Tranzitia de la gonflabila la "vapor"

Creat de Zodiac, Septembrie 02, 2018, 02:53:13 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Zodiac

Vad ca pe forum tot timpul sunt prezenti multi membri si foarte multi vizitatori . Postari noi sunt putine  ;D !
Cu cat citesc mai mult despre barci , cu atat mai mult vad ca majoritatea au pornit de la ideea de barcute ...chiar gonflabile  mici de genul sub 3 metri , au trecut la barci de peste 3 metri pentru Delta , apoi la barci de peste 4 metri pentru Dunare si apoi au trecut ...sau vor sa treaca la barci de peste 5 metri...unii chiar la "vapoare" de peste 7 metri .

bobinuta

Citat din: Zodiac din Septembrie 02, 2018, 02:53:13 PM
Vad ca pe forum tot timpul sunt prezenti multi membri si foarte multi vizitatori . Postari noi sunt putine  ;D !
Zodiac, eu de exemplu poate ca apar prezent, doar datorita faptului ca optiunea de a ramane logat este bifata si nu am dezactivat-o.
Cat despre postari noi... depinde de fiecare. Poate ca rezervoarele de inspiratie se mai epuizeaza si ele...
Citat din: Zodiac din Septembrie 02, 2018, 02:53:13 PM
Cred ca ar fi extrem de util pentru cei noi care intra in acest domeniu , un fel de mic ghid care provine de la cei experimentati de genul :
- la inceput am vrut o barca de pescuit pe lacuri pentru o persoana si am luat un Allroundmarine de 2,70 m cu motor electric... X
- apoi am vrut sa mergem 2 persoane la pescuit pe lacuri si am luat un Zodiac 3,50 m cu motorul X
- apoi am vrut pentru 3-4 persoane pentru Dunare si Delta si am luat un AN ;D de 5 m cu motorul X
- apoi familia a vrut si agrement si mare si am luat un X cu motorul Y
- apoi .......................
Poate ca ar fi util, dar nu exista o barca universala, perfecta pentru toate scopurile. La fel cum si in pasiunea mea dintai, radioamatorismul, nu exista statie radio perfecta. Spre exemplu, exista statii radio care cuprind atat benzile de unde scurte, dar si cele de unde ultrascurte, atat segmentul VHF cat si cel UHF. Toate reprezinta compromisuri. Sau la camerele foto. Cand un aparat e prea multifunctional, reprezinta un compromis relativ. Nu poti avea o camera fotografica care sa faca bine si poze, dar sa si filmeze precum o camera video dedicata.  Acelasi lucru se petrece si cu barcile si de aceea trebuie sa hotarasti clar ce vrei sa faci cu barca si in ce conditii. Va trebui sa renunti la unele, ca sa castigi la altele.

Din punctul meu de vedere, daca ar fi sa am fondurile necesare, salupa prezentata ieri pe forum - Grizzly 520 HT - ar indeplini cam toate cerintele unui compromis acceptabil. Pentru 7000 EUR, iti faci damblaua cu ea pe orice lac, rau maricel, Dunare si Delta. Iar pe mare, sunt sigur ca va face fata cu brio, daca nu te arunci pe valuri mari. Dar trebuie sa te gandesti serios ca un motor de 50-70CP papa ceva carburant si atunci trebuie sa hotarasti clar ce ai de gand: sa zburzi cu salupa sau nu. Pentru mine, nu este economic si de aia caut barci mai simple, dar bine proiectate, cum ar fi AN-ul lui Vali.  Trebuie sa te gandesti si la aspectul asta (consumul de carburant), pentru ca degeaba ai rezervati 10000 EUR pe care ai vrea sa-i investesti intr-o barca "cat mai traznet" in banii astia, daca nu-ti vei permite consumul de carburant asteptat de la motorizarea aferenta barcii. Si eu am gasit oferte foarte interesante si relativ ieftine, dar gandind prin perspectiva unei deplasari mai lungi, am descoperit repede ca erau nerentabile.

Vrei sa ai un soi de rulota plutitoare, cu care sa poti zburda si pe Dunare, si in Delta, dar si pe mare, fara sa consumi foarte mult? Atunci trebuie sa cauti o barca ce poate folosi si vele, sa aiba derivor mobil si catarg rabatabil. Doar ca pretul va fi clar mai mare.

Dupa cum vezi, conditiile impuse functioneaza ca un balon. Il strangi dintr-o parte, se umfla in cealalta si tot asa. Pana la urma, totul e o functie de bani. Chiar si daca ar fi sa-ti construiesti singur un compromis satisfacator, tot nu vei fi multumit, pentru ca undeva, ceva va lipsi. Nu-l vei putea finisa precum unul industrial (undeva ceva va lipsi, inauntru sau la exterior), sau vei munci prea mult si astfel, concluzionezi ca e mai simplu sa strangi banii si sa cumperi. Vrei sa cumperi... depinde de bani in primul rand. Asta-i viata !

Regards,
Cezar


Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Florio

Citat din: Zodiac din Septembrie 02, 2018, 02:53:13 PM

Cred ca ar fi extrem de util pentru cei noi care intra in acest domeniu , un fel de mic ghid care provine de la cei experimentati de genul :
- la inceput am vrut o barca de pescuit pe lacuri pentru o persoana si am luat un Allroundmarine de 2,70 m cu motor electric... X
- apoi am vrut sa mergem 2 persoane la pescuit pe lacuri si am luat un Zodiac 3,50 m cu motorul X
- apoi am vrut pentru 3-4 persoane pentru Dunare si Delta si am luat un AN ;D de 5 m cu motorul X
- apoi familia a vrut si agrement si mare si am luat un X cu motorul Y
- apoi .......................
Deci conteaza foarte mult motivatia pentru care v-ati luat fiecare barca precum si motivatia pentru care ati trecut la next level . Desi aceste informatii sunt oferite pe forum ...cate putin pe subiecte separate , nu exista un topic centralizator care sa fie de maximum folos celor la inceput de drum mai ales in economiile financiare pe care le-ar face .

Nu știu cât de elocventă e experiența mea, fiindcă pe modelul de sus, totul se rezumă la o singură frază:
La început am vrut o barcă cu vele pentru familie, și am ales atât de bine încât o am și astăzi, după 10 ani. :) Și nu găsesc motive raționale s-o schimb, deși vreau cu ardoare un "next level".

Acum, ca să dezvolt subiectul, lucrurile stau așa:
Un pasionat va fi mereu în dilema "merg să-mi fac hobby-ul, mă simt vinovat că nu petrec timpul cu familia"..."stau cu familia, sufăr că nu mă ocup de hobby".  Eu am ales navigația cu vele, într-o barcă de familie, aceasta împăcând capra, varza și mai ales LUPUL :D .
Am căutat un minimum de barcă, să aibă confortul interior dorit pentru familia mea: 4-6 locuri de dormit, masă-careu, bucatarie cu aragaz, frigider, baie închisă.
Ca parametri tehnici, pescaj redus pentru a accesa ape interioare, Dunăre, zona lagunară, zona marină de coastă. Ca accesibilitate, am dorit o barcă transportabilă, pe care să o pot aduce în curte în extrasezon sau pe care să o pot duce la apa pe care vreau s-o cutreier, în timp record, adică pe șosea.
Nu mi-am pus problema dacă e bine ce fac, dacă pierd bani greșind alegerea, dacă familia n-o să dorească, dacă...dacă. Dar asta e nebunia mea proprie, pe care mi-o asum.

Timpul a dovedit că am făcut nu alegerea bună, ci alegerea excelentă, ideală pentru noi.
În 10 ani de călătorii pe tot felul de ape, după mai multe mii de mile parcurse, trăind la bord câte 15-24 de zile, cu întreaga familie care între timp s-a mărit de la 3 la 4, întâlnind toate situațiile de la calm plat, la vânturi de 100 km/h și valuri de 5m, trecând demult de zona costieră la traversade de 50-60 mile, barca ne-a fost și ne este în continuare casa de pe ape.

Am fost întrebat dacă voi cumpăra un velier de circa 40 picioare, nu vând barca? Nu cred că o s-o vând, mai întâi fiindcă e cu totul altceva decât o barcă mare, pot accesa alte ape, pot face altfel de călătorii. E mai versatilă, e foarte ieftin de deținut și întreținut (de fapt costă nimic, 400 lei pe an impozit. Întreținerea, nimic).
Mai apoi fiindcă știu situații de proprietari de bărci de pe Sailboatowners.com , care și-au vândut genul meu de barcă, pentru un upgrade. Apoi într-un an-doi, au vândut noua barcă, întorcându-se la primul model.
Dincolo de aceasta, am norocul să dețin un MacGregor care este excelent echilibrat sub vele, se comporta foarte bine în navigație, stabilitatea de formă deosebită (am mers accidental cu vele FĂRĂ LEST, la Parada Ambarcațiunilor 2015 de la clubul San Giorgio-din greșeală/grabă, cu 6 oameni în cockpit, în vânt și sub vânt). 
Din cele spuse de deținătorii de MacGregor de aici și de cei care au navigat pe bărcile lor, e diferență mare între ele și Nemo. Aș merge pe varianta de a o păstra :)

Iaca o parte din experiența mea. Povestea poate fi mai detaliată numai dacă există întrebări pe această temă.

Betto

Peridocul meu poate transporta max. 1060 kg, iar peridocul, masa proprie este de 340 kg. Total max. 1400kg.
https://www.flickr.com/photos/155812295@N08/26651010588/
Cat despre legislatie, ...deduceti de aici: https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=1444.0

Florio

Citat din: Zodiac din Septembrie 02, 2018, 09:51:47 PM
Multumesc pentru raspuns @Florio se pare ca ai exprimat exact dorintele mele cu doar doua diferente .
Nu sunt interesat , cel putin pe moment de velier . Muncesc de mult timp , cu mult efort depus pentru ca eu cu sotia sa avem aceleasi pasiuni . Mergem impreuna la pescuit in echipa , pe munte , la mare , iubim cainii , ne plac barcile .
Vreau si eu acel "agregat" de care sa fiu multumit cel putin 10 ani , caut minimul de vaporas care sa-mi ofere confort familiei...dar nu pentru perioade lungi...maxim o saptamana cu specificatia ca noaptea vrem sa dormim langa un tarm de unde sa facem pe cat se poate si o minima aprovizionare . Nu vreau sa fiu dependent absolut de loc de cazare si in special de cazarile/serviciile din Delta...nu intru in amanunte pentru ca stiu ca exista colegi care se ocupa cu asa ceva . La fel nu vreau sa o las nicaieri , vreau sa stea cu noi , atat pe apa cat si in curte . Va fi un membru al familiei  ;D !
Stiu din pescuit o vorba mare " daca faci calcule financiare , nu te mai duci la pescuit niciodata" . La fel si cu barca , daca fac calcule de fezabilitate sau amortizare ca ...nu mai cumpar nimic .
Singura problema e bugetul , daca iau ceva mai scump dureaza mai mult achizitia . Si mai e o problema pe care inca nu o inteleg perfect , cum se aduna greutatea legal la masina....barca...peridoc !
Mai concret daca masina sa spunem are MMA de 2260 kg si MMA ansamblu 4460 , daca vreau sa spunem o barca de 1000 kg :
- Cat cantareste un peridoc pentru o barca de 1000 de kg ?
- Exista peridoc de 1000 kg ? Eu am vazut ori 750 kg ori 1300 kg
- E nevoie de E la permisul auto ?

@ Florio nu exista nevoia de alte detalii , inca o data multumesc pentru suport si pentru faptul ca ai consumat din timpul personal pentru mine .

Dacă barca oferă adăpost pentru o săptămână, se poate locui la fel de bine în ea și o lună :)
Bărcile sunt clasificate din punctul ăsta de vedere în :
-Day sailer , care oferă posibilitatea de distracție pe timp de zi
-Weekender- evident spațiul ei oferă adăpost pentru două zile la bord. Adică locuri de dormit și maximum o toaletă chimică în cabină (cele mai multe o au sub o banchetă).
-și restul. Adică bărci în care se poate sta mai mult de un weekend. Ceea ce implică un confort ca spațiu și utilități, suficient pentru a sta oricât (aragaz, frigider, baie închisă, locuri de dormit, masă).

Despre modalitatea de calcul, colegul Betto ți-a dat mai sus un link spre o discuție deja purtată.
Ideea generală este că indiferent ce greutate au pe moment vehiculul și remorca, important este ca masa maxim autorizată a ansamblului ( MMA autoturism plus MMA remorcă) să se încadreze sub 3500 kg pentru permis categoria B.
Peste 3500 kg se cere categoria B+E (la un vehicul tractor de categoria B) sau C+E (la un vehicul tractor de categoria C).
Restul datelor tehnice se iau din cartea tehnică a mașinii: ce capacitate de tractare are cu remorca cu dispozitiv de frânare sau fără dispozitiv de frânare, etc...

cristizz

Poate ca e bine sa nu te grabesti cu achizitia, doar daca nu ai o oferta la pret de dumping.
Acum ca deja ti-ai setat o varianta, ar fi bine sa o testezi, intai, sa vezi daca in practica este cu adevarat ceea ce crezi acum.
Cu mintea de azi, eu as inchiria o saptamana o barca ca cea pe care as dori sa o cumpar.
In acest timp as explora si alte optiuni din aceeasi gama, tot se cam incheie sezonul. In Europa sunt mai multe targuri de profil, unde sunt expuse laolalta foarte multe ambarcatiuni - cel mai mare este la Dusseldorf, in ianuarie.

Referitor la MTMA: cu permis catg.B poti tracta un ansamblu de pana la 3500kg. Daca faci un curs la o scoala autorizata, iti vor da o adeverinta (valabila oriunde in UE) si poti tracta un ansamblu de pana la 4250kg. Daca te mai duci si la examen (doar ai platit scoala) si-l treci (ce dreak ne e ferim atat?) poti tracta un ansamblu de pana la 7000kg.

bobinuta

Citat din: Zodiac din Septembrie 02, 2018, 08:45:59 PM
Cezar , se pare [... ]ca ai ajuns sa stii aproape clar ce barca vrei .
[........]
PS - Din postarile tale , se pare ca tot nu esti decis iar parerea mea e ca tot la velier ajungi  ;D !
Zodiac, salut.
As vrea o ambarcatiune precum cea a lui Florio (motovelier remorcabil cu care poti sa accesezi si ape cu adancimi mici, datorita derivorului mobil si pescajului mic), dar nu imi pot permite acum suma respectiva. Intr-un viitor, poate ca da, dar pana atunci mai e nevoie de niste ani . Daca va fi sa ajung la un velier, atunci cam pe acolo voi ajunge. Altfel nu.
Pana atunci, singura solutie pentru nevoile si posibilitatile mele e data de o barca AN cu un motor relativ decent si economic. Evident, alaturi de  peridocul aferent.

Iti urez bafta in alegerea pe care o vei face si indiferent care va fi (chiar si submarin  ;) ) sa va bucurati de ea si sa o folositi cu placere !

Cu bine,
Cezar



Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

dany

Salutari!
Am inceput cu pneumatica de la metro,seahawk 2 ,o bunaciune verde cu galben,balon de sapun,frumos colorat si scump pe deasupra....vreo 4 milioane acum 16-17 ani, nici nu mai stiu...Plecam cu ea in spinare ,umflata ,cu doua vergi la pluta.Plecam vesel de acasa si pret de 15 minute cat faceam pana la balta i-mi faceam planuri cum sa scap de blestemul asta...Am facut roti de transport,dar ocupau loc in barca si ma incomodau,plus ca am facut pana de vreo doua ori,drumul fiind strajuit de tufe mari de catina...Am inceput sa-mi construiesc tot felul de panarami plutitoare.Culmea, ca cea mai smechera a fost din tabla zincata betluita in cea mai mare parte ,cu ceva nituri,cu silicon pe la incheieturi...cu structura de teava de 20x20....,ceva gen lotca ....Ma pufneste rasul..Bagam la vasle de rupeam si mi-am luat un motoras 2t 4cp johnson cu acceleratia pe capac....Am mers cu ansamblul asta 2 sezoane,fara sa curat bujiile macar odata,nici ulei cizma ,nimic...Habar nu aveam ca e nevoie sa verific...Ma durea la filetanta...Barca mica,griji putine.O duceam pe niste roti de cauciuc brut cu un sistem  de basculare facut f.bine caci intram la apa direct si le ridicam dupa.La fel la scos.Aproape de mal .lasam rotile jos si ieseam pe mal...Era senzatie !...
Am zis sa ma apuc de fibra,...ehe....Am comandat la un magazin din oras ,de vopseluri 2 bidoane de 20 litri si am cumparat nu mai stiu de unde stratimat.Am turnat placi de fibra si le-amlegat intre ele si  a iesit  un Jonboat ,ce semana cu partea de jos a unui tab...Avea prova prea din scurt  si  urca mai greu pe valuri.Puteam pune pe ea o tona fara probleme...A uitasem,am,mai luat  alte 20 kg de rasina...Nu aveam eu pe atunci internet,calculator ....chix informatii...ca acum?!...Nici nu visam....
Am construit mai multe tigai,am reconditionat unele.....Un pic cate un pic...Am invatat multe de atunci si am reusit cateva lucrari bunisoare,cu voia d-voastra...Am lucrat mult cu fibra poliesterica ,lucrand matrite pt.monumente funerare...,asta nu-i la misto!...Migala si praf,mizerie si toxine,de toate...Am lucrat si cu epoxidica ,facand barci din placaj marin imbracate cu epoxi si tesatura,chit din praf de lemn si alea,alea...Belea!..Am devenit alergic la epoxidica si sunt nevoit sa lucrez imbracat  ca un cosmonaut,cand o fac.
Sa scurtez postarea.Barca pneumatica,barca de placaj,barca de tabla,barci de fibra facute de mine sau cumparate si reconditionate.Am experimentat la greu,din toate punctele de vedere :munca cat cuprinde,bani ....nu am reusit niciodata sa tin o evidenta, si mai prost  probleme de sanatate!
Am facut o buna alegere nu de mult.Am luat o pilotina PICI ,pe care am echipat-o cu un motor de 8 cp,2t,impecabil.Viteza,daca se poate spune asa,este de 11-12 km la ora cu  65-70 la suta din acceleratie.Daca accelerez mai mult ,o fac degeaba degeaba.Am sa probez si un 25,cred,...sa vad smecheria cum merge ,dar nu cred ca este necesar decat daca ies in delta o saptamana si am bagaj mult,zic...Am facut cate ceva la pilotina,dar am iesit cu ea pe apa caci se ducea sezonul de pescuit pana faceam eu totul.Ma pregatesc ca in iarna sa-i fac un parbriz pe cabina si de acolo sa pornesc cu un''coviltir "cu de toate:geamuri,plasa de tantari cu fermoare,capse si ceo mai fi...Cand a veni timpul...

dany

Barca arata acum mult mai bine!Este total altfel de barca ,fata de ce am avut,si nu am avut putine...Pt.pescuit este f.buna.La stationar.Ieri am iesit prima data cu ea si am prins in 4 ore o platica de aproape 2 kg si un biban la kil,aproape!!!la rama !!!Stai in barca comod si sigur.Poate sa bata vantul...ma doare-n paispe...Urcam in vant si in curent cu aceiasi viteza cu care am coborat.Pacat ca a trebuit sa plec mai repede caci nu am apucat sa merg si cu 5-ul,2t ,racire pe aer...Cred ca mergea la fel,dar accelerat aproape de maxim.Cred ca m-am oprit aici.E o barca numai buna pt. unul de peste 50 de primaveri :) ,ce merge la pescuit sa se relaxeze!
De ce nu am facut asta acum "n"ani?!

Vali

@Zodiac: uite cum mi-am descris eu experientele cu diverse barci, care m-au determinat sa fac barca tip AN:
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,238.0.html . E vorba in principal de posturile 1, 8 si 10, dar in tot topicul se gasesc informatii utile.

Daca ai rabdare sa citesti, vei vedea cam care era entuziasmul meu in acea vreme, si cat eram de atent la orice sugestie sau intrebare. Culmea e ca nu aveam ganduri de business, ci doar voiam sa obtin cea mai buna barca posibila pentru mine si fratele meu. Cu atat mai mult, ultima intentie acum e sa-mi fac reclama, fiindca si asa abia reusesc sa-mi onorez cererile.

Mi-as dori foarte mult sa mai gasesc ceva din inflacararea de atunci, dar ma tem ca acele vremuri s-au dus. Nu e vorba ca m-am saturat sa repet pentru novici, cum ai presupus, ci e vorba de multe dezamagiri adunate in timp, colegii vechi stiu despre ce e vorba.

Sper sa gasesti in acele randuri ceva informatii utile pentru dilema ta vizavi de alegerea barcii optime.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bobinuta

Citat din: dany din Septembrie 03, 2018, 10:18:22 PM
Barca arata acum mult mai bine! [....... ] De ce nu am facut asta acum "n"ani?!
Salut Dany si felicitari pentru vaporas, sa-l plimbi sanatos si sa-ti aduca bucurii !
De ce n-ai facut-o ? Pai cred ca din curiozitate si avant ... tineresc si pionieresc. Dupa cum ai spus, daca ai fi avut informatiile necesare, probabil ca te-ai fi documentat mai mult si ai fi renuntat la o parte din munca. Ai ramas cu experienta si amintirile placute - ceea ce nu e deloc putin !
Pe de alta parte, nu spune NU niciodata, ca nu stii de unde sare iepurele ! Hi.

Fir intins si ape linistite!
Cezar

Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Zodiac

Citat din: Vali din Septembrie 04, 2018, 01:12:13 AM
@Zodiac: uite cum mi-am descris eu experientele cu diverse barci, care m-au determinat sa fac barca tip AN:
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,238.0.html . E vorba in principal de posturile 1, 8 si 10, dar in tot topicul se gasesc informatii utile.

Daca ai rabdare sa citesti, vei vedea cam care era entuziasmul meu in acea vreme, si cat eram de atent la orice sugestie sau intrebare. Culmea e ca nu aveam ganduri de business, ci doar voiam sa obtin cea mai buna barca posibila pentru mine si fratele meu. Cu atat mai mult, ultima intentie acum e sa-mi fac reclama, fiindca si asa abia reusesc sa-mi onorez cererile.

Mi-as dori foarte mult sa mai gasesc ceva din inflacararea de atunci, dar ma tem ca acele vremuri s-au dus. Nu e vorba ca m-am saturat sa repet pentru novici, cum ai presupus, ci e vorba de multe dezamagiri adunate in timp, colegii vechi stiu despre ce e vorba.

Sper sa gasesti in acele randuri ceva informatii utile pentru dilema ta vizavi de alegerea barcii optime.

@Vali , am citit topicul acela de vreo 5 ori , m-am gandit la un moment dat si la achizitionare , dar vreau cabinata . Am tot auzit ca ar exista barca AN si in varianta cabinata , dar nu am gasit-o nicaieri .
Nu vreau sa-mi aduc aminte cate afaceri au facut in trecut prietenii sau cunoscutii mei pe baza ideilor mele oferite GRATIS .
In nici un caz nu m-am referit la reclama din partea ta ci am discutat referitor la situatia actuala de pe  forumurile romanesti in general .
Am primit multe informatii utile si de la tine si de la alti colegi de forum , acestea m-au ajutat sa ma apropii de luarea unei decizii aproape finale ;D !

Vali

Chiar daca vei lua cabinata, e bine sa iei ori una usoara, fasneata si economica, ori una mare care sa-ti asigure tot confortul. Cele din segmentul de mijloc de obicei nu asigura nici confort optim, nici performante optime.

Cele usoare asigura un confort minimal, dar performante bune de viteza, repriza, economie etc. Exemple - Quicksilver 430, 470 etc.
Cele mari si grele ofera confort desavarsit, dar la performante stau mai slab. Ori ofera viteza cu un consum imens de gaz (exemplu - Merry Fisher-ele mari), ori ofera economie cu o viteza mai mica (Shetland 640).

Sunt putine barci cabinate de dimensiune intermediara care sa ofere si confort decent, si performante bune, una dintre ele fiind Shetland 570. Asa ceva are colegul Alex1958, plus alti cunoscuti ai mei, dar problema e ca nu le gasesti noi, ci doar sh, si stiu ca nu vrei decat nou.

Din cauza asta e bine sa te dai cu cat mai multe barci, si sa vezi cu care te intelegi cel mai bine. Ai tot sezonul rece la dispozitie sa experimentezi si sa alegi in deplina cunostinta de cauza. Cu cat te dai mai mult, cu atat vei alege mai bine. Succes.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Zodiac

#13
Daca la un moment dat eram foarte suparat pentru ca nu prea imi iesea nimic in domeniul barcilor , s-ar putea ca tot raul sa fie spre bine .
Sunt sigur ca acum , dupa ce am citit "tone" de informatii voi lua o decizie mult mai buna si mult mai bine documentata .
Cu riscul de a ma contrazice in multe afirmatii facute , am descoperit ca barca multifunctionala nu exista . Daca eram mai putin incapatanat poate intelegeam mai repede ;D .
Pentru ca mesajele mele puteau parea putin ciudate , atunci cand intrebam in acelasi timp de o gonflabila si o salupa , mi-am dat seama ca nu am mai scris nimic despre deciziile mele .
Am luat decizia de a cumpara doua barci , una pentru pescuit in balti&canale ...gonflabila cu un motor electric si una mai mare , cabinata de aproximativ 5 metri care sa fie transportata pe peridoc . Nu mai scriu inca modelele...ca se schimba o data la 2 zile desi banuiesc unde voi ajunge si nu mai folosesc termeni fermi de genul "decizia finala" decat la modul trecut..."decizia finala A FOST... x cu poza" .
Degeaba nu stau  ;D ! Carligul la masina s-a montat , remorca e comandata(de o luna  :-[ ), am absolvit cursul de categoria B extins...astept adeverinta sa-mi schimb carnetul , invat marinarie !
Am mai luat o decizie , datorita neseriozitatii (si asta ca sa fiu elegant) a unor dealeri si de la noi si de afara . Cand am banii , ma urc in masina ...cap compas Germania si cumpar barca cu peridoc DIRECT !!! Se pare ca nimeni nu vrea sa vanda nimic , trebuie sa te rogi tu permanent de unii si de altii . Cateva exemple in care nu o sa dau numele furnizorilor desi relativ se subinteleg :
- intreb de oferta la pneumatica Zodiac , primesc un pret cu vreo 500 de euro peste preturile de afara , raspund cu link-urile de afara , nu mai primesc nici un raspuns , sun si intreb daca s-a primit mailul...raspuns DA si ........... :-[
- acelasi furnizor intreb de un RIB Zodiac ... nu s-a raspuns din nou
- alt furnizor , trimit o cerere de oferta pentru Quicksilver 470 si primesc o oferta destul de piperata si ...alte... de Quicksilver 455 :o
- acelasi furnizor intreb de o oferta de barca de aluminiu , mi se da un pret mult mai mare decat oferta de pe site-ul lor(ce e drept mai veche) , mi se raspunde ca pe site-ul lor nu exista oferta de pret caaa..."o mananca daca exista" ...o arat...degeaba , ii arat tot pe site OFERTE SPECIALE (care inca sunt pe site) ...din nou degeaba
- am mai trimis cateva mailuri acolo inclusiv cu o comanda ferma pentru o gonflabila Quicksilver Heavy Duty Hypalon de cateva mii de euro , nici un raspuns
- merg la sediul lor , discut peste o ora si mi se spune ca voi fi sunat dupa 20 Septembrie cand vin barci in stoc...pana azi nu a sunat nimeni
- alt furnizor ...comanda ferma IN SCRIS pentru o Samba Allroundmarine 3,30 m , sun dupa o saptamana...."ce se intampla?"..."asteptam confirmarea din Austria :'(" , intreb "asteptati data livrarii?" ... raspuns NU ..."asteptam un alt fel de confirmare"  8)
- alt dealer vroiam sa fac comanda ferma la un RIB de vreo 5 metri cu chila din aluminiu , barca nu e pe stoc , sa dau 50% avans = multe mii de euro si sa astept livrarea in minim 2 luni
- alt furnizor , sun in Anglia pentru comanda ferma F-RIB 430 , mi se recomanda dealerul din Ljubljana , intreb acolo de modelul 430...mi se spune ca nu exista , ii trimit forumuri cu cei care le detin , imi spune din nou ca nu exista , ii trimit print screen cu vreo 10 comenzi facute la alte firme(fara finalizare) ...nu imi mai raspunde
- sun din nou in Anglia ...mi se recomanda dealerul F-RIB din Germania , vorbesc cu ei , imi spun ca dureaza o saptamana sa le vina 2 bucati din care una e deja vanduta , imi fac cont de PayPal la ei , dupa o saptamana imi spun ca produsul are un mic defect in zona de branding a barcii...adica o mica stersatura si daca accept o mica reducere de 200 de euro si sa o cumpar pe aia , a ramas ca imi trimit o poza...nu au mai trimis , ii sun din nou si imi trimit o poza cu o ditamai gaura facuta de ceva gen cutit  :-[
- sa mai spun ca si in Germania , dupa insistente mi s-a spus sa revin sezonul urmator , ca ei in extrasezon inchid
- mai am si alte astfel de experiente dar cred ca deja plictisesc
Cu experimente de acest gen ma ocup in ultima vreme , din pacate !

La un moment dat m-am gandit si la un velier de genul Macgregor 19 , Tattoo 22 pe care nu l-am vazut nicaieri...doar in anumite poze , m-am uitat si dupa oferte dar pentru nevoile mele spatiul exterior nu corespunde .

La un moment dat m-am uitat si dupa un Sun Trakker 18 DLX , dar nu am gasit informatii reale ci doar marketing .
Se pare ca ma indrept tot spre un Quicksilver 505 , m-am urcat pe 430 e foarte mica si pe un 470 si e la limita , cu un motor Honda sau Evinrude E-TEC de minim 60 CP si o gonflabila de vreo 3 m , cumparate din Germania iar motorul electric din Romania .
Toate cele bune !

ss

Ca sa vezi ca s-au realizat si astfel de hibrizi, uite de vanzare o gonflabila-vapor-cabinata-de-viteza! Licitatorul spune ca ajunge cu usurinta la 80 km, daca s-ar putea desumfla si impacheta intr-un sac de voiaj, ar fi barca perfecta!  :P

https://www.bootveiling.com/veiling-aanbod/143457/rib-s75-met-90-pk-buitenboordmotor-en-trailer/