Idei incalzire barca

Creat de cristeache, Octombrie 28, 2011, 09:25:38 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

mariusm piesenoi111

Și treaba asta sta afara în ploaie?
Arata foarte bine!

teo pes

acum sa incerc sa va atasez si suportul unde se monteaza seara ...sau ziua (nu am ajuns iarna pe apa!) si tubulatura rosie se mufeaza in priza suflantei si se introduce sub ...,,coviltir,, ;D , ce este frumos este ca suflanta baga aer cald dar curat de afara .... acum sa nu credeti ca zboara patura de pe tine si este destul de silentios ! bine pt cabinate se poate recircula erul din interior si admisia si evacuarea arderii se scot prin perete afara !....am strecurat in poze si un somnoros !! :P
Viata i grea !!  Dar trece !!

teo pes

Citat din: mariusm piesenoi111 din Februarie 06, 2017, 10:19:16 PM
Și treaba asta sta afara în ploaie?
Arata foarte bine!
El are garnituri de etansare (la unele vehicule se monteza in locuri neprotejate ) dar nu e greu sa se puna doua bride in care sa se infiga un petec de tabla de al subtire deasupra ( multumesc pt ideie )...uite domle ce inseamna un site serios ..brava ..idei bune fara aberatii gratuite si mistouri ...merci !
Viata i grea !!  Dar trece !!

Florio

Ha! Sistem portabil :)
Tot la o idee de portabilitate m-am gândit și eu odinioară, pentru simplul motiv că:
1. Ieșirile mele cu barca sunt preponderent în perioade calde sau suportabil de răcoroase spre toamnă.
2. Poate 3 ieșiri pe an sunt mai "la rece", dar pentru atâta lucru nu merită să jertfesc spațiu interior cu montajul dispozitivelor de încălzire folosite atât de rar. Oricum gătesc în barca, fac ceaiuri, cafele, se face cald ușor.
3.Nu vreau să găuresc barca. Am găsit un dispozitiv (cu propan)ce încălzea o țeavă, iar un mic ventilator vehicula aerul prin interiorul ei, scoțându-l cald. Am zis că-l montez exterior, în cockpit, iar o scurtă tubulatură să aducă acel aer cald înăuntru. Avantaje față  de încălzitorul clasic cu propan, sunt ca elimină pericolul monoxidului de carbon si dă o căldură uscată așa cum trebuie într-o barcă.
4. Am avut în vedere și o încălzire de tip Truma, foarte eficientă. Am văzut am vrut să cumpăr, am renunțat. Trebuia să găuresc barca și intram în contradicție cu punctul 3 :)

În povestea mea, finalul a fost simplu: fără căldură, în afara aragazului și a vinului fiert :) . Marinarii sunt oameni rezistenți și veseli !

teo pes

Citat din: Florio din Februarie 06, 2017, 10:34:45 PM
Ha! Sistem portabil :)
Tot la o idee de portabilitate m-am gândit și eu odinioară, pentru simplul motiv că:
1. Ieșirile mele cu barca sunt preponderent în perioade calde sau suportabil de răcoroase spre toamnă.
2. Poate 3 ieșiri pe an sunt mai "la rece", dar pentru atâta lucru nu merită să jertfesc spațiu interior cu montajul dispozitivelor de încălzire folosite atât de rar. Oricum gătesc în barca, fac ceaiuri, cafele, se face cald ușor.
3.Nu vreau să găuresc barca. Am găsit un dispozitiv (cu propan)ce încălzea o țeavă, iar un mic ventilator vehicula aerul prin interiorul ei, scoțându-l cald. Am zis că-l montez exterior, în cockpit, iar o scurtă tubulatură să aducă acel aer cald înăuntru. Avantaje față  de încălzitorul clasic cu propan, sunt ca elimină pericolul monoxidului de carbon si dă o căldură uscată așa cum trebuie într-o barcă.
4. Am avut în vedere și o încălzire de tip Truma, foarte eficientă. Am văzut am vrut să cumpăr, am renunțat. Trebuia să găuresc barca și intram în contradicție cu punctul 3 :)

În povestea mea, finalul a fost simplu: fără căldură, în afara aragazului și a vinului fiert :) . Marinarii sunt oameni rezistenți și veseli !
Eee cata dreptate ai cu marinarii rezistenti ..dar cand oasele de marinar imbatranesc.....vinul fiert nu mai imoaie durerea nicicum ..nu doresc nimanui ! si sa va tina cat mai sanatosi ca e greu cu boala n oase !! :'(
Viata i grea !!  Dar trece !!

ionpescarul

#170
Citat din: ionpescarul din Februarie 05, 2017, 12:17:46 PM
Am avut mai multe arzatoare cu ceramica ,toate lasau un miros ,nu aveau ardere completa ,asta cand arde nu ramane niciun miros ,nu il recomand la nimeni ,i-mi asum riscurile,este achizitia care pe mine ma multumeste,ceva asemanator se comercializeaza in magazinele de profil pentru alpinism ,incalzitor cort,dar repet nu il recomand la nimeni,doar mie.

Panarama mea ,dupa o saptamana de functionat ,zi de zi ,cate 10 ore pe zi ,ieri am hotarat sa reincarc butelia ,cu gandul ca daca se va termina butelia nu am unde sa o incarc pana seara.Surpriza am bagat aseara de 10 ron.Deci in 70 de ore a consumat 5 litri gpl.
Ceva asemanator
https://www.zuga.ro/outdoor/aragazuri/kovea-incalzitor-fireball-combustibil-gazos.htm

Florio

Citat din: ionpescarul din Februarie 07, 2017, 01:56:30 PM
Panarama mea ,dupa o saptamana de functionat ,zi de zi ,cate 10 ore pe zi ,ieri am hotarat sa reincarc butelia ,cu gandul ca daca se va termina butelia nu am unde sa o incarc pana seara.Surpriza am bagat aseara de 10 ron.Deci in 70 de ore a consumat 5 litri gpl.
Ceva asemanator
https://www.zuga.ro/outdoor/aragazuri/kovea-incalzitor-fireball-combustibil-gazos.htm

Inseamnă că-i mai economic aparatul din dotare (cca 42 g GPL pe oră) decât cel din link (66 g/h) . O fi din concepția lui, ca model mai vechi, sau din reglaj ?
Că mai contează și mâna utilizatorului :)

Alex1958

Salut,
42g/h reprezinta cca 0.6 kW. 66 g/h reprezinta 0.93 kW. Pare OK vs 1.3 kW la Ebenspaecher-ul meu.
Problema- in afara de generarea de condens (intre 65- 102 g/h) si consumul de oxigen este (consum intre 305 -480 g/h)- il reprezinta corpul incandescent pe langa care te misti - inclusiv in somn cand poate mai dai din maini! Deci poti sa te arzi sau sa-l rastorni si mai dai si foc la ceva- fereasca Dumnezeu!
Eu unul n-am nici un merit la sistemul meu- caci l-am gasit instalat pe barca cand am luat-o - dar este montat sub dulapul pe care tin frigiderul si nu ocupa decat un mic spatiu din zona de depozitare. Priza de aer proaspat este sub bancheta exterioara iar refularea de aer cald este sub bancheta din cabina. E adevarat ca nu este silentios, dar daca ti-e somn.... Drept pentru care l-am apreciat si atunci cand mi-au mancat soarecii (2) cablul si i-am bagat un soc in controller de n-a mai mers, am cheltuit si m-am agitat sa gasesc controller la schimb.
Stima!

ionpescarul

Citat din: Florio din Februarie 08, 2017, 08:24:50 AM
Inseamnă că-i mai economic aparatul din dotare (cca 42 g GPL pe oră) decât cel din link (66 g/h) . O fi din concepția lui, ca model mai vechi, sau din reglaj ?
Că mai contează și mâna utilizatorului :)

Pe placuta din spate scrie 90gr/ora ,in realitate a consumat mai putin.Dar nu stiu de ce ,pentru ca eu il tin dat la maxim. Am facut si eu calculele aveti dreptate ,rezulta 41,42 grame /ora .Nu stiu cauza ,dar e super consum.Cred ca o butelie de 10 litri ajunge in delta pentru 5 zile ,nonstop.

ionpescarul

Am descoperit de ce a consumat putin arzatorul,presiunea in butelie scade in fiecare zi de consum,azi mergea incet si am pus-o langa un alt arzator pentru a se incalzi gazul ,acum arde cum nu a ars niciodata,parca ar fi un resou de 2000w ,ii voi face o prelungire cu furtun ca sa incalzesc si butelia cand nu mai are presiune si e rece.

Florio

Citat din: ionpescarul din Februarie 11, 2017, 03:40:22 PM
Am descoperit de ce a consumat putin arzatorul,presiunea in butelie scade in fiecare zi de consum,azi mergea incet si am pus-o langa un alt arzator pentru a se incalzi gazul ,acum arde cum nu a ars niciodata,parca ar fi un resou de 2000w ,ii voi face o prelungire cu furtun ca sa incalzesc si butelia cand nu mai are presiune si e rece.

E logic, într-adevăr :)
Cert e că dispozitivul e extrem de eficient.

Mike83

Salutare
Aveti idee unde pot gasi un strungar in Bucuresti care sa poata face un adaptor pt un incalzitor asemanator cu cel din link ul de mai sus?
El functioneaza cu butelii de camping mici de 400 g si as vrea sa ii fac iesire pentru furtun sa il pot lega la butelie normala.(ceva in genul celui din poza).

ziuamarinei

Citat din: ionpescarul din Februarie 11, 2017, 03:40:22 PM
Am descoperit de ce a consumat putin arzatorul,presiunea in butelie scade in fiecare zi de consum,azi mergea incet si am pus-o langa un alt arzator pentru a se incalzi gazul ,acum arde cum nu a ars niciodata,parca ar fi un resou de 2000w ,ii voi face o prelungire cu furtun ca sa incalzesc si butelia cand nu mai are presiune si e rece.

Cred ca fara sa vrei faci un dipozitiv cu mari sanse de a exploda. Recipient cu gaz sub presiune expus la o sursa de caldura cu flacara, adaptari cu  doua arzatoare din care unul banuiesc ca va incalzi butelia. Mi se ridica parul pe spinare ca la lup. Nu cred ca e recomandat, iti cresc exponential sansele de... sau mai bine zis nesansele. Vezi ca in cazul gazelelor lichefiate si aici ma refer la GPL la fiecare crestere cu un grad a temperaturii apare o crestere a presiunii cu 7 pana la 8 atm. Oricum butelia aia nu e facuta pt GPL.

Florio

Citat din: ziuamarinei din Februarie 11, 2017, 07:16:54 PM
Cred ca fara sa vrei faci un dipozitiv cu mari sanse de a exploda. Recipient cu gaz sub presiune expus la o sursa de caldura cu flacara, adaptari cu  doua arzatoare din care unul banuiesc ca va incalzi butelia. Mi se ridica parul pe spinare ca la lup. Nu cred ca e recomandat, iti cresc exponential sansele de... sau mai bine zis nesansele. Vezi ca in cazul gazelelor lichefiate si aici ma refer la GPL la fiecare crestere cu un grad a temperaturii apare o crestere a presiunii cu 7 pana la 8 atm. Oricum butelia aia nu e facuta pt GPL.

Cred ca nea lon vrea doar sa mute arzatorul de deasupra buteliei, astfel incat aceasta sa nu mai inghete :) .
Eu i-am inteles ideea.

momaul

sALUT.Dragos cu respect dar cred ca te inseli.Presiunea de test a buteliilor auto este de 25 atmosfere.Daca eu am umplut butelia acum cand sant -10 grade si nu mai umblu la masina pana la vara ar insemna ca butelia sa explodeze lucru care nu se intampla.De fapt presiunea in buteliile de gpl nu creste peste 10 bar niciodata.Daca te uiti la manometrul statiilor de gpl o sa vezi ca nu au niciodata peste 10 bar presiune atunci cand baga gaze in butelie.Asta este valabil pentru gazele care au propan in compozitie pentru ca la butan presiunea este mult mai mica astfel ca la temperaturi negative butanul nu mai iese din butelie.In buteliile normale se pune doar butan asa ca daca este foarte frig gazul nu mai iese din butelie.La statiile pentru masini ar trebui sa fie un amestec in functie de temperatura de afara dar cum propanul are taxe mai mari nu se face niciodata un amestec corect.