mi de multumiri CAPCOMPAS

Creat de davidsonharley1, Octombrie 01, 2011, 02:33:26 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

davidsonharley1

In sfirsit am gasit si eu pe cineva din romania care sa ma inteleaga,si pe aceasta cale ii multumesc inca o data domnului Vali si paropo va invidiez ca va ''MUTATI PE APE''eu de abia peste o saptamina plec sa-mi cumpar un velier din EU

davidsonharley1

#1
Cum am mai scris si pe forumuri similare,am o mare nelamurire;daca detin un velier de pina in7m sau cu o putere de pina in 15 kw,am inteles ca nu trebuie inmatriculata,dar pot sa o conduc fara licenta de navigati,sau oricum i-o zice la forma de conducere a unui ship?
daca trebuie eu am de gind sa incalc aceasta regula si sa o conduc fara.
care sunt pedepsele si sanctiunile?
nu de alta dar eu chiar am de gind sa-mi cumpar un velier si nu am de gind sa astept 5 ani dupa permise de navigatie care sa-mi dea dreptu de a iesii in mare.
daca in romania legile sunt asa de dificile in domeniul navigatiei mi-am indreptat atentia spre alte meleaguri mai permisive,unde pot sa achizitionez un velier sa-l las pe pavilionul tarii respective si sa-l conduc ca si cetatenii acelei tari adica fara permis.
majoritatea tarilor UE nu cer permise de navigatie pt veliere de pina la 12 m pentru a promova acest fel de sport ,sau metoda de agrement ,dar in romania sailingul este considerat un lux,nu din cauza preturilor velierelor ci din cauza legislatiei idioate ale .autoritatilor romane

davidsonharley1

#2
Sa nu credeti ca sunt un nebun,dar pentru mine sailingu nu este un sport de agrement,eu vreau doar sa-mi iau velierul si sa colind cu el prin lume nu vreau sa ma invirt prin portul constanta.
europa asta am colindato toata, am ajuns in locuri unde altii doar viseaza sa ajunga, si am vazut ca nu este nimic iesit din comun sa traiest pe un velier,pe o barja amenajata locuibil etc.
in oricare din aceste tari europene legile chiar incurajaza acest mod de viata,prin legi simple care sa usureze viata acelor care au facut din asta o industrie aducatoare de bani la bugetul statului(ma refer la industria vinzarilor si cumpararilor de ambarcatiuni)
in nenorocita asta de tara de ce nimeni nu gindeste asa?
eu de cind mi-am pus in gind sa-mi cumpar un velier,si am vazut ca legislatia din romania este asa de stufoasa,am inceput sa studiez legislatiile din alte tari,si chiar am acumulat un bagaj suficient de cunostinte cit sa stiu ce spun,dar ramine o intrebare;
aici in tara asta cine sa schimbe o lege eu  cred ca in puterea noastra sta lucrul asta

davidsonharley1

#3
Chiar daca i-mi raspundeti sau nu eu va multumesc ca mati ascultat caci pe forumul barcaholic am postat o intrebare si am primit raspuns o dojenire.

davidsonharley1

Eu chiar vreau sa ma mut pe mare,am de gind sa-mi achizitionz un velier care sa fie si casa ,masa,un mijloc de transport si mai presus de toate implinirea unui vis.
pentru asta nu am de gind sa pierd prin romania 5 ani pentru a obtine acel permis de navigatie clasa A,caci in alte tari in 4 ani se obtine un brevet de capitan pentru vase comerciale.
ce credeti voi ca are sa va invete acele scoli de iachtyng din romania,caci lectiile de navigatie se gasesc pe youtube si nu doar niste simple carti ci filmari video despre cum se navigheaza cu vele, cum se foloseste o statie radio VHF,cum se foloseste un GPS,manevre de plecare din port etc.
si astes nu sunt postari de la amatori,ci sunt lectii de la scoli de iachtyng din USA,Australia si alte citeva tari cu renume in domeniul iachtyng-ului.
in tarile vestice accentul se pune pe responsabilizarea schiperilo si proprietarilor de ambarcatiuni de agrement si nu pe impunerea de legi idioate si obligati,permise etc.
romanii care mai sunt inca aici in tara si nu au iesit inca in afara nu inteleg un lucru cuvintul ''OBLIGATORIU'' cam lipseste din vocabulatul multor state vestice pentru ca este un cuvint COMUNIST SI DICTATORIAL.

davidsonharley1

Va rog a m-a scuza daca am folosit un limbaj cam neadecvat forumului,dar eu consider ca este de datoria oricarui cetatean al Romaniei chipurile democrate sa spuna cum vrea sa sune o lege intr-un anumit domeniu si sa nu lasam ciobani sa dea legi in domeniul navigatiei fara a fi in cunostinta de cauza,caci intr-o tara al carui presedinte este un fost Navigator ma mir ca exista astfel de legi.
eu unul am luptat destul prin vest sa schimb parerile vesticilor despre Romani,sa explin ca sunt Roman si nu... ca suntem niste oameni muncitori si ma mindresc ca sunt Roman si nu doar in tara mea si peste tot in lume unde ma duc.

Vali

Va salut si va urez bun venit :). Multumesc ca ati pornit acest subiect, care pentru cativa dintre noi e de maxim interes (se stiu ei cei care sunt "nelinistitii" care viseaza sa-si ia lumea in cap pe ape :D). In acelasi timp, va rog sa nu va faceti probleme pentru modul cum ati fost primit pe celalalt forum, fiecare se comporta dupa cum il duce capul, bine totusi ca putem discuta in voie pe alte meleaguri ;). Am vazut ce ati intrebat si ce vi s-a raspuns acolo, nimic nou sub soare :P.

Revenind la chestiunile aduse in discutie de dvs, importanta e zona in care doriti sa navigati:

- Daca in Romania intentionati sa faceti croaziere maritime costiere, va e suficient un certificat clasa C, care va da dreptul sa navigati pana la distanta de 6 mile marine de tarm. Clasa C se obtine relativ usor, se da un examen care costa 260 lei, si in plus se plateste "plasticul" certificatului cu suma de 50 de lei. Materia din care se da examen se gaseste pe site-ul ANR-ului, la urmatorul link: http://www.rna.ro/servicii/Personal%20Navigant.html . Pentru navigatia cu vele va mai trebuie un curs de vele, pe care-l puteti face la o scoala autorizata.

- Daca doriti urmatoarea clasa (B), aceasta se obtine dupa un examen mai cuprinzator, trebuind sa urmati si niste cursuri, care sunt cuprinse in anexa nr. 2 la Ordinul 534/2007 al Ministerului Transporturilor, pe care-l gasiti aici: http://www.rna.ro/servicii/PersNavigant/ordin534.pdf . Clasa B va da dreptul sa navigati pana la distanta maxima de 12 mile marine de tarm.
 
- Daca doriti sa obtineti clasa A in Romania, intr-adevar sunteti conditionat de o perioada de 2 ani de la obtinerea clasei B, dupa care puteti da examen pentru clasa A, care va da dreptul sa navigati offshore, fara limita de distanta fata de tarm. Parerea multora e ca nu e o metoda potrivita, fiindca in acest timp de 2 ani nimic nu garanteaza ca experienta candidatului a sporit.

In alte tari, clasele superioare se acorda dupa dovada efectuarii unui numar minim de mile marine de la obtinerea ultimei clase. Din acest punct de vedere, cel mai in masura sa ne explice cum stau lucrurile este dl. Constantin Lascu, proprietarul scolii de navigatie Constantin Sailing din Ungaria. Scoala dumnealui acorda certificate ICC (International Certificate of Competence), recunoscute intr-adevar international. Conditiile obtinerii unei clase superioare nu le stiu exact, dar vi le poate spune chiar dl. Lascu, care e o prezenta activa in mediul nautic online.

V-am scris acestea din urmatorul considerent: ati spus mai inainte ca trebuie sa ne luptam sa schimbam legislatia, ceea ce eu consider ca e o lupta inutila cu morile de vant :). Mai ales ca exista alternative de tipul scolii d-lui Lascu, chiar nu cred ca are rost sa ne facem probleme inutil.
In plus, ati spus ca in alte tari nu trebuie certificat de conducator ambarcatiune de agrement. E posibil (nu cunosc amanuntit), dar e sigur totusi ca in Italia de exemplu, e obligatorie detinerea de certificat clasa A daca se depasesc cele 12 mile marine fata de tarm. In aceasta vara, 2 prieteni ai mei au adus un velier din Genova pana la Calabria, si de la ei stiu de aceasta obligativitate.
Pe de alta parte, cu scuzele de rigoare permiteti-mi sa va spun ca navigatia cu un velier nu e chiar o treaba care se invata din filmele de pe Youtube :). E nevoie de un dram de practica, pentru ca aventura dorita sa fie placuta, dar si rezonabil de sigura. Sunt multe alternative de a dobandi experienta in navigatie, insa parerea mea e ca baza trebuie sa fie macar o clasa pe certificatul de conducator ambarcatiune.

In incheiere, mai spuneti-ne daca vreti cate ceva despre dvs, cum ati dobandit aceasta pasiune, ce intentionati sa faceti in continuare etc. Salutare si respect, si daca nu aveti nimic impotriva, as muta topicul pe care l-ati deschis la rubrica "Legislatie", cu titlul "Certificatul de conducator ambarcatiune".




"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

menestras

"In sfirsit am gasit si eu pe cineva din romania care sa ma inteleaga,si pe aceasta cale ii multumesc inca o data domnului Vali si paropo va invidiez ca va ''MUTATI PE APE''eu de abia peste o saptamina plec sa-mi cumpar un velier din EU"

  Inca unul care a luat-o razna. La mai mare....

Vali

Avand in vedere ce criza se profileaza din nou la orizont, tare mi-e ca "de nevoie halesti si pizza" :D, si vrem nu vrem, va trebui s-o luam razna care cum apucam  :o. Waterworld cu Kevin Costner scrie pe noi :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

#9
De luat razna , am luat-o toti cei care ne intalnim la asemenea discutii.
E minunat sa gasesti calea catre o viata pe apa, o cale care sa iti asigure si existenta si apropierea de mare.

Nu cred insa ca o scoala de navigatie serioasa, practica, poate fi inlocuita de lectii youtube. Experienta se castiga vazand, citind, acumuland cunostinte, punandu-le in practica . La fel, eu cred ca a pleca in traversade, a trai pe un yacht,  implica a avea o experienta mare .  Desigur ca un spirit deosebit de aventuros poate pleca imediat ce are barca, peste mari si tari. Dar cred ca e mai bine ca inainte de a pleca, sa cunoasca bine regulile de navigatie, echipamentele radio, cele de semnalizare, de salvare, intr-un cuvant sa stie tot ce sta la baza navigatiei, ca documentatie. Apoi sa aiba un numar de iesiri pe mare, sa manevreze cateva ambarcatiuni, pentru a se familiariza si a intelege practic ( stiti vorba clasica "teoria ca teoria, practica ne mananca :) ) .
   Toate aceste sunt necesare fiindca marea, ca si muntele, sunt doua forte covarsitoare, pe care daca nu le cunosti si respecti, te zdrobesc intr-o clipa. Conducand o ambarcatiune fara sa stii foarte bine navigatie, te expui singur si ii expui pe toti cei care te insotesc, unui risc mare.

Odata stiute aceste lucruri, examenul de clasa C si B sunt usor de luat si nu vad un mare impediment in asta . E adevarat ca perioada de 2 ani intre B si A nu este o garantie ca ai acumulat si experienta. In alte tari experienta e acumulata in mile de navigatie, asa cum a spus si Vali.

E bine sa discuti cu Constantin Lascu, un instructor de navigatie dar un navigator inainte de toate.  O simpla discutie cu Constantin iti poate face o imagine asupra a ce inseamna a naviga, prin prisma unei experiente foarte mari. Atunci vei decide singur daca e bine sa faci o scoala de navigatie sau e pierdere de timp.
Succes in toate !     

stavride

@davidsonharley1 - mergi pana la capat! Fa ce doresti. Inconjoara-te de oameni asemeni tie si o sa ti se para mai usor. Pentru ca usor nu este. Spor si zbor.
Dacă vrei să construieşti un vapor, să nu începi prin a-i trimite pe oameni după lemne, cuie, unelte, sfori şi alte materiale. Învaţă-i întâi să tânjească după marea îndepărtată, nesfârşită.

blue marlin

Intrebare: credeti ca ceea ce se invata intr-o scoala (destul de costisitoare pt buzunarele unui roman normal) nu s-ar putea invata navigand pe barca unui prieten si studiind un pic singur?
Eu cred ca se poate daca ai feeling pt mare iar daca nu il ai nici cea mai buna scoala de navigatie nu va face din tine un navigator desi o sa iti dea un certificat.
Vant din pupa Mr. davidsonharley1 spre mari mai putin birocratizate si mai primitoare
Nothing is impossible...

Vali

Nu pot sa ma abtin sa nu constat ca si colegul davidsonharley1 are in urma destule experiente frustrante vizavi de relatia cu autoritatile din Ro, sau cu modul cum sunt priviti romanii pe alte meleaguri. Asta transpare dintr-o anumita radicalizare a tonului, fireasca daca avem in vedere conditiile si piedicile de care trebuie sa ne lovim si numai in micul domeniu al barcilor (fara a mai vorbi de alte domenii care tin de vital ).

Nu uitati un lucru, stimate coleg: si noi suntem mandri ca suntem romani, asa defavorizati de istorie cum suntem. Si noi ne simtim deseori marginalizati in Europa, sau batjocoriti zilnic de autoritatile noastre, traind in tara arbitrariului. Din fericire, raspunsul nostru la acestea este tocmai actiunea documentata, planificata si infaptuita. Asa ca nu va mai faceti probleme inutil, ci purcedeti la treaba vizavi de barci si navigatie, avand in jur o comunitate inimoasa care va sprijina :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

stavride

Exact cum spune Vali - Asa ca nu va mai faceti probleme inutil, ci purcedeti la treaba vizavi de barci si navigatie, avand in jur o comunitate inimoasa care va sprijina :).
Dacă vrei să construieşti un vapor, să nu începi prin a-i trimite pe oameni după lemne, cuie, unelte, sfori şi alte materiale. Învaţă-i întâi să tânjească după marea îndepărtată, nesfârşită.

Laurentiu N.

#14
Felicitari pentru hotarare Davidsonharley si sa reusesti ! Indiferent de drumul pe care il alegi !
In legatura cu legislatia noastra....."nu mor caii cand vor cainii"spunea bine  Nichita. Cred ca avem de-aface cu aceeasi diferenta de vederi ca in poemul lui Doinash : Un print din Levand indragind vanatoarea,prin inima neagra de codru trecea".......
La care apare Boc si zice : "mai bine s-abatem vinatul cu coarne ,ori vulpile rosii sau iepurii mici"....ca de taxe nu va iert nici pe mare ,nici aici  :D
PS=H.D.te rog sa revii pe forum la fiecare trepta pe care reusesti sa o urci "sa ne dai un semn si noua de barca dorintei tale"
Numai bine !