Idei incalzire barca

Creat de cristeache, Octombrie 28, 2011, 09:25:38 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

cristizz

Aceste consideratii le-am avut si eu in vedere cand cautam aragaz pt barca. Si am decis sa cumpar unul pe alcool. Pe cel de la CAN l-am gasit si la http://www.yacht-tng.ro/accesorii/skip/Aragaz-inox-5-1634 si la http://motorhome.ro/aragazuri.html , dar dupa ce l-am vazut in real  am constatat ca nu e ce imi trebuie. Cel de la CAN functioneaza cu gel pt care trebuie cumparat un rezervor separat, sau cu o rezerva de unica folosinta, care costa cat o masa la restaurant (pt un timp de ardere destul de scurt,1 h). Costuri mari de utilizare.
De aceea am cumparat de pe ebay ORIGO.4500 de la Dometic (http://www.thehulltruth.com/fishing-miscellaneous-items/325998-origo-4500-alcohol-electric-stove.html). Cel pe care l-am luat e alcool/electric, astfel o sa-l pot folosi si la priza de mal. E la surubarit pt ca era la 110V si nu-i functiona reglajul temperaturii la un ochi.
O sa-l montez odata cu completarea mobilierului din barca.

cristizz

Azi am invelit barca cu folie de la Bricostore. Si m-am gandit sa cumpar ghivece, surub, saibe si piulite ca sa vad daca functioneaza dracia asta de incalzitoare. Nu am gasit decat 2 ghivece care sa se potriveasca (imi doream 3) iar surubul cam scurt.
Chiar si asa, am incalzit o camera de aprox. 8 mp (o partitie a unui garaj de beton de la Granitul). Am folosit 4 lumanari care au ars simultan 4 ore. Exista si pastile mai mari, care ard 8 ore.
Cred ca 3 ghivece si mai mult fier ar incalzi tot garajul.
Sunt convins ca va functiona pe barca.
Acum trebuie sa gasesc lumanari pastila din ceara de albine - inteleg ca cele din parafina nu-s tocmai recomandabile.

Florio

Citat din: Captan din Decembrie 04, 2013, 10:04:00 PM
@Florio. Am observat ca ai schimbat aragazul original de pe Nemo, cu unul cu doua ochiuri si,banuiesc pe gaz.? Asa e? Sau ma insel? Cauze? Merci.

Aoleu, Bogdane, tu ai intrebat la inceputul lunii si eu am vazut abia acum :) . Ce sa fac, asa cum spuneam in alt topic, am lucrat si zi si noapte, fara uichend, fara zi de sarbatoare: sclavul modern .

Intre timp ti-au raspuns foarte bine Pelicanul si Cristizz.
Daca mai e nevoie, intaresc si eu ideea :

Aragazul ce l-ai vazut in pozele sau filmuletele mele, este cel cu care am cumparat barca.
Sigur ca am vrut ca orice nou proprietar de barca, sa il schimb, sa aduc ceva mai bun in componenta plutitoarei mele. Numai ca am avut un moment de ragaz pe care mi l-am impus singur, ca sa nu fac din pripa vreo prostie.
Si ragazul s-a dovedit benefic, pe toate planurile.
  Cu privire la aragaz, am sesizat dupa primul an de folosire, ca ne este util noua, celor 3.
Dupa doi ani de folosire, am vazut ca ne este foarte bun noua, celor 4 ! Ca intre timp a aparut si Maria in familie :) .
Astfel, cu 6 sticle de alcool tehnic, am facut un sezon intreg de primavara pana toamna, in conditiile unor calatorii de una sau doua saptamani si absolut toate weekend-urile petrecute in barca.
Adaug un lucru important. In afara de mancarea preparata acolo, sterilizam in fiecare zi o oala intreaga de biberoane.

Astfel am realizat ca nu e cazul sa schimb acest aragaz eficient, simplu  si sigur in utilizare .

Captan

Am inteles. Merci Florin. Chiar nu vroiam sa-l schimb,dar nu stiam cat de fiabil este.

Florio

#79
Citat din: Captan din Decembrie 16, 2013, 12:11:25 PM
Am inteles. Merci Florin. Chiar nu vroiam sa-l schimb,dar nu stiam cat de fiabil este.

Ca o precizare mai spun ca un arzator cu gaze poate incalzi mai repede decat cel pe alcool, in functie de marimea flacarii date. Am luat de-a lungul timpului pentru TID, doua arzatoare clasice si inca unul de la Primus . Cel de la Primus incalzeste doi litri de apa intr-un minut, fiindca are o flacara mai mare decat clasicele . La fel si consumul :) .
   Dat fiind ca pot utiliza aragazul cu alcool in conditii bune, n-am vazut motivul de a ma complica cu achizitia unuia pe gaze, incluzand in complicatie si instalatia buteliei, cu un grad mai mare de risc .
 
  O alta precizare. Am luat anul acesta un lot de alcool tehnic ceva mai slab probabil, fiindca a gatit mai lent. Vara nu s-a simtit cine stie ce, insa de cand s-a mai racit afara, lua foc mai greu si se evapora la fel de greu. S-a vazut asta la ultima iesire din Razelm-Dunavat-Perisor, organizata de Capitan, cu brigada dura de 4 barci si echipajele aferente :) .
  Cu toate astea, in barca mea au sfarait sarmalele si carnaciorii pe aragaz, s-au aromat cafelele pentru toata tabara, am facut o oala de 5l de vin fiert si una de 2l de tuica fiarta. Dom'le a facut fata .

Totusi am completat cu alcool tehnic luat din Galati, prin eforturile lui Mihai si Vali, in calatoria pe Dunare de asta vara. Ala alcool bun :) !
In 2014 am sa fiu atent ce cumpar, sa nu fie vreo facatura ieftina si slaba. A fost prima data cand am avut problema asta, ca alcoolul tehnic e alcool tehnic. De oriunde il luam avea aceeasi tarie.

  Apropo de asta, luati o tarie si hai noroc ! :)  E luna sarbatorilor si va urez  numai bine. Ficat sanatos si stomac zdravan sa aveti :)

Vali

Citat din: Florio din Decembrie 16, 2013, 01:07:11 PM
Totusi am completat cu alcool tehnic luat din Galati, prin eforturile lui Mihai si Vali, in calatoria pe Dunare de asta vara. Ala alcool bun :) !

Asta deoarece la noi in GL sunt unii dintre cei mai mari rachieri :). Am avut si in familie, stiu cum e.

Citat din: Florio din Decembrie 16, 2013, 01:07:11 PM
  Apropo de asta, luati o tarie si hai noroc ! :)  E luna sarbatorilor si va urez  numai bine. Ficat sanatos si stomac zdravan sa aveti :)

Hai noroc, da' nu cu tarie, ca mi-e frica sa nu ma dedulcesc precum stramosul Bazgarov :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Ciby

Citat din: Florio din Decembrie 16, 2013, 01:07:11 PM
....
  Cu toate astea, in barca mea au sfarait sarmalele si carnaciorii pe aragaz, s-au aromat cafelele pentru toata tabara, am facut o oala de 5l de vin fiert si una de 2l de tuica fiarta. Dom'le a facut fata .
....
  Apropo de asta, luati o tarie si hai noroc ! :)  E luna sarbatorilor si va urez  numai bine. Ficat sanatos si stomac zdravan sa aveti :)

Auzi Dom'le, omu' asta facu Craciunu' pe balta, inaintea tuturora! Porcu' cine l-a injunghiat?
Cat despre tarie, am sa te ascult!

Captan

Hai noroc si sa traim! Hic, de o saptamana, hic, sunt pe tzuica fiarta,hic, cu sorici si jumeri la ele, hic si la final vin fiert,hic. Cum nu am mai fost de mult de sarbatori acasa, uitasem ce,hic, bine e si iarna pe acasa,hic. hai sa mai traim!

Nota="hic" e de la sughituri,hic! :D


moneytehnik

Dupa cum s-a mai amintit si mai sus , un mod elegant de a incalzi o barca este o instalatie WEBASTO sau Siroco. Pentru o ambarcatie ar fi suficient TERMO Top C diesel, 12 v de la Webasto. Intradevar, este elegant si consuma putin combustibil dar consuma curent electric. Nici proiectarea instalatiei si montajul nu este simplu. Incalzitorul trebuie pus intr-un compartiment separat de cel locuit. De acolo trebuie trase tevi prin care circula agentul termic si care ajunge intr-un radiator in cabina. Acest radiator trebuie ventilat pentru a da caldura . Deci apare consum electric pentru pompa de combustibil, bujia ce intretine arderea, pompa de circulatie si ventilator si ajungi pe la jumatatea noptii inghetat. In domeniul auto aceste instalatii sunt prevazute pentru a preincalzi habitaclul si motorul pe o perioada scurta ( sunt setate sa functioneze 30-45 min,)dezghetand masina si asigurand o pornire usoara.
Cele de la TIR-uri functioneza la 24 v.De obicei incalzesc aerul( airtop) dar sunt si care folosesc ca agent termic lichidul. Cele din urma sunt folosite mai mult si in domeniul naval .
D.p.d.v. al sigurantei in exploatare nu sunt probleme . Sunt simple si pline de protectii( la supraincalzire, la tensiune scazuta etc)

Pentru o barca cu o cabina sistemele astea sunt cam costisitoare la achizitie si montaj( chiar si sh) si consuma mai mult curent decat combustibil.

Florio

#85
Citat din: moneytehnik din Februarie 07, 2014, 11:13:03 PM
Dupa cum s-a mai amintit si mai sus , un mod elegant de a incalzi o barca este o instalatie WEBASTO sau Siroco. Pentru o ambarcatie ar fi suficient TERMO Top C diesel, 12 v de la Webasto. Intradevar, este elegant si consuma putin combustibil dar consuma curent electric. Nici proiectarea instalatiei si montajul nu este simplu. Incalzitorul trebuie pus intr-un compartiment separat de cel locuit. De acolo trebuie trase tevi prin care circula agentul termic si care ajunge intr-un radiator in cabina. Acest radiator trebuie ventilat pentru a da caldura . Deci apare consum electric pentru pompa de combustibil, bujia ce intretine arderea, pompa de circulatie si ventilator si ajungi pe la jumatatea noptii inghetat. In domeniul auto aceste instalatii sunt prevazute pentru a preincalzi habitaclul si motorul pe o perioada scurta ( sunt setate sa functioneze 30-45 min,)dezghetand masina si asigurand o pornire usoara.
Cele de la TIR-uri functioneza la 24 v.De obicei incalzesc aerul( airtop) dar sunt si care folosesc ca agent termic lichidul. Cele din urma sunt folosite mai mult si in domeniul naval .
D.p.d.v. al sigurantei in exploatare nu sunt probleme . Sunt simple si pline de protectii( la supraincalzire, la tensiune scazuta etc)

Pentru o barca cu o cabina sistemele astea sunt cam costisitoare la achizitie si montaj( chiar si sh) si consuma mai mult curent decat combustibil.

Webasto este incalzirea ideala pentru ambarcatiuni mai maricele. Necesita o instalare putin mai laborioasa si tot ce ai spus mai sus. Consumul de electricitate nu este mare iar instalatia e gandita sa functioneze mult si bine. Un bun prieten a adus un velier in tara in luna Aprilie, anul acela fiind friguros si vantos. Webasto a mers zi si noapte, afara carturile erau greu de suportat insa cum ieseai din cart, intrai la 28 de grade in cabina :) . Aici nu sunt multe de spus, Webasto "rules" .

Problemele noastre erau cu privire la velierele mici, de sub 8m lungime.
Aici instalatia Webasto devine putin cam pretentioasa pentru spatiul mic din habitaclu, luand in considerare si cele doua aspecte : costurile ei si instalarea ceva mai specializata, cu conducte si alte marafeturi.
  Totodata trebuie luat in calcul ca din tot anul vor fi 2, 3, maximum 4 iesiri pe apa, in perioada mai rece. Pentru atat lucru parca iarasi nu merita sa ocupi spatiul cu un Webasto specializat si costisitor.
  Asadar pentru barcile noastre relativ mici, se cere o instalatie usor de montat si demontat, fara riscuri in exploatare si acceptabila ca pret.

Mie mi-a ramas gandul la instalatia cu gaz de care mi-a spus Mihai99 acum doi ani. Daca vede postarea, poate ne face bucuria sa ne improspateze memoria, ca nu stiu unde se gasesc astfel de accesorii.
Era vorba de un arzator mic de tipul "camping", ce incalzea o piesa (gazul ars iesind afara); prin acea piesa sufla aer un mic ventilator ca de computer, astfel aerul fiind incalzit intr-o maniera uscata. (Stim ce condens si noxe face o flacara deschisa de propan) .


Mihaif99

#86
Bucuros. Problema e ca nu le-am mai vazut in magazine, dar cam asa era:
http://www.zodi.com/tent-heaters/hot-vent-tent-heater

Problema e ca modelul mic, din link-ul de mai sus nu e disponibil
Au de vanzare un model mai mare si mai scump:
http://www.zodi.com/x-40-hot-vent-tent-heater

Dbr

Am si eu cateva opinii, poate va sunt de folos. Domeniul camperelor si rulotelor turistice imi este cunoscut de ani buni, asa ca va postez variantele de incalzile.
Aici http://www.truma.com/downloadcenter/trumatice2400e4000e2800_zusatzhinweisboot_de_gb_fr_it_nl_dk_e.pdf
gasiti un sistem folosit in marea majoritate a camperelor( caroserie tip microbuz/ autoutilitara Vw T2-T5, Mb , Ford,etc reamenajate de diverse firme de specialitate Westfalia, Marco polo,etc)
Rulotele sau camperele tip AlkoVan sau integrate( folosind doar sasiul autoutilitarelor Vw, Fiat, Mb,Ford si carosate ulterior de diverse firme de specialitate Hymer, Rimor, Eriba,etc) folosesc asa ceva
http://www.truma.com/downloadcenter/trumatics3002fs_installation_instruction_de_gb.pdf
In cazul barcilor, mai pretabil ar fi primul sistem dar are dezavantajul ca foloseste si un oarecare consum de curent( aprox.20-30 W/12v). Aceste folosesc admisie si evacuare concentrica( tipul centralelor cu tiraj fortat).
Cel de-al doilea, este cu tiraj natural, fara a folosi 12v cc( aprindere piezo manuala) iar cu o mica adaptare se pot monta si pe barca. Acest tip , in cazul rulotelor este montat pe podea, admisia de aer fiind sub rulota,dar in cazul barcilor acest lucru nefiind posibil :) pot fi montate in asa fel incat admisia sa fie undeva in exteriorul cabinei.
Pot sa va spun ca sunt niste sisteme foarte fiabile si eficiente. Consum nesemnificativ. Sunt foarte bine protejate d.p.d.v al sigurantei in exploatare( senzor prezenta flacara, robinet cu modulare automata flacara, 2 arzatoare,etc).
Exista si modelul Truma 3000 vedeti aici
http://dealer.truma.com/_anweisungen/Truma-Katalog/pdf_verzeichnis/30_000/30070_16000_dk.pdf
ce echipeaza in general rulotele de dimensiuni mici sau cele destinate folosintei estivale.
Sistemul Truma 3002 si 3000 poate fin insotit si de sistemul Trumavent, asa cum apare si in descrierile tehnice dar in acest caz , iar depindem de o sursa de curent 12v. Se pot folosi insotite sau nu de acest sistem de ventilatie auxiliar.
Referitor la ce au spus colegii , mai sus in acest topic, va pot spune din experienta, de exemplu, ca un sistem Truma 3002 exploatat pe treapta de termostat 7 ( din 10) asigura cel putin 20 grade interior, intr-un Shetland 610, cu usile cabinei deschise si cabriokapul pus la o temperatura exterioara de aprox 0 grade ! Cu usile cabinei inchise, probabil ca este de ajuns doar treapta 1-2 ( flacara de veghe) pentru a asigura o temperatura placuta( 18-20 grade). Sunt foarte puternice si eficiente asa cum am mai spus.
In timp, am mai adus din Olanda, second hand, dar nu intotdeauna sunt de gasit. Ca si produse noi sunt scumpe daca sunt cumparate din magazin.
Mai sunt si alte sisteme fabricate de Primus sau Carver , care functioneaza tot pe gaz, dar sunt mai costisitoare si chiar nu isi au rostul pe barca.
Sper ca v-am fost de folos cu informatiile date. Daca mi-a scapat ceva, va rog sa ma intrebati.
Stima.
 

Florio

Citat din: Mihaif99 din Februarie 08, 2014, 01:13:47 AM
Bucuros. Problema e ca nu le-am mai vazut in magazine, dar cam asa era:
http://www.zodi.com/tent-heaters/hot-vent-tent-heater

Problema e ca modelul mic, din link-ul de mai sus nu e disponibil
Au de vanzare un model mai mare si mai scump:
http://www.zodi.com/x-40-hot-vent-tent-heater

Am vazut, modelul mic se gaseste doar in varianta de incalzitor de apa pentru dus.
Dar sistemul e atat de simplu, incat e greu de crezut ca dintre colegii nostri faurari nu il poate confectiona cineva :) .
Pana la urma e o carcasa care apara de vant sau intemperii, inauntru o piesa incalzita de flacara, facuta dintr-un material si o forma care sa transfere usor caldura , iar restul e o tubulatura cu un ventilator.

Florio

#89
Citat din: Dbr din Februarie 08, 2014, 08:05:49 AM
Am si eu cateva opinii, poate va sunt de folos. Domeniul camperelor si rulotelor turistice imi este cunoscut de ani buni, asa ca va postez variantele de incalzile.
Aici http://www.truma.com/downloadcenter/trumatice2400e4000e2800_zusatzhinweisboot_de_gb_fr_it_nl_dk_e.pdf
gasiti un sistem folosit in marea majoritate a camperelor( caroserie tip microbuz/ autoutilitara Vw T2-T5, Mb , Ford,etc reamenajate de diverse firme de specialitate Westfalia, Marco polo,etc)
Rulotele sau camperele tip AlkoVan sau integrate( folosind doar sasiul autoutilitarelor Vw, Fiat, Mb,Ford si carosate ulterior de diverse firme de specialitate Hymer, Rimor, Eriba,etc) folosesc asa ceva
http://www.truma.com/downloadcenter/trumatics3002fs_installation_instruction_de_gb.pdf
In cazul barcilor, mai pretabil ar fi primul sistem dar are dezavantajul ca foloseste si un oarecare consum de curent( aprox.20-30 W/12v). Aceste folosesc admisie si evacuare concentrica( tipul centralelor cu tiraj fortat).
Cel de-al doilea, este cu tiraj natural, fara a folosi 12v cc( aprindere piezo manuala) iar cu o mica adaptare se pot monta si pe barca. Acest tip , in cazul rulotelor este montat pe podea, admisia de aer fiind sub rulota,dar in cazul barcilor acest lucru nefiind posibil :) pot fi montate in asa fel incat admisia sa fie undeva in exteriorul cabinei.
Pot sa va spun ca sunt niste sisteme foarte fiabile si eficiente. Consum nesemnificativ. Sunt foarte bine protejate d.p.d.v al sigurantei in exploatare( senzor prezenta flacara, robinet cu modulare automata flacara, 2 arzatoare,etc).
Exista si modelul Truma 3000 vedeti aici
http://dealer.truma.com/_anweisungen/Truma-Katalog/pdf_verzeichnis/30_000/30070_16000_dk.pdf
ce echipeaza in general rulotele de dimensiuni mici sau cele destinate folosintei estivale.
Sistemul Truma 3002 si 3000 poate fin insotit si de sistemul Trumavent, asa cum apare si in descrierile tehnice dar in acest caz , iar depindem de o sursa de curent 12v. Se pot folosi insotite sau nu de acest sistem de ventilatie auxiliar.
Referitor la ce au spus colegii , mai sus in acest topic, va pot spune din experienta, de exemplu, ca un sistem Truma 3002 exploatat pe treapta de termostat 7 ( din 10) asigura cel putin 20 grade interior, intr-un Shetland 610, cu usile cabinei deschise si cabriokapul pus la o temperatura exterioara de aprox 0 grade ! Cu usile cabinei inchise, probabil ca este de ajuns doar treapta 1-2 ( flacara de veghe) pentru a asigura o temperatura placuta( 18-20 grade). Sunt foarte puternice si eficiente asa cum am mai spus.
In timp, am mai adus din Olanda, second hand, dar nu intotdeauna sunt de gasit. Ca si produse noi sunt scumpe daca sunt cumparate din magazin.
Mai sunt si alte sisteme fabricate de Primus sau Carver , care functioneaza tot pe gaz, dar sunt mai costisitoare si chiar nu isi au rostul pe barca.
Sper ca v-am fost de folos cu informatiile date. Daca mi-a scapat ceva, va rog sa ma intrebati.
Stima.


Instalatiile Truma sunt iarasi niste sobite profesional gandite. Chiar si anul trecut m-am intalnit cu cineva pentru a vedea (si cumpara) o Truma 3000 sau una ceva mai mica, nu mai tin minte numarul :) .
  Am renuntat din cauza faptului ca ii trebuie o priza de aer dedesubt si o evacuare deasupra; Am mai renuntat gandindu-ma ca voi gauri barca si voi monta un aparat in cabina,  pentru cateva zile mai reci dintr-un intreg sezon, zile in care un sac de dormit face toti banii :) .

Modelul E2400 pe care l-ai postat pare ceva mai pretabil la spatiul unei barci, are o forma compacta si e usor de montat in niste spatii mai putin utilizabile in alte scopuri.
Cam asta e ideea. Sa fie sigura, sa nu ocupe spatiu mare si sa nu necesite un montaj laborios .
Cu pretul ne loveste putin cam tare :) .