Circulatia cu barci neinmatriculate

Creat de Vali, Ianuarie 03, 2012, 09:42:56 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

telefon satelit


x_petrolist

Citat din: telefon satelit din Noiembrie 03, 2012, 04:35:05 PM
Adica astia incearca sa prosteasca lumea? http://www.offshoregate.com/usa.html
astia nu prostesc lumea atita timp cit nu cer mai mult decit declara pe site ... dar asta nu inseamna ca nu doresc sa si cistige bani pentru serviciile oferite. am atasat preturile ca sa puteti vedea marginea lor de profit care mie mi se pare cam mare.
daca cineva are un proiect serios, il pot ajuta sa-si inregistreze barca la preturile reale. am facut-o acum 2 ani pentru unul din colegii de forum si vorbesc din experienta.   

telefon satelit

 Impresia mea e ca in banii aia iti inregistreaza o firma pe care sa inscrii barca. Scrie la un moment dat acolo chestia asta:

CitatPrivately owned yacht:                                                           

Although cheaper it means that your name shines in the register. Anybody could see that you own the certain yacht and delivers you to the full liability. This is the main reason why majority of Delaware yachts are corporate owned.

E drept insa ca, pe romanul X din Romania, probabil il doare-n cot daca-i apare numele in registrul naval din Delaware.

Sincer,  mie mi se pare ca marea problema cu pavilonul american e mai degraba ca, in multe zone de pe glob, a-l arbora e echivalent cu a-ti picta o tinta pe spinare. Oricum, vezi ca nu ti-a luat forumul attachmentul, informatia e foarte utila fie si numai ca termen de comparatie cu preturile din alte offshore-uri.

Vali

Citat din: telefon satelit din Noiembrie 03, 2012, 06:17:53 PM
  Oricum, vezi ca nu ti-a luat forumul attachmentul, informatia e foarte utila fie si numai ca termen de comparatie cu preturile din alte offshore-uri.

Daca e vorba de preturile reale pentru Delaware, x_petrolist le-a postat la raspunsul 27, pe pagina anterioara.
Daca am inteles eu gresit despre ce atasament e vorba, imi cer scuze :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

telefon satelit

 Pai acolo nu e nici un atasament, cand a spus ca a adaugat un atasament ma gandeam ca e vreun pdf de la autoritatea navala (sau ma rog, ape si paduri sau cum o fi acolo  :) )

Pana la urma e vorba de doua chestii diferite, x_petrolist inteleg ca a postat preturile pentru persoane fizice, aia inteleg ca in 4-5-600 de dolari iti fac o firma si iti inscriu nava pe ea, sa nu te dibuiasca prea usor fiscul de la tine din tara.
Pentru scopul discutiei de fata, sunt mai importante preturile pentru persoane fizice.

ACosmin

Va salut pe toti!
De curand am intrat si eu in lumea barcagiilor, bineinteles fara sa stiu mai nimic inainte despre lumea navigatiei, dar deh... pasiunea pentru barci de cand eram mic.
Sper sa nu ma fi grabit, pentru ca intampin niste probleme, tipic romanesti cu barca mea si vreau sa va cer un sfat:
Barca pe care am cumparat-o este un Hellwig (am aflat ulterior ca modelul este Kreta) insa am luat-o fara motor. Ca si acte, am facut un contract de vanzare-cumparare la notariat si mi s-au dat si celelalte contracte (inca 2 proprietari persoane fizice) si o factura de la o firma. Mi s-a dat si istoricul impunerilor la primarie si respectiv al radierilor si un certificat de ambarcatiune de agrement, pe numele firmei, insa expirat din 2008, barca fiind inmatriculata la momentul respectiv la capitania Dej. Problema e urmatoarea: la impozit, cel ce mi-a vandut-o, cumva, a reusit sa o bage cu datele din acest certificat, fara sa scoata altul nou, respectiv motor de 60CP, fiind incadrata acolo la rubrica "Nave de sport si agrement", bineinteles unde impozitul este cel mai mare cam 460 lei/an. Eu cand am fost la impozit sa o declar, am aratat in contract ca am cumparat o "barca de agrement fara motor" si m-am trezit cu refuzul celei de acolo sa imi bage barca la categoria 'barca fara motor' - impozit 21 lei/an. pe motiv ca ce a fost incadrat la fostul proprietar trebuie sa fie si la mine. Mai mult, m-a trimis la capitanie sa-mi fac un nou certificat ( si am citit pe forum care sunt costurile )Parca n-as plati impozitul pentru un motor de 60 CP, mai ales ca voi iesi de maxim 2-3 ori/an cu ea pe Dunare si nici nu voi scoate vre-un profit de pe urma ei.
Barca e din fibra, are 3,95 m lungime conform carnetului expirat (scrie si in contractul de la notariat) , iar eu nu am de gand s-o inmatriculez, sa pescuiesc cu ea, etc, am luat-o strict pentru plimbarea familiei, nici n-am de gand sa-i pun vreodata un motor cu care sa-mi iau zborul, 20 CP vor fi arhisuficienti pentru Dunare.
S-a mai confruntat cineva cu asa ceva? Mai e valabila inmatricularea facuta pe Capitania Dej, sau s-a radiat din oficiu?
Cum ma sfatuiti sa procedez cu impozitul?

dany

Salut.Din cate stiu ,barcile cu lungimea sub 7m echipate cu motor pana in 20 cp,nu necesita inmatriculare.Actele de provenienta sunt de ajuns,in caz ca le cere cineva,gen politie de frontiera....Vezi carnet de conducere,care peste 5 cp este obligatoriu.

Vali

Salut @ACosmin si bun venit pe capcompas.ro.

Problema respectiva a fost intampinata destul de des de catre barcagii. S-a ajuns pana la judecata, un coleg forumist castigand procesul cu primaria, solutia instantei fiind ca autoritatile locale au autonomie doar la fixarea cuantumului taxelor locale, si nu la incadrarea pe clase de impozitare.

Pentru tine rezolvarea tine de capitania unde a fost inmatriculata barca, adica Dej. Din auzite stiu ca personalul de acolo e intelegator in asemenea situatii. Pe baza contractului de vanzare-cumparare trebuie sa soliciti o hartie de radiere a barcii, din cauza ca nu mai are motor, si vrei s-o folosesti doar cu vasle sau vele. Dimensiunea barcii si lipsa motorizarii iti permit sa o radiezi fara probleme. Astfel scapi si de inspectia tehnica periodica.

Cu hartia de la capitanie mergi apoi la fisc si le spui sa-ti incadreze barca asa cum scrie in hartie, in caz contrar ii ameninti cu proces. Precedentul exista, am hotararea colegului care a castigat procesul cu primaria de la mine din  oras.

Ulterior incadrarii la barca fara motor nu vei mai avea probleme. Important e ca barca sa fie inregistrata la fisc, pentru ca sa poti s-o vinzi fara probleme daca te saturi de ea. Chiar daca vei mai pune motor pe barca, pe balta nu te intreaba nimeni la ce clasa e incadrata la fisc. Tot ce iti trebuie e hartia de la capitanie ca e radiata, plus certificatul de conducator ambarcatiune.

Rugamintea e sa ne tii si pe noi la curent cum au decurs lucrurile, ca sa te putem ajuta punctual. Succes si asteptam vesti.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ACosmin

Da, stiu, fix pe asta ma bazam si eu, ca nu se inmatriculeaza. Totusi daca barca a fost inmatriculata la un moment dat si a expirat carnetul de ambarcatiune de agrement cum ramane, mai e valabila inmatricularea sau pot sa dezlipesc de pe ea nr de inmatriculare si se considera neinmatriculata?
Dar cu impozitul?

Vali

Uneori se radiaza din oficiu de la capitanie, nu stiu exact care sunt conditiile pentru asta. Cel mai bine e sa fie radiata la cerere, fiindca pe hartia obtinuta scrie clar ca nu mai are motor, deci fiscul nu mai are ce obiecta. Oricum ar fi, tot e nevoie de o hartie de la capitanie, ca sa le inchizi gura celor de la fisc.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ss

Intreb si eu, ca omul batran si prost, ce-ai cautat la fisc?

ionitzady

la braila , tot ce radiaza capitania se distruge

ACosmin

Citat din: ss din Iunie 06, 2013, 08:54:03 PM
Intreb si eu, ca omul batran si prost, ce-ai cautat la fisc?

Adevarul e ca mi-a spus cea de la fisc ca barcile mici nu ajung la ei, probabil am fost primul caz de acest gen pe care l-a intalnit (sunt din Bucuresti si nu prea au de-a face pe aici cu barcile). Si nici n-am de gand sa vand barca vreodata, in principiu cand am cumparat-o, mi-am cam luat adio de la bani. Singurul lucru la care m-am gandit a fost ca ea fiind inregistrata la impozit de fostul proprietar ca si nava de sport si agrement sa nu mi se impuna automat (cu vreo adresa sau ceva intre cele 2 primarii), cu amenda aferenta pentru nedeclararea in 30 de zile.
Oare cu barcile facute in curte si la care ai doar declaratia pe proprie raspundere la notariat ca tu ai construit-o cum procedeaza cu impunerea?
Multumesc @Vali pentru sugestii. Azi am rugat-o pe sotie sa se duca la capitania Snagov, ca e relativ la 2 pasi de noi si eu nu pot din cauza serviciului ca sa vada daca se poate face radierea si sa-mi dea hartia aceea si de aici, sa nu mai fac adrese pana la Dej (dureaza cu posta, ajunge sau nu, nu am nr de registratura de la ei s-o urmaresc, etc). Nici nu stiu despre taxe de radiere sau altfel de taxe, unde se platesc, v-am spus sunt novice. O sa revin cu o postare cu privire la ce ii spune de la capitanie sotiei.

Vali

Am gasit temeiul legal in baza caruia se face radierea din oficiu.

Acesta e art. 137 din O.G.R. nr. 42 / 28.08.1997 privind transportul maritim si pe caile navigabile interioare, modificata si completata prin O.U.G.R. nr. 74 / 20.09.2006 (art II, al. 1 si 2). Conform acestora, radierea se face ca urmare a nereconfirmarii actului de nationalitate. Am gasit la cineva un certificat de radiere pe acest motiv.

In concluzie, daca oficiul de capitanie de la Dej a radiat barca in conformitate cu temeiul de mai sus (nereconfirmare din 2008), nici nu mai trebuie sa inscrii barca la fisc, aceasta considerandu-se inexistenta. S-ar putea in schimb ca vanzatorul sa fie obligat la o amenda, daca s-au depasit 30 de zile de cand s-a radiat barca si nu s-a anuntat fiscul. Posibil insa ca vanzatorul sa se fi spalat deja pe maini la fisc, pe baza contractului de vanzare-cumparare, ceea ce inseamna plasarea belelei in seama ta. Oricum, cel mai bine continuam discutia, sa vedem cum o vom rezolva, fiind de interes pentru destui barcagii.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

modi

Citat din: Vali din Iunie 07, 2013, 04:48:47 PM
..... nici nu mai trebuie sa inscrii barca la fisc, aceasta considerandu-se inexistenta.

Doamneee , cat m-am abtinut sa nu scriu asta ! Mi-era teama sa nu bat campii , sa nu aduc in topic informatie nepotrivita .....

O barca la 4,30 ( sau , in fine , cat are ea , acolo ... ) avand ca mijloc de deplasare .... "pagaele" , este ( legislativ vorbind ) echivalentul unei caroserii de VW Transporter in care decid sa cresc gaini !

Ca atare Cosmine , cata vreme barca este radiata de catre fostul proprietar , cata vreme decizi sa nu-i pui un motor ce presupune inmatricularea sa , ..... nici nu-ti mai consuma timpul pe la administratiile financiare .....