Proiect Shetland 570 Donna alba

Creat de black, Februarie 17, 2016, 06:17:34 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

dorely

Scuza-mă te rog, am încurcat topicurile

Alex1958

Salutare!
Black, ne esti dator cu poze al Donnei Alba. Nu prea am vazut locuri sa pui rezervorul sub punte. Plus ca incarci partea dinspre pupa. Parerea mea este ca trebuie sa te orientezi sa plasezi chestiile grele cat mai in fata, caci in spate ai motorul care e destul de greu. Cand pleci la pescuit ai destul bagaj si nu pe tot poti sa-l bagi in cabina. Si pasagerii, daca nu e frig or sa vrea pe punte, deci tot in spate...parerea mea!
Dorely, Shetland 640 e o barca de deplasament daca e sa ma iau dupa ce motor ii recomanda producatorul- vezi
http://www.shetlandboats.co.uk/range/
Shetland 570 e o barca de glisare. Din nefericire pentru mine trebuie inca sa ma zbat pe piata muncii asa ca timpul imi este dramuit. Daca pana spre Obrize pe Chilia sunt 75-80 km si merg cu 15 km/h in deplasament fac pana acolo 5-6 ore. Dus/intors o jumatate de zi de pescuit! Deci 50 km/h pe bratul Chilia e OK desi suge benzina ca disperata.

Vali

#32
Ca sa trecem direct la treaba, aduc prima problema in discutie: avem de dat jos toata ranforsarea fundului, facuta din lemn imbracat in fibra, si care lemn e putrezit complet. Urmeaza deci sa refacem fundul, inclusiv sa facem o noua osatura plus paiol etans.

Deci incercam sa reducem pe cat posibil greutatea barcii si sa folosim un motor cat mai mic. Sugestia mea a fost sa folosim un Evinrude Etec de 60 de cai, daca reusim sa aducem barca undeva in jur de 500 kg la gol. Asta din motive de cuplu sanatos al motorului in 2 cilindri, stiind din experienta ca dinamica la Etec este superioara oricarui motor de aceeasi putere. Daca reusim sa ne incadram intr-un raport bun kg/CP, ar fi o treaba buna, fiindca intentia e de a cumpara motor nou.

Daca aveti sugestii sau recomandari pentru colegul nostru, va rugam sa contribuiti. Multumim anticipat :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mariusm piesenoi111

Votez cu toată inima pentru ETEC (sunt bijuterii nervoase si nici nu atrag hotii prea tare ca sunt si rare si inregistrate la producator si nu pot lua piese pt ele decât proprietarii dovediti) si ca sfat pt coleg....negociază la sânge. ...eu am obținut aproape 20% discount la ETEC-ul meu anul trecut

H

Eu zic sa cantariti barca dupa ce o terminati, sa adaugati atata greutate cata credeti ca mai incarcati in barca(persoane,benzina,baterii,apa acareturi etc..) si abia apoi sa cautati un motor.
Eu am trecut prin aceasta experienta cu un Shetland (si era modelul Shallow water) si sunt sigur de ce va urma (70hp/2t  nu a facut fata)
Un motor de 60 hp fie el si Etec nu va genera suficienta putere si va consuma ca dracu de mult. 
In primul rand Vali sa fii atent si sa masori unghiul dintre pupa si opera vie,pentru ca din fabricatie nu e suficient  de negativ( stii bine ce e de facut) si nu va reusi sa o puna in glisaj  si se va apupa si de aici tot ce urmeaza......
Parerea mea este sa va uitati dupa un motor mai mare ( pe la 100hp si >), care sa genereze suficienata putere la plecare, ca sa intre in glisaj iar apoi sa poti reduce mentinand glisajul si sa poata face economie de combustibil, si sa ai o rezerva de putere pentru situatii neprevazute.


Alex1958

Prieteni,
Shetland 570 are 612 kg de la mama ei. Vezi:
http://www.shetlandboats.co.uk/range/19.php
Cum o scoateti voi la 500kg?
Ma rog eu sunt numai un utilizator... dar la mine cu HONDA 70 HP nu a lucrat cu mai mult de 2 insi si bagaje. Iar Black zice ca vor fi 3 insi.
Poate ca luam noi pre multa momeala ...sau bautura....Insa va doresc succes!
Mie mi-ar fi placut mult Yamaha 100 HP in 4T pe injectie.

sorinmanea

caii sun cai indiferent de tipul sau marca motorului. un motor mai nervos va scoate barca in glisaj mai repede ,dupa aia tot caii conteaza!acum am prima mea barca de deplasament dar cu barcile de glisaj sunt patit,motorul mai puternic rules!mai ales cu o pilotina ce va fi mereu incarcata ca de aia o iei si nu mergi cu ea 2,3 mile pe mare la pescuit.pt asta iti trebuie cel mult un motor de 20 de cai ,te duce te aduce,dar tu mergi pe garla deci poate multi km. asa ca ...70 cai MINIM!pe bune!

Vali

Am avut musafiri barcagii, asa ca abia acum pot sa scriu. Multumim de mesaje, oricum mai avem pana ne decidem ce motor punem.

Citat din: H din Martie 10, 2016, 07:25:50 PM
Eu zic sa cantariti barca dupa ce o terminati, sa adaugati atata greutate cata credeti ca mai incarcati in barca(persoane,benzina,baterii,apa acareturi etc..) si abia apoi sa cautati un motor.
Eu am trecut prin aceasta experienta cu un Shetland (si era modelul Shallow water) si sunt sigur de ce va urma (70hp/2t  nu a facut fata)
Un motor de 60 hp fie el si Etec nu va genera suficienta putere si va consuma ca dracu de mult. 
In primul rand Vali sa fii atent si sa masori unghiul dintre pupa si opera vie,pentru ca din fabricatie nu e suficient  de negativ( stii bine ce e de facut) si nu va reusi sa o puna in glisaj  si se va apupa si de aici tot ce urmeaza......
Parerea mea este sa va uitati dupa un motor mai mare ( pe la 100hp si >), care sa genereze suficienata putere la plecare, ca sa intre in glisaj iar apoi sa poti reduce mentinand glisajul si sa poata face economie de combustibil, si sa ai o rezerva de putere pentru situatii neprevazute.

Am vazut cum se misca fostul tau Shetland cu Etec de 115, din pacate nu mai stiu exact ce model era.
Despre barca de 5,70 a colegului black, sunt sigur ca o vom usura serios, vom pune operatiunile pe topicul ei.

Eu m-am gandit ca daca barca nu va fi incarcata, va fi suficient Etec de 60, la un raport in jur de 1 t / 60 CP, deci 16,6. M-am gandit la alternativa asta fiindca motorul va fi cumparat de nou, iar diferentele sunt destul de mari de la 60 la 115. Acum ma gandesc si la 90 - Inline 3, dar sa ajugem intai acolo.

Din ce am discutat cu black, colegul nostru nu intentioneaza sa incarce prea mult barca, insa mai ales pentru Etec va fi nevoie de un rezervor baban, sa asigure autonomie suficienta cu benzina buna, luata la plecare. Asta inseamna sa adaugam la masa in ordine de mars si toata benzina necesara, ceea ce ne limiteaza masa incarcaturii utile.

Deci inca o data rezulta intr-adevar ca 60 e cam la limita inferioara. Cred totusi ca ar fi potrivit daca barca va fi folosita de una, maxim 2 persoane. Recunosc ca eu ma raportez la modul meu de calatorie pe apa (nu sunt pescar) atunci cand estimez incarcatura la o anume barca.

Citat din: Alex1958 din Martie 10, 2016, 09:09:37 PM
Prieteni,
Shetland 570 are 612 kg de la mama ei. Vezi:
http://www.shetlandboats.co.uk/range/19.php
Cum o scoateti voi la 500kg?
Ma rog eu sunt numai un utilizator... dar la mine cu HONDA 70 HP nu a lucrat cu mai mult de 2 insi si bagaje. Iar Black zice ca vor fi 3 insi.
Poate ca luam noi pre multa momeala ...sau bautura....Insa va doresc succes!
Mie mi-ar fi placut mult Yamaha 100 HP in 4T pe injectie.

570-ul colegului va fi modificat substantial, dupa cum am spus vom arata pe topic. S-a indepartat absolut totul de pe barca, pastrandu-se doar corpul si suprastructura, si inclusiv acestea se vor usura substantial.

Tot grid-ul de ranforsare a fundului a fost praf, lemnul de sub fibra s-a transformat intr-un fel de namol, fiind bineinteles indepartat complet. Vom renunta inclusiv la varange, longitudinale si oglinda. La fel ranforsarile de lemn ale suprastructurii, totul zboara. Dupa care se va lamina fibra curata pana la obtinerea esantionajului corect, avand garantia integritatii corpului (fara cancerul grid-ului). Si abia apoi noua structura de fund, cu paiol etans.

Din acest pdv, sincer ma gandesc ca ar trebui sa inspectezi si tu zona santinei la barca ta, e teroare ce am gasit la barca lui black. Acum stiu ce sa le spun celor interesati de Shetland 570, la ce anume sa fie atenti cand inspecteaza barca.

Cer scuze de off-topic, incetez aici povestea despre 570, insa vom reveni in momentul alegerii motorului. Asta deoarece e mai potrivit zic eu sa discutam argumentat direct pe caz, decat sa facem diverse sondaje neconcludente. Multumim inca o data pentru contributii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

H

#38
Citat din: sorinmanea din Martie 10, 2016, 11:37:43 PM
caii sun cai indiferent de tipul sau marca motorului. un motor mai nervos va scoate barca in glisaj mai repede ,dupa aia tot caii conteaza!acum am prima mea barca de deplasament dar cu barcile de glisaj sunt patit,motorul mai puternic rules!mai ales cu o pilotina ce va fi mereu incarcata ca de aia o iei si nu mergi cu ea 2,3 mile pe mare la pescuit.pt asta iti trebuie cel mult un motor de 20 de cai ,te duce te aduce,dar tu mergi pe garla deci poate multi km. asa ca ...70 cai MINIM!pe bune!

Daca caii sunt aceeasi cum spui tu ,atunci te rog vizioneaza acest video si da-ne si noua o explicatie tehnica argumentata de ce un un Etec de 30 hp este mai puternic decat un Yamaha 40 hp/4t sau vice versa.
Fiind vorba de motoare noi ,aceleasi barci, aceleasi conditii de test.....

https://www.youtube.com/watch?v=tZvIw83uZgY

Pentru Vali, era un Shetland 500, model de ape mici,cu un V mult atenuat al operei vii, foarte bun in glisaj dar execrabil in deplasament si oricat am incercat sa tin cure de slabire cu ea nu s-a lasat si la final pe cantarite, dupa echipare am ajuns la aproape 700kg fara persoane,combustibil, motor.
Am testat-o cu motorul ei original (70 hp/2t)cu care a fost echipata de noua, motor bun de altfel,dar abia mergea si consuma mult.
Dupa reechipare,cu motor de 115hp,trim tab pe motor,trim tab pe barca, corectat unghiul pupei etc, s-a schimbat radical comportamentul barcii.
Barcile Shetland, cele de glisaj, sunt barci foarte bune ca si constructie,dar dificil de motorizat si tras la semne ca sa merga corect si principalul lor defect constructiv este greutatea mare la gol , unghiul pupei cu opera vie si concentrarea greutatii in treimea dinspre pupa ceea ce face f. dificila iesirea in glisaj , necesitand putere mai mare si aplicata in timp scurt(sa se tureze rapid motorul!!!).
Dupa ce iese in glisaj, comporatmentul barcii este remarcabil,dar si aici sunt limitari.
Opera vie fiind construita sub forma unor apripi de albatros(pescarus) ajuta barca sa gliseze usor si economic pana pe la 50km/h,dar peste aceasta viteza se creeaza o portanta prea mare si barca incepe sa topaie pe apa mai ales daca ai si vant din prova.
Din experienta mea cel mai bun comporatament il are barca intre 35 si 45 km/h, si cam aici ar trebui sa ajungeti cu o rezerva de putere la incarcatura mai mare.
Eu am avut o barca si am echipat altele 2(Shetland 536) si toate au avut aceleasi probleme.
Fiind vorba de 570 care este mai lunga barca s-ar putea ca misiunea voastra sa fie mai usoara.
Ce sa zic?
Eu as imprumuta un motor sau doua de diferite puteri,si as testa inainte sa cumpar ceva, cu tot discomfortul creat.
Succes

Alex1958

Citat din: Vali din Martie 10, 2016, 11:50:24 PM
Din acest pdv, sincer ma gandesc ca ar trebui sa inspectezi si tu zona santinei la barca ta, e teroare ce am gasit la barca lui black. Acum stiu ce sa le spun celor interesati de Shetland 570, la ce anume sa fie atenti cand inspecteaza barca.
Vali,
Am facut inspectia asta cand am luat barca in 2013. Chiar am avut o grinda transversal care s-a exfoliat de fibra si era la vedere, dar era un stejar in stare foarte buna. Dupa ce s-a uscat peste iarna l-am acoperit cu fibra si vopsit si totul e OK.
Cred ca barca lui Black a fost tinuta in apa- erau o gramada in UK de vanzare cand am cautat eu- pe cand a mea a stat pe peridoc atunci cand nu s-a mers cu ea.
Inteleg ce vrei sa faceti cu barca lui Black si va doresc succes. Dar pescarii sunt tentati sa-si ia cu ei o gramada de nada, momeli si provizii. Efectiv descarcam Passatul incarcat la full in barca.
Toate cele bune!

momaul

Salut.Referitor la usurarea unei barci construita pe structura de lemn,daca eu am reusit sa micsorez greutatea cu aproape1/3 in regim de amator nu vad de ce niste profesionisti nu ar reusi mult mai mult.Principala problema la mine a fost ca nestiind sa fac nici un fel de calcul de rezistenta m-am luat dupa unul si altul si am intarit peste masura oglinda barcii.Pentru a scadea greutatea a fost suficient sa scot tot lemnul din barca,care desi uscat parca era din plumb si sa-l inlocuiesc cu structuri de rezistenta realizate din fibra de sticla.E foarte mult de munca dar se merita.

Fritz

 ai mare dreptate ...in privinta lemnului imbracat in fibra de sticla ...si rasina poliesterica. Parca-i plumb. Iar cand trage apa e mai greu.  :). Greutatea unei barci e importanta. Cat de mare o fi barca..chiar si de deplasament. Te baga la cheltuieli de transport, consum mai mare pe apa ...viteza mai mica...chin la lansarea la apa si ...dezastru la scoaterea pe peridoc...peridoc solid ( cu franare obligatoriu ) ..si masina , 4x4 s-o scoti din apa.  Deci...o barca usoara e de preferat !

Alex1958

Salutare!
Ce se mai aude cu proiectul acesta?
Din martie nu s-a avansat deloc? Sunt foarte curios la cat ati usurat barca si mai ales cum?
Toate cele bune!

black

Salutare.se lucreaza de ceva timp mai intens.am avut 2 luni cand am lucrat doar la sfarsit de saptamana. Multumiri lui Vali ptr ajutor. Am sa incep a va spune ca am demontat o complet. Asta inseamna suprastructura data jos oglinda jos .varange jos pereti transversali jos etc etc .aproape tot lemnul din partea de jos era imbibat cu apa .Am batut fibra si tesatura peste tot .Am refacut  cu rasina si topcoat marginea  de la suprastructura .acolo unde vine chederul de acostare.. refacut cu topcoat toate gaurile .la ora actuala am pusa pe pozitie suprastructura este prinsa in popnituri de inox su chit rasina ci fibra .Se lucreaza la montare perete transversal dormitor paiol si varange.

black

Revin cu poze dupa remediere server. In privinta greutatii nu ma pot pronunta inca. Ca termen de comparatie pot sa spun ca atunci cand a venit din anglia nu reuseam sa o misc de spate deloc.  Deocamdata o ridic usor singur dar sa nu uitam ca nusunt montate toate pe ea.