Poveste cu catamaran

Creat de cristizz, Ianuarie 03, 2020, 10:11:15 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

cristizz

Vreti sa vedeti cum s-a terminat?

cristizz


cristizz

Ei bine, nu s-a terminat. L-am inceput pe al 2-lea si ma intreb daca o sa reusesc sa-l pun pe apa inaintea lui Michael  :)

pelicanul

Mă bucur că prietenul nostru Cristizz și-a făcut timp și s-a hotărît să pună povestea pe forum. E o poveste care trebuie spusă și care trebuie să ajungă la cît mai multă lume. Din cîte știu eu, ceea ce a făcut Cristizz este unic în România. Adică, mai există constructori de bărci, dar pînă acum nimeni nu și-a propus să producă pentru vînzare în UE un velier de peste șapte metri lungime. Made in Romania, rețineți!
Am participat la o parte din discuțiile dinainte și din timpul construcției, am întrezărit dificultățile cu care s-a confruntat această întreprindere și pot să vă spun că nu a fost deloc ușor. Îți trebuie foarte multă hotărîre și foarte mult curaj ca să te apuci de așa ceva în România, cu scopul declarat de a face producție pentru export. Cea mai mare parte a materialelor și echipamentelor sînt produse de firme din vestul Europei, deci ai costuri de transport duble sau triple față de o firmă constructoare de bărci de acolo. Nu mai vorbesc de problemele de logistică. Mitul mîinii de lucru ieftine și calificate din România s-a destrămat de mult așa că, obiectiv economic vorbind, nu știu ce motivație ar putea avea cineva să se apuce de o asemenea investiție. Iată însă că dorința de a-și îndeplini un vis din copilărie și ambiția de a dovedi că se poate au învins. Încă o dată felicitări! Aștept cu mare interes lansarea numarului 2 la vară și probele de mare de la Mangalia.

P.S. Am remarcat o mică greșeală, construcția cred că a început la 01 octombrie 2018 și nu 2019 cum apare în text. E important să nu se creeze confuzii!  :)

cristizz

Ai dreptate, 2018 este anul in care am inceput efectiv constructia. O sa corectez  :)

Florio

E de departe cel mai serios proiect de serie pe care îl știu în România (veliere).
S-au mai făcut bărci, bărci mai mici, mai mari sau mult mai mari (Home Made, Doamna Ana, Fly Fox), puține de le numeri pe degete. Frumoase. Unele mai scumpe decât se putea prevedea...însă pe pasiune nu pui preț. Mai ales când faci o barcă pentru tine.
Dar de serie sunt câțiva producători doar, care s-au axat pe bărci mici, motorizate. Acum 10-12 ani se fabrica un singur velier, Astor 70. Dar fabricanții de la Cirus Boat, n-au pus mari nădejdi în producția lui, probabil din cauza cererii slabe a pieței.
Astfel stând istoricul, e lesne de înțeles de ce m-a ținut aproape acest proiect Elf, care dincolo de plăcerea de a discuta diversele aspecte tehnice pe parcursul fabricației, s-a dovedit a fi  un proiect de succes prin patru aspecte:
1. Proces de realizare
2. Finisaj
3. Agrementare tehnică
4. Vânzare
Fără ultima parte, nu se putea considera un proces de producție finalizat :) .

De detaliat toate acestea îl las pe Cristi, că va fi plăcerea lui. Pe mine m-a surprins plăcut să realizez cât de avangardist a fost acest proiect la data elaborării lui, pentru faptul că abia acum se folosesc pe scară largă materialele și tehnica de laminare a peretelui sandwich gândite de Richard Woods...oho...prin anii 1980 :)

În toată această aventură, există și un regret: plănuisem să dăm barca la apă în Mangalia, pentru a-i face probe, filme, poze, pentru a o vedea cum se comportă în vânt mai ales, fiindcă barca are o tentă sportivă foarte atractivă.
Din nefericire, timpul scurt, evenimentele care s-au derulat rapid înaintea livrării, greutățile date de această primă încărcare pentru transport, au făcut ca planurile noastre de joacă să nu se mai țină. Asta chiar ar fi fost frumos pe de o parte și util pe de altă parte.
Fiindcă a ști caracteristicile bărcii este una, iar a le testa înseamnă o suită de experiențe exact pe sufletul oamenilor ca noi :)

P.S.
Richard Woods a anunțat oficial noua serie de producție din România, dând totodată un link pe pagina Woods Designs: http://sailingcatamarans.com/index.php/designs/3-25ft-to-30ft-catamarans-designs/476-elf-25?fbclid=IwAR0TMfrzc7RCdfJ7-kLbOvbQPOSCp4dpMQe9svtCwadX4A6U00Ax9UpcGag

syRebekah

N-aş compara acest proiect cu Astor 70. Nici nu ştiu dacă au fabricat vreun exemplar cei de la Cirus, deoarece modelul respectiv este unul uzat moral şi absolut comparabil cu multe bărci ce pot fi găsite complet echipate la mâna a doua şi la o fracţiune de preţ. O spun ca unul care m-am uitat la el şi în final mi-am cumpărat o barcă din aceeaşi categorie, SH.

Catamaranul acesta e cu totul altceva - e modern şi sportiv.  Iar dacă Cristi vine cu o soluţie bună pentru a crea o cabină închisă devine şi o casă de vacanţă foarte atractivă. Nu cred că s-au mai fabricat în RO catamarane cu vele şi nici în general bărci cu vele atât de moderne ca design.

Ceva sportiv comparabil însă monococă e la bulgari. La Varna se fabrică o reeditare a unei bărci din '78, Peterson / Conrad 25/760, care s-a fabricat anterior în Polonia, DDR şi Rusia, şi din care sunt multe exemplare în lumea ex-sovietică. Hull #1 "Odessos 25" a câştigat campionatul RO. Cred că au produs 2, maxim 3 bucăţi.
fost ghrt.

Florio

Citat din: syRebekah din Ianuarie 04, 2020, 12:44:15 AM
N-aş compara acest proiect cu Astor 70. Nici nu ştiu dacă au fabricat vreun exemplar cei de la Cirus, deoarece modelul respectiv este unul uzat moral şi absolut comparabil cu multe bărci ce pot fi găsite complet echipate la mâna a doua şi la o fracţiune de preţ. O spun ca unul care m-am uitat la el şi în final mi-am cumpărat o barcă din aceeaşi categorie, SH.

Catamaranul acesta e cu totul altceva - e modern şi sportiv.  Iar dacă Cristi vine cu o soluţie bună pentru a crea o cabină închisă devine şi o casă de vacanţă foarte atractivă. Nu cred că s-au mai fabricat în RO catamarane cu vele şi nici în general bărci cu vele atât de moderne ca design.

Ceva sportiv comparabil însă monococă e la bulgari. La Varna se fabrică o reeditare a unei bărci din '78, Peterson / Conrad 25/760, care s-a fabricat anterior în Polonia, DDR şi Rusia, şi din care sunt multe exemplare în lumea ex-sovietică. Hull #1 "Odessos 25" a câştigat campionatul RO. Cred că au produs 2, maxim 3 bucăţi.

Nici o comparație, Gheorghiță. L-am enumerat ca unică producție de serie a unui velier, de 10 ani încoace.
Altul nu mai știu.
Iar acela a avut insuccesul respectiv, tocmai fiind un proiect uzat moral.

Florio

Pentru că s-a amintit omniprezenta glumă a moto-velierului MacGregor 26, rezolv eu dilema concepției unei bărci care navighează și cu vele bine, merge și cu motor binișor :)
Imagini de la conceptul de bază:


cristizz

Citat din: syRebekah din Ianuarie 04, 2020, 12:44:15 AM
...  Iar dacă Cristi vine cu o soluţie bună pentru a crea o cabină închisă devine şi o casă de vacanţă foarte atractivă.

Am in plan ca acest exemplar sa beneficieze de un hardtop (rigid, deci) peste jumatate din cockpit, in partea delimitata de grinda catargului si actualele cutii ale winchurilor.
Se va sprijini pe cocoasele corpurilor prin intermediul a 4 tevi de inox, va fi demontabil si suficient de solid ca 2 oameni sa se poata urca pe el simultan pentru a opera (daca e cazul) randa, lazybagul sau accesoriile acestora.
Pe el voi muta sinele, blocatorii si winchurile focului si va exista spatiu suficient pentru aprox. 300W de panouri solare.
Muchiile inferioare vor fi realizate asa incat sa poata inverga un full enclosure, cam ca in exemplele de mai jos:





Schita hardtopului arata ca in attachment:

cristizz

#25
Lucrarile au avansat mai incet decat speram. Restrictiile impuse, desi nu ne-au oprit, ne-au dat peste cap programul, in special pentru ca suntem dependenti de altii. Cu toate acestea, progresele sunt vizibile:


Avem toate laminatele facute si am inceput asamblarea finala. Mai jos este un clip cu asamblarea carmei

https://www.youtube.com/watch?v=pG4i89_jBfg

Bogdan

Recunosc ca este de departe, cel mai ambitios proiect pe care l-am vazut si Cristi merita toate felicitarile din partea comunitatii noastre pentru realizarile sale.
Meritul este cu atat mai mare cu cat intregul proces de constructie se desfasoara intr-o tara  neprietenoasa cu sailingul.

cristizz

Multumesc pentru aprecieri - comunitatea insa are un merit important in ceea ce fac.
Schimburile de idei si experientele celorlalti, atat in ceea ce priveste constructia de ambarcatiuni dar si in ceea ce inseamna experienta pe apa, conteaza si determina.
Respect !

cristizz


Florio

Pregătim șampania și hainele de apă. E barcă sportivă, mergem cu ea numa-ntr-un flotor!  ;D