Barca plafon auto!

Creat de Jazzbass, Mai 08, 2020, 11:02:38 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Jazzbass

Buna ziua tuturor si multumesc pt accept moderatorilor. Va citesc cu mare placere forumul de ceva ani buni. Pana acum nu am fost membru dar a venit momentul sa-mi fac cont pt ca intentionez sa intru in categoria "navigatorilor" la un nivel ceva mai modest momentan(am avut ceva gogomanii in cap la un momentdat-dar despre asta cu alta ocazie). Aici apelez la sfatul si experienta voastra.
Ma intereseaza achizitia unei barci usoare pe care sa o transport pe plafonul mașinii. O voi folosi nu foarte des, probabil de cateva ori pe an. Voi merge de doua ori pe an in Delta, singur si cu bagaje pt o saptamana. Deci ma intereseaza sa manevrez usor barca.Intentionez sa achizitionez si un motor, probabil ca intre 10 si 15 hp este suficient. Ma voi deplasa la locul de tabara sau la gazda(de obicei in Mila 23) de unde voi pescui la rame. Aici recunosc, sunt incurabil cu vaslitul. Deci nu ma interseaza glisaj sau alte nebunii de viteze ci ma intereseaza siguranta si o rezerva de putere pt cazuri de necesitate(mers pe Dunare, curenti mai puternici). Restul iesirilor vor fi pe lacuri de munte sau Dunare, impreuna cu inca o persoana sau singur. Din acest motiv nu doresc ceva de pus pe trailer(drumuri grele, rele).Eu am 80 de kg si probabil cu echipament greu sau cu inca o persoana si echipament light nu voi depasi 200 de kg.
Acum(e acum)... M-am orientat catre ceva de 3.5-3.8m lungime. Am considerat ca ar fi cele mai potrivite. Ar merge si 4m dar masina este cam mica si nu stiu daca am voie sa o transport iesita in afara(din ce stiu nu trebuie sa depaseasca lungimea masinii). Ce am gasit pe piata ar fi:
-Mikro 370,80 kg, fibra
-Linder 355,84 kg, aluminiu
Despre avantajele si dezavantajele fiercareia am tot citit dar nu fac altceva decat sa ma faca si mai nehotarât... :)
Deci... Astept si accept orice sugestie, sfat sau parere. Alte modele,daca stiti! Cam ce motor ar fi recomandat. Daca se poate executa la comanda o barca si unde cu atat mai bine.
Multam mult si spor in toate, barci, peste si sanatate... :)
PS. Rog mult si un link, daca exista, cu legislatie sau metoda de invatat pt obtinerea permisului. Cam in doua luni ajung in tara si vreau sa dau examen pt obinerea permisului(desi stiu ca nu e obligatoriu-lucru care mie personal nu mi se pare in regula). Multam inca odata.

dany

Salut si bine ai venit printre noi!
Citind ce ai scris ,ma vad pe mine si pe o buna parte din colegi care au pornit pe drumul asta fara de intoarcere...Eu cel putin asa cred.Se vede ca nu ai citit indeajuns postarile de pe forum ,caci ceea ce vrei tu nu prea se poate ,cel putin cu o barca rigida[fibra sau aluminiu].O pneumatica s-ar incadra in lista ta:usoara sa o poti transporta pe masina ,motor de 10-15 cp pus in portbagaj[preferabil 2T-se stiu avantajele],manevrabila si la vasle,sa-ti ofere siguranta in deplasari pe Dunare,....etc...
O barca ce-ti ofera siguranta pe Dunare necesita mai mult de 3,6 m.Vezi experienta unora dintre noi carora de fiecare data le-au ramas barcile prea mici ;)Nu-si are rostul sa mai faci experiente personale ,nedorite ,odata ce-ai intrat aici pe forum.Studiaza forumul si ve-i vedea ca am dreptate.Succes.Daca vrei un rezumat a celor sustinute de mine suna-ma la 0746246216.Dany.
Asta e parerea mea,scuze daca am deranjat cumva !

diles

daca nu vrei glisaj ati ajunge si 5 cai,nu mai ai nevoie de permis.vezi si motocraft sl 350,cred ca are cam 50kg,pentru ce vrei tu aluminiul e bun fibra e prea grea sa o porti pe masina,spor.

pelicanul

Uite aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1176.0.html

Cred că și Băbuța tot pe plafonul mașinii circulă pe drum. De capabilă e capabilă, a navigat fără probleme pe Golovița.

dany

Inafara de cateva barci homemade:babuta lui Moshu,barca lui Byteworks si o alta...parca mai era una..
Mea culpa.In rest vorbe....

acig

Au limite; cred ca de aceia nu s-au inmultit.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

gabriel.c

Salut,bine ai venit .
Despre modelul bărcii nu sunt chiar in măsura eu să-ți spun multe(chiar sunt colegi buni printre noi  aici ),iar eu după ce am citit pe forum am luat bărca de 5.5 .
Ce pot să-ți spun sigur e ca in Delta "singur" (așa cum ne spuneai ca vrei sa mergi tu ) mai bine stai la tv.
Spor

Jazzbass

Ziua buna. Multumesc pt raspunsuri tuturor. Se pare ca mi-am ales un moment destul de prost pt aceasta initiativa. Nu cred ca in situatia actuala voi reusi ceva anul acesta dar ramane in picioare pt anul viitor, daca totul va fi ok.Va astept cu drag sfaturile in continuare si poate ca vremurile vor fi mai ingaduitoare cu noi.
PS. Nu am zis ca merg singur in Delta. Am zis cum vreau sa ajung acolo...  ;)

Vali

Salut Jazzbass si bun venit pe forum.

Pentru ca barca specificata de tine sa se miste bine la vasle, are nevoie de urmatoarele caracteristici:
- lungime la plutire cat mai mare, pentru viteza multumitoare in regim de deplasament
- latime cat mai mica (bineinteles cu conditia incadrarii la stabilitatea ceruta), pentru rezistenta de val minima
- prova ascutita si pupa adunata, adica arhitectura a carenei pentru regim de deplasament
- posibilitatea de montare a unui motor mic, de maxim 5 cai, arhisuficient pentru nevoile marsului in deplasament.

As mai adauga aici si un bord liber sanatos, ca barca sa faca fata valurilor de siaj create de barcile celor certati cu bunul simt, care te pot pune in pericol intr-o barca prea joasa. Bordul liber inalt e obligatoriu pe Dunare, fiind dese cazurile cand vantul ridica valuri de peste 1 metru, plus valurile mari de siaj ale navelor etc.

O cerinta importanta e ca barca sa fie usoara, pentru a putea fi transportata in siguranta pe masina.

Din toate acestea avem cateva concluzii:
1. Vom scoate din ecuatie barcile late la pupa, care sunt barci de glisare, si la vasle se misca precum o cizma
2. Vom elimina barcile grele, din fibra sau lemn in constructie traditionala
3. Daca vrem comportament optim la vasle, vom cauta o forma apropiata de a lotcilor traditionale
4. Daca vrem un comportament mediocru la vasle, combinat cu un comportament mediocru la viteza, ne vom orienta catre o barca utilitara de tip Laguna.

Ce as sugera eu:
- o lungime in jur de 4 - 4,5 metri, pentru a se incadra la transportabilitatea pe masina
- o latime maxima intre 1,3 - 1,4 metri, care asigura si suficienta stabilitate, si rezistenta de val relativ mica
- o inaltime a barcii de minim 0,55 - 0,6 metri, pentru a avea bordul liber mentionat
- o greutate de maxim 60 kg, pentru a se putea transporta in siguranta pe masina

Din ceea ce stiu, o barca avand aceste valori si forme de deplasament nu exista la noi pe piata, nici din fibra, nici din aluminiu, nici din lemn.

Asta inseamna ca daca iti doresti cu adevarat o asemenea barca, va trebui sa ti-o construiesti singur, din placaj si epoxy, sau (putin probabil) sa gasesti pe cineva care sa ti-o construiasca.

Ar merge un plan de constructie asemanator cu al Babutei, dar ceva mai simplu si ceva mai mare. Arhitectura ar fi cu un fund plat si 2 gurne, din placaj de 6 mm invelit in tesatura si epoxy pe ambele parti.

Asa te-ai putea incadra si la transportabilitate pe masina, si la greutate, si la hidrostatica (stabilitatea) necesara, si la hidrodinamica optima la vasle sau motor mic, si la bordul liber care sa-ti dea confort fizic si psihic, si la niste costuri rezonabile daca iti faci barca singur.

Din ce-mi amintesc, sunt planuri bune de la Phil Bolger, Michael Storer, Selway-Fisher (de unde provine si Babuta), plus alti cativa designeri.

Mai exista o multime de planuri gratis de la rusi, in colectia "Katera i Iahti", disponibila online aici: http://www.barque.ru/projects

Daca crezi ca varianta constructiei in regie proprie ti se potriveste, putem continua discutia, studiind in detaliu ce se poate gasi.

Daca esti hotarat sa cauti sa cumperi ceva la gata, la fel vom discuta ca sa obtii cel mai bun compromis, desi departe de varianta ideala de barca.

Orice ar fi, iti vom fi alaturi si iti tinem pumnii. Spor la documentat si apoi la construit sau cumparat :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

diles


Betto


Linder 440 Fishing nu prea este barca de transportat pe plafon auto. Pretul, lungimea si greutatea nu sunt cele mai preferate.
Greutate: 94 kg.
http://www.american-nautics.ro/linder-sportsman-440-fishing.php

ss

La dimensiuni acceptabile pentru Dunare, 4,2 m, Motocraft 420 din aluminiu, cu 75 kg, ar fi cam maximul de pus pe plafon dintre toate barcile de fabrica. Desigur ca trebuie adaptate barele de plafon, duse peste 152 cm latime, eventual cu role pe spate, pentru a usura urcarea si coborarea.

mandache

O barca pliabila Porta Bote poate fi luata in vedere. Transport fara nici un fel de probleme pe portbagajul masinii chiar si la viteza de autostrada. Se misca bine cu un motor de 6cp si acceptabil la vasle.

alinm


Jazzbass

La capitolul aluminiu 4.1 m ramane pe primul loc, deocamdata. Acum ca nu mai sunt presat de timp ramane sa mai scormonesc. Multam inca odata tuturor si va tin la curent... 👍