Delivery Galati to Limenaria

Creat de Bogdan, Octombrie 04, 2018, 11:08:53 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Citat din: Bogdan din Octombrie 16, 2018, 05:28:29 PM
Obosit si necajit de situatie, il las pe Nicu la eche si ma duc sa trag un pui de somn. Nu am respectat carturile pentru ca nici nu aveam cum datorita situatiei. M-am trezit datorita valurilor. Marea agitata, cu valuri de 2 m si vant bun. Ne apropiam de Thassos si il intreb pe Nicu: - Ce facem? Il sun pe Florio sa ne ajute? Poate vine si ne remorcheaza! Nicu imi confirma ca e matinal si sigur nu il deranjez la ora 8 ( omul in concediu cu familia, totusi) si Florio imi spune ca este la 80 de mile de locul unde trebuia sa ajungem, asa ca nu avea rost sa se deplaseze atat timp cat noi mai aveam vreo 25 nm pana la destinatie. Ne recomanda acostarea pe vele, asigurandu-ne ca marina Limenaria este libera de obicei si nu vom intampina probleme.

Nici vorbă de deranj, eram la a doua cafea :) . Surpriza se anunța plăcută, când am văzut cine era, pe ecranul telefonului. Am plecat din barcă să nu trezesc familia și ieșit pe cheu să vorbim în voie, aflu de buba cu motorul.
Numai ce străbătusem apele unde erați voi, cu două zile în urmă. în niște rafale de 32-36 de noduri, vremea mai calmându-se între timp.
Privită direct problema, după ce am aflat unde sunteți, nu exista decât o singură soluție rezonabilă:
-Dacă înaintați la vele către ... Limenaria (am sugerat eu, știind portul ca fiind de departe cel mai bun al zonei, pentru situația asta), vântul dominant vă e purtător, portul  are intrare largă, fără probleme,  bazinul portuar e iarăși foarte larg, nu aveți ce să se întâmple rău. Iar dacă, presupunând prin absurd, e ceva ce nu merge bine, lăsați ancora în port și aveți răgaz să remediați.

Pornirea momentului, de a merge să vă tractez, n-a rezistat mai mult de câteva secunde, fiindcă firește totul începe cu un plan și o aproximare. Merg spre voi: unde sunteți?
-25 mile spre Samothraki.
-Ooo, păi eu sunt pe nordul Thasos-ului. Va trebui ocolită întreaga insulă, apoi ...e clar, cât îmi ia mie să fac 80 de mile, ajung seara. Ulterior am realizat că erau vreo 50 de mile...ceea ce nu schimba nimic, la fel de inutil ar fi fost.  Așa ceva merge la o acțiune de salvare de vieți în pericol, nu la un velier robust cu un echipaj de doi mateloți serioși și-o domnișoară :D

Florio

Citat din: Bogdan din Octombrie 16, 2018, 05:28:29 PM
Intrucat nu mai facusem acostari pe vele, il las pe maestrul Pelicanul sa se ocupe, asigurandu-l cu toata sinceritatea ca nu e o problema daca barca sufera vreo avarie cu ocazia manevrei. Ma duc in prova, pregasec saula si simulacrul acela de ancora cu lant ( ulterior am rezolvat prin achizitia unui lant de  10m si 10 kg greutate) si ma pregatesc sa invat manevra de la Nicu. Anticipam directia vantului la acostare si pentru ca era vant de larg folosim doar focul. June intra majestuoasa in marina Limenaria, Nicu o apropie de cheu si elibereaza scota focului, moment in care sar pe mal si o asigur de prova. Nu realizez cand a sarit si Nicu si i-a cerut legatura de pupa lui Florin, cert este ca pana sa asigur cat de cat prova, Nicu legase pupa. Desi corpul a avut un mic contact cu cheul de acostare in zona prova, nu a rezultat nicio zgarietura. Il felicit cu drag si sinceritate pe Pelican, nu atat pentru manevra facuta cat pentru faptul ca am vazut cum se procedeaza. ( Asta inseamna scoala pe yola fara motor !)

Eram sigur că totul va decurge bine. Cu velele întregi, barca validă și portul larg, ce putea merge prost?
Intrarea în port e largă de 100m, o nimereați și cu spatele :) .
Despre acostarea cu vele, aceasta e o experiență plăcută pentru oricare dintre noi. E puțină măiestrie și gâdilă fain la orgoliul de marinar, când totul iese țuț :) .
Cele mai faine amintiri ale mele de pe apă, sunt legate de astfel de momente. O jumătate de vară n-am putut să folosesc motorul, barca fiind în Tomis. Dar asta nu m-a oprit, ieșeam zilnic din marină și intram la loc între bărcile înghesuite, așa, cu vele.
Foarte tare a fost o fază în marina Mangalia, când încheiam sezonul venit din Bulgaria, și tocmai începea o furtună. Nea Nicu Homemade mă aștepta la rampă lângă peridoc, iar eu nu mai aveam motor utilizabil. Am venit în volte și am urcat barca pe peridoc, iac-așa, cu vânt :) .

Sunt convins că această călătorie, cu toate problemele ei, vă va rămâne o amintire frumoasă și o poveste dragă de spus pe la întâlnirile de barcagii.

Florio

Citat din: Bogdan din Octombrie 16, 2018, 05:28:29 PM

Toata ziua, ne-am plimbat pe insula cu masina. Primul drum l-am facut in Limenas sa ne gasim cu Florio. Tony plecase deja spre casa. Am stat la taclale la o cefea cam vreo ora, daca nu mai bine. Maria ne-a povestit cateva din aventurile traite in vacanta din Thassos si ne-am amuzat copios.

Da, noi eram avizi de a ne spune fiecare câte ceva din călătoria lui, iar Maria era într-un moment de amendare a vorbelor mai puțin "catolice" :)
Adică vâna din umbră, orice expresie mai băiețească, ridicând un deget acuzator către cel care greșise: ai să dai un euro! :) Cine vorbește urât, dă un euro.
Și frate, oricât ne abțineam, eram totuși la povești! Imposibil să nu te scapi la vorbă! Deja degetul marca la euro, câte cuvinte ne scăpau nouă.
La un moment dat Cosmin văzând cât se adună, vine cu o propunere:
-Dacă-mi dați mie jumătate, o duc pe Maria de aici, la o înghețată :D

A fost frumoasă întâlnirea noastră, dar scurtă. Voi urma să plecați, iar noi mai aveam jumătate de călătorie, din vacanța noastră pe barcă. 

Bogdan

#48
Intre Mangalia si Limenria, am mers la motor 62 de ore si am consumat aproximativ 45 litri de motorina.

Alta cauza, in afara de calitatea execrabila a motorinei, eu nu am. Pur si simplu alta explicatie rezonabila nu am gasit. M-am consultat ulterior cu capete mai luminate decat mine si cu experienta in traversade mari, iar o explicatie diferita nu am gasit.

Florin era cu noi cand ne-am intalnit si adevarat ca se astepta la o plimbare cu barca, insa intre Varna si intrarea in Bosfor a stat in cabina prova cu perna in cap. Ulterior mi-a recunoscut ca i-a fost frica de moarte pentru ca nu mai traise asa ceva. Cand esti turist pe barca, skipperul are grija sa nu iasa pe o vreme pacatoasa, pentru ca este vacanta si nu toata lumea rezista la sport extrem. Bine ca nu a avut rau de mare, jos in cabina.

Cat priveste Limenaria, se pare ca am gresit bine.Portul este foarte bine protejat de vanturi, indiferent de directie. Predominant NE, dar Sud sau Vest, nu pune probleme seriose daca asiguri barca suficient de bine. Cheul este destul de inalt atat in zona de Vest cat si de Nord iar la Est este protejat de deal. Dupa o saptamana, m-am intors cu familia si primul drum l-am facut la barca sa vad cum sta. Nicio problema !

Bineinteles ca toata vacanta cat au stat in Limenaria au dormit la hotel. Chiar m-am amuzat, pentru ca le-am rugat pe fete sa caute pe internet un model de barca care cred ele ca le-ar placea. Toate depaseau 1 mil de euro! :)
Am iesit o singura data cu ele la bord, intr-un golfulet din sudul insulei si m-au comentat tot drumul: da'ziceai ca asta nu se balangane, da'si asta se inclina mult, etc. Si colac peste pupaza, imi spun ca cealalta le placea mai mult ( Mac-ul). M-am declarat invins!

Povestea drumului de la Galati la Limenaria, va ramane cu siguranta una frumoasa, dar sper sa vina si altele. Pentru sezonul urmator nu mi-am facut planuri, dar am tot timpul iarna aceasta. De fapt mi-am facut, dar dupa un calcul sumar ar mai trebui sa bag in dotarile barcii inca vreo 10 mii de euro cel putin, ceea ce nu imi surade. Deja costurile adaugate pretului de achizitie au sarit de limita rezonabilului. Imi doresc un autopilot windvane, dar m-au dat pe spate preturile. Sa fac unul artizanal ar fi o solutie, dar ca orice astfel de lucru nu m-as dori sa-mi creeze surprize cand imi este lumea mai draga. Ma mai gandesc.

Florio

Citat din: Bogdan din Octombrie 18, 2018, 07:37:40 AM
Florin era cu noi cand ne-am intalnit si adevarat ca se astepta la o plimbare cu barca, insa intre Varna si intrarea in Bosfor a stat in cabina prova cu perna in cap. Ulterior mi-a recunoscut ca i-a fost frica de moarte pentru ca nu mai traise asa ceva. Cand esti turist pe barca, skipperul are grija sa nu iasa pe o vreme pacatoasa, pentru ca este vacanta si nu toata lumea rezista la sport extrem. Bine ca nu a avut rau de mare, jos in cabina.

Asta este una dintre diferențele ce apar între cel ce face charter și cel ce navighează pe barca lui.
La charter ajungi greu să ridici ștacheta pentru navigația în mare mai ciufulită. Fiindcă mai sunt și alții la bord care au plătit acea barcă și adesea nu sunt familiarizați cu marea peste gradul 2 :) .
Pe barca ta, oricare ar fi ea, experiențele se extind într-o mult mai variată gamă.

Citat din: Bogdan din Octombrie 18, 2018, 07:37:40 AM
Cat priveste Limenaria, se pare ca am gresit bine.Portul este foarte bine protejat de vanturi, indiferent de directie. Predominant NE, dar Sud sau Vest, nu pune probleme seriose daca asiguri barca suficient de bine. Cheul este destul de inalt atat in zona de Vest cat si de Nord iar la Est este protejat de deal. Dupa o saptamana, m-am intors cu familia si primul drum l-am facut la barca sa vad cum sta. Nicio problema !

Acesta a fost și motivul pentru care v-am sugerat atunci Limenaria. Nu era cel mai apropiat port sau refugiu de la poziția voastră, dar avea toate avantajele enumerate de tine mai sus, plus intrarea extrem de facilă. :)

Citat din: Bogdan din Octombrie 18, 2018, 07:37:40 AM
Chiar m-am amuzat, pentru ca le-am rugat pe fete sa caute pe internet un model de barca care cred ele ca le-ar placea. Toate depaseau 1 mil de euro! :)
Am iesit o singura data cu ele la bord, intr-un golfulet din sudul insulei si m-au comentat tot drumul: da'ziceai ca asta nu se balangane, da'si asta se inclina mult, etc. Si colac peste pupaza, imi spun ca cealalta le placea mai mult ( Mac-ul). M-am declarat invins!
:D :D :D No comment :D
Ok, cu Mac-ul nu traversezi Atlanticul, dar de aici până-n Egee, Ionică și Adriatică, e perfect utilizabil.

Bogdane, mi-ai spus de la început că barca o iei pentru tine, nu pentru familie :) . Asta e, ai barcă de mare grea, ieși pe mare grea :D

Bogdan

Pana la urma nu cred ca scap de achiziția unui velier mai mare și mai confortabil pentru familie. Problema e, ce fac cu June?  Pentru ca, pe de o parte îmi place teribil și am investit în ea suflet și bani, iar pe de alta parte 2 bărci netractabile... E bătaie de cap.

Florio

Citat din: Bogdan din Octombrie 18, 2018, 09:56:44 AM
Pana la urma nu cred ca scap de achiziția unui velier mai mare și mai confortabil pentru familie. Problema e, ce fac cu June?  Pentru ca, pe de o parte îmi place teribil și am investit în ea suflet și bani, iar pe de alta parte 2 bărci netractabile... E bătaie de cap.

Dacă aveai două amante focoase, care nu-ți cereau bani de fițe, nu erai așa necăjit.
Acum te încurci de două bărci netractabile? :D

Bogdan

Toată luna iulie, cât am lucrat la barca, vedem în ce ritm se duc banii, iar când ma plângeam de costuri, nevastă-mea mi-a spus: nu știai ca "amanta" este costisitoare? Normal ca știam!😁
Oricum, m-a ajuns destul de mult distracția și am convingerea ca nu  voi recupera niciodată investiția făcută. Rămâne doar sa ma bucur alături de alții, cu June
Vorba aia, ce e mai bine decât proprietar de barca? Sa ai un prieten care are o barca. .

Florio

Citat din: Bogdan din Octombrie 18, 2018, 11:12:56 AM
Toată luna iulie, cât am lucrat la barca, vedem în ce ritm se duc banii, iar când ma plângeam de costuri, nevastă-mea mi-a spus: nu știai ca "amanta" este costisitoare? Normal ca știam!😁
Oricum, m-a ajuns destul de mult distracția și am convingerea ca nu  voi recupera niciodată investiția făcută. Rămâne doar sa ma bucur alături de alții, cu June
Vorba aia, ce e mai bine decât proprietar de barca? Sa ai un prieten care are o barca. .

Banii aceia sunt bani bine cheltuiți, Bogdane, prin ceea ce ți-au oferit. Bucuriile, efortul fizic, reușitele, toate astea ți-au făcut o injecție de tinerețe.
E bun și prietenul care are barcă, dar eu sunt din categoria celor care simt mai bine apa și aventura, când sunt pe barca lor.
Și am bănuiala că tu ești la fel :)

Bogdan

#54
Nu greșești! Asa e! Și la primăvară, când da coltul ierbii, sper sa fiu la bord cu tot ce trebuie. Și.. Te aștept... Ca tare  am impresia ca va ieși o aventura pe cinste. Nu știu de ce, dar asa bănuiesc, din câte am vazut! :)

Florio

Citat din: Bogdan din Octombrie 18, 2018, 02:23:23 PM
Nu greșești! Asa e! Și la primăvară, când da coltul ierbii, sper sa fiu la bord cu tot ce trebuie. Și.. Te aștept... Ca tare  am impresia ca va ieși o aventura pe cinste. Nu știu de ce, dar asa bănuiesc, din câte am vazut! :)

Păi doar de asta avem bărci!  :)

calin1967

Dupa parerea mea pasagerul nici n-a fost asa de rau, se putea mult mai rau, adica sa aiba rau de mare, sa vrea dus sau acasa, sa carteasca la orice, ba chiar sa te invete pe unde sa mergi si cum sa faci manevrele. Al vostru macar pare un tip simpatic, pozitiv, si descurcaret cu restaurantele si berea. Daca avea si tigari si nu sforaia prea rau s-ar fi apropiat de perfectiune.

Bogdan

Florin nu ne-a deranjat, dar nici nu ne-a ajutat. E un tip simpatic care intr-adevar se descurca in aproape orice situatie (pe mal). 

cgligorea

Frumoasă aventură și interesantă povestea  in paralel.
As vrea si eu sa fac parte din echipaj data viitoare! Promit sa fac mai multe, pe barca, decat Florin.-:)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Bogdan

Cu mare drag! Regula de aur si cerinta esentiala este : Bun simt si repect fata de echipaj!
Daca nu faci, macar sa nu desfaci! :)