Recent

Vali:
2018 Oct 24 19:19:46
 Tutorial de incarcare poze pe servere externe: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2218.msg37910.html#msg37910
gupi:
2018 Oct 22 15:32:41
cica functioneaza
gupi:
2018 Oct 22 15:31:19
teste - forumul se va bloca in cateva minute, apoi ar trebui sa se restaureze automat
Vali:
2018 Aug 07 21:49:52
Atentie: pe Shoutbox se pun chestiuni de interes pentru toata comunitatea, anunturi importante etc. Postarile personale le pastram exclusiv pe topice. Multumesc.
bobinuta:
2018 Aug 07 17:47:51
Solicit recomandare scule (ieftine) de pescuit la Marea Neagra! https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2747.msg47390;topicseen#new
Membri
Stats
  • Total Mesaje Postate: 55645
  • Total Subiecte: 2943
  • Online Today: 40
  • Online Ever: 218
  • (Octombrie 28, 2018, 03:29:22 p.m.)
Utilizatori Online
Users: 4
Guests: 22
Total: 26

Autor Subiect: Navigatia pe Dambovita: aspecte legislative  (Citit de 2358 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bobinuta

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 265
  • Tintind spre iesirea din Matrice :)
    • Vezi Profilul
Navigatia pe Dambovita: aspecte legislative
« : August 30, 2020, 10:25:23 a.m. »
Salutare!

De multa vreme ma tot straduiesc sa va povestesc aventurile prin care am trecut in urma cu un an, cand, dupa alta multa vreme, m-am hotarat sa incerc sa lamuresc daca dpdv legal, exista solutii pentru a putea pune pe firul Dambovitei bucurestene o ambarcatiune fara motor, pentru agrement propriu.

NOTA ULTERIOARA POSTARII (edit 02.09.2020):
Intrucat unii colegi au crezut ca fac offtopic cu unele discutii colaterale,
doresc sa precizez ca experienta pe care o descriu aici ar putea fi extrapolata
si pentru alte cursuri de apa cu statut asemanator, asadar va invit sa postati
orice veti considera ca ar putea fi util atingerii scopului nostru -
sa plutim pe apa liberi, sa ne bucuram de natura inconjuratoare cu cat mai
putine batai de cap si cu cat mai putine cheltuieli inutile sau neavenite !



Probabil ca nu mi-as fi infruntat lenea (principalul vinovat pentru faptul ca nu am postat pana acum demersurile intreprinse) daca nu as fi vazut ultimele postari din din topicul "Informatii Dunare" - in principiu postarea #17 (junior9007) si raspunsurile primite la aceasta:  #18 (Florio) si #22 (kama3)  ;)

Intrucat Florio a spus :
S-a mai discutat despre dreptul de a arbora pavilion, fiindcă legislația e dată la modul general, fără specificațiile care i-ar privi pe proprietarii de mici ambarcațiuni.

... ei bine, am fost interesat sa vad conversatia respectiva si dupa o scurta cautare, am gasit-o in topicul "Dunărea- Avize frontieră- legislație 2018 " .

Citind topicul respectiv, am descoperit alte cateva postari, care mi-au starnit interesul si m-au determinat sa creez acest nou topic, prin care sper sa putem mentine informari la zi asupra oricaror modificari legislative si adminitrative care ar putea sa ne permita sa punem o barcuta pe ape precum Dambovita, Lacul Morii, sau altele care nu sunt mentionate in HG665/2008 (cele navigabile).

Intrebarea #9 lansata de userul bluenote a fost cea care m-a determinat sa citesc mai departe si sa vad si restul postarilor :

Dar ce stiti despre felul in care e reglementata circulatia cu caiacul, spre exemplu, pe lacurile si baltile din RO?
Caz concret: acum cativa ani (prin 2012-1013, parca) eu mi-am dus un caiac in curtea bunicilor, din satul Manastirea, jud Calarasi. Din curtea lor si pana la lacul Mostitea, sunt doar cateva zeci de metri. Am lansat caiacul sa ma plimb pe Mostistea (care e destul de mare, cateva mii de hectare), dar dupa vreo 30-40 de minute vad pe mal masina unei firme de paza si cum imi faceau semn sa ma intorc la mal. Cand am ajuns, mi-au spus ca luciul de apa are un administrator, ca e arie protejata de Guvern, iar firma care administreaza a investit in fondul piscicol, iar eu n-am voie sa ma plimba cu caiacul acolo. Le-am explicat ca nu sunt pescar, n-am nicio ustensila de pescuit nici la mine si nici acasa, deci doar ma plimb in scop recreational. Pana la urma am iesit, pt ca m-au amenintat ca vor suna la politie, ca ei sunt firma de paza si au proceduri. In fine, n-am mai fost cu caiacul pe Mostistea, dar mi se pare deplasat sa n-ai voie sa te plimbi macar, in conditiile in care in toata copilaria mea ne plimbam pe Mostistea, in vacantele de vara, cu o camera de tractor (eram si patru copii pe o camera :) ), pescuiam si noi copiii si locuitorii din sat fara vreo opreliste, iar acum balta are administrator care nu te la sa decat s-o privesti. Complet aiurea!

Raspunsurile #10 si #11 postate (tot acolo) de gvincentiu si Florio, sunt optimiste si ne lasa o urma de speranta  :)  :

In principiu conform legii apelor, ai voie sa te plimbi. Mai putin daca in actul de concesiune intre Primarii/consiliul judetean si administrator nu se precizeaza expres acest lucru (interzicerea activitatilor de agrement - practic schimbarea destinatiei unui lac). Ideal ar fi sa citesti actul de concesiune ce se afla la primarie/CJ. Ar trebui sa fie public, cred ca daca faci o cerere poti sa-l citesti. Si sa le schimbi procedurile celor de la paza.
Vei fi uimit ce poate sa cuprinda un astfel de act de concesiune. Si te vei intreba de ce nu ai facut tu asta....

Exact cum spune Vincențiu. Concesionarea pentru piscicultură nu are ca obiect luciul apei, deși toți concesionarii sar în sus pe tema asta. E firesc, peștele  crește în bazinul apei , nu pe luciu :)
Legea apelor spune că ai drept de acces nestingherit la orice apă din patrimoniul românesc, dacă nu are regim special. Regimul special prevede condițiile, după caz.
Există și ape la care nu ai acces pe luciul lor, în cazurile când acest luciu a fost deja concesionat pentru agrement, unui operator economic ce are acest obiect de activitate.

Totusi, eu am avut doua tentative de a aborda astfel de ape. Pe pescuit, dar si pe agrement nautic.
Ambele inabusite de sistemul birocratic stufos si deficitar, dar si de tampenia unor functionari care nu citesc corect continutul petitiilor. Si de asemenea, datorita dorintei de a pasa de colo-colo responsabilitatea intocmirii unui raspuns, care atrage la randul sau efortul documentarii si totodata, implicarea unor sefi, comisii, structuri interne sau chiar institutii .

Prima tentativa, a fost prin 2017, legata de pescuit.
Am vrut sa stiu daca pot pescui in lacul Balta Neagra situat in jud. Ilfov.  In prealabil, facusem niste incursiuni acolo si am descoperit ca e foarte bine pitit in padure, iar pe malul sau e o crescatorie de fazani, in imediata apropiere a Ocolului Silvic. Dupa ce am cercetat cam toate caile de acces spre lac, am realizat ca nu e usor sa ajungi la el si ca as risca sa ma cert cu cei din zona. Intreband localnicii, mi-au spus ca e concesionat. Am batut la padurar in poarta, omul mi-a spus ca Luxten profita de asta, dar ca "nu stie mai multe "  ;)
Ca atare, am facut sapaturi sa aflu in arondismentul carei primarii se afla zona, afland ca e cea din comuna Gruiu. Am sunat la ei si am vorbit cu "secretara", care dupa ce a aflat ce vreau, s-a emotionat si a inceput (probabil) sa tremure ca varga, cautand sa scape cat mai repede de mine. I-am cerut un fax, o adresa de mail.... ce sa mai , a fost lucru' dracu' sa scot de la ea informatiile astea. Cred ca la CNSAS as fi avut acces mai rapid.
Dupa 2 saptamani de telefoane si insistente, am dat de primar, care mi-a raspuns scurt si gretos ca lacul e concesionat si ca voi primi raspuns pe E-mail.
Si l-am primit ! Exact dupa 30 zile, termenul legal, cititi mai jos :

Raspuns petitie primaria Gruiu/IF privind statutul lacului "Balta Neagra"

La vremea respectiva, nu citisem mai mult in lege, ca sa aflu ca documentele de concesionare sunt publice. Pur si simplu, m-am cam scarbit. Am facut totusi o adresa catre compania Luxten (trimisa atat pe mail cat si prin fax), solicitandu-le punctul de vedere, daca pot obtine aprobarea lor pentru a pescui (cu taxa, nu moka!) pe lacul pe care il au in concesiune. Nu am primit vreun raspuns nici pana in ziua de azi ...

M-am scarbit, dar postarea lui gvincentiu m-a refreshat putin si cred ca voi incepe sa-i toc pe cei de la Gruiu cu solicitari in baza transparentei institutionale si a informatiilor cu caracter public. Hi ! Macar asa, ca sa le stau ca un cui in coaste. Si poate-poate, sa fac si o vizita directa la Luxten. Ma mai gandesc!

Cea de a doua tentativa, am incercat-o anul trecut, in 2019 si se refera la agrementul nautic.
Practic, am vrut sa obtin un raspuns scris, din partea oricarei autoritati, care sa-mi confirme in vreun fel sau altul, daca e legal sa pun o ambarcatiune fara motor pe firul Dambovitei bucurestene.

Am incercat sa invoc Legea apelor nr. 107/1996, Ordonanta 42/1997 privind transportul maritim si pe caile navigabile interioare, precum si prezenta HG 665/2008 (reglementarea cailor navigabile interioare ale Romaniei). Puteti vedea aici continutul petitiei mele, dupa ce a fost inregistrata si trecuta prin filtrul mai multor structuri interne ale primariei :

Petitie catre CGMB privind agrementul nautic pe cursul raului Dambovita ce traverseaza municipiul Bucuresti

M-am legat de faptul ca in cadrul Ordonantei 42/1997 privind transportul maritim si pe caile navigabile interioare, se stipuleaza urmatoarele :

ART.10, alin (3):
"Modul de organizare şi funcţionare a activităţilor în porturi şi pe căile navigabile interioare, de administrare a porturilor şi a căilor navigabile interioare, de utilizare a infrastructurii portuare şi de căi navigabile interioare, aparţinând domeniului public, se stabileşte prin lege."

Art. 19:
(1) Reglementările, supravegherea și controlul navigației în apele naționale, altele decât cele navigabile, sunt de competența consiliilor județene, respectiv a Consiliului General al Municipiului București, pe teritoriul cărora se află aceste ape.
(2) Reglementările prevăzute la alin. (1), întocmite de consiliile județene, respectiv de Consiliul General al Municipiului București, se aprobă de către minister.
(3) Activitatea de supraveghere și control se organizează de consiliile județene, respectiv de Consiliul General al Municipiului București, cu avizul Autorității Navale Române.

Ei bine, raspunsul primit a fost emis in aceasi maniera, fix in ziua 30 dupa depunerea petitiei, iar continutul sau a fost traznet, uluitor. Cel putin ultima fraza, arata cat de mult au acordat atentie textului petitiei mele, cei prin mana carora se presupune ca a trecut:

Raspuns la petitia catre CGMB privind agrementul nautic pe cursul raului Dambovita ce traverseaza municipiul Bucuresti

Ultima fraza:
Citat
"De asemenea, puteti consulta HG665/24.06.2008 pentru aflarea cailor navigabile interioare ale Romaniei ."
Q.E.D. ! Asta, in conditiile in care invocasem deja in petitia mea, prezenta (si partial continutul) HG 665/2008 (deci ar fi trebuit sa se subinteleaga ca l-am si citit, mai ales ca am precizat ca detin si permis de conducator ambarcatiune de agrement).

In urma primirii unei asemenea tampenii cu aspect eliptic, tipic pentru autoritatile noastre si care demonstreaza ca cei care l-au formulat nu isi cunosc exact atributiile, am sapat mai mult si am aflat ca in afara de CGMB, trebuie sa ma adresez si ... gospodarului apelor respective. Pai care ape? Dambovita din Bucuresti, nu? Pai si cine-o pastoreste? Raspunsul a fost: Regia Autonoma Apele Romane - Sistemul de Gospodarire al Apelor / SGA Ilfov .

Avand experientele anterioare la bord, m-am apucat si am intocmit o petitie, ca sa fie pregatita.
Totusi, nu am trimis-o din start catre SGA Ilfov, ci am preferat sa trag o tura pe la sediul acestora, pentru a ma lamuri daca voi avea sau nu macar o sansa.

Zis si facut! M-am infiintat intr-o vineri dimineata la usa lor. Cei de la paza m-au trimis pe traseu, ajungand la o secretara acrita si cam tensionata. I-am zambit mieros, complimentandu-i vesmintele si afisand un aer cat mai degajat, ca sa nu se simta pusa la zid. Tehnica a prins. Dupa ce m-a masurat din cap pana-n picioare, cu un ochi suspicios, damicela s-a mai inmuiat, a arborat un inceput de zambet si mi-a comunicat ca se duce "pana sus" sa vada unde pot fi primit si ca ma roaga sa iau loc pe un fotoliu, dar sa fiu cuminte si sa nu ating nimic.  8) Ce s-ating ?! Nu prea aveam ce, oricum. Asa ca m-am executat si , dupa vreo 5 minute, s-a intors, de data asta ceva mai relaxata. M-a expediat 2 etaje mai sus , dar nu inainte de a incerca sa afle daca nu sunt vreun ziarist sau reporter infiltrat de cine stie ce trust care le-ar fi putut face viata grea...  ;)
I-am spus sa nu-si faca probleme, ca-s un om obisnuit, nici prea-prea si nici foarte-foarte, doritor de sport si de natura, ca-mi place Dambovita, ca le apreciez eforturile si munca, etc... bla bla, bla bla.
I-am transmis complimente si mi-am urnit sezutul catre nivelul la care m-a trimis, infiintandu-ma la usa unui boss de-acolo.

Deschid usa, bag o moaca relaxata si amabila, salut asistenta, salut bossu' ... Bossu' = un tip simpatic si care se vedea de la o posta ca nu-i tampit. M-am bucurat sa constat asta, iar modul in care am fost intampinat mi-a confirmat inca odata ca nu m-am inselat. Scolit baiatu' . M-a rugat foarte politicos sa-i las un pic de ragaz sa termine sedinta in care se afla (da, asa e, avea o mini-sedinta) si ca va trimite asistenta sa ma cheme. Dupa vreun sfert de ceas, chiar asa s-a si intamplat !
A venit o tantica (nici asta nu era toanta !) , m-a poftit inauntru. Interior spartan, dar moace spalate si de oameni care aveau habar de carte. Doamne-ajuta! - mi-am spus , sperand ca am ajuns unde trebuie...
Dupa prezentari si cafeluta, am intrat in subiect. Degajat si fara alte ocolisuri, ca bossu' nu era genul cu care ar fi trebuit sa tratez cu manusi. Am aflat ca era inginer si mi-am dat seama ca era unul pe felie. I-am explicat scurt si concis ce vreau, intrebandu-l daca am vreo sansa. Omul a fost artist. Am avut o conversatie adiacenta de vreo ora cu el, in care am povestit multe, inclusiv despre cum a reusit Ivan Pataichin sa puna canotcile si sa faca show pe Dambovita. Pentru ca deh - i l-am prezentat ca pe un precedent, asta ca sa nu-i ofer portita de scapare  ;)

Concluzia verbala a fost ca desi s-ar dori, autoritatile nu-si pot permite sa dea drumul la navigatie pe ape artificiale (asa cum e cursul Dambovitei ce traverseaza Bucurestiul, sau lacul Morii ) datorita unui vid legislativ. Una dintre motivatiile care mi-au fost prezentate ar fi aceea ca ... activitatea aceasta nu poate fi taxata, pentru ca nu exista legislatie in acest sens. De asemenea, nu exista reglementari pentru siguranta navigatiei pe cursul Dambovitei, mai ales atunci cand cei de la Apele Romane se afla in situatia de a efectua lucrari care necesita modificarea debitului venit dinspre barajul de la lacul Morii, sau ecluzari pe segmente independente.
Legea apelor interzice utilizarea coronamentelor barajelor pentru acces auto, ori cei mai multi care au venit sa puna barci pe luciul de apa al lacului Morii, au facut-o transportand barci pe autoturisme cu care au urcat pe coronament, pana pe teritoriul insulei, unde se afla debarcaderele.
Si tot asa...

Redau aici cateva concluzii sub forma unui scurt interviu:

Citat
Q: Bun, atunci... si daca totusi o sa pun o barca pe Dambovita sau pe lacul Morii, ce se va intampla?
A: Pe Dambovita, mai nimic. Poate sa va intalniti cu Politia Locala si sa va certati cu ei, dupa care sa fiti fortati sa scoatei barca si sa plecati. Nu au baza legala pentru a va amenda, dar nu aveti nici baza legala pentru a naviga pe-acolo!                   
Q: Dar pe Lacul Morii ?
A: Acolo , teoretic, putem trimite Politia si sa primiti amenda pentru incalcarea coronamentului ... sau se mai pot gasi si alte articole la care sa fiti incadrati. Nu aveti acordul nostru, deci al gospodarului apei respective, deci sunteti in culpa. Dar practic, ca sa fiti prinsi, cei de la politie ar trebui sa se imparta in cateva grupe, ca sa va poata intercepta. Am mai patit-o, pentru ca cei mai multi vin cu barci pneumatice cu motor, mult prea rapide pentru ca posesorii lor sa poata fi prinsi de o singura echipa de politisti. Dar daca veti fi prinsi, cu atat mai mult veti fi amendati pentru utilizarea motorului, daca ati avut asa ceva.
Q: De care motor ? Termic sau electric ?
A: ....... (ezitand) ... aaaaa.... probabil termic.  :)

Ne-am despartit intr-o atmosfera foarte relaxata si am fost placut impresionat atat de profesionalismul omului, cat si de maniera degajata , transanta, in care mi-a explicat situatia actuala si eventualele consecinte, insistand pe faptul ca cel mai bine ar fi sa nu incerc sa ajung la contact cu autoritatile  :)

Inainte de a parasi sediul SGA IF, am depus si petitia pe care o pregatisem deja.
Asa, ca sa fiu sigur ca voi primi si un raspuns in scris si pentru a vedea care va fi fost diferenta intre continutul celui primit si concluziile pe care le-am desprins din intrevederea avuta.

Reproduc mai jos raspunsul SGA IF, cu mentiunea ca nici unul dintre numele semnatarilor acestuia, nu a fost implicat in discutia pe care am avut-o. Prefer sa pastrez anonima identitatea boss-ului cu care am discutat.

Raspuns la petitia catre SGA IF privind desfasurarea de activitati de agrement nautic in scop personal, pe cursul raului Dambovita ce traverseaza municipiul Bucuresti

In final, as mai dori sa completez ceva la urmatoarea postare a lui Florio, referitoare la avizele Politiei de Frontiera :

[...]
Precizarea postată de mine e valabilă pentru cei care navighează în barca proprie.
Nu și pentru cei care pescuiesc, acestora la va trebui un permis de agrement.

Pentru pescari, este necesara obtinerea unui aviz din partea Politiei de Frontiera, care se numeste "Aviz pentru desfasurarea activitatii de pescuit recreativ/sportiv" .
Acesta se poate obtine si online, accesand urmatorul link disponibil chiar pe site-ul I.G.P.F. :
Formular de avizare a activităților de pescuit recreativ / sportiv în zona de frontieră pentru persoane fizice

Mai jos puteti vedea avizul pe care l-am obtinut ptr zona Giurgiu, anul acesta (click pe poza ptr marire):



In speranta ca postarea mea va fi utila si ca incepand de aici, vom putea impartasi noutatile referitoare la subiect, le multumesc tuturor celor care au transmis informatiile pe care le-am citit de-a lungul postarilor invocate si sper ca intr-un viitor cat mai apropiat sa vedem ca putem pune macar un caiac pe Dambovita, lacul Morii si alte astfel de ape !

Las aici o clapita deschisa catre Cutia Pandorei:  Lacul Cernica ?  8)



« Ultima Modificare: Septembrie 03, 2020, 10:12:37 p.m. by bobinuta »
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Alex1958

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 852
    • Vezi Profilul
Re: Navigatia pe Dambovita: aspecte legislative
« Răspuns #1 : August 31, 2020, 12:57:26 p.m. »
Salut!
Pe lacurile pe care se face piscicultura e clar ca nu iti va permite concesionarul accesul cu nici o ambarcatiune, si e logic sa fie asa. Nu poate sa stea nimeni dupa tine sa vada daca ai vreo scula de pescuit sau nu.
Pe Dambovita ar fi de discutat daca ai putea accidental sau intentionat sa pui in pericol instalatiile hidrotehnice.
Pe Lacul Morii chiar nu vad nici o ratiune sa te impiedice cineva, vei deranja braconierii si jepcarii. De cei de la Politia locala m-am luat eu odata, in prohibitie ca se uitau pasivi la unii care pescuiau.
In mod normal, un primar normal la cap ar incuraja sporturile nautice fara motor pe asa un lac. Dar, deocamdata n-avem….
Si ca ultim argument iti vand un pont. Odata l-am vazut pe un tip care facea baie in Lacul Morii. Mi-am zis, bai daca asta face baie odata as face si eu si apoi l-as baga pe Paco, retieverul meu care e innebunit sa se scalde. De bagat in apa personal m-a oprit nevasta-mea. Dar pe Paco l-am adus sa se scalde de cateva ori. Rezultatul a fost o infectie cu stafilococ pe piele care l-a costat raderea parului de pe coada si de pe un picior -mandria lui de catel latos si tantos fiind afectata vreo 6 luni. Deci ai grija cum intrii, daca te hotarasti!

syRebekah

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 164
  • prefer să stau pe barcă.
    • Vezi Profilul
Re: Navigatia pe Dambovita: aspecte legislative
« Răspuns #2 : Septembrie 01, 2020, 11:47:39 a.m. »
Acum multi ani a fost ceva lupta cu caiacele pe lacuri. Pe moment am castigat, dar apoi s-au adoptat HCL-uri de reglementare (interzis pt amatorii cu caiac propriu). Sigur e la Sectorul 3, si cred ca si la 1 si 2.

Asa cum spune si Alex, lacurile sunt foarte poluate, eu stiu cazuri pe Herastrau si Pantelimon (deci pe Colentina).  Personal nu am patit nimic, dar ultima data m-am bagat in anii '90.
fost ghrt.

Vali

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 3862
    • Vezi Profilul
    • www.capcompas.ro
Re: Navigatia pe Dambovita: aspecte legislative
« Răspuns #3 : Septembrie 01, 2020, 01:45:35 p.m. »
Problema e ca oamenii ca noi, care vor sa iasa pe ape strict pentru relaxare (cu un caiac, o barca la vasle sau o iola) sunt atat de rari, incat este greu de inteles pentru "bosii" din institutii ca nu vrei sa braconezi sau sa te dai cu skijet-ul ca tot marlanul.

Eu tare ma gandesc ca ei de la inceput isi pun problema in felul urmator: "daca-l las pe asta, maine vin si altii, si imi complica viata, trebuie sa le asigur conditii blabla. asa ca ia mai bine sa le dau direct jet, sa stau linistit". Asta e politica in majoritatea entitatilor bugetare, unde daca mergi cu o solicitare, avand si legea de partea ta, te cam lupti cu morile de vant.

Solutia este abordarea cvasi-oficiala prin intermediul unei asociatii, cu personalitate juridica, antet, si petitii care sa contina referirile exacte la lege. Din cauza asta e buna o asociatie, si nu numai pentru acest aspect.

Din pacate, in ultima vreme la mine programul a fost foarte complicat, iar in prezent sunt din nou super-aglomerat. E nevoie totusi de asociatie, si cu ocazia asta as vrea sa intreb daca credeti ca e ok sa denumim asociatia "Cap Compas", sau e mai bine sa optam pentru alta denumire.

Daca am denumi-o Cap Compas, cred ca am atrage pe forum priviri indiscrete din partea unor entitati neprietenoase, dar am avea si avantajul ca avem un nume deja cunoscut si consacrat. Oricum, toate discutiile asociatiei le vom face pe un forum privat, la care vor avea acces doar membrii.

Imi cer scuze daca deturnez cumva topicul, dar cred ca inclusiv in povestea prezentata de Cezar actiunea prin asociatie ar avea un efect mai puternic decat actiunea pe persoana fizica.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

stefand600

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 412
    • Vezi Profilul
Re: Navigatia pe Dambovita: aspecte legislative
« Răspuns #4 : Septembrie 01, 2020, 02:47:11 p.m. »
''Cap Compas" subscriu!
Stefan D

Zodiac

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 678
    • Vezi Profilul
Re: Navigatia pe Dambovita: aspecte legislative
« Răspuns #5 : Septembrie 01, 2020, 02:51:22 p.m. »
Din pacate , ca de obicei adevarul e pe undeva la mijloc .
Autoritatile , ca sa-si ascunda neputinta , incompetenta si de multe ori fraudele , practica tehnica ingradirii accesului in majoritatea domeniilor .

Cateva exemple generale :

- inchid traseele de munte lungi perioade de timp , pentru ca sa nu aiba salvamontul , 112 , asigurarile , drumurile , ...evenimente si ''de lucru''
- inchid portiunile de drumuri inzapezite in loc sa dea zapada
- printr-o serie de legi multe , stufoase si de multe ori contradictorii ingradesc accesul ambarcatiunilor in senal...etc.
- ca sa nu fie nevoiti sa investeasca in barci de salvare , echipament si oameni si sa raspunda pentru evenimentele nedorite care se pot intampla , investesc doar in echipaje de control si de ''dat amenzi'' tot pentru a descuraja accesul 

Ascunderea unor fraude :

- ingradesc accesul peste tot unde lumea poate vedea ca in locuri declarate ''arii protejate'' ....bla....bla...bla si unde ''saracii'' ar trebui sa ''se descalte la intrare ;D'' si sa respecte 1 milion de restrictii si reguli gasesc viloaiele si ''concesiunile'' unor smecheri
- am aflat mai nou de pe forumurile de rulotisti ca se interzic locuri de campare mai vechi , de exemplu in Valea Cerbului sau ca rup drumurile spre Retezat ca sa ...''rupa'' cu defrisarile
- la fel si pe lacurile de munte unde poti descoperi ca smecherii locali isi deverseaza canalizarile in lacuri de munte , de unde am vazut ca unii beau apa...deh e ''LAC DE MUNTE'' , catelul meu a patit la fel cu cel al lui Alex1958 in lacul Bolboci  >:(
- exemplul lacului Bicaz in care s-au descoperit zeci de tone de deseuri si peturi
- cam acelasi lucru cu zona PROTEJATA....bla....bla...bla Vadu , unde tu nu ai voie mai NIMIC , cica sa iti asezi cortul la 50 de metri de apa , adica in niste maracini fara sa poti vedea macar marea...ca e mult dupa ''damb'' dar e plin de plase de pescuit la 10 metri de mal si de pescadoare medii la 1 km de tarm

Cred ca aceleasi lucruri se intampla si in Bucuresti si pe Dambovita si pe lacuri , cetatenii cu ''agrementul'' pot descoperi viloaie ascunse , pontoane de cluburi fara autorizatie , deversari ilegale si alte golanii facute EXACT de mafioti , mana in mana cu autoritatile . In plus ar exista mai multe obligatii pentru organele de control , echipaje de salvare&etc. .

Referitor la ''concesiuni'' sunt total impotriva MODULUI CUM SE OBTIN , doar de smecheri pe 2 lei dar NU A CONCEPTULUI IN SINE !! Aici ma refer la pescari , suntem si noi vinovati , in mare majoritate .
Cum gasim un loc liber cu peste , cum ne ingramadim TOTI sa rupem tot si sa luam acasa inclusiv ''icrele''= pestisorii de 3-4 cm , deci ramane dezastru ecologic .
E nomal ca in locurile unde concesionarii au investit banet in cresterea si reproducerea populatiei piscicole + amenajari scumpe si paza sa interzica accesul barcilor de agrement .
Cum ar fi sa pescuiti voi la lanseta pe un lac , sa platiti taxa si sa se invarta peste monturile voastre zeci de barci de agrement ?
Solutia ar fi crearea unui cadru organizat , cu reguli stricte dar din asta nu ies bani multi la mafioti , deci nu sunt interesati de asta !

Ideea cu asociatia , cred ca ar fi foarte buna , daca nu suntem uniti si nu suntem in stare sa demonstram ca suntem multi care ne aparam drepturile , bineinteles si ''galagiosi'' nu vom avea niciodata nici drepturi , nici macar rampe de lansare chiar prin porturi ! Zic ''galagiosi'' pentru ca se pare ca in ultima vreme doar cine face ''galagie'' obtine ceva...restul ''o iau in freza direct'' .

bobinuta

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 265
  • Tintind spre iesirea din Matrice :)
    • Vezi Profilul
Re: Navigatia pe Dambovita: aspecte legislative
« Răspuns #6 : Septembrie 02, 2020, 09:51:15 a.m. »
Solutia este abordarea cvasi-oficiala prin intermediul unei asociatii, cu personalitate juridica
[...]
cu ocazia asta as vrea sa intreb daca credeti ca e ok sa denumim asociatia "Cap Compas", sau e mai bine sa optam pentru alta denumire.

Daca am denumi-o Cap Compas, cred ca am atrage pe forum priviri indiscrete din partea unor entitati neprietenoase, dar am avea si avantajul ca avem un nume deja cunoscut si consacrat. Oricum, toate discutiile asociatiei le vom face pe un forum privat, la care vor avea acces doar membrii.

Imi cer scuze daca deturnez cumva topicul, dar cred ca inclusiv in povestea prezentata de Cezar actiunea prin asociatie ar avea un efect mai puternic decat actiunea pe persoana fizica.
De acord cu punctul tau de vedere, Vali.
Cred ca numele asociatiei ("Cap Compas") este OK, iar in ceea ce priveste forumul, poti face o sectiune de discutii separata de restul chestiilor care sunt la liber.
Totusi, nu uita ca peste tot pot exista "infiltrati" si informatori, e ca in politica ...

@Zodiac:  Din pacate, cam ai dreptate !

Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

pete

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 101
    • Vezi Profilul
Re: Navigatia pe Dambovita: aspecte legislative
« Răspuns #7 : Septembrie 02, 2020, 07:30:18 p.m. »
de fiecare data cand dai buzna cu intrebari la autoritati, bugetarul este destul de deranjat din crosetat si cafele. fara sa mai citez , @vali inca de la inceputul discutiei despre aceea asociatie am fost ferm si am spus ca sustin aceasta initiativa . chiar daca sunt mai mult plecat din tara daca prezenta mea fizica va fi necesara , in circa 72 de ore voi fi prezent. doar sa ne spui ce si cum sa ajutam. sa fim ca nemti. sa ne pornim mai greu dar temeinic si in forta. sunt multe probleme legislative , pt multi minore dar pt noi destul de semnificative care se pot pune pe tapet, si speram , sa le rezolvam . nu am pregatirea in domeniul legal dar o parere pot avea. este valabil pt majoritatea dintre noi. daca mai sunt si `intelepti`in ale legi printre noi de ce sa nu o facem? om fi noi aia `multi si ... mai diferiti` da macar suntem multi. deci sper ca vali sa dai totnul acestei asociati. daca am depasit putin off-topic scuze dar fiecare dintre noi avem posibilitatea de a schimba -poate -ceva. de ce sa nu o facem?

NessyRO

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 152
    • Vezi Profilul
    • NessyRO
Re: Navigatia pe Dambovita: aspecte legislative
« Răspuns #8 : Septembrie 02, 2020, 08:02:28 p.m. »
În țara în care ștampila este la putere, și eu consider că unica șansă de a "rezolva" noianul de abuzuri la care sunt supuși (și) barcagii, ar fi înființarea unei asociații.
Din păcate, asemeni multor colegi de pe forum, și eu stau prost spre dezastruos la capitolul "timp liber" acesta fiind motivul pentru care nu am îndrăznit să formulez măcar propunerea. Dar trebuie mișcate un pic lucrurile căci, altfel, o să ne dăm cu bărcile în cadă.
Dacă există cineva cu pregătire juridică dispus să înființeze Asociația "Cap Compas" (NU GRATIS!), Ok. Dacă nu, punem bănuțu' și este imposibil să nu găsim un avocat dornic de ceva bani. Sunt convins că, pe undeva, are Vali un statut creionat. Dacă nu, pictează fiecare câte ceva și, nu cred să nu fim în stare să obținem un tablou.
Cu scuze, pentru parțial off-topic, și cu respect pentru toată lumea, aștept comenzi/opinii/comentarii. Eventual, îl rog pe Vali să deschidă un topic dedicat acestei discuții.

P.S. Nu de infiltrarea de către "organe" mă tem, că nu facem nimic ilegal. Ci de infiltrarea politicului. Care ar putea da răspunsuri, de genul celui primit de mine la un moment dat: "Hmm, câți sunteți? 2000? Nici măcar de un loc de deputat n'ajunge...."
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

syRebekah

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 164
  • prefer să stau pe barcă.
    • Vezi Profilul
Re: Navigatia pe Dambovita: aspecte legislative
« Răspuns #9 : Septembrie 02, 2020, 11:39:48 p.m. »
E ok denumirea. Dar cred ca e bine sa fie clar ca forumul e una iar Asociatia cu membrii sai e separata, altminteri pot aparea confuzii, gen de ce face asociatia altceva decat se discuta pe forum sau interpelari pe aici etc.
fost ghrt.

Florio

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2859
    • Vezi Profilul
Re: Navigatia pe Dambovita: aspecte legislative
« Răspuns #10 : Septembrie 03, 2020, 05:10:58 p.m. »
Salutare!

De multa vreme ma tot straduiesc sa va povestesc aventurile prin care am trecut in urma cu un an, cand, dupa alta multa vreme, m-am hotarat sa incerc sa lamuresc daca dpdv legal, exista solutii pentru a putea pune pe firul Dambovitei bucurestene o ambarcatiune fara motor, pentru agrement propriu.

[...........................................................................................

In speranta ca postarea mea va fi utila si ca incepand de aici, vom putea impartasi noutatile referitoare la subiect, le multumesc tuturor celor care au transmis informatiile pe care le-am citit de-a lungul postarilor invocate si sper ca intr-un viitor cat mai apropiat sa vedem ca putem pune macar un caiac pe Dambovita, lacul Morii si alte astfel de ape !

Las aici o clapita deschisa catre Cutia Pandorei:  Lacul Cernica ?  8)

Foarte bune postarea și demersurile, Cezar.
Din 2018 de când am mai scris eu informațiile acelea, s-au schimbat destul de multe în aplicarea legislației și în înțelegerea sau lămurirea articolelor.
La noi, schimbarea este la ordinea de zi. Iar postarea ta e bună, că lămurește aspectul momentului :)
Pe Dâmbovița a fost într-o călătorie drăguță, încă de acum 11 ani, Sorin (Împăiatu).
Nici nu și-a pus problema că ar trebui să ceară voie cuiva și nici nu a avut vreo problemă :D