inmatriculare sau nu barca laguna 480 cu motor 15 cp

Creat de clatici vasile, Iulie 29, 2018, 07:59:13 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

clatici vasile

va salut domnilor
Saptamana trecuta am fost oprit pe dunare la galati de salupa ANR si dupa ce mi sau cerut actele pentru barca si motor mi sa comunicat de catre ofiterul ANR ca mi se interzice circulatia cu barca pe dunere fara inmatriculare conform unei legi din 2014 ,nu mi sa intocmit nici un proces verbal dar au notat toate datele mele personale cat si ale barcii si motorului,barca mea e o laguna 480 cu motor de 15 cai putere
intrebarea mea este daca stie cineva exact ce se intampla cu inmatricularea barcilor mai mici de 7m cu motor mai mic sau egal cu 20 cp

va multumesc

bobinuta

Citat din: clatici vasile din Iulie 29, 2018, 07:59:13 PM
barca mea e o laguna 480 cu motor de 15 cai putere
Foarte tare !
Daca aveti 15cp la motor, inseamna ca aveti si permis de conducere pentru ambarcatiuni, cel putin cat. D , corect?
Daca il aveti, poate n-ar fi stricat sa-l rugati pe ofiterul respectiv sa scoata Lejea din Jantă si sa va arate care este aceea! Inteleg, poate ca v-ati simtit luat "prea repede", dar eu asa as fi procedat. De altfel, cand am nelamuriri, intotdeauna intreb autoritatile direct, inclusiv Politia.

Poate ca un coleg experimentat si cu "state vechi" ar putea sa va ajute mai mult.
Totusi, desi sunt incepator, am studiat putin legislatia in domeniu.
Ca atare, navigatia in Romania este reglementata prin urmatoarele acte legislative:
1. Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval,
modificata prin:
- O.G. nr. 48/2003 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval ;
- O.U.G. nr.74/2006 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval ;
- Legea nr. 290/2007 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 74/2006 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval ;
- O.U.G. nr.70/2008 pentru modificarea unor acte normative privind transportul naval ;
- O.G. nr.19/2012 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare ;
- Legea nr. 103/2013 privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 19/2012 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare ;
- Ordinul nr. 1079/2014 pentru stabilirea procedurilor privind evidența și înmatricularea ambarcațiunilor de agrement, condițiile tehnice și încadrarea cu personal navigant a acestora și avizarea operatorilor economici pentru desfășurarea activităților de agrement nautic ;
- Ordinul nr. 527/2016 pentru aprobarea Regulamentului privind cerințele minime de pregătire, precum și condițiile de obținere a certificatelor internaționale de conducător de ambarcațiune de agrement

Ultimele modificari ale O.G. nr.19/2012 aprobate prin Legea nr. 103/2013 stipuleaza urmatoarele aspecte:

Articolul 51^4 alin (2):
Nu se înmatriculează în registrele matricole prevăzute la art. 51.1 următoarele categorii de nave:
a) navele cu un deplasament de până la 15 metri cubi inclusiv sau o capacitate de încărcare mai mică de 15 tone care nu efectuează activităţi în scop comercial;
b) ambarcaţiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW;
c) ambarcaţiunile de agrement, precum şi orice alte ambarcaţiuni cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mică de 15 kW;
d) ambarcaţiunile propulsate prin forţa umană;
e) ambarcaţiunile de agrement cărora nu li se aplică reglementările naţionale privind introducerea pe piaţă a acestora, cu excepţia ambarcaţiunilor destinate să transporte persoane în scop comercial şi a ambarcaţiunilor stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentei ordonanţe.

M-ar interesa si pe mine foarte mult daca exista vreun alt text legislativ care sa fi modificat ceea ce stiam !

Cu stima,
Bob
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

crysty

''Articolul 51^4 alin (2):
Nu se înmatriculează în registrele matricole prevăzute la art. 51.1 următoarele categorii de nave:
...............................
b) ambarcaţiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW;
c) ambarcaţiunile de agrement, precum şi orice alte ambarcaţiuni cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mică de 15 kW;"

Nu inteleg .... la b) si la c) mi se par ca un non sens. Posibil sa gresesc, dar cam acopera tot ce este ambarcatiune de agrement sub si peste 15kW si deasemeni sub si peste 7m. Cred ca s-a strecurat o eroare in text.

bobinuta

Citat din: crysty din Iulie 30, 2018, 06:16:17 AM
''Articolul 51^4 alin (2):
Nu se înmatriculează în registrele matricole prevăzute la art. 51.1 următoarele categorii de nave:
...............................
b) ambarcaţiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW;
c) ambarcaţiunile de agrement, precum şi orice alte ambarcaţiuni cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mică de 15 kW;"

Nu inteleg .... la b) si la c) mi se par ca un non sens. Posibil sa gresesc, dar cam acopera tot ce este ambarcatiune de agrement sub si peste 15kW si deasemeni sub si peste 7m. Cred ca s-a strecurat o eroare in text.
Salut ! Initial, si mie mi s-a parut un non sens. E o formulare tipic romaneasca. Trebuie citit cu atentie si coroborat cu restul prevederilor legale, avand grija la interpretarea operatorilor logici SI/SAU introdusi in text  8):
"b) ambarcaţiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW;"
Adica, atat timp cat barca are lungimea pornind de la fix 7m, trebuie s-o inmatriculezi oricum ;
daca ai barca mai mica de 7m (sa zicem, 6.99m), nu esti obligat s-o inmatriculezi, *DAR* daca ii adaugi un motor cu puterea de cel putin 15kW (adica 20.11CP), atunci TREBUIE SA INMATRICULEZI practic tot ansamblul (BARCA+MOTOR) - asa ti-l va inscrie si fiscul. Pentru ca MOTORUL SINGUR nu il poti inmatricula...

Am tocat toate astea in urma cu o luna, cand ma chinuiam sa stiu foarte bine conditiile in care pot iesi pe apa fara permis de barca si fara sa inmatriculez ceva  ::) Acum, am ajuns oricum la concluzia ca pentru ce vreau eu, am nevoie de permis (vine in curand!) - cat despre barca, nu am de gand sa daruiesc bani Fiscului daca nu e nevoie. De aia caut o combinatie de buget care sa-mi permita glisaj cu max. 20CP, hi !  8)

Cu bine,
Bob
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

stefand600

 Ordonanța de urgență nr. 74/2006 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval articolul 51/4
Stefan D

bobinuta

#5
Citat din: stefand600 din Iulie 30, 2018, 09:47:27 AM
Ordonanța de urgență nr. 74/2006 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval articolul 51/4
Perfect! Contributia colegului Stefan vine sa intareasca cele mai sus postate, cu o singura exceptie notabila:

Art.51^4 se refera doar la navele care doresc sa arboreze pavilionul roman *SI* care au obtinut acest drept.
Atat timp cat ambarcatiunea respectiva nu arboreaza pavilionul roman, nu intra sub incidenta prevederilor Art.51^4 (care prevede si exceptiile). Mai concret :

ART. I
    Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 10 martie 2004, se modifică şi se completează după cum urmează.
40. După articolul 51 se introduc unsprezece noi articole, articolele 51^1 - 51^11, cu următorul cuprins:
[.........]
"Art. 51^1. - (1) Navele maritime care arborează pavilionul român se înmatriculează în Registrul matricol al navelor maritime.
Art. 51^4. - (1) Navele care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român se înmatriculează în registrele prevăzute la art. 51^1 alin. (1)-(3).
    (2) Nu se înmatriculează în registrele matricole prevăzute la art. 51^1 următoarele categorii de nave:
    a) navele cu un deplasament de până la 15 tone inclusiv sau o capacitate de încărcare mai mică de 15 mc;
    b) ambarcaţiunile de agrement.
    (3) Navele prevăzute la alin. (2) se înscriu într-un registru de evidenţă de către căpităniile de port.
    (4) Forma şi conţinutul registrului de evidenţă prevăzut la alin. (3), precum şi procedurile de înscriere se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
    (5) Nu se înmatriculează sau nu se înscriu în registrul de evidenţă următoarele categorii de nave:
    a) ambarcaţiunile cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o propulsie mai mică de 15 kW;
    b) ambarcaţiunile propulsate prin forţa umană;
    c) ambarcaţiunile de agrement cărora nu li se aplică reglementările naţionale privind introducerea pe piaţă a acestora, cu excepţia ambarcaţiunilor destinate să transporte persoane în scop comercial şi a ambarcaţiunilor pe pernă de aer.

Asadar, conform OUG 74/2006, prin modificarile aduse la O.G. 42/1997, Art.51^4, alin (5) lit.a), nu se înmatriculează sau nu se înscriu în registrul de evidenţă ambarcaţiunile cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o propulsie mai mică de 15 kW !

(Personal, eu l-as fi intrebat pe respectivul ofiter ANR daca are idee despre prevederile de mai sus. Mentionez ca am mai avut surprize cu cei de la capitaniile Mangalia si Constanta, cand i-am sunat sa-i intreb in direct (la serviciile Siguranta Navigatiei) daca am sau nu dreptul de a naviga in apropierea tarmului Marii Negre folosind o barca gonflabila si un motor de 5CP. Surpriza a fost ca nu cunosteau pe dinafara prevederile Art.3 din Ordinul 527/2016, respectiv ""(3) Pentru a conduce o ambarcaţiune de agrement sau un motovehicul nautic cu o putere a motorului de până la 3,68 kW/5 CP inclusiv, nu este necesară deţinerea certificatului internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement. "" ).

Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

stefand600

CitatIn O.U.G. nr. 74/2006, exista Art 51^8 care spune asa:
"(1) Orice nava care se construieste în România, cu exceptia celor care nu se înmatriculeaza si a celor pentru care exista reglementari speciale, trebuie sa aiba un proiect avizat de autoritatea competenta a statului al carui pavilion urmeaza sa îl arboreze sau de o societate de clasificare agreata de respectiva autoritate. "
Cred ca se refera tot la arborarea pavilionului romanesc, adica o nava construita in regim propriu (manufacturata) in Romania, pentru a putea arbora pavilionul este necesar sa prezinti un proiect de constructie avizat de autoritatea competenta. Eu personal inteleg ca nici o nava neinmatriculata nu are dreptul de a arbora pavilionul Romanesc. Nu am auzit pana acum ca in cazul unui control sa fii amendat sau sa ti se ceara sa scoti autocolantele cu steagul de pe lateralele barcii. Dar pana la urma, nu se stie ce viseaza autoritatea si ne trezim cu cine stie ce reguli.
Stefan D

Alex1958

Salut,
Nu stiu de ce am eu senzatia ca toata aceasta agitatie tine de senalul navigabil al Dunarii.
Adica conform celor de la Galati n-ai voie cu barca neinmatriculata pe senalul navigabil al Dunarii, unde trebuie sa arborezi pavilionul Ro, pe care nu il obtii decat inregistrandu-te.
Bineinteles ca toata actiunea este indreptata spre buzunarul clientului, ca e foame mare!
Ca mai calci peste niste reglementari pe care tot tu le-ai dat, ce mai conteaza la cate prostii se fac in Ro de astazi.

bobinuta

Citat din: stefand600 din Iulie 30, 2018, 11:57:49 AM
Cred ca se refera tot la arborarea pavilionului romanesc, adica o nava construita in regim propriu (manufacturata) in Romania, pentru a putea arbora pavilionul este necesar sa prezinti un proiect de constructie avizat de autoritatea competenta. Eu personal inteleg ca nici o nava neinmatriculata nu are dreptul de a arbora pavilionul Romanesc. Nu am auzit pana acum ca in cazul unui control sa fii amendat sau sa ti se ceara sa scoti autocolantele cu steagul de pe lateralele barcii. Dar pana la urma, nu se stie ce viseaza autoritatea si ne trezim cu cine stie ce reguli.
Departe de mine dorinta de a ma contrazice, nici vorba. Mai ales daca ar iesi ceva constructiv sau util si celorlalti!
Stefan, formularea frazei respective e un pic complicata , dar daca rearanjam putin, rezulta urmatoarele:

"(1) Orice nava care se construieste în România trebuie sa aiba un proiect avizat de autoritatea competenta a statului al carui pavilion urmeaza sa îl arboreze sau de o societate de clasificare agreata de respectiva autoritate.
Exceptii:
- cele care nu se înmatriculeaza
*si *
- cele pentru care exista reglementari speciale "

Bun. Care sunt navele care NU SE INMATRICULEAZA ?
Cele prevazute la Art. 51^4, alin. (5) lit.(a) :
"  (5) Nu se înmatriculează sau nu se înscriu în registrul de evidenţă următoarele categorii de nave:
    a) ambarcaţiunile cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o propulsie mai mică de 15 kW; "

Drept consecinta, eu inteleg ca daca am o ambarcatiune Laguna 480 cu motor de 15CP, nu e nevoie s-o inmatriculez, nici s-o inregistrez la vreo capitanie si mai mult decat atat, ar trebui sa am dreptul sa arborez pavilionul romanesc fara alte probleme.

Poate gresesc. In acest sens, as solicita sprijinul colegilor mai bine informati si care jongleaza frecvent cu legislatia in domeniu, sa ne expuna punctul dumnealor de vedere, tinand cont de faptul ca oricare dintre ceilalti putem interpreta gresit formularile destul de "rafinate" ale textelor legislative !

P.S.> Pe de alta parte, barcile Laguna 480 sunt fabricate oficial de catre cel putin o firma. Astfel, nu se presupune oare ca Laguna 480 ar trebui sa fie omologata pentru comercializare? Eu cred ca da! Si in acest caz, nu cumva ar trebui sa aiba "un proiect avizat de autoritatea competenta a statului al carui pavilion urmeaza sa îl arboreze sau de o societate de clasificare agreata de respectiva autoritate" ?!
Pai omologare fara proiect, nu cred ca se poate; in consecinta, ar trebui sa existe si proiectul avizat - de unde rezulta logic ca barca respectiva s-ar incadra in prevederile care permit arborarea pavilionului romanesc (chiar daca nu e necesara inmatricularea) !
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Vali

In 2006 s-a stabilit prima oara in lege ca barcile sub 7 metri si sub 15 KW motorizare nici nu se inmatriculeaza, nici nu se inscriu in registrul de evidenta. E vorba de OUG 74 / 2006, care a fost data in perspectiva aderarii la UE, si au fost astfel scoase  din lege prevederile staliniste prin care orice copaie de 2 metri trebuia inmatriculata.

Aceasta categorie de barci exceptate de la inmatriculare sau inscriere (< 7 metri si < 15 KW) a fost mentinuta si in celelalte 2 acte normative care au aparut intre timp: OUG 19 / 23 august 2012, si Ordinul Ministrului Transporturilor 1079 / 2014. Cine are suficienta cultura juridica si timp de rasfoit gaseste ce am afirmat aici. Nu am timp acum sa caut articolele, poate revin zilele astea cu articolele concrete.

Au aparut intre timp 2 avize pentru navigatori, ambele emise cu incalcarea legii: unul emis la Galati anul trecut, despre care s-a discutat si aici pe forum, si unul emis de ANR-ul mare de la Constanta, despre care inclusiv organul a comunicat ca nu se poate aplica, din cauza ambiguitatii.

Avizul emis de Capitania Galati anul trecut e complet ilegal, din care cauza nici nu i-a fost aplicata vreo sanctiune colegului @clatici vasile. Orice institutie care incalca legea in exercitarea atributiunilor e pasibila de sanctiuni penale, mai ales ca abuzul in serviciu inca e incriminat de codul penal.

Avizul emis de ANR Constanta are scopul de a limita circulatia barcilor scutite de inmatriculare sau inscriere EXCLUSIV IN AFARA SENALULUI NAVIGABIL AL DUNARII. Dpmdv e un lucru bun, dar formularea e ambigua si chiar ilegala, avand in vedere ca acolo scrie ca "orice dispozitii legale contrare isi pierd valabilitatea". Nu a existat si nu va exista vreodata ca un aviz pentru navigatori sa abroge acte normative precum OUG sau ordine de ministru. Dupa cum a fost scris si pe facebook, organele de control ale ANR au recunoscut ca avizul respectiv nu poate fi aplicat din cauza formularii defectuoase.

Concluzie: dpdv legal nu exista interdictii de circulatie pentru barcile scutite de inmatriculare sau inscriere (< 7 metri si < 15 KW motorizare). NU exista nicaieri in vreo lege romaneasca o asemenea interdictie.

Daca organul se va prevala de avizul pentru navigatori in momentul cand va hotari o sanctiune, va trebui sa-si asume ca avizul respectiv a fost dat IN CONDITIILE LEGII. Ceea ce se poate demostra foarte usor de cineva informat si motivat, dar care sa si aiba timp de pierdut prin instante.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

stefand600

Sunt deplin lamurit ce se doreste cu avizele emise de Galati si ANR. Sunt de acord ca nu avem ce face in senalul navigabil si de obicei eu merg la 10-20 m pe langa mal. Dar ce facem in cazul in care trebuie sa trecem prin senal? Eu pun barca la apa la Tulcea si la Ceatal trebuie sa intersectez senalul navigabil sa intru pe Sulina. Totusi ma gandesc ca nu pot aplica asemena avize tembele.
Stefan D

sylver1

va salut domnilor
Eu sunt initiatorul acestui topic dar ....in incercarea de a sterge topicul pentru a l rescrie mai complet mi am sters contul si astazi am facut unul nou
Incep prin a va multumi pentru implicare dar.....ce facem in continuare,ofiterul de la ANR a fost foarte categoric in ceea ce priveste inmatricularea ma gandesc ca daca nu avea un temei legal nu ma ameninta sa mai folosesc barca neinmatriculata acum ma astept sa fiu chemat si sanctionat la capitanie oricum am sa va tin la curent cu ce se intampla

bobinuta

Citat din: sylver1 din Iulie 30, 2018, 03:56:39 PM
ce facem in continuare,ofiterul de la ANR a fost foarte categoric in ceea ce priveste inmatricularea ma gandesc ca daca nu avea un temei legal nu ma ameninta sa mai folosesc barca neinmatriculata acum ma astept sa fiu chemat si sanctionat la capitanie oricum am sa va tin la curent cu ce se intampla
Seara buna,
Personal, nu-mi permit sa va dau sfaturi, intrucat nu am trait experienta dvs. - dar tot la fel de personal, sunt sigur ca as aborda tactica "atacul e cea mai buna aparare". In primul rand, avand in vedere ca sunteti galatean, m-as consulta pentru inceput in privat cu Vali. In functie de concluziile la care as ajunge, as implica eventual si un avocat, daca se poate chiar dintre colegii pasionati de barci. Implicarea acestuia, ar trebui sa fie pentru inceput, mai mult amicala si de la distanta, pentru a ma inarma cu absolut toate raspunsurile pe care ar trebui sa le am pregatite ("pe teava") in momentul in care as pasi ulterior in sediul Capitaniei si sa-l caut pe cel care "a starnit galceava"  8)
As intreba civilizat care a fost motivul pentru care am fost atentionat pe apa, dupa care la fel de civilizat, dar ferm, as solicita sa mi se prezinte textele de lege in baza carora as putea fi sanctionat.

Tind sa cred ca daca cei de la Capitanie stiu ca sunt cu musca pe caciula, vor fi ezitanti si asta se va simti imediat, oferindu-mi posibilitatea de a-i pune la colt. Daca sunt neinformati, vor aborda probabil o pozitie de rezistenta prosteasca, incercand sa ma trateze "de sus", in speranta ca as putea fi intimidat de relatia cu reprezentantii autoritatii...

In aceasta situatie, as scoate legile mai sus citate pe masa, invitandu-i la fel de civilizat sa le consultam impreuna.
Iar daca as vedea ca nu am cu cine discuta, as compune o petitie in care sa prezint faptele exact cum s-au intamplat si pe care sa o armez cu textele legislative prezentate aici (inclusiv ordonantele mai putin legale ale ANR si din zona Galati). Ca document oficial, legea ii obliga sa raspunda in 30 zile de la data depunerii. Si ca sa fiu si mai sigur, as inainta aceasta petitie si la ANR, dar poate nu numai. Asa, ca sa le dau de lucru interdepartamental  8)

In cazul in care Capitania ar incerca sa ma sanctioneze, n-as semna nici un fel de act sau proces-verbal aferent si as mai depune suplimentar o reclamatie (atat la sediul lor, dar poate chiar si la Politie) prin care sa arat ca am fost abuzat si amenintat fara o baza legala solida.

Cam astea ar fi ideile care imi vin in prezent. E posibil sa nu fie cele mai bune, asadar apelez din nou la colegii mai versati in materie legislativa, sa incerce sa va ajute si astfel sa asistatam poate pentru prima data, la o solutionare "live" a unui asemenea caz.

Va doresc bafta maxima si va rog sa ne tineti la curent cu evolutia problemei !

Cu stima,
Bob
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

kama3

Din punctul meu de vedere cred ca s-ar putea merge pe urmatoarea varianta:
Atacarea in instanta a ultimului aviz emis de ANR, cel cu senalul navigabil.
Pe scurt, pe motiv de nelegalitate, ceruta anularea.
Instanta va avea doua variante. Fie sa-l anuleze, pe considerentul ca a fost dat cu incalcarea legii, si sa motiveze in cuprinsul hotararii ce a incalcat ANr ul.
Fie sa il mentina si atunci, tot motivat, va arata ca suntem noi tampiti si nu stim legea.
@Bob, cu petitiile nu rezolvi nimic, am incercat si eu.
Or sa-ti raspunda tot ce vor ei, dand o interpretare proprie unor norme de altfel foarte clare.
Sunt convins ca doar in instanta se va rezolva ceva.
Daca vor merge pana la intocmirea unui dosar penal ori e prostie maxima, ori e tupeu maxim.


sylver1

multumesc mult pentru implicare haide ti sa facem o cheta sa i dam in judecata
eu sunt doar inceputul....o sa ne fie teama sa iesim sa ne plimbam cu barca pe dunare,eu cred ca am sa o scot din apa deocamdata