Ajutor: echilibrare peridoc

Creat de mariusm piesenoi111, Iunie 10, 2019, 11:20:16 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

klausu25

#15
Buna ziua,

nu am o experienta in domeniu dar, parerea mea este ca acel peridoc este prea mic/scurt pentru barca aia.
Din tot ce am citit referitor la ansamblul barca/peridoc, am concluzionat ca barca asezata corect pe peridoc trebuie sa vina cu oglinda la capatul sinelor de sprijin, nu sa "atarne" in afara lor. Cum se vede in imaginea de mai jos.

Probabil de aceea (ca este prea mic) sunteti deja la penultima gaura de reglaj a puntii si inca departe de apasarea corecta pe carlig.
Desigur, puteti sa mai faceti cateva gauri spre protap pentru a regla totusi apasarea, insa cred ca atat barca cat si peridocul vor fi solicitate destul de mult la transportul pe drumurile noastre.

De curiozitate, ce MMA are peridocul si cam ce greutate are barca + motorul + tot ce aveti in ea, rezervor, benzina echipament etc.

Ala imi pare un periodoc cu MMA pana la 750 kg. Repet, parerea mea este ca e prea mic pentru barca dvs.



mariusm piesenoi111

 Buna ziua
Ce înțelegeți prin prea mic/scurt
Lungimea este reglabilă și peridocul este agrementat pt barci pana in 5.5 m
Barca ar trebui sa aibă conform producătorului 570kg cu motor/puterea maximă admisă (4T)
MMA este 750 la peridoc.
Doar ca și informatie/curiozitate ia uitați ce spune în cartea mașinii
TBM: Tow Ball Mass is the weight on the tow ball imposed by the trailer, usually around 10 per cent of the ATM.
For a trailer weigt
hing 3500kg, you'll have a TBM of around 350kg.
Dar trebuie sa ma uit și la ce scrie pe lângă cârlig.....bănuiesc că mult mai puțin
Multumesc mult pt sfaturi....Keep them coming

mariusm piesenoi111

Si ca sa înțelegeți ce am vrut sa spun cu peridocul anterior:

dany

Sunt peridocuri care au intre punte si sasiul peridocului inca o teava pe longitudinal  ,pana la bara din spate.

Sam

Salut Marius,

Poti sa ne spui, te rog, ce marca/model era primul peridoc?
Multumesc!

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


klausu25

#20
prin mic/scurt, inteleg exact scurt. Am explicat in primul paragraf din raspunsul meu anterior cum vad eu o asezare corecta a barcii pe peridoc: "... trebuie sa vina cu oglinda la capatul sinelor de sprijin, nu sa "atarne" in afara lor. Cum se vede in imaginea de mai jos".

Unii dintre colegi v-au sfatuit pentru echilibrare sa trageti barca mai in spate daca tot sunteti la penultima gaura a puntii, insa asta ar insemna sa atarne si mai mult spatele barcii, peste marginile sinelor de sprijin.

Partea cu peridocul reglabil din marketingul firmelor care le comercializeaza, nu o inghit in varianta asta constructiva, adica doar bara aia de lumini si numar care este detasabila, nu face peridocul reglabil pe lungimea utila, atata timp cat partea din spate a barcii atarna nesustinuta de sine.

Acuma, referitor la peridocul anterior care a flambat, ala era tot cu MMA 750, nu?
Vedeti cat de precise si corecte sunt datele cu care se omologheaza peridocurile astea.
Cred ca sunteti foarte aproape si de limita celui de-al doilea, mai ales la vreo denivelare mai in forta, sper totusi sa gresesc grav.

Eu nu am avut incredere in peridocurile astea care se comercializeaza pe la noi si am ales sa comand unul manufacturat.

Metoda cu cantarul este foarte buna, asa am vazut si la rulotisti ca-si echilibreaza rulotele inainte de drum, aranjand bagajele din interior astfel incat sa obtina apasarea favorabila.

Zodiac

#21
Citat din: iulian_cioclin din Iunie 11, 2019, 09:02:11 AM
Care este greutatea ideala de presiune pe carlig?
Din cate stiu eu si carligele au o greutate maxima admisa ! Vorbind de autoturismele sau SUV-urile normale stiu ca sunt carlige care permit o forta de apasare PANA LA ...50 kg...75 kg si 100 de kg .
Din multe forumuri despre rulote si ''towing'' de la americani se spune ca apasarea maxima pe carlig ar trebui sa fie PANA IN 50 de kg deoarece daca e mai mare deja ''salta'' spatele masinii in sus...deci ridica forta de apasare pe rotile din spate cu rezultate nefaste in tinuta de drum a masinii . Daca dati pe youtube ''towing too much weight'' veti vedea rezultatele . De exemplu :
https://www.youtube.com/watch?v=KyagKzvJwYw

Zodiac

#22
Citat din: klausu25 din Iunie 11, 2019, 11:52:30 AM
Buna ziua,

nu am o experienta in domeniu dar, parerea mea este ca acel peridoc este prea mic/scurt pentru barca aia.
Din tot ce am citit referitor la ansamblul barca/peridoc, am concluzionat ca barca asezata corect pe peridoc trebuie sa vina cu oglinda la capatul sinelor de sprijin, nu sa "atarne" in afara lor. Cum se vede in imaginea de mai jos.

Probabil de aceea (ca este prea mic) sunteti deja la penultima gaura de reglaj a puntii si inca departe de apasarea corecta pe carlig.
Desigur, puteti sa mai faceti cateva gauri spre protap pentru a regla totusi apasarea, insa cred ca atat barca cat si peridocul vor fi solicitate destul de mult la transportul pe drumurile noastre.

De curiozitate, ce MMA are peridocul si cam ce greutate are barca + motorul + tot ce aveti in ea, rezervor, benzina echipament etc.

Ala imi pare un periodoc cu MMA pana la 750 kg. Repet, parerea mea este ca e prea mic pentru barca dvs.




Mi se par absolut corecte afirmatiile ! Cu specificatia ca si la role , ultima rola ar trebui sa fie ...daca se poate exact la cativa cm de oglinda pentru a atenua socurile de torsiune intre barca si motor !

Zodiac

Citat din: mariusm piesenoi111 din Iunie 11, 2019, 01:03:40 PM
Buna ziua
Ce înțelegeți prin prea mic/scurt
Lungimea este reglabilă și peridocul este agrementat pt barci pana in 5.5 m
Barca ar trebui sa aibă conform producătorului 570kg cu motor/puterea maximă admisă (4T)
MMA este 750 la peridoc.
Doar ca și informatie/curiozitate ia uitați ce spune în cartea mașinii
TBM: Tow Ball Mass is the weight on the tow ball imposed by the trailer, usually around 10 per cent of the ATM.
For a trailer weigt
hing 3500kg, you'll have a TBM of around 350kg.
Dar trebuie sa ma uit și la ce scrie pe lângă cârlig.....bănuiesc că mult mai puțin
Multumesc mult pt sfaturi....Keep them coming
Deci la peridoc ai MMA de 750 de kg , dar ce nu spun producatorii e ca greutatea peridocului se scade din MMA total...de exemplu :

750...MMA total - sa zicem 150 kg greutate peridoc = 600 kg masa maxima utila admisa a incarcaturii .
Si barca are anumite marje de greutate si peridocurile au anumite marje de +/- !

Daca mai ai in barca si benzina , alte acareturi care pot depasi cu usurinta 30 de kg deja depasesti MMA total si daca vreun politist te cantareste ...sunt probleme . Oricum esti la mama limitei date ca ''MAXIME'' oferita de producator , eu personal nu as avea curaj sa tractez asa ceva .
Referitor la ''usually around 10 per cent of the ATM'' din cate stiu eu recomandarea e de obicei de 6% dar cu SPECIFICATIA ca de obicei remorcile care depasesc 1000-1500 de kg au minim 2 osii deci apasarea pe carlig la o osie ar fi de maxim 150 kg chiar si la 10% . Nu stiu unde ai vazut remorca de 3500 kg pe o singura osie si mai ales lunga ca un peridoc !
Lungimea aia reglabila pentru barci de pana la 5,5 m e un bullshit de marketing , nu cred ca cineva ar avea curajul sa monteze role sau suporti de sina cu rol de sustinere pe ''profilutul  ;D'' ala care are rol DOAR de prelungire a placii care sustine numarul si luminile .
Si DA colegul @klausu25 are dreptate :
- si eu cred ca peridocul e mic la nivel de sarcina
- si eu cred ca e prea scurt si nu e bine sa lasi barca mai in spate
Fiecare cu opinia lui .
Spor !

teo pes

Nici un peridoc nu are voie sa se torsioneze pe sosea daca este bine echilibrat (35/50kg apasare pe cupla), greutatea excesiva ar strica puntea sau zboara aripile!,degeaba discutam insa daca alegem peridocul la limita minima de transport dar cand plecam ne mai gandim sa punem niscavai sute de kg de bagaje n barca! ;D
Asta ca sa nu mai luam in calcul ca 80% din pescari merg in abatere cu peridocul agatat ! EXISTA O RUBRICA IN CARTEA DE IDENTITATE;,,cu sistem de franare sau fara sistem de franare" ;D cati pot in acte  tracta 750 kg fara ? :P
Viata i grea !!  Dar trece !!

Zodiac

#25
Citat din: mariusm piesenoi111 din Iunie 11, 2019, 01:03:40 PM
Barca ar trebui sa aibă conform producătorului 570kg cu motor/puterea maximă admisă (4T)
MMA este 750 la peridoc.

Deci la ''chel'' fara nici un fir de praf ;D suplimentar....benzina@etc. ansamblul tau e un presupus 570 kg barca si vreo 150 kg peridocul...ceea ce te duce din start la vreo 720 de kg si asta la motorul de 60 kw ...ca nu se specifica !
Plus alte acareturi minime conduc spre 800 kg ! Daca te mai urci si tu in barca sau...2 persoane sa ''reparati ceva'' deja ai  1000 de kile pe o greutate utila a peridocului de vreo 750 de kile...deci il terminati . Si daca nu ma inseala memoria parca nu esti unul dintre cei mai supli ;D . No offence si eu sunt pe la 110 kg  ;D .
Eu nu as pune barca aia pe un peridoc sub 1000 de kg SARCINA UTILA....fara greutatea peridocului !
Spor si rabdare , stiu ca nu e o situatie confortabila !

klausu25

#26
Colegul Marius are versiunea 5.0 care are masa ambarcaţiunii (cu motor) – 570 kg.  Dar chiar si asa tot se depasesc niste limite pe acolo


Citat din: Zodiac din Iunie 11, 2019, 02:26:02 PM

....... Cu specificatia ca si la role , ultima rola ar trebui sa fie ...daca se poate exact la cativa cm de oglinda pentru a atenua socurile de torsiune intre barca si motor !


Pentru ca tot ati adus vorba si de rolele de chila, pe langa pozitia ultimei role la care faceti referire corect din punctul meu de vedere, ar trebui sa se tina cont si de numarul acestora, macar 4 as spune pe toata lungimea chilei.
De asemenea, reglajul sinelor laterale de sprijin trebuie facut astfel incat sa preia o buna parte din apasarea pe aceste role.  Eu am ales ca si varianta constructiva, fara role de chila, in locul acestora fiind montate tot 2 sine intre care se va pozitiona chila. Astfel barca va beneficia de o distribuire a greutatii mult mai eficiente.


Acum, ca sa nu deviem totusi prea mult de la intrebarea colegului referitoare la echilibrarea acestui ansamblu, cred ca singura solutie in cazul de fata este deplasarea puntii catre inainte pana la atingerea punctului de echilibru recomandat, chiar daca e nevoie de adaugarea de alte gauri in profile. Totusi, din punctul meu de vedere, recomand inlocuirea peridocului cu unul adecvat maselor si dimensiunilor barcii.

klausu25


kama3

Citat din: Zodiac din Iunie 11, 2019, 02:49:05 PM

Lungimea aia reglabila pentru barci de pana la 5,5 m e un bullshit de marketing , nu cred ca cineva ar avea curajul sa monteze role sau suporti de sina cu rol de sustinere pe ''profilutul  ;D'' ala care are rol DOAR de prelungire a placii care sustine numarul si luminile .

Lungimea nu conteaza atat de mult cat masa. Poti sa pui linistit o laguna de 5m cu motor de 20 de cai. Vei avea maxim 200 de kg plus ce mai pui prinn barca. Si aatunci duce fara probleme.

Zodiac

Citat din: klausu25 din Iunie 11, 2019, 03:17:44 PM
Colegul Marius are versiunea 5.0 care are masa ambarcaţiunii (cu motor) – 570 kg.  Dar chiar si asa tot se depasesc niste limite pe acolo



Pentru ca tot ati adus vorba si de rolele de chila, pe langa pozitia ultimei role la care faceti referire corect din punctul meu de vedere, ar trebui sa se tina cont si de numarul acestora, macar 4 as spune pe toata lungimea chilei.
De asemenea, reglajul sinelor laterale de sprijin trebuie facut astfel incat sa preia o buna parte din apasarea pe aceste role.  Eu am ales ca si varianta constructiva, fara role de chila, in locul acestora fiind montate tot 2 sine intre care se va pozitiona chila. Astfel barca va beneficia de o distribuire a greutatii mult mai eficiente.


Acum, ca sa nu deviem totusi prea mult de la intrebarea colegului referitoare la echilibrarea acestui ansamblu, cred ca singura solutie in cazul de fata este deplasarea puntii catre inainte pana la atingerea punctului de echilibru recomandat, chiar daca e nevoie de adaugarea de alte gauri in profile. Totusi, din punctul meu de vedere, recomand inlocuirea peridocului cu unul adecvat maselor si dimensiunilor barcii.
Am corectat mesajul , merci ! Peridocul meu are 16 role pentru RIB si e construit ca un tanc !
Parerea mea ca la un ansamblu de barca/motor atat de frumoase ar fi necesar si un peridoc pe masura !