Motor Evinrude "20CP" 2T

Creat de bobinuta, August 01, 2018, 12:22:03 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bobinuta

Salut colegii,
Asa cum am mai precizat si in postarile anterioare, as vrea sa va solicit cate o parere (celor care se pricep, evident!).
Iata o oferta care initial m-a tentat: motor Evinrude 20cp 2T, pret = 300 EUR.

OK. Am contactat proprietarul, am discutat... omul pare de bun simt, fara sa para smecher sau cu intentii dubioase.
A fost corect, mi-a trimis un filmulet cu proba motorului in butoi si o serie de poze cu interiorul acestuia.
In urma vizionarii pozelor, am gasit placuta de identificare, pe care scrie (printre altele) si "255B62" (Evinrude, Bruges, Belgium).

Cautand modelul respectiv pe Internet, am gasit ca motorul are de fapt 25CP si ca e fabricat in 1975 !
http://shop.evinrude.com/media/document/ModelNumberReference.pdf
https://www.marineengine.com/parts/engine-model-guides/omc-johnson-evinrude-model-number-guide/omc-johnson-evinrude-model-number-guide-00049.html

Avand in vedere cele de mai sus, ma intreb, daca nu cumva abtibildul de pe capac n-o fi fost schimbat ? Proprietarul spune ca l-a adus de la italieni. Mai mult decat atat, daca voi fi oprit si cineva se uita la serie, va fi clar ca merg cu un motor de 25CP, este ? Sau pur si simplu, daca in hartiile incheiate intre mine si proprietar, el declara ca vinde un motor de 20CP - asta ma absolva pe mine de alte responsabilitati? Cum vedeti lucrurile?

In fine... iata si un filmulet demo cu proba in butoi :
https://www.youtube.com/watch?v=MdjyLdaRBxM&feature=youtu.be

Mie mi s-a parut ca scoate cam mult fum, dar un amic mi-a atras atentia ca motorul ar fi putut fi pornit atunci, la rece, fara sa fi intrat intr-un regim termic stabil si de asemenea, poate ca a avut mai mult ulei decat ar fi trebuit in amestecul carburant. Eu am mai avut niste rezerve vis-a-vis de un soi de mazga galbena din jurul anumitor suruburi si de la anumite imbinari, dar amicul m-a atentionat ca ar putea fi vorba de vaselina imbatranita si nu de o problema efectiva a motorului.

Pun mai jos si cateva poze, in ideea de a va intreba ce verdict ati putea oferi: merita sau nu merita sa-l cumpar cu 300EUR?

Retineti ca nu sunt chitibusar, nu caut motoare cosmopolite, ma intereseaza ceva cu care sa-mi fac treaba. Daca motorul asta intra in categoria "oldies but goldies", n-am nici o retinere sa-l dau pe mana unui mecanic bun care sa-l mai gadile putin si cu asta basta - in loc sa "imi asigur constiinta" spanzurand de la 700 EUR in sus pe vreun motor 4T.

Mentionez ca am vizionat si un filmulet cu motorul pus pe un RIB, care intra in glisare.

Accept si critici sau dojeni, nu ma supar  8)
Multumesc tuturor !

















Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Vali

Am cumparat anul trecut un motor identic pentru Catalin - Moshu. Am mers cu el cand mi-am scos motorul meu de pe fundul canalului Sontea, fiind foarte multumit. Din ce stiu, Catalin l-a bagat apoi in revizie la Pronautica, si de atunci se da cu voiosie cu el, pe o barca scurta de-a mea.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Alex1958

Citat din: bobinuta din August 01, 2018, 12:22:03 PM
Avand in vedere cele de mai sus, ma intreb, daca nu cumva abtibildul de pe capac n-o fi fost schimbat ? Proprietarul spune ca l-a adus de la italieni. Mai mult decat atat, daca voi fi oprit si cineva se uita la serie, va fi clar ca merg cu un motor de 25CP, este ? Sau pur si simplu, daca in hartiile incheiate intre mine si proprietar, el declara ca vinde un motor de 20CP - asta ma absolva pe mine de alte responsabilitati? Cum vedeti lucrurile?
Salut!
La 25 CP trebuie sa ai barca inmatriculata. Punerea unui abtibild de 20CP pe capac pare mai degraba o treaba locala decat una italieneasca. Poti sa dai de un control mai vigilent si atunci naivitatea/ nestiinta nu te salveaza. Ca observatie cei de la RNR sau capitanii nu sunt foarte vigilenti si nu de leaga de cauciuce....Dar...

bobinuta

@Vali, Alex : multumesc pentru raspunsuri ! Mai "rontai" nitel problema...
Cat o mai costa si inmatricularea aia ?!
8)
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Alex1958

La Ro, te duce mai mult decat motorul.

toni tl

Inmatricularea unei barci cu motor de 25cp costa aproape 1100 lei. Atat am platit eu la inmatricularea barcii. Trebuie sa ai actele in regula, adica factura si certificat de conformitate atat la barca cat si la motor.





kama3

Acuma cu tambalaul iscat de ANR privind inmatricularea barcilor eu nu m as mai risca sa ies pe garla cu un motor colantat.
Chestia cu colantatul tine pana la primul control . Daca seria arata 25 de cai conteaza fix pix ce scrie pe capac sau in actul de mana.
Aia de la capitanie daca nu controleaza seriile nu inseamna ca sunt atat de prosti incat sa nu stie cum sta treaba cu colantatul.
Eu personal n-as merge cu un motor mai mare de 20cp neinmatriculat.
Daca te hotarasti sa mergi pe varianta inmatricularii, iti recomand Belgia. Si nu ca n-as fi patriot, dar daca de banii dati pe inm si impozie statul nu imi ofera nimic, atunci zic pas.
Cu privire la motor, eu m-as orienta catre un model mai nou, cu evacuare prin elice. 2T sunt motoare zgomotoase asa ca orice amortizare a zgomotului conteaza.

Betto

Nu numai cat costa,... dar prin ce calvar treci sa inmatriculezi o barca !...  E teapa sa iei un motor de 25 hp. De aia nu le cumpara nimeni, pentru o diferenta de 5 hp ai sa platesti nu numai inmatricularea,.. dar si taxele si impozitele anuale pentru ambarcatiune si motor!... "Sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine!"...

radasous

Salutare,
Motorul s-a fabricat, de-a lungul timpului, cu acelasi cap cu mai multe puteri, 15, 18, 20, 25 cp. Am si eu unul oarecum identic in curs de restaurare de aproape doi ani, de 20 cp
Verifica si seria incercuita, aceea este cea reala si greu de schimbat.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

bobinuta

#9
Buna dimineata ,
Multumesc tuturor celor care au mai raspuns intrebarilor mele!

@toni tl: buna informatie referitoare la costul inmatricularii (in RO) ptr 25cp + barca! Multumesc!

Citat din: kama3 din August 01, 2018, 09:01:38 PM
Acuma cu tambalaul iscat de ANR privind inmatricularea barcilor eu nu m as mai risca sa ies pe garla cu un motor colantat.
Chestia cu colantatul tine pana la primul control . Daca seria arata 25 de cai conteaza fix pix ce scrie pe capac sau in actul de mana.
Aia de la capitanie daca nu controleaza seriile nu inseamna ca sunt atat de prosti incat sa nu stie cum sta treaba cu colantatul.
Eu personal n-as merge cu un motor mai mare de 20cp neinmatriculat.
Desi sunt incepator si lipsit de experienta, logica bunului simt mi-a dictat cam aceleasi directii de actiune. Hi. Totusi, logica bunului simt poate fi diferita in astfel de situatii, fata de a cuiva experimentat - si de aceea am deschis public problema. Tendinta mea era sa procedez 100% dupa cum ati mentionat, la fel am gandit si eu despre cei de la capitanie.
De altfel, ieri am dat examen pentru permis si i-am observat cu atentie - e clar ca nu-s veniti cu pluta si ca daca vor sa te faca, poti sa ai probleme.
Citat din: kama3 din August 01, 2018, 09:01:38 PMDaca te hotarasti sa mergi pe varianta inmatricularii, iti recomand Belgia. Si nu ca n-as fi patriot, dar daca de banii dati pe inm si impozie statul nu imi ofera nimic, atunci zic pas.
Si aici gandim la fel. Exact din acest motiv evit inmatricularea. Nu pentru taxele in sine, ci pentru timpul pierdut si mai ales, pentru a nu-i hrani din munca mea mai mult decat s-ar cuveni. Si eu sunt patriot si tin la Romania, dar nu vreau sa umflu (prin sifonare) buzunarele altor oportunisti.
Am mai citit (in diagonala) pe forum despre inmatricularile in Belgia si am informatia in vizor ca o posibila alternativa. Poate va voi mai intreba cate ceva pe PM.
Citat din: kama3 din August 01, 2018, 09:01:38 PMCu privire la motor, eu m-as orienta catre un model mai nou, cu evacuare prin elice. 2T sunt motoare zgomotoase asa ca orice amortizare a zgomotului conteaza.
Dupa ce am mai ascultat ieri pe unde am fost, inca doua motoare 2T, am observat ca nu toate sunt la fel de zgomotoase, dar e clar ca orice amortizare a zgomotului va conta pentru confortul meu sonor. Subscriu !

Citat din: betto: Nu numai cat costa,... dar prin ce calvar treci sa inmatriculezi o barca !...  E teapa sa iei un motor de 25 hp. De aia nu le cumpara nimeni, pentru o diferenta de 5 hp ai sa platesti nu numai inmatricularea,.. dar si taxele si impozitele anuale pentru ambarcatiune si motor!... "Sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine!"...
Si cu dvs. sunt perfect de acord. Multi dintre colegii pescari m-au intrebat de ce imi trebuie motor mai mare de 5CP si de ce vreau cu cu 2 pistoane... iar cand au auzit ca deja incep sa ma gandesc la 4T din cauza zgomotului, nu va mai spun... Singura problema pe care mai putini au inteles-o e ca eu imi doresc sa folosesc barca mai mult pentru explorare si excursii cu familia, decat pentru pescuit. La pescuit e simplu, turezi motorul, fugi cativa Km pana la locul faptelor si apoi scoti betele si-ti vezi de treaba.
Dar cand discutam de excursie, de agrement, urechile devin sensibile la zgomotul de durata lunga si la fel si buzunarul...
De aia caut un motor silentios si care sa consume cat mai putin in raport cu puterea dezvoltata !
Cat despre taxe si impozite, ati vazut probabil parerea pe care mi-am exprimat-o deja mai sus.

Multumesc frumos si week-end placut tuturor !
Bob
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

scm_ro

Incearca mai multe 2t si o sa gasesti si mai silentioase.
Eu am un suzuki de 60cp in 4t si um selva de 15cp in 2t. Nu este foarte zgomotos selva chiar daca este in 2t.
Altceva nu imi place la 2t. Faptul ca daca vreau sa merg mai mult cu el bagat in viteza la relanti, vibreaza mai mult ca 4t si am inteles ca nici nu e bine sa il lasi mult la relanti ca nu e arderea la fel de buna ca in forja.

bobinuta

Citat din: scm_ro din August 03, 2018, 08:34:26 AM
Incearca mai multe 2t si o sa gasesti si mai silentioase. [...]Nu este foarte zgomotos selva chiar daca este in 2t.
Altceva nu imi place la 2t. Faptul ca daca vreau sa merg mai mult cu el bagat in viteza la relanti, vibreaza mai mult ca 4t
Salut!
Chestia cu incercatul e o idee buna, partea proasta e ca nu gasesti in timp util prea multe motoare pe care sa le incerci, hi.
Ideal pentru mine ar fi fost sa pot obtine informatii din partea colegilor, pe baza carora sa pot cauta anumite marci sau tipuri de motoare, fara a mai fi nevoit sa ascult practic orice. Iata, un raport pe care il pot lua in considerare este chiar al tau - Selva 2T. Acum, nu stiu daca toate motoarele 2T Selva pot fi la fel de silentioase, asa ca n-ar strica sa mentionezi si modelul tau (sau sa mi-l trimiti pe PM).

Referitor la vibratiile de ralanti, nici mie nu mi-au placut, dar am observat ca la Johnson 8CP erau mult mai mici comparativ cu Tohatsu 5CP.

Multumesc !

Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

scm_ro

e un selva de 15cp din 85.

De Duminica o sa imi zornaie in cap 2 sapt zilnic, daca nu face pe nebunul ( caz in care i-am spus de pe acasa ca il fac submarin Grec :P  Nu mai revine in RO )

Vali

@bobinuta: Cezar, uite aici propunere: iti dau un Selva de 15 cai / 2T, il duci la Fritz si il faceti sa mearga, dupa care dai si tu cat vrei pe el, bineinteles daca merge. Nu are probleme, ci e nevoie doar de reglaje.

Are impeller nou, ulei nou in cizma, bujii noi, si are compresia de 8, destul de bine pentru un 2T din anii '90. Singura problema e ca uneori "sare din viteza". Mi-a spus FRitz ce trebuie sa-i fac, dar am renuntat sa-mi bat capul, din cauza ca am Marinerul "scafandru", de care sunt foarte multumit.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bobinuta

@Vali: Multumesc frumos Vali ! Amabil ca intotdeauna, apreciez !
Ramane sa tinem legatura si sa vedem daca se poate pune la punct.

Week-end placut!
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube