Down East Cruiser 23

Creat de Sorin., Septembrie 16, 2019, 02:42:33 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Sorin.

Buna... si bine v-am gasit!
Pentru pescuit si nu numai m-am hotarat sa-mi construiesc singur o barcuta de 7m. Am cumparat planurile de la 'bateau' si cat de curand, sper pana la prima zapada :), sa ma apuc!
Cu siguranta o sa am nevoie de ajutorul vostru, asa ca... stati aproape! Multumesc!

https://bateau.com/studyplans/DE23_study.php?prod=DE23

Stiti cumva daca a mai facut-o cineva?

timberland0910

Citat din: Sorin. din Septembrie 16, 2019, 02:42:33 PM
Buna... si bine v-am gasit!
Pentru pescuit si nu numai m-am hotarat sa-mi construiesc singur o barcuta de 7m. Am cumparat planurile de la 'bateau' si cat de curand, sper pana la prima zapada :), sa ma apuc!
Cu siguranta o sa am nevoie de ajutorul vostru, asa ca... stati aproape! Multumesc!

https://bateau.com/studyplans/DE23_study.php?prod=DE23

Stiti cumva daca a mai facut-o cineva?

din cate stiu nu a mai construit-o nimeni de pe forum .Voi urmari cu interes constructia . si eu am in plan sa fac o barca de genul , dar care necesita puteri mai omenesti.  http://www.amariner.net/design_kater_6m.html  asta e

drmarius

Un proiect frumos, urias si super interesant de urmarit!

Florio

Citat din: Sorin. din Septembrie 16, 2019, 02:42:33 PM
Buna... si bine v-am gasit!
Pentru pescuit si nu numai m-am hotarat sa-mi construiesc singur o barcuta de 7m. Am cumparat planurile de la 'bateau' si cat de curand, sper pana la prima zapada :), sa ma apuc!
Cu siguranta o sa am nevoie de ajutorul vostru, asa ca... stati aproape! Multumesc!

https://bateau.com/studyplans/DE23_study.php?prod=DE23

Stiti cumva daca a mai facut-o cineva?

La 7m cu lățimea ei, e o cabinată super-spațioasă! :)
O să ai ceva de lucru, dar rezultatul merită toate eforturile.

Florio

Citat din: timberland0910 din Septembrie 16, 2019, 03:37:41 PM
 

din cate stiu nu a mai construit-o nimeni de pe forum .Voi urmari cu interes constructia . si eu am in plan sa fac o barca de genul , dar care necesita puteri mai omenesti.  http://www.amariner.net/design_kater_6m.html  asta e

Un moto-velier, cu pescaj infim și planuri foarte detaliate. Interesant proiect și acesta.

12iuli34

Bună seara. Si eu am achizitionat planurile pentru DE25, dar incă nu am timp și nici buget. Calculele mele î-mi arată costuri de 5-6000 euro doar pentru placaj,rasină și fibra. La final, cu un motor second hand, peridoc, minim electronica si dotari , ar ajunge intre 15 și 20000 euro. Asta la DE25 care are 7.61m si 2.54. Spor si ține-ne la curent.

Vali

Salut Sorin si bun venit pe forum.

Acum 10 sau 11 ani a pus cineva pe barcaholic.ro poze cu corpul din placaj al unui DEC 23. Era facut pana la copastie si cred ca se lucra la acoperirea cu fibra si epoxy. A fost singura postare, nu a existat continuare, deci nu stiu ce s-a mai intamplat.

Barca e frumoasa si practica, si poate fi propulsata economic si in deplasament. Singura mea temere este dimensiunea cam mare, fiind cam greu de lansat sau scos de la apa - e nevoie de masina si peridoc nervoase. In rest nu prea ai ce sa-i reprosezi, avantajul dimensiunii fiind confortul la bord.

Cand te apuci de treaba, spune-ne te rugam ce intentionezi sa cumperi, sa contribuim si noi ca sa gasesti cele mai bune oferte. De exemplu, stiu ca amatorii rusi sau ucrainieni folosesc cu succes placajul de mesteacan cu incleiere rezistenta la apa, care se gaseste si la noi, la Welde. E un placaj incredibil de bun - foarte solid, omogen, aspectuos si semnificativ mai ieftin decat okoume.

Mai povestim, si iti doresc de pe acum spor si tenacitate la realizarea visului plutitor.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mariusm piesenoi111

Bafta multa si spor la treaba domnule!
Nu pot decât sa ma înclin in fata unor oamenii care se inhama la asa ceva...

Sorin.

Apreciez sincer comentariile voastre. Multumesc. Credeti-ma ca orice cuvant al vostru il citesc de 3 ori! sa fiu sigur ca il inteleg si-l retin.
Acum... proiectul l-am gandit pe 2 ani si asta din cauza resurselor financiare. Am facut un pact cu nevasta sa pot sa bag 2.000 lei lunar, insemnand un total de 48.000 - fara motor! Problema e... :) ca inca din prima luna imi trebuie bugetul pe 6 luni pentru tot placajul de 6, cateva coli de 10 si 12, rasina si fibra. De cateva zile nu fac altceva decat sa pitrocesc planurile si sa caut (preturi/ calitate) materiale.
Citat din: Vali din Septembrie 16, 2019, 10:57:09 PM
Salut Sorin si bun venit pe forum.
.....
Cand te apuci de treaba, spune-ne te rugam ce intentionezi sa cumperi, sa contribuim si noi ca sa gasesti cele mai bune oferte. De exemplu, stiu ca amatorii rusi sau ucrainieni folosesc cu succes placajul de mesteacan cu incleiere rezistenta la apa, care se gaseste si la noi, la Welde. E un placaj incredibil de bun - foarte solid, omogen, aspectuos si semnificativ mai ieftin decat okoume.
Astept ofertele de pret de la Welde pentru mesteacan si de la Holver pentru okoume. Intre timp, din toata saracia am luat cativa dulapi uscati de brad (120x50) si cateva coli de osb de 10 pentru coaste.
Va rog pe voi, dati-mi un furnizor de rasina buna si ieftina - aproape... 'marina'! :) Eu ma gandisem la rasina epoxidica BK, chitul de 5 Kg - 362 lei.
http://www.vosschemie.eu/fileadmin/user_upload/Paint-System_Handbuch_2015.pdf

Vali

Am lucrat cu ambele placaje mentionate, plus plopul AW 100 de la Welde. In continuare am sa descriu experienta mea cu fiecare.

1. Mesteacanul - este de departe cel mai bun.
- E foarte solid (dur), dupa cum spuneam e aspectuos, se taie si se finiseaza excelent, insa cand e nevoie sa se curbeze e ceva mai greu decat la celelalte placaje.
- Calitatea furnirelor si a incleierii e foarte buna. Daca te uiti la cantul placajului, vei vedea structura si calitatea furnirelor care-l alcatuiesc.
- Se impregneaza excelent cu epoxidica, la fel ca si celelalte placaje.
- Singurul dezavantaj la mesteacan este ca e un placaj greu, prin urmare barca va iesi mai grea decat una din okoume de exemplu. Va fi insa mai usoara decat una similara din fibra, deci raportul soliditate/greutate ar fi cel mai bun.

2. Okoume - este un placaj bun, cu conditia sa fie integral okoume si nu combi.
- La placajul okoume combi straturile de furnir sunt alternante - unul de okoume, unul din lemn inferior. Acel lemn inferior de culoare alba (nu e plop) este foarte sensibil la umezeaza, si putrezeste imediat. Din cauza asta okoumele combi trebuie evitat la constructia corpului sau suprastructurii, putand fi folosit fara probleme la amenajarile interioare, cu conditia unei bune protectii cu rasina epoxidica.
- Este mai putin solid decat mesteacanul, calitatea incleierii e foarte buna, iar daca e placaj integral si nu combi, calitatea furnirelor e foarte buna.
- Chiar daca e mai putin solid decat mesteacanul, la constructia sandwich stitch & glue (placajul imbracat pe ambele fete cu tesatura biaxiala) se obtine suficienta soliditate datorita tesaturii.
- Avantajele acestui placaj sunt greutatea redusa si estetica deosebita, fiind cel mai aspectuos dintre cele 3.

3. Plopul AW 100 - este un placaj acceptabil, mai ales daca luam in considerare pretul accesibil.
- Calitatea furnirelor nu e cea mai buna, insa o buna incapsulare in rasina protejeaza suficient, dupa cum am constatat de-a lungul timpului. Cu toate acestea, nu as folosi acest placaj la constructia corpului, decat in cazul unei barci care va sta la apa doar cat va fi folosita (o barca mica). Se poate folosi deci cu incredere la amenajarile interioare, la fel cu conditia unei bune protectii cu epoxidica.
- Chiar daca uneori are noduri sau crapaturi, pe ansamblu placajul de plop are o estetica placuta, si se preteaza bine la obtinerea unui interior din lemn estetic .

Gandeste-te cum vei folosi barca - in deplasament cu motor mic, sau glisare cu motor mai mare.

- Daca va fi deplasament, poti alege cu incredere mesteacanul, fiindca greutatea suplimentara nu e asa importanta la viteza mica de deplasament.
- Daca va fi glisare, va trebui sa fii atent la fiecare reducere de greutate posibila, asa ca ar fi bine sa folosesti okoume integral, si eventual plop la amenajarile interne, ca sa mai economisesti la bani.

Momentan cam atat, am sa revin sa povestim si de rasini. Sa ai spor :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

timberland0910

Citat din: Sorin. din Septembrie 17, 2019, 11:24:31 AM
Apreciez sincer comentariile voastre. Multumesc. Credeti-ma ca orice cuvant al vostru il citesc de 3 ori! sa fiu sigur ca il inteleg si-l retin.
Acum... proiectul l-am gandit pe 2 ani si asta din cauza resurselor financiare. Am facut un pact cu nevasta sa pot sa bag 2.000 lei lunar, insemnand un total de 48.000 - fara motor! Problema e... :) ca inca din prima luna imi trebuie bugetul pe 6 luni pentru tot placajul de 6, cateva coli de 10 si 12, rasina si fibra. De cateva zile nu fac altceva decat sa pitrocesc planurile si sa caut (preturi/ calitate) materiale.Astept ofertele de pret de la Welde pentru mesteacan si de la Holver pentru okoume. Intre timp, din toata saracia am luat cativa dulapi uscati de brad (120x50) si cateva coli de osb de 10 pentru coaste.
Va rog pe voi, dati-mi un furnizor de rasina buna si ieftina - aproape... 'marina'! :) Eu ma gandisem la rasina epoxidica BK, chitul de 5 Kg - 362 lei.
http://www.vosschemie.eu/fileadmin/user_upload/Paint-System_Handbuch_2015.pdf

topamorsa epoxy de la europlastic . 250 ron 6 kg..Am lucrat cu ea si e ok

Sorin.

Vali, esti aur la... 'barca' omului!

Citat din: Vali din Septembrie 17, 2019, 12:02:54 PM
Am lucrat cu ambele placaje mentionate, plus plopul AW 100 de la Welde. In continuare am sa descriu experienta mea cu fiecare.

1. Mesteacanul - este de departe cel mai bun.
...............
Gandeste-te cum vei folosi barca - in deplasament cu motor mic, sau glisare cu motor mai mare.

- Daca va fi deplasament, poti alege cu incredere mesteacanul, fiindca greutatea suplimentara nu e asa importanta la viteza mica de deplasament.
- Daca va fi glisare, va trebui sa fii atent la fiecare reducere de greutate posibila, asa ca ar fi bine sa folosesti okoume integral, si eventual plop la amenajarile interne, ca sa mai economisesti la bani.

Am ofertele de pret si fisele tehnice pentru okoume si mesteacan. Daca e adevarat :) ce scrie in ele, placajul de mesteacan e cel putin la fel de bun dar cu un pret... la jumatate. Ok, am facut comanda de mesteacan. Nu au de 10mm, au de 9! iar cel de 6 e... 6,5! :), asa ca, coca o fac cu 6,5 - in loc de 6, pentru toata structura interioara pana la copastie am sa folosesc de 12 (in loc de 10) iar ce e deasupra, cabina, am sa pun 9! (in loc de 10). Diferenta de greutate cu supradimensionarea structurii o sa fie in jur de +30-40 kg.

La glisare nici nu ma gandesc. A trecut vremea cand doream... repede! Ca sa scot din apa 'barcuta' asta de 1.000Kg cred ca mi-ar trebui un motor de peste 150 cp. Deci nu! Motorizarea va fi de 50 cp cu (sper) 25M/ora. Arhisuficient!

Vali

Sa stii ca mesteacanul de 9 mm are de fapt aproape 10 mm, deci il poti folosi cu incredere acolo unde ai nevoie de 10 mm.

Cel de 6,5 banuiesc ca va fi folosit la curburile zonei fundului in prova la etrava, eventual in 2 straturi (tu stii mai bine din planuri). Pregateste-te de ceva efort la curbarea placajului, fie de 6,5, fie de 10 mm, fiindca dupa cum spuneam mesteacanul e mai "nervos" decat okoumele sau plopul.

Nu stiu daca ai nevoie de placaj de 12 in locul celui de 10 la structura interioara a corpului, dar daca asa te simti cu inima impacata, mergi pe varianta asta.

Ramane sa povestim maine de rasina si fibra, plus ce mai e nevoie. Daca mai sunt nelamuriri, scrie-le si le dam noi de capat.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Sorin.

Pana vine placajul ne jucam cu... 'modelul'.

Vali

Dupa cum se vede, deja ai spor :). Sa fie intr-un ceas bun.

Acum stau si ma gandesc la o treaba, cum de nu am aflat mai din timp ca-ti doresti o barca de dimensiunea asta. Banuiesc pe de alta parte ca-ti place mult si lucrul la barca, si sa obtii o lucrare personalizata, care sa te reflecte.

Spun asta deoarece un coleg de forum are o barca similara, Shetland 640, complet echipata si gata de mars, pe care nu o mai foloseste, din cauza ca si-a luat o cabinata mai rapida. Poate ar fi fost o alternativa sa iei o barca la gata, si sa te bucuri direct de ea, decat sa ti-o faci singur. E vorba de aceasta barca: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1848.0.html

Totusi, in acest caz nu ne-ai mai fi bucurat cu acest topic, deci in ce ma priveste te sustin si iti doresc pasiune si tenacitate sa duci treaba la capat cu Down East Cruiser 23.

Cum am mai scris si in alte parti, daca motivul constructiei in regie proprie e obtinerea unui lucru personalizat si deosebit de estetic, atunci aceasta e calea. Daca in schimb se doreste constructia homemade a unei barci exclusiv pentru valoarea utilitara, nu se merita, fiindca piata e plina de sh-uri care pot fi reconditionate, sau care sunt chiar in stare foarte buna, ca Shetland-ul pomenit.

Scuze daca am deranjat cumva cu aceasta paranteza, nu sunt broker de barci, ci constructor pasionat ca si tine si atatia alti colegi. Consider insa ca  e bine sa pun si alternativele in balanta, nu se stie daca nu cumva uneori e mai bine cu o anume varianta.

Am sa revin mai tarziu cu fibra si rasina, acum fug sa-mi iau fata de la scoala.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau