reconditionare barca fibra 1 si 2

Creat de dusan, Februarie 12, 2019, 09:58:10 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kama3

Arata foarte bine, dar din punctul meu de vedere lipsesc doua elemente importante: un parbriz si un brau de cauciuc de jur imprejur.
Parbrizul, daca il faci te sfatuiesc sa-l faci cu rama din teava de inox ancorata bine in extremitati si cu un element de sustinere pe mijloc. Asa ai baza , te pot sprijini pe el ca nu stii cum ai nevoie si n-ai vrea sa faca trosc cand ti-e lumea mai draga.
Chederul de jur imprejur iarasi e important pentru ca invariabil te vei atinge de diverse obiecte, chiar daca barca o tii pe peridoc si nu la ponton. Mai vine in pieten cu barca langa tine, mai tragi la un ponton, te mai duci la pescuit pe langa copaci cazuti, si e pacat sa strici frumusete de culoare.

dusan

Da corect cu braul de cauciuc. Dar cu parbrizul am renuntat la el pt ca dau la somn la clonc si ce mai mica adiere de vant te muta unde vrea. Plus ca scade viteza de deplasare din cauza parbrizului..

teo pes

Citat din: dusan din Mai 21, 2019, 10:44:35 PM
Da corect cu braul de cauciuc. Dar cu parbrizul am renuntat la el pt ca dau la somn la clonc si ce mai mica adiere de vant te muta unde vrea. Plus ca scade viteza de deplasare din cauza parbrizului..
;DSi fara parbriz nu ne muta vantul !!!?.....si fara parbriz capeti viteza? (poate daca stai in dunga ) ;D, vezi ca fara parbriz tot curentul de aer se opreste sub oala motorului!
Viata i grea !!  Dar trece !!

dusan


teo pes

Citat din: dusan din Mai 22, 2019, 03:03:03 PM
Acum mati pus pe ganduri.
Tot asa au stat si aia care au descoperit apa calda !! si s au gandit si mai mult inginerii care au gandit barca de viteza cu parbriz!
In alta ordine de idei stii ce belea este sa ti friga niste ganganii pe fata si n ochi !!? ;D
Viata i grea !!  Dar trece !!

dusan

In cazul asta am sa vad cum sa il fac. Dar am nevoie sa urc pe botul barcii pt ancorare

kama3

Nu e nevoie sa te urci in bot ca sa ancorezi.
Ia-ti o rola de ancora, cu suport, pe care o fixezi in botul barcii, astfel incat cauciucul rolei sa depaseasca extremitatea botului.
Daca te ancorezi intr-o apa cu curent e perfect. Fara curent mai faci o manevra in plus.
Cand ai ajuns la locul unde vrei sa stai arunci ancora in apa doi trei metri in fata barcii. Daca nu vrei sa plescai o lasi din mana pe langa barca. Dai drumu la sfoara ancorei pana atinge fundul, apoi tii usor de sfoara si ai rabdare sa te duca curentul la vale. Sfoara se va intinde usor usor in lung, ancora se va fixa. In momentul in care sfoara ajunge in dreptul rolei o asezi pe rola si o lasi sa curga pe rola. Tine cont ca in curent trebuie sa lasi sfoara cam de trei ori adancimea. Cand i-ai dat sfoara sufisienta si s-a ancorat legi sfoara si fir intins. Daca nu ai curent, dupa ce lasi ancora, dai cu marsarierul.
Cand  te dezancorezi fie tragi sfoara pe rola, fie daca sunt agataturi dai o volta funiei sa iasa de pe rola si o trago pe langa barca.
Fara rola nu numai ca e incomod, dar in anumite situatii e si periculos sa te duci in botul barcii in mijlocul apei si eventual si pe valuri.
Daca te legi de cioate atunci tii 3-4 m de sfoara legata de bot si o tii in barca. Cand ajungi pozitionezi barca langa cioata si legi barca apoi o lasi sa se scurga 1-2 m. Cand te dezgati, invers.
Eu folosesc o ancora danfort, hand made, de vreo 2-3 kile si cu barca mea(un papuc usurel de 4 m) , asemanator cu al tau stau pe orice curent in Dunare. Tot secretul e sa dai sfoa ra cata trebuie.
Inafara de ancora tip bolovan, cu orice tip de ancora la fel procedezi.
Parbrizul nu tb sa fie foarte inalt. E suficient 30-35 de cm, cu unghi mic ( adica ascutit, nu drept ca la tractoare). Rezistenta minima, dar curentul de aer ti-l deflecta peste cap nu il preiei frontal.
Un parbriz scund il poti pãşi usor, nu te incomodeaza. Dar daca il faci fa-l cu rama solida sa te poti sprijini pe el.
Apropo de insecte, pe vremea cand mergeam cu motorul cu casca open am luat un bondar in ochi pe la 30 la ora si a trebuit sa opresc imediat ca parca ma lovise Tyson.

dusan

Multumesc.  In sfarsit un raspuns ca la carte.  Treaba cu ancoratul in curenti o stiam dar multumesc . Pescuiesc de 20 de ani pe dunare si am intalnit detoate. Inclusiv ca am ramas 2 zile pe malul sarbilor ca nu puteam traversa apa din cauza valurilor . Cine stie de (cosava) cunoaste
Multynesc inca odata.

dusan

Buna ziua din  nou tuturor.
Pana la urma sunt hotarat, in curând voi incepe modificarea  trimaranului atat pe lungime cat ai pe latime. Inainte de a ma apuca doresc cateva sfaturi de la cei pricepuți.  Barca in momentul de fata are 4.3/1,5. As vrea sa o aduc la dimensiunile de 6.5/2,2. Plus ca as vrea sa ii fac si cabina. Mam gandit sa o tai de 2x pe lungime si 1 data pe latime . Chiar in scobiturile pe care le are pt a fi mai usor de facut latimea iar pt lungime as taiaoo la 0.5 din spate .  S cabina as vrea sa fie cam asa

dusan


dusan

https://youtu.be/jNlOdztSBhc
3 persoane in barcă eu53kg si 2 prieteni care impreuna cîntăresc 200kg. Plus ceva bagaj si ceva peste. Si o baterie de 75 Ah. Si bătrânul yamaha din 71 înoată perfect

dusan

Astept sfaturi înainte sa ma apuc. Sunt bine venite. 

kama3


dusan

Bun sa gatat cu pescuitul. Acum mă pot apuca de barca.  Vreau sa copiez trimaranu dar sa il fa  mai lung si mai lat. Pot face din rășină poliesterica cu fibra sau trebe neaparat proxy?

teo pes

 :o??
Vinzi ce ai , si ti iei ceva mai mare!, vrei sa muncesti .....iei ceva mai ieftin si repari,laminezi, vopsesti...
Sa tai si sa nadesti...... >:(
E plin netul de epave cabinate pe care sa le reconditionezi!
Viata i grea !!  Dar trece !!