plateste 4500 de euro pe an sa o tina in Patras si sa se plimbe de 2 ori pe an cate un week-end. Daca gresesc, sa ma corecteze Seba!

draken

aprox. 2000 eur pe an, launching and lifting included.

home made

Daca vrei sa faci pe boierul,plătești.,..că boierul !daca la o barca,indiferent de mărime,poți întreține motorul,velele,instalațiile de la bord,fără să apelezi la "specialiști",aia care atunci cînd pronunți cuvintul yacht,deja au mărit manopera cu 500%, poți fi sigur că nu te costa ca'n filme sau că in discuțiile dintre chibiți.pentru o curățire și un antivegetativ  la 2 ani o data la Mangalia te costa 100 euro ridicatul de pe apă și pusul pe apă, plus 100 lei pe zi stationarea.,in 5 zile poți face treabă singur,la un 12m mă refer,eventual cu unul sau doi din prietenii din aia 20 care vin numai la plimbari,deh! se pot murdari cu vopseau veche cînd șlefuiesc!! Așadar trage singur concluziile......😁

George563

#38
Oameni diferiti, pareri diferite. Este absolut o certitudine ca toti ne dorim o barca mai mare pentru confort si putina fala ca na... ne simtim putin stanjeniti cand acostam cu un 8m intre 14m. Dn. Nicu Home made (pt care am o stima foarte mare, si-l strezes iarna cu intrebari de reparatii si modificari navale), eu pe tot sezonul verii plimb multi prieteni.... dar cand lucrez la velier cam toti au treaba.... . Pelicanul are dreptate... el face parte din cei ce vor sa simta barca ca pe un armasar neinblanzit... si eu am un 7,5m dar vreau sa-mi achizitionez un 470..., fara a renunta la cea mare. In principiu daca esti priceput reparatiile da sunt ieftine, eu singur mi-am facut mentenanta anuala + reparatii serioase si cred ca le-am facut cu un simt de raspundere si finisaje foarte profesionale..... dar pe mine altceva ma sperie, taxele fixe. Vad ca pentru multi 2000€ marina pare doar o cifra, pentru mine pare mult. Nu toti pasionatii de veliere pot arunca peste  an aceasta suma. Eu simt ca fac un efort financiar serios sa achit pentru un velier de 7,5m tractabil (700€ 7luni marina +100e impozit + 100e antifouling anual+ asigurare itp trailer) acestea fiind cheltuielile fixe. Pentru mine fiind din Constanta si barca sta doar pe marea neagra chiar nu i-as vedea rostul unui yacht mai mare.

Vali

Citat din: Innotrics din Iulie 15, 2018, 04:21:45 AM
In momentul de fata stiu doar orientativ ce vreau:
1. Confort. - Spatioasa si echipata cu tot ce este necesar, de la echipamente de navigatie pana la oale, cani, linguri, toaleta, dus etc.
2. Calitati nautice, seaworthiness - as vrea sa tina la mare atat cat poate sa tina de mult un velier. Sa-mi stea cafeaua in cana; macar cat de cat. 
3. Marime. - Cat mai mare, dar totodata sa pot sa o pun remorca la masina si o duc unde imi trebuie. Deci aici ar fi primul compromis.
4. Pret / Costuri.  - Deloc de neglijat. Nu pot sa imi permit un pret de achizitie echivalent cu  un apartament in Centru. Si nici nu mi-as dori sa ca mentenanta sa-mi mai scoata din buzunar alte mii de euro.

Recitind cerintele lui Stefan, inclusiv tractabilitatea rutiera, mi-am dat seama ca nu pot fi satisfacute vreodata toate simultan, decat intr-un singur caz: un catamaran demontabil sau pliabil.

Aici este unul pliabil: http://sailingcatamarans.com/index.php/designs-2/2-catamarans-under-25ft/160-sango
Iar aici unul demontabil: http://sailingcatamarans.com/index.php/designs-2/2-catamarans-under-25ft/455-eagle-24
http://www.sailingcatamarans.com/images/eagle24.pdf

Singura problema e ca nu gasesti de cumparat asa ceva, ci trebuie sa ti-l faci singur. Sau daca gasesti, scorurile sunt astronomice.
Daca in schimb ai indemanare si rabdare, poti obtine o barca ieftina, spatioasa, seaworthy, confortabila, adica maximul de barca pentru lungimea "peste tot".
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: Innotrics din Iulie 15, 2018, 04:21:45 AM
Multumesc tuturor pt sfaturi.

Vali insista pe calitatile nautice, Draken pe marime, Calin si Bogdan pe faptul de a-si mentine valoarea - foarte interesant aspect la care sincer nu m-am gandit.
Eu recunosc ca pentru mine, aspectul si confortul si la fel importante.
Inteleg ca va trebui facut un compromis, sau mai multe intre aceste criterii ...

Concluzia pe care o trag este simpla: Anume ca trebuie sa incep sa ies cu barci; preferabil cu calitati / dimensiuni cat mai diferite astfel incat sa pot sa fac diferenta intre o barca buna (pt mine si nevoile mele) si una care nu ma satisface.
Asa ca primul pas este sa ajung la Limanu - cum recomanda Marius mai sus.
Apoi il voi deranja pe Sebba, si voi include in Concediul de anul asta si Grecia (in conditiile in care am norocul de o mai prinde pe Haimana pe apa, in septembrie)

Perfect de acord cu Sebba, cu ideea delivery-lor unde se cauta oameni de cart. M-as duce bucuros oricand dar ma gandesc ca astfel de ocazii sunt destul de rare, si oricum s-ar prefera persoane care deja au experienta si cunostintele necesare.

In momentul de fata stiu doar orientativ ce vreau:
1. Confort. - Spatioasa si echipata cu tot ce este necesar, de la echipamente de navigatie pana la oale, cani, linguri, toaleta, dus etc.
2. Calitati nautice, seaworthiness - as vrea sa tina la mare atat cat poate sa tina de mult un velier. Sa-mi stea cafeaua in cana; macar cat de cat. 
3. Marime. - Cat mai mare, dar totodata sa pot sa o pun remorca la masina si o duc unde imi trebuie. Deci aici ar fi primul compromis.
4. Pret / Costuri.  - Deloc de neglijat. Nu pot sa imi permit un pret de achizitie echivalent cu  un apartament in Centru. Si nici nu mi-as dori sa ca mentenanta sa-mi mai scoata din buzunar alte mii de euro.

Astea doar in mare la ce ma gandesc acum. Ca sunt convins ca dupa prima tura o sa se mai adauge cateva puncte la lista. Si dupa urmatoarea tura altele si tot asa.

Oho! Cum ies într-o călătorie pe-un val, cum încep topicuri noi în lipsa mea! :)
Innotrics, ai sfătuitori buni care ți-au sărit în ajutor, aici, pe forum. Fiecare având dreptate în argumentele sale.
Doar că barca ta va trebui să țină seama de argumentele propriei tale ființe...iar tu încă nu le ai definite. Și nici nu o să le poți avea până nu faci pasul de a călători pe bărci, de a testa, așa cum ai fost deja sfătuit.
Asta pentru că acele 4 puncte definite de tine, nu pot  exista într-o singură barcă. Dar pot exista compromisuri, așa cum ai să fii dispus să le faci.
Dacă punctul 1 se contrazice cu punctul 4, punctul 3 se contrazice chiar pe sine (nu poate fi cât mai mare, dar să fie și tractabilă. Ci maximum 26-27 picioare). Iar punctul 2  așa cum e enunțat, poate fi exclus total: o monococa se va clătina, iar în condițiile de mare montată, nimic nu-ți stă în pahar. Dacă vrei să nu se verse paharul, ieși pe mare doar în condiții de max. 3-4 Beaufort, situație în care nu mai contează seaworthiness, orice velier ține :) . Exemplu barca lui Dan-Blue Wave, 5,5m care a mers alături de noi, în condiții de mare montată în capul Sithoniei, acum câteva săptămâni.
Am spus toate astea, ca amuzament, fiindcă și cele mai serioase probleme se rezolvă în viață, cu simțul umorului. :D

Din cele scrise de tine, impresia mea ar fi că ai nevoie de :
1. Ori o barcă sub 27 picioare, tractabilă, fără costuri de întreținere, consum infim, care înseamnă distracție maximă în preț neglijabil. Ca parte negativă, nu există confortul  la bord, definit inițial. Dar locuri de dormit, bucatarie și wc, există.
Sau
2.  O barcă de 32-36 picioare, derivor fix, rezistență la condiții mai grele (atenție, nu e vorba de furtuni. Orice skipper sănătos la căpșor, evită furtunile). Are confort, te simți bine atât la bord cât și în pielea ta de owner :) , paharul stă ceva mai bine (dar nu când marea e montată, că-ți va părea rău după pahar). Dezavantajele sunt financiare, consumul e ok dar mentenanța, cheiajul, înlocuirea tuturor elementelor e mult mai costisitoare (vele, fungi, școte, saule, scripeți, straiuri, sarturi, totul). 
Un alt dezavantaj este lipsa timpului liber. Dacă nu ai 3 luni de petrecut pe barcă, nu e cazul să intri la această cheltuială. E un calcul grosier, dar îți face o idee. Nea Nicu Home-made e unul dintre fericiții cu timp de apă. Chapeau bas, nea Nicule! :)

Uite un calcul care m-a oprit până acum să-mi iau o barcă mare: am două săptămâni și vreau să le petrec în Egee, în Vourvourou.
1. Am barcă mare, în Mangalia. Plec spre Vourvourou, fac o săptămână (merg cu familia, frumos, de vacanță... nu navighez zi-noapte, la suferință). Ajung, mă uit la ceas și trebuie să plec înapoi, că nu mai e timp.
2. Am barcă tractabilă, nivel de confort maxim în cei 8m. Plec spre Vourvourou, ajung în 10 ore, petrec două săptămâni în apele Egeei și în alte 10 ore sunt înapoi. Q.E.D. Costuri 2l în plus la suta de km, adică nimic. Alte avantaje: accesez orice port, orice refugiu, găsesc loc oriunde, fiindcă am pescaj infim. Seaworthiness nu m-a oprit să traversez toată Egeea de nord, între Alexandropolis, Samothraki, Kyra Panagia, Alonissos, Peristera, Skopelos, Skiathos, Kassandra, Sithonia, Ammouliani, etc... Totul a fost ok, chiar și pe mare ciufulită.

Draken are dreptate, m-am decis ca la anul să iau o barcă de 36-39 picioare. E frumoasa aceea de 43 dar e prea mare pentru mine :) . E o etapă dorită de mai mulți ani, nu sunt deloc convins că este bine, dar wtf?! Unele lucruri le mai facem și din pasiune (adică nebunie), ce atâta rațiune ?! :D

L.E.  Văd că între timp a postat și Vali, spunând ceea ce eu numai am frizat: monococa vs. multicoca.
Asta fiindcă subiectul topicului e așa vast, că am putea scrie pagini întregi fără să fie suficient :D

sebba

@Innotrics, am incercat sa iti trimit niste mesaje in privat, nu am idee daca au ajuns ca nu le vad in "trimise"
daca nu le-ai primit da-mi de stire la 0732.25.0000

danke
Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

Vali

@Sebba: ca sa se salveze si la tine, bifeaza "salveaza o copie la mine in outbox" inainte de a trimite mesajul privat.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pauli


draken

Florio : " [...] m-am decis ca la anul să iau o barcă de 36-39 picioare. E frumoasa aceea de 43 dar e prea mare pentru mine :) . E o etapă dorită de mai mulți ani, nu sunt deloc convins că este bine, dar wtf?! Unele lucruri le mai facem și din pasiune (adică nebunie), ce atâta rațiune ?! :D"

Thatz ma boy, so help'im God
As vrea sa fiu pe cheu s-aplaud.