Delivery Galati to Limenaria

Creat de Bogdan, Octombrie 04, 2018, 11:08:53 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

cgligorea

Total de acord! Adica, dacă nu ne ajută, macar sa nu ne încurce! -:)
Multumesc!

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Bogdan

Daca nu ai aflat inca "Sail with me!"cam asta inseamna! E doar o stare de spirit! In rest...

Alex1958

Daca omul v-a spus de la inceput ce va face el in acest periplu, e absolut OK.
La singura preumblare cu un catamaran la care am luat parte, skipperul (tot Bogdan) ne-a dat fiecaruia din cei 8 participant, sarcini ce avem de facut la acostare si desprindere de cheu. Ba chiar am dat si teste. Dar am stiut asta de la inceput si a fost OK.
As vrea sa am timpul sa particip si eu la asa ceva!

Bogdan

Discutasem de la bun inceput sa ne ajute, macar sa stea de veghe cateva ore pe noapte.
Cand faci charter si skipperul este singur cu turistii, cam asa se procedeaza - cum ai scris tu. Se precizeaza de la bun inceput ca este o vacanta activa si fiecare indeplineste mici sarcini la bord, inclusiv asistenta la acostare si plecare de la cheu. In plus, nu cred ca se naviga mai mult de 5 ore pe zi atunci pe mare de gradul 2 maxim. Asta, daca nu cumva vor sport extrem.
In situatia unui delivery sau a unei traversade mari, echipajul trebuie sa fie pregatit. Daca unul dintre membrii lui a venit la plimbare, macar anunta asta sa stim si sa-i facem instructajul. Nici nu vreau nici sa imi imaginez o situatie de om la apa pe valurile alea.

pelicanul

Citat din: pelicanul din Octombrie 16, 2018, 07:09:14 PM
................................

Al doilea fenomen paranormal, noaptea pe la unu in vestul insulei Gokceada. Bogdan zice ca a fost din cauza motorinei, ca motorul nu mai avea putere si ca era nu stiu ce curent. Din cite mi-aduc eu aminte, am stat vreo ora cu motorul oprit pina am verificat toate alea. Vintul era aproape zero si am verificat de citeva ori viteza cu doua GPS-uri diferite. Viteza barcii era 0,00 (zero zero zero) deci nu era nici un fel de curent. Pur si simplu motorul nu vroia sa se tureze. N-am mai pornit motorul decit a doua zi, in port si intr-adevar isi cam revenise, intindea parimele de acostare, dar n-am mai iesit sa facem probe de viteza. Bogdan s-a mai dus acolo ulterior si zicea ca mai mult de 3 noduri nu mergea. N-ar fi diferenta asa mare fata de cele 4 noduri cu care mergea de obicei, dar in noaptea aia nu mai vroia sa mearga nici cu 1 nod.

.................................

https://en.wikipedia.org/wiki/Dead_water

Ati mai auzit de asa ceva? Nu cumva asta o fi fost cauza si in cazul lui June? Bineinteles, nu din cauza topirii vreunui ghetar, dar poate o fi fost vreo ploaie torentiala pe Gokceada si s-o fi format acel strat de apa dulce la suprafata marii? Cine poate sti?

Bogdan

PAM PAM ! Interesant fenomenul de "dead water". Poate sa fi fost ceva de genul asta. Oricum a fost extrem de ciudat, pentru ca motorul isi face treaba foarte bine. Chiar astazi l-a pornit Silvian si l-a incercat la cuplare inainte-inapoi si intinde legaturile de la mal.
Dar te framanta rau, Pelicane! Bine ca nu am fost prin Bermuda...

cristizz


Bogdan

Posibil, dar in zona nu s-a semnalat niciodata fenomenul. Ploaie fenomenal de torentiala, taifun, uragan, nu a fost.
Si la inainte si la inapoi, viteza tot zero. Si mai erau si valuri de suprafata.
Dati bataie cu cautarile ca sigur rezolvam si cu Bermuda! :) Glumesc! Habar nu aveam de un asemenea fenomen.

P.S. Pelicane, ce noroc sa ni se intample noua si marilor exploratori! Sa nu mai zici ca nu vrei sa mergi cu mine pe orice vreme!  Chiar si cu o barca care scartaie la interior.  :)