inmatriculare sau nu barca laguna 480 cu motor 15 cp

Creat de clatici vasile, Iulie 29, 2018, 07:59:13 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

gvincentiu

A mai fost o discutie: acte pe barca si motor nu are de ce sa-ti ceara decat daca se prezuma/au indicii ca esti infractor, sau desfasori activitati comerciale (ceea ce e alta discutie).
La ce ai tu iti trebuie doar permis clasa D. Atat si buletinul la tine.
Avizele pentru navigatori sunt avize pentru navigatori, ceea ce tu nu esti. Ei trec zonele de agrement, adancimi ale senalului, lucrari, semne etc. pentru cei care naviga pe Dunare. Tu faci agrement...
Te poti plimba pe Dunare unde si cat vrei tu, chiar si in zona de frontiera cu aviz daca desfasori activitati de agrement.
Colantul lipit nu este pavilion. Orice ambarcatiune poate purta pavilion (la pupa, de dimensiuni standard) daca este inregistrata in Registrul Capitaniei sau inmatriculata.
Ganduri bune !

Betto

De acum in colo ne putem astepta tot mai des de astfel de actiuni abuzive ale autoritatilor, atata timp cat suntem sub acest regim si sa dezincriminat abuzul in serviciu.


cristi80

Citat din: sylver1 din Iulie 30, 2018, 07:15:54 PM
multumesc mult pentru implicare haide ti sa facem o cheta sa i dam in judecata
eu sunt doar inceputul....o sa ne fie teama sa iesim sa ne plimbam cu barca pe dunare,eu cred ca am sa o scot din apa deocamdata
Sa dam in judecată nu necesita bani( doar in cazul angajării unui avocat), eu zic ca ar trebui sa existe un act constatator din care sa reiasă abuzul, altfel sunt doar vorbe.
Și eu(împreuna cu iulian_cln) am fost controlat la permisul de pescuit și ne-au aruncat o vorba cu inmatriculatul, dar când le-am spus ca bărcile pana in 7m și 20cp nu se înmatriculează, au schimbat subiectul și tot așa ne-au trecut numele intr-un catastif(poliția transporturi, in cazul nostru)
Toți locuitorii deltei cu care am vorbit, cunosc treaba cu neinmatriculatul.

sylver1

va salut domnilor
poate nu am explicat cum trebuie .....in salupa ANR erau si doi politisti de la politia transporturi dupa ce m au oprit au cerut toate actele posibile,carte identitate,barca,motor,permis conducere ambarcatiune si .....permis de pescuit cu toate ca eram in mers nu pescuiam si nu aveam nici macar o undita in barca,in general ANR merge ori cu politia de frontiera ori cu politia transporturi

kama3

Eu sunt dispus sa fac o astfel de actiune in anulare, dar cu conditia sa fim mai multi semnatari, si prin mai multi inteleg cel putin 10 si asta din mai multe motive.
La o actiune sustinuta de mai multe persoane altfel ciulesc urechile si instanta si ANR ul si Capitaniile.
Succesul unei astfel de actiuni profita absolut tuturor posesorilor de ambarcatiuni care cf legii nu necesita inmatriculare - si suntem multi.
O actiune colectiva castigata ii va face pe cei de la  Anr sa se gandeasca dela doua ori cand vor mai vrea sa faca o inginerie de genul asteia.
Taxa de timbru pentru o astfel de actiune e de 50 de lei, deci infima.
Deschid eu lista:
1. Kama3

cristi80




cornel 63

Dragi colegi,
Am luat legatura cu cei de la ANR Bucuresti(compartimentul inmatriculari nave) si am rugat sa-mi trimita in e-mail in forma oficiala acest Aviz catre navigatori nr.1/14.06.2018
Il pun un atasament.
Dupa parerea mea si acesta este incert.Nu specifica despre ce ambarcatiuni de agrement este vorba.
Se spune acolo ca ambarcatiunile vor trebui luate in evidenta sau inmatriculate la capitaniile zonale...etc.
conform prevederilor legale.
Pai conform acestor prevederi ambarcatiunile de agrement mai mici de 7m...etc, nu se inscriu in nici un registru de evidenta si nu se inmatriculeaza.
Din nou ceva neclar.Poate se refera la ambarcatiunile care conform legii trebuiesc inmatriculate???
Nu e rea ideea cu datul in Judecata!!!

Bogdan


byteworks

Citat din: cornel 63 din August 07, 2018, 06:02:20 PM
Se spune acolo ca ambarcatiunile vor trebui luate in evidenta sau inmatriculate la capitaniile zonale...etc.
conform prevederilor legale.
Nu scrie asta, ci ca circulatia in senalul navigabil este permis ambarcatiunilor de agrement daca sunt inregistrate/inmatriculate conform legilor ....

Citat din: cornel 63 din August 07, 2018, 06:02:20 PM
Pai conform acestor prevederi ambarcatiunile de agrement mai mici de 7m...etc, nu se inscriu in nici un registru de evidenta si nu se inmatriculeaza.

... si exact, 7m/15CP conform legii nu trebuie inregistrate/inmatriculate.

stefand600

Nu exista nici o lege care sa sanctioneze  circulatia pe senalul navigabil cu o ambarcatiune neinmatriculata mai mica de 7m sau cu putere pana la 20 CP . Ca pana la urma asta incearca sa reglementeze ANR-ul nu?
Stefan D

Vali

@stefand600: Intr-adevar, nu exista nici o asemenea lege, dar exista o prevedere care sanctioneaza nerespectarea avizelor pentru navigatori. E vorba de art. 2, litera s din HG 876 / 2007 privind contraventiile la regimul navigatiei.

Acum daca avizul e emis in conditii legale sau nu, asta o poate stabili doar instanta. Nu putem noi sa ne punem contra, ca avizul e ambiguu sau chiar ilegal, ci doar judecatorul.

Pe de alta parte, avizul emis anul trecut de capitania Galati e ilegal de la un capat la altul. Pe cand cel mentionat putin mai sus (emis de ANR-ul mare din Constanta) teoretic e legal, dar practic sufera la formularea "Prezentul aviz pentru navigatori anuleaza orice alte dispozitii contrare".

Nu am auzit vreodata ca un aviz pentru navigatori sa anuleze legi sau OUG-uri. si aici ar fi de lucrat la combaterea legalitatii avizului, de catre cei care vor sa deschida actiune. Poate ne spune Bogdan mai multe, fiind si marinar vechi, si avocat.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Bogdan

Vali, eu am facut o analiza pe textele de lege, dar se pare ca toata lumea a trecut peste fara sa citeasca cu atentie. Eu alta, nu mai fac si te rog sa nu te superi pe mine. Fiecare a actionat dupa cum l-a dus capul. Au facut adrese - petitii unde li s-a raspuns echivoc, s-au informat personal, etc.
Din punctul meu de vedere ( profesional) avizele catre navigatori nu pot face obiectul unei actiuni in instanta de contencios si nici in cea de drept comun. Avizul are rol de informare si avertizare chiar daca are caracter obligatoriu. Din continutul ultimului aviz publicat, ce sa intelegem? Ca cei de la ANR incearca sa dreaga busuiocul in referire la avizul cu obligativitatea inmatricularii tuturor ambarcatiunilor? E un haos general in capul celor de la Capitanie. Mezei din cate stiu a fost Capitan Sef de Port Constanta. In privinta navigatiei fluviale, omul e pe dinafara si solicita opinia de la Galati, iar astia servesc tot ce le tuna prin creier ( care il au). Cred ca doar in situatia in care cineva se confrunta cu o actiune coercitiva pe subiectul dat, abia atunci se poate actiona in instanta pentru recunoasterea dreptului si anularea actiunii capitaniei ca fiind nelegala si neteminica.
Clar este insa faptul ca un aviz catre navigatori nu poate contravine prin dispozitii unui ordin de ministru si nici nu il poate completa ( adaugare la lege). 
Mai sunt juristi printre noi care isi pot exprima punctul de vedere profesional si chiar ii invit sa o faca.

kama3

Din punctul meu de vedere avizul catre navigatori nu are caracterul unui act administrativ.
Dar, singura modalitate de a face ceva e sa-l consideram act administrativ, pt ca creeaza obligatii, iar nerespectarea lui conduce la sanctiuni si sa-l atacam in instanta de contencios.
Si atunci va hotara instanta daca e sau nu e, daca e legal sau nu e lefal, daca tb sau nu anulat